-21 en zwanger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: -21 en zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:32

Zo bedoelde ik het inderdaad niet :=

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:47

Oh nouja mijn reactie was meer op mensen die wel bewust voor hun 21e zwanger zijn geworden (of dat nog willen). Daar waren namelijk ook veel reacties over in dit topic :)

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:34

Leuk topic. Ik heb hier en daar wat pagina's doorgelezen, maar lang niet alles. Zelf ben ik bewust jonge moeder. Van mijn eerste kindje, een zoon raakte ik (bewust) in verwachting op mijn 19e. Ik heb mijn diploma's, mijn rijbewijs, een vaste en stabiele relatie en samen een eengezinswoning. Mijn zoontje werd geboren afgelopen augustus op mijn 20e. Inmiddels ben ik nog steeds 20, en morgen 10 weken, gewenst maar niet nu al gepland, in verwachting van ons tweede kindje. In november ben ik uitgerekend en daarna zijn wij ook compleet. Voor nu ben ik fulltime huismama, mijn vriend werkt fulltime. Wanneer de kinderen beiden naar school gaan ben ik ook nog jong genoeg en ga ik weer een opleiding oppakken. Tot nu toe vindt ik het trouwens enorm fijn om jong moeder te zijn, en ik hoef er verder echt geen dingen om te laten.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:33

Ik ben ook heel bewust aan kinderen begonnen, de eerste op m'n 18de de 2de was ik 20 de 3de was ik 24 en nu ben ik 32 en is er dus wel een ongelukje gebeurd maar zeker wel gewenst en komt over 7 weken de 4de.
Moet wel zeggen dat ik me nu heel oud voel, is misschien vreemd maar dat gevoel heb ik wel heel erg. Terwijl mijn schoonzussen pas 33/34 waren toen ze hun eerste kregen.
Ik heb ook echt helemaal niks gemist door dat ik zo jong ben begonnen, ja mijn vriendinnen gingen samen op reis en ik niet. Maar had het ook niet gewild.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:20

Dit is zo'n typisch onderwerp waar iedereen een mening over heeft. Zo had ik die ook, begin pas aan kinderen als je alles voor elkaar hebt.

Ik werd ongepland zwanger toen ik 22 was en ben bevallen op mijn 23ste. Ik werkte, mijn vriend werkte beide vast contract maar ik wilde nog studeren.

In mijn overtuiging dat alle jonge moeders slechte moeders zijn (hoe generaliserend : + ) heb ik ook ernstig getwijfeld om het weg te laten halen. Maar ik heb het uiteindelijk gehouden. Ik had al vroeg een echo en ik zou het allemaal wel zien. Toen mijn zoontje 9 maanden was ben ik begonnen aan een HBO studie. Hij is nu net 1. Is het zwaar? Ja, ik vind het behoorlijk pittig. Helemaal omdat de vader van mijn zoontje zich niet altijd realiseerd hoe pittig het is dus ik veel dingen alleen doe.

Hebben wij het goed voor elkaar? Ja, dat denk ik wel. Mooi huis buitenaf met paarden en pensionstalling etc. Ik ben ontzettend wijs met ons zoontje en ik zou het zo weer doen. Heb ook niet het idee dat ik echt dingen mis ofzo

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:13

Leuk topic, ik heb bijna alle verhalen gelezen.

'Vroeger' toen ik ongeveer 12 was _O- wilde ik al heel vroeg kindjes. Omdat ik ze zo lief vond O:) . Toen ik 16 was ben ik gaan studeren om met kinderen te kunnen gaan werken. Ik had toen al 1 jaar een relatie.

Tijdens mijn studie ook gaan werken op mijn stage adres en er zo ingerold. Nou al die kinderen, jonge ouders, heel veel jonge moeders die het gewoon niet lukten met hun kindje (ik werkte op een kinderopvang in een achterstandswijk) zorgden ervoor dat mijn gedachte om jong moeder te worden wel veranderde.

Ik ben nu inmiddels 23 jaar bijna 24. Bijna 3 jaar getrouwd maar hier nog geen kinderen. Een mooi huis, goede banen allebei, een hond.

Ik ben na 4 jaar werken op de kinderopvang gestopt omdat ik zoveel narigheid daar mee maakte. Ik nam alles mee naar huis en kon op het laatst gewoon niet meer professioneel naar situaties kijken.

Wat ik zie en wat mensen tegen ons zeggen is dat het hier in de omgeving gewoon eigenlijk niet normaal is om al bijna 3 jaar getrouwd te zijn en geen kinderen te hebben. Veel mensen hier denken dat je jong trouwt en dan ook jong kinderen krijgt etc etc. Oude stempel dus.

Er is me nu zelfs 2x hondsbrutaal midden in de winkel gevraagd Door voor mij onbekende mensen (ons kent ons hier) of ik al eens zwanger was of dat het niet lukte?!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:18

Jemig... Dat is aso :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:16

Shenavallie schreef:
Kinke schreef:

Ik weet niet hoe oud jij bent, of je ouders, maar ik ben 46 en mijn moeder was 23 toen ze mij kreeg. Dat was een normale leeftijd, dat is al een tijdje anders.

Mijn moeder was 20 toen ze mijn broer kreeg en hij is nu 44 (bijna 45). Ze wilde vrijwel direct daarna voor de volgende gaan (ze wilde het liefst een groot gezin), maar door medische omstandigheden lukte dat niet. Na veel moeite ben ik vijf jaar later toch nog onverwacht geboren. Daarna wilde ze de medische molen (lees o.a. curettage) niet meer in en heeft ze het zo gelaten.

