Conrector door het hoofd geschoten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:47

Misschien kunnen we het er nu beter over hebben of en wat we kunnen doen zodat dit niet meer gebeurd?

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:52

Desiree schreef:
En ik zeg die dingen die ik zeg niet omdat ik alle allochtonen crimineel vind, maar ik krijg de indruk dat allochtonen vaak anders behandeld worden dan autochtonen! En daar ben ik het weer niet mee eens! Haha!

Kijk en dat verschil baseer ik dus op wat ik in bovenstaande gezegd heb, hun verworven vrijheden, en de nalatigheid van de politie en de justitie om anderen daartegen te beschermen.


Het is inderdaad zo dat allochtonen anders behandeld worden voorbeeldeen van mijn kids werd uitgemaakt voor kaaskop dus reageerd met blauwe
Belt de leraar mijn kind zou een rassist zijn in mijn ogen is het van beide kanten gewoon het zelfde
Maar de ouders van de allochtoon werden niet gebeld dat hun kind anti nederlands zou zijn.

Wat betreft nalatigheid van de politie die kunnen daar in veel gevallen niets aan doen
Als ze handelen zoals het hoort wordt er bij een collega op het bureau een klacht ingediend van discriminatie waar blijf je dan als politie

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:57

Het is gewoon te erg voor woorden. Het lijkt wel of hier alles kan!!!
Ik ga er verder geen uitlatingen over maken...

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:04

Biepmiep schreef:
Misschien kunnen we het er nu beter over hebben of en wat we kunnen doen zodat dit niet meer gebeurd?


Ik vraag me altijd af wat jij en ik als individuen aan dit soort dingen kunnen doen. We kunnen het goede voorbeeld geven, proberen in te grijpen waar dat gaat en onze kinderen ook zo op te voeden. We kunnen stemmen op de partij waarvan we denken dat die dit soort problematiek goed kan aanpakken.
Maar je kunt eigenlijk nooit voorkomen dat 1 of andere gek een wapen pakt en een ander neerknalt, helaas...
Ik hoop ontzettend fanatiek dat dit een incident was, maar op tv hoorde ik al een aantal mensen zeggen dat dit waarschijnlijk wel opgepikt wordt door anderen en zich zal herhalen...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:11

Edwin Evers had vanmorgen een goed punt.. Het is en blijft een moord met voorbedachte rade..
Er zit weet ik veel hoeveel tijd, tussen het bedenken van iets, pakken van het pistool, het laden van het pistool, naar de school gaan en de daadwerkelijke daad!! Die jongen had zich allang kunnen bedenken..
Maar om nog even door te zeuren op zijn afkomst.. Die jongens worden opgevoed met eerwraak, dit was ook zoiets.. Wij nederlanders kennen dit niet..
Nou scheer ik echt niet alle turkse gezinnen en jongeren om 1 kam.. helemaal niet, want de meeste turken die ik ken zijn nette mensen en werken ook voor hun geld.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:21

Las het in de krant toen ik in de bus zat. Echt niet normaal, begint hier op klein Amerika te lijken Scheve mond

Het punt wat Youngster aanhaalt ben ik het helemaal mee eens. Denk dat het cultuurverschil (eerwraak) té groot is door gebrek aan integratie en dat het daardoor altijd fout loopt. Dus integreren of wegwezen. Spijt me zeer.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:21

Cody"]
Doe maar niet Haha!

Ik weet dat veel mensen er anders over denken, en ook ik weet heus wel dat er problemen zijn, en dat ontken ik ook niet, maar dat generaliseren word ik altijd zooo moe van...
[/quote]
en ik word zo moe van dat bagatelliseren. Mede daardoor is de integratie mislukt want "het was allemaal niet zo erg als dat het leek". En dat was het wel.

[quote="Marjolein"]
Als jullie vinden dat die mensen te gast zijn moet je ze ook een kopje koffie aanbieden, anders kan je ook niet verwachten dat zij zich ook netjes gedragen. .
[/quote] Dat is toch ook gedaan? Betere kansen voor de toekomst, leerplicht en studiebeurs voor de kids, zelfs voor die nog in het buitenland wonen. Wanneer zijn wij aan de beurt voor respect?
[quote="Marjolein"]
Het moet wle van 2 kanten komen. .
[/quote]
ja, dat dacht ik ook, maar daar lijkt het toch niet op.
[quote="Marjolein"]
wat ik verder heel opvallend vond is dat hij naar het politie bureau werd gebracht door een vriend van zijn vader. Was dat met een blanke jongen ook gebeurt? ik denk in de meeste gevallen niet, je ziet niet zulke hechte Familie/vrienden banden in de nederlandse cultuur. En aan de ene kant vind ik dat erg bewonderingswaardig maar het heeft ook weer zijn nadelen.
[/quote]
In bepaalde opzichten zijn er vind ik dingen in hun cultuur die ik beter vind dan de onze, zoals respect voor ouderen, familiebanden (voor elkaar op komen), niet te veel vrijheid in opvoeding naar hun dochters die ze eigenlijk ook op hun zoons moeten toepassen etc.


[quote="sonjabelgium schreef:
Verschillen in plichten en rechten ... iemand met een huidskleur krijgt voorrang hier bij ons voor bijstand van het OCMW op iemand van ons eigen land, iemand met een tint hoeft niet alles te bewijzen vooraleer ze bijstand krijgen, een blanke wel .... Een vreemdeling krijgt een plek op de woningslijst bovenaan, een blanke schuift langsachter aan terwijl er voortdurend bovenaan mensen bijkomen die "gasten" zijn ....
Vreemdelingen raken zeer vaak weg met (kleine) misdrijven door het hardnekkig weigeren van het spreken van de taal. En niet te vergeten hun onovertroffen manier van het gebruik van het woord racisme ... als het hun niet zint ben je racist ....

Het gebeurt. Anders klagen mensen er niet over. Maar er is een groep die het BLIJFT ontkennen en zelfs kwaad word en je van discriminatie beschuldigd als je feiten bij de naam noemt omdat je je ZELF gediscrimineerd voelt.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:30

Als ik voor mezelf moet spreken, dan moet ik toegeven dat ik mezelf werkelijk nog niet gediscrimineerd gevoeld heb tegenover allochtonen. Ik heb ook echt niet het idee dat ik eronder lijd dat er zoveel profiterende allochtonen in Nederland zijn. Ik eet er zelfs graag een boterham minder voor om ervoor de zorgen dat kansarme mensen een hier een kans krijgen een goede toekomst te verzorgen voor hun kind. Maar ja, ik ben in dit opzicht dan ook een enorme softie...
Ik kan me voorstellen dat andere mensen hier anders over denken.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:39

Desiree"]
[quote="Cody schreef:
Doe maar niet Haha!

Ik weet dat veel mensen er anders over denken, en ook ik weet heus wel dat er problemen zijn, en dat ontken ik ook niet, maar dat generaliseren word ik altijd zooo moe van...

en ik word zo moe van dat bagatelliseren. Mede daardoor is de integratie mislukt want "het was allemaal niet zo erg als dat het leek". En dat was het wel.

[/quote]

Het wordt niet gebagatelliseerd, het doet er gewoon helemaal niet toe of deze jongen blank of zwart of gekleurd is. Als deze jongen blank was, hadden we het niet over "die nederlandse jeugd" gehad.
Dan had iedereen zijn afgrijzen geuit en waren we verder gegaan met de orde van de dag..

Ik voel me ook niet gediscrimineerd ten opzichte van allochtonen. Werkelijk nooit last van gehad. Maar ja, ik weet niets want ik woon in Drenthe Lips are sealed

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:06

Desiree schreef:
MAar die mensen komen uit een cultuur waar de godsdienst zodanig heerst dat "zelf nadenken" iets is dat zenog niet geleerd hebben. Dat was hier vroeger ook zo.
dan wil ik even zeggen dat de islamitische cultuur, toen wij nog in onze berenvellen liepen, technologisch en wetenschappelijk zeer ver gevorderd waren, iets dat wij westerlingen pas rond 1500/1600 hebben kunnen evenaren. Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:19

maar ze zijn daar dan ook wel blijven steken SP. Europa is na de middeleeuwen (waar gestenigd werd) wel gegroeid, in de islamitische landen leven ze nog steeds in die middeleeuwen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:20

Ben het voor het grootste deel wel met Dees eens......... en alles valt terug te herleiden naar een falend beleid van de Nederlandse overheid! Alles.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:20

SP, nu, in de 21ste eeuw zit de islam nog steeds op dit tijdperk terwijk de westerse wereld geleerd heeft voor zichzelf te denken en niet alles als een "toorn van God/Allah" te zien en niet alles in de naam van Allah/God doen .... Een EMENS verschil Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:36

gijsenkim schreef:
maar ze zijn daar dan ook wel blijven steken SP. Europa is na de middeleeuwen (waar gestenigd werd) wel gegroeid, in de islamitische landen leven ