Over liefde op haar moeilijkst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:54

Cer schreef:
Wat zou hij dan moeten doen Sammie? Scheiden? Dat maakt t leuk zeg...

Maar het is op zich wel goed dat er zoveel meningen mogelijk zijn. Van heel rigide tot heel gematigd..

Overigens, we leren in onze jeugd niet te liegen en eerlijk te zijn.. hoe dan? Leugentjes om bestwil, niet alles helemaal vertellen, inschattingen maken etc. Er zijn ZOveel nuances denkbaar...

Ik kan me alleen maar in de rol van de zieke vrouw verplaatsen, en ja, dan zou ik willen scheiden, ik zou er zelfs voor uit m'n doodskist komen om van zo iemand af te geraken.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:54

Alja schreef:
xSlvna schreef:
Sammie, jij doet alsof de vrouw een trouwe man verdient. Is ook geen feit, toch verkondig je het zo.

In principe verdient toch iedereen een trouwe echtgenoot?

Of is dat de generatie kloof tussen jou en mij ( en sammie?)

Verdien je altijd een trouwe echtgenoot? Dus kun jij je helemaal niks verzinnen wat jij als vrouw fout kunt doen, waardoor je man best vreemd 'mag' gaan?

Puur uit interesse, als je nee zegt dan zit er inderdaad een grote kloof tussen.

Ik vind dat niemand MOET zorgen voor het plezier van een ander. Je gaat trouwen omdat dat op DAT moment wilt. Op DAT moment wil je nooit meer weg bij diegene en op DAT moment hou je met heel je hart van die persoon...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:55

Het is gewoon een gevoelig onderwerp waar iedere persoon / stel / driehoek anders op zal reageren, en gelukkig mag dat ook :j

Respect voor elkaar is het sleutelwoord volgens mij :)

En dat is niet alleen respect voor de behoeftes en gevoelens van de zieke vrouw, maar ook respect voor de gevoelens en behoeftes van haar man. Ze zullen het allebei zwaar hebben met de situatie maar omdat de vrouw geen toekomst meer heeft hoeft haar man toch niet mee in een uitzichtloos zwart gat te vallen.... wat hij nu op zijn bordje heeft is al pittig zat :(:)

Het zou mooi zijn als de man het gebeuren uit kan spreken naar zijn vrouw waar die zoals het klinkt nog steeds liefdevol voor zorgt en dat zij op haar beurt ook de liefde op kan brengen om hem een fijne doorstart in zijn leven te gunnen naast de zorg voor haar :)

Als daar überhaupt nog sprake van is, misschien is ze al wel zo ver heen dat ze van al dit getrut weinig meer mee krijgt :(:)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 26-04-16 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

musiqolog schreef:
xSlvna schreef:
Sammie, jij doet alsof de vrouw een trouwe man verdient. Is ook geen feit, toch verkondig je het zo.

Dus jij ziet er volstrekt geen probleem in als mensen elkaar aan de lopende band bedriegen? Sorry dat ik nu persoonlijk word, maar ik wil niet weten in wat voor gezin jij bent grootgebracht...

Dat zegt ze toch helemaal niet? :+
Kom op mensen, leer lezen.

BloemBloem

musiqolog schreef:
xSlvna schreef:

Dus jij ziet er volstrekt geen probleem in als mensen elkaar aan de lopende band bedriegen? Sorry dat ik nu persoonlijk word, maar ik wil niet weten in wat voor gezin jij bent grootgebracht...

Sorry, maar bovenstaande reactie slaat kant nog wal :n :)

Laten we het wel netjes houden :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:56

musiqolog schreef:
xSlvna schreef:

Woow jij hebt oordelen zeg.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:58

musiqolog schreef:
xSlvna schreef:
Verdien je altijd een trouwe echtgenoot? Dus kun jij je helemaal niks verzinnen wat jij als vrouw fout kunt doen, waardoor je man best vreemd 'mag' gaan?

Die vrouw heeft fokking ALS, is dat soms haar fout?!

Dat is wat we weten. Maar ze kan nog véél meer hebben/doen dan alleen ALS hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:58

Aradis schreef:
Dat is een serieus argument :') " inmijn familiegebeurd dat niet dus het is niet waar" of wat? tof dat het in jouw familie niet gebeurd, in mijn familie is bijna iedereen wel eens gescheiden..:') zit het weer fijn in evenwicht

Dus wat, jouw argument is dat ie vooral moet doorgaan met bedriegen/van haar moet scheiden omdat dat bij jullie een familie-traditie is?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:59

Er is nooit een goede reden om vreemd te gaan.
Gaat jouw partner vreemd? Ja, zwaar kl*te, maar ook hierbij win je er niks mee wanneer jij je ook tot dit niveau verlaagt. Vreemdgaan is gewoon not done en zal ik dan ook nooit goedkeuren. Áls je dan al klaar bent met je partner, rond de boel dan netjes af zodat je daarna 'legaal' flink van bil kunt gaan met iedereen die je tegenkomt (mits degene die je tegenkomt hier mee instemt natuurlijk ;) ).

Sammie

xSlvna schreef:

Dat kan geen eens een feit zijn :Y)

xSlvna schreef:

En dat weten we niet, dus heeft het ook geen zin om dat er bij te halen. Als mn tante ballen had gehad was het mijn oom geweest. ;)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 26-04-16 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleur_a

Ik denk dat sommige hier even moeten afkoelen, ieder zijn mening.

Ik vindt dit zelf ook niet kunnen TS, als het meant to be is probeer het over 5 jaar nog eens

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:00

Kan best... maar vreemd gaan doe je gewoonweg niet; dan ga je netjes uit elkaar.
Maar ziekte van een partner is nooit een reden om weg te gaan en al helemaal niet om vreemd te gaan.

Sunrise_

xSlvna schreef:

Ongepaste opmerking. En imo is er nooit iets dat de ander kan doen dat vreemdgaan verantwoordt. Het kan gebeuren ja, maar dat is de verantwoordelijkheid van degene die die beslissing maakt, niet van de ander al is die nog zo'n heks of monster. Er is namelijk ook nog de optie om de relatie te beëindigen. Maar dit gaat wel erg offtopic.

spatter

Nou , als mijn man vreemd gaat kan hij ophoepelen, al hang ik met een zijde draadje aan het leven!

Als ik ergens een schurft hekel aan heb is het dat wel.
Als hij het niet kan opbrengen om mij in de laatste periode van mij leven met een beetje waardigheid kan verzorgen, dan laat maar zitten, helemaal!

Dat wil niet zeggen dat er geen dingen bespreekbaar zijn maar dan gaat het in overleg en is het niet meer stiekum en vreemdgaan.

Als je iemand niet meer kan vertrouwen is de basis tot een relatie niks meer.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:01

Jolien87 schreef:
Er is nooit een goede reden om vreemd te gaan.
Gaat jouw partner vreemd? Ja, zwaar kl*te, maar ook hierbij win je er niks mee wanneer jij je ook tot dit niveau verlaagt. Vreemdgaan is gewoon not done en zal ik dan ook nooit goedkeuren. Áls je dan al klaar bent met je partner, rond de boel dan netjes af zodat je daarna 'legaal' flink van bil kunt gaan met iedereen die je tegenkomt (mits degene die je tegenkomt hier mee instemt natuurlijk ;) ).

Precies :) Het lijkt mij zo erg als je dit moet overkomen :), niet dat van die open relatie dan hoor :P, dat kan wellicht erg leuk zijn, als je er goede afspraken over maakt :+, maar daar komt volgens mij ook alleen maar ellende van, maar goed dat is een heel andere discussie.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:01

Brainless schreef:
Kan best... maar vreemd gaan doe je gewoonweg niet; dan ga je netjes uit elkaar.
Maar ziekte van een partner is nooit een reden om weg te gaan en al helemaal niet om vreemd te gaan.

Precies dit.
En als je het dan al zo graag wilt, overleg dit dan met je partner en vraag zijn/haar goedkeuring. Maar in mijn ogen is het dan ook al geen vreemdgaan meer.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:02

tita schreef:
Als ik weet dat ik dood ga en doodziek ben

Dan bespreek ik zoiets liever dat mijn man verliefd wordt terwijl ik nog leef zodat ik kan zien wie er voor onze dochter gaat zorgen

Ik hoop van harte dat mijn man weer gelukkig kan zijn met een ander
Zolang hij mij maar goed verzorgt in de laatste fase van mijn leven.

Ts mis moet je liefde het bespreekbaar gaan maken bij zijn vrouw

Ik ga mee met Tita
Ik ben een tijd ernstig ziek geweest en heb dit onderwerp ook besproken met mijn wederhelft, ik wilde dat hij gelukkig was en dat kon op dat moment niet bij mij. Het kan besproken worden, verliefdheid overkomt je en ik vind het dapper dat ts haar twijfels en gevoel durft te bespreken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:04

Brainless schreef:

Netjes uit elkaar gaan is ook niet echt een optie meer als iemand ziek wordt...je bent sowieso de lül eigenlijk want je wordt dan in gijzeling gehouden door de situatie.

Vandaag ben je nog gewoon 2 mensen voor wie de relatie geen wederzijdse voldoening meer geeft en denk je er over na hoe je de relatie het beste kan beëindigen...en morgen blijkt je partner ziek en ben je het haasje want je kan het dan niet meer met goed fatsoen maken om de relatie te verbreken -O-

Er kunnen zo ontzettend veel dingen spelen, feiten, emoties.... het is zo makkelijk om mensen te veroordelen maar uiteindelijk kan iedereen in een situatie glijden waarvan je voorheen dacht dat je er nooit in terecht zou komen / waarin het lastig is om "het juiste" te doen omdat geen van de opties echt als het juiste aanvoelt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:05

xSlvna schreef:

Puur uit interesse, als je nee zegt dan zit er inderdaad een grote kloof tussen.

Ik vind dat niemand MOET zorgen voor het plezier van een ander. Je gaat trouwen omdat dat op DAT moment wilt. Op DAT moment wil je nooit meer weg bij diegene en op DAT moment hou je met heel je hart van die persoon...

Nee, belachelijk inderdaad. Je bedriegt iemand, verslijt iemand voor idioot door de waarheid niet te vertellen. Dat je gevoelens krijgt voor een ander kan altijd. In deze situatie zelfs wellicht wel te begrijpen maar vreemdgaan is NOT done. Nooit. Volledig respectloos...
Laatst bijgewerkt door Sees op 26-04-16 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:06

Ayasha schreef:
Aradis schreef:
Dat is een serieus argument :') " inmijn familiegebeurd dat niet dus het is niet waar" of wat? tof dat het in jouw familie niet gebeurd, in mijn familie is bijna iedereen wel eens gescheiden..:') zit het weer fijn in evenwicht

Dus wat, jouw argument is dat ie vooral moet doorgaan met bedriegen/van haar moet scheiden omdat dat bij jullie een familie-traditie is?

Ja, precies! Dat is inderdaad zoo mijn boodschap :j :')
Als je wel in staat was tot begrijpend lezen was je erop uit gekomen dat er dus verschil in zit hoe mensen met bepaalde dingen omgaan..

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:08

pmarena schreef:
Er kunnen zo ontzettend veel dingen spelen, feiten, emoties.... het is zo makkelijk om mensen te veroordelen maar uiteindelijk kan iedereen in een situatie glijden waarvan je voorheen dacht dat je er nooit in terecht zou komen / waarin het lastig is om "het juiste" te doen omdat geen van de opties echt als het juiste aanvoelt.

Ja, we zijn allemaal mensen. Ja, we kunnen allemaal in zo'n situatie terechtkomen. En ja, we kunnen dan ook de verkeerde beslissing nemen. Maar dat maakt de beslissing niet minder verkeerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:09

En degene waar je op reageerde gaat uit van trouw omdat zij vindt dat een huwelijk iets is in voor en tegenspoed, wat ik overigens geheel met haar eens ben ondanks hertrouwen van mijn ouders. (met een andere parnter. :+ ) Dat ik dat zo in mijn familie heb zien gebeuren veranderd mijn mening nie over het huwelijk.. Wat jouw familie daar verder mee te maken heeft is me dus idd onduidelijk.

Geryon

Dit topic wordt steeds bizarder :o

pmarena

musiqolog schreef:
pmarena schreef:

Ja, we zijn allemaal mensen. Ja, we kunnen allemaal in zo'n situatie terechtkomen. En ja, we kunnen dan ook de verkeerde beslissing nemen. Maar dat maakt de beslissing niet minder verkeerd.

Als ik de situatie van TS zo lees, dan is er niet echt 1 goede beslissing voor alle partijen denk ik Y;(
Was het maar zo makkelijk, dat zou TS maar wat graag willen vermoed ik :j

Fleur_a

Geryon schreef:
Dit topic wordt steeds bizarder :o

Mee eens...

Ik ben dan wel 16 maar kan me prima verplaatsen in de vrouw van de man. Als iemand vreemd gaat doet vreselijk pijn op wat voor manier dan ook
Laatst bijgewerkt door Fleur_a op 26-04-16 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt