Rijden in een kleine(re) auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:47

Anoniem schreef:
Mag jij me vertellen waar ik in het filmpje aan mezelf moet gaan twijfelen. Als je veel op de weg zit kom je meer tegen. Of doelde je op diegenen die de idioten die op hun bumper kleven en dergelijke niet zo goed kunnen verdragen?

Wat wil je nu eigenlijk met dat filmpje bereiken?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:51

Bij idioten denk ik meer aan auto's die zigzaggend in langzaam verkeer alles links en rechts inhalen om vervolgens vlak voor een vrachtwagen snoeihard op de rem te gaan omdat ze de afrit afwillen.

Ik ga ze vooral uit de weg, en blijf op genoeg afstand voor het geval het toch mis gaat.
Er staan echt bijna iedere dag ongelukken op de linkerbaan. En dat heeft zelden nog wat met het woord ongeluk te maken, eerder dom gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:53

Anoniem schreef:
Mag jij me vertellen waar ik in het filmpje aan mezelf moet gaan twijfelen. Als je veel op de weg zit kom je meer tegen. Of doelde je op diegenen die de idioten die op hun bumper kleven en dergelijke niet zo goed kunnen verdragen?

Het was niet naar jou bedoeld hoor, maar als je je aangesproken voelt...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:53

Waar ik nog wel het meest een gruwelijk hekel aan heb, is wat Sizzle zegt. Nog even snel inhalen, maar dan ook direct (soms nog net op tijd) de afrit afwillen. Asociale honden vind ik dat. Blijf dan nog even dat stukje achter mij, want met 130 rijd ik echt niet langzaam...

Of mensen die hun knipperlicht niet gebruiken. Toevallig 1 keer achter iemand aangereden, moesten dezelfde kant op en op de parkeerplaats meneer er vriendelijk op verdacht gemaakt, dat zijn knipperlichten kapot zijn.

bruintje123

Re: Rijden in een kleine(re) auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:04

Knipperlicht is denk ik een apart gevraagde optie bij BMW :j
Want die lijken er standaard niet op te zitten.

Ik denk dat we met repelsteel haar onderschrift maar moeten gaan volgen :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:27

janderegelaa schreef:
verootjoo schreef:
Maar het is niet verplicht om dan 80 t gaan rijden :)* dus je bent dan niet fout, en bumperklevers wel. En die 5km langzamer zullen heus het hele verschil niet gaan maken :')

Theoretisch gezien heb je gelijk. Naast de verkeersregels heb je echter als bestuurder ook te maken met de rijprocedure. Dat is een boekje waarin staat hoe regels geïnterpreteerd moeten worden en wat gewenst gedrag is.

In die rijprocedure staat dat je aangepast en besluitvaardig moet rijden. Aangepast als meerijden met de rest van het verkeer. Binnen de wettelijke kaders natuurlijk.

Als je langzamer rijdt dan de rest van het verkeer creër je feitelijk een gevaarlijke situatie en dan kun je een proces verbaal krijgen voor artikel 5 van de wegenverkeerswet:

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Een procesverbaal voor artikel 5 heeft nooit een geldbedrag maar gaat altijd naar de Officier van Justitie en die bepaald het.

Afwijkend gedrag tov de rest van het verkeer kan je dus een behoorlijk centje kosten.

En als je toch 75 rijdt...wat maakt het dan uit om die laatste 5 km er even bij te doen?

Met 70 zegt de rechter niets! Ook niet met 68...

Sterker nog; op autowegen hoef je maar 50 te KUNNEN! Op snelwegen 60.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wegverkeer

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:28

Ik rijd in een Mini, rijd rustig maar wel door. Reed vanmiddag geloof ik iets over 60 op een 50-weg. Het was rustig en inhalen is daar niet toegestaan daar (2baans).
Werd ik ingehaald door een of andere idioot in een Renault die ik daarvoor al zigzaggend over de baan zag gaan omdat meneer met iets anders bezig was 8)7. Begon al te bumperkleven daarvoor...
Ik reed zeker niet langzaam... Was nota bene een weg waar paar jaar geleden een dodelijk ongeluk is gebeurd omdat iedereen denkt dat het daar een racebaan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:42

Poess91 schreef:
[naam] schreef:

Wat wil je nu eigenlijk met dat filmpje bereiken?

Niks.
Was gewoon een waarneming van daarstraks.
Gek genoeg zijn het altijd de kleinere auto's met hyperfocussende bestuurders erin en nooit de dikke deuren in grote bakken die zitten te bellen terwijl ze een sigaar roken.
Zit waarschijnlijk geen rem op dat soort kleine auto's net als dat er geen knipperlichten op een BMW zitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:48

Juist de typische lease auto's doen heul rare dingen.
Komen ze je voorbij met 140 om dan ineens 100 te gaan rijden op de linkerbaan zodat alles vastloopt. Als ze dan vervolgens de auto vlak voor je neus zonder knipperen naar rechts gooien verder afzakken in tempo dan weet je al dat ze met hun neus in hun telefoon of tas zitten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:08

Anoniem schreef:
Heeft me daarnet wel weer mijn auto gered, die wijsheid en arrogantie.

http://youtu.be/oL0j-OcuvLU

Die mevrouw vond vast dat ze heel goed zat op te letten met twee handjes netjes aan het stuur.

Zo heftig zeg!!! Echt een zwaar vergrijp.......ahum

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:14

Ojajoh schreef:
[naam] schreef:
Heeft me daarnet wel weer mijn auto gered, die wijsheid en arrogantie.

http://youtu.be/oL0j-OcuvLU

Die mevrouw vond vast dat ze heel goed zat op te letten met twee handjes netjes aan het stuur.

Zo heftig zeg!!! Echt een zwaar vergrijp.......ahum

Ja net als ff spotify opzetten :+
En dat was ze niet eens aan het doen in die Peugeot. Ik was op dat moment overigens mijn neus aan het snuiten en stuurde met mijn knieën. Of zou het zijn gekomen doordat ik daar in een BMW reed? Ik heb het vast zelf uitgelokt!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:26

Repelsteel, moet dat soms stoer zijn of zo :n
Oh kijk zonder handjes, oh kijk zonder tandjes....
Typisch geval: mijn opa rookte en is ook 90 geworden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:34

Sorry repelsteeltje maar je hebt behoorlijk haantjes gedrag. Je moet en zal tegenover iedereen maar Bewijzen hoe goed je bent en rijd.
Typische arrogante bestuurder die irritatie op wekt in het verkeer.
Ik rij ook een middenklasser met groter vermogen en dikke reet erop, maar hoef mij verder niet te bewijzen. Je kan ook gewoon denken "ach ja" en t laten voor wat het is. En heb ook geen dashcam nodig om gefrustreerd los te gaan over oma die de voorrang regels niet zo goed in acht nam.
Nee Spotify bedienen is geen zwaar vergrijp, een kind doodrijden omdat je hoogmoed hebt en denkt dat je het allemaal wel kan, wel.....
En je kan nu wel zeggen dat het jou niet overkomt, maar ik heb ergens begrepen dat je ook mens was toch? En mensen maken nou eenmaal wel eens fouten.
Joh doe niet zo kinderachtig en geef gewoon toe, ships Ja dat was fout, gelukkig is er niets gebeurd en zal er voortaan beter om denken. Ipv denken dat je alles maar kunt. Siert meer en is eerlijker ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:40

Sizzle schreef:
[naam], moet dat soms stoer zijn of zo :n
Oh kijk zonder handjes, oh kijk zonder tandjes....
Typisch geval: mijn opa rookte en is ook 90 geworden.

Nee dat was een sarcastisch antwoord op een domme opmerking. Tuurlijk rij ik niet zo.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:44

De vorige auto van mijn vader is total loss gereden door een ervaren bestuurder die dacht dat hij wel even snel iets voor zijn werk kon nakijken op een rustige paralell weg.
Hij heeft mijn vader tegen de vangrail uitgeknepen.
De andere bestuurder had een redelijk nieuwe auto dus dat zat wel goed kwa verzekering. De oude gelimiteerde trots van mijn vader was lang geen andere auto meer waard.
Ze hebben enorm geluk gehad dat er geen persoonlijke schade was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:51

Ojajoh schreef:
Sorry repelsteeltje maar je hebt behoorlijk haantjes gedrag. Je moet en zal tegenover iedereen maar Bewijzen hoe goed je bent en rijd.
Typische arrogante bestuurder die irritatie op wekt in het verkeer.
Ik rij ook een middenklasser met groter vermogen en dikke reet erop, maar hoef mij verder niet te bewijzen. Je kan ook gewoon denken "ach ja" en t laten voor wat het is. En heb ook geen dashcam nodig om gefrustreerd los te gaan over oma die de voorrang regels niet zo goed in acht nam.
Nee Spotify bedienen is geen zwaar vergrijp, een kind doodrijden omdat je hoogmoed hebt en denkt dat je het allemaal wel kan, wel.....
En je kan nu wel zeggen dat het jou niet overkomt, maar ik heb ergens begrepen dat je ook mens was toch? En mensen maken nou eenmaal wel eens fouten.
Joh doe niet zo kinderachtig en geef gewoon toe, ships Ja dat was fout, gelukkig is er niets gebeurd en zal er voortaan beter om denken. Ipv denken dat je alles maar kunt. Siert meer en is eerlijker ook

Ik was fout? Het wordt steeds spannender zeg.
Ik zorgde ervoor dat mevrouw zichzelf en haar drie kinderen niet dood reed tijdens haar foute inhaalactie op mijn weghelft maar ik was fout?
Ik reed niet harder dan de maximale snelheid en ving de fout van een ander op maar ik moet toegeven dat ik fout zat?
Ik deed niets fout, ik loste de oliebol van een ander op. Dankzij mijn inzicht leven die kinderen nog. Dankzij mijn rem. Niet dankzij hun moeder die domweg naast de trekker en op mijn weghelft bleef hangen terwijl ze daar niets te zoeken had.

Overigens was de dame in de Peugeot jonger dan jij.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:55

Ik denk dat jij het over een heel ander filmpje hebt :?
Ik zie enkel een heel mat filmpje waar iemand nog buiten de gevaren zone niet correct voorrang neemt.

Hoe dan ook, juist omdat er idioten op de weg zitten is het NOG belangrijker om zelf bij de les te blijven.

Goede vriendin van mijn broer heeft blijvend hersenletsel door een telefoon incident op een in principe rustige ongevaarlijke weg.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:58

'Don't argue with idiots'. Lijkt mij een zeer goed advies dat in van harte ga opvolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:03

Het filmpje heeft met de spotify niets te maken. Dat zijn twee totaal verschillende posts. Maar je wordt hier bijna voor potentiële moordenaar uitgemaakt omdat je je playlist opzet terwijl je een aanrijding door de fout van een ander voorkomt. Als je de voorgaande pagina's allemaal hebt gelezen weet je waar het over gaat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:08

Ik denk dat jij gewoon de dingen wat te persoonlijk neemt.
Ik ben ook geen heilige maar ga niet beweren dat ik daarmee geen bewust risico aan ga omdat er grotere eikels bestaan.
Het een praat het ander niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:23

Jullie hebben het steeds over een bewust risico terwijl daarvan helemaal geen sprake was. Integendeel.
Maar misschien moet ik de volgende keer maar gewoon zo reageren want daar komt lang niet zoveel commentaar op.

charmaine90 schreef:
Laatst kwam ik nog een auto tegemoet die mijn weghelft overging om over de doorgetrokken streep te gaan.
Ging net goed.
Ik weiger dan te remmen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:36

Dat balt onder het principe:
Het is niet erg dat ik niet optimaal voor mijn paard zorg want paarden in Rusland hebben het veel zwaarder.

Omdat die ander niet slim bezig is maakt het nog niet goed om zelf ook niet geconcentreerd te zijn.
En nee, ik ben ook niet altijd zo verstandig als ik zou horen te zijn

De reden dat jij het op je dak krijgt is omdat je lijkt te beweren dat JIJ het wel kan omdat je beter zou zijn dan een ander. Jij kan wel met de radio spelen want je bent gewend aan rondkruipende kleuters in je auto. Zo werkt het niet als meneer agent je daar op aanspreekt hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:59

Ik kan in de auto inderdaad beter multitasken dan veel anderen ja, (Als je zoiets simpels als iets activeren in je auto dat al noemen kunt), waarom zou ik mezelf omlaag praten daarin? Omdat een ander in zijn opinie vindt dat dat niet kan? Dat wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk niet kan.
Als ik iets niet kan dan geef ik het ook wel eerlijk toe.

Mijn nieuwe auto is straks hoofdzakelijk bedienbaar door een heel groot touchscreen, volgens jullie zou iemand zo'n auto dus niet eens mogen rijden want dat is niets anders dan waar iedereen nu bij mij over valt.
Een levensgevaarlijk projectiel met illegale functies en software als ik de uitingen in het topic moet geloven.
Ik kan me wel voorstellen dat iemand een compleet verkeerd beeld krijgt van iets wat men niet kent, maar ga dan geen mensen beschuldigen van dingen die ze niet doen.
Ik heb geen rondkruipende kleuters in mijn auto, die van mij zit netjes in een cybex en maakt, ondanks dat hij het wel kan, niet zelf zijn blok open. Echter heb ik tijdens mijn taxi periode met kinderen van anderen genoeg meegemaakt. En als ik zie hoeveel kinderen er tegenwoordig autistisch zijn of andere problemen hebben dan ben ik bang dat de nieuwe generatie autorijders, die de bediening van de radio al teveel wordt, daarmee nog wel eens in de problemen kan komen.... Vooral als ze in een klein autootje rijden en het al flink op de zenuwen krijgen van achterop komend verkeer.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:42

Ik ben autistisch en kan uitstekend auto rijden. Hoeft geen ene flikker met elkaar te maken te hebben. Dus wellicht kun je een andere "doelgroep" gaan lastig vallen met je ongefundeerde BS.

Ik ontstip dit topic. Heb mijn arrogantie tolerantie niveau voor dit weekend wel weer bereikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:47

Zoals je zelf weet zit er wel aardig wat verschil in autisten. Niet ieder kind met problemen functioneert goed. Ik had ze dagelijks door mijn bus wandelen tijdens de rit totdat ik er iets geniaals en simpels op vond.
Weet je hoe jouw ouders en ik vroeger navigeerden in de auto? Met een grote uitgevouwen kaart of het 100000 stratenboek van de Shell op schoot.
Daar had je eens tegen moeten zeuren over een radio :')