Aanvulling: Ik snap niet dat iets wat altijd normaal was nu ineens niet meer normaal is. Het blijft een biologisch gebeuren, waarvan de klok op een gegeven moment toch echt gaat tikken.

Correctie: bij navraag blijkt dat mijn moeder 19 jaar was. :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 00:03

xGoldenHero schreef:
Er is me nu zelfs 2x hondsbrutaal midden in de winkel gevraagd Door voor mij onbekende mensen (ons kent ons hier) of ik al eens zwanger was of dat het niet lukte?!

Wat? := Ik mag hopen dat je die mensen er toch vriendelijk doch dringend op gewezen hebt dat hen dat geen ster aangaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 00:08

Magrathea schreef:
xGoldenHero schreef:

Wat? := Ik mag hopen dat je die mensen er toch vriendelijk doch dringend op gewezen hebt dat hen dat geen ster aangaat?

Mensen uit dat gat waar ze woont (en ik vandaan kom) moet je op zijn minst een goede hoek op hun kaak geven anders vinden ze dat ze letterlijk alles van je mogen weten :') No shame at all.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 01:05

Mijn schoonzus kan geen kinderen krijgen en haar is precies het zelfde een aantal keer in de winkel of op straat gevraagd. Hier denken ze inderdaad dat ze alles mogen vragen en dat je dan ook antwoord geeft.

Enige wat ik toen heb gedaan is zeggen dat ze beter met hun eigen leven bezig kunnen zijn dan dat van iemand anders. Maar goed, hier vinden ze iemand anders zn leven veel meer interessant dan hun eigen leven.

De 2e keer werd het gevraagd Door een vrouw die vlakbij mijn ouders woont die zelf 35 is en nu zwanger is van baby nummer 12.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 07:19

12??? Is dat een tikfout? :wow:

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 07:39

Dat is uitzonderlijk tegenwoordig!

Hebben ze geen televisie?! :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:16

Hoeveel tweelingen zitten daartussen? :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:24

Dat kunnen gewoon enkele kinderen zijn hoor :+

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:29

Ik heb vroeger ook de vraag van vreemden gehad of mijn 2 oudsten wel de zelfde vader hebben.

Dat vonden ze kennelijk nodig om te vragen omdat mijn oudste bruin haar heeft en grijze ogen en ons 1na oudste blond haar, bruine ogen en een licht tintje heeft. (Ik ben half Indische en mijn man is 100% Nederlander).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 01:55

Jeetje, de brutaliteit :oo Dat vraag je toch niet?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 07:59

In mij zal het niet op komen nee, ik vraag mij zelf dan ook echt af of die mensen geen schaamte hebben/kennen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:14

Had ik ook hoor Lay_D, mijn oudste heeft een tintje, bruin/grijze ogen en bruin haar met blonde lokken voor en mijn jongste had als baby/peuter spierwit haar en blauwe ogen terwijl hun vader half Indisch is. Als we dan ergens waren zag je mensen ook echt kijken en denken. Ikzelf had als kind ook spierwit haar dus denk gewoon dat ik erruggg dominant was bij de tweede }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:27

Dat laatste doet mij denken aan een verhaal van mijn opa, bij hem in het dorp ook een gezin met 5 kinderen. De eerste 4 hadden donker haar/donkere ogen lichte huid. De was een nakomertje en velen vroegen al of hij niet een andere vader had. Op een gegeven moment begon de moeder ook te grappen van: 'Ja, die is van de buurman!'. Totdat er eens visite van de kerk kwam, en die maakte ook een opmerking over dat de jongste (toen een jaar of 4) er wel anders uitzag. Riep hij; 'Maar ik ben ook van de buurman!' :')

Hier in de buurt zijn er best veel die kinderen hebben gekregen, in elk geval de eerste, onder de 21. Er is maar 1 koppel die de zaken niet voor elkaar lijkt te hebben, maar de rest heeft het allemaal goed voor elkaar :D

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 01:46

Even een klein updateje voor de mensen die er niet in geloofde: M'n vriend en ik zijn weer samen, hebben inmiddels beide werk gevonden en een eigen woning! (2 slaapkamers, woonkamer etc dus groot genoeg voor met ons kindje samen!)
Zo zie je maar, waar een wil is is een weg :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:11

Hartstikke mooi +:)+ Zou super zijn als hij er ook gewoon bij is om samen die kleine groot te brengen :)

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:50

pmarena schreef:
Hartstikke mooi +:)+ Zou super zijn als hij er ook gewoon bij is om samen die kleine groot te brengen :)

Ja hij is er nu al zo leuk over! Hele verhalen tegen m'n buik en al z'n vrienden moeten het weten als ie ze ziet. (Ohja, en ze mogen niet bij mij in de buurt roken want dat is slecht voor z'n kind hahaha)
Gister kwam ie thuis met zo'n pakket om me buik te gipsen, wou ie nu al gaan doen terwijl k pas 15,5 week ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:54

Wat fijn! Goed om te horen! :) Ik ben blij dat ik ongelijk had in mijn posts.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:19

Nee dat heeft nog weinig zin nu met zo'n beginnend buikje i.p.v. een kogelronde op ploffen staande toeter :P

Hoop dat 'ie ook nog zo enthousiast is als hij al weken lang niet meeer fatsoenlijk geslapen heeft door een nogal arbeidsintensieve baby, hihi :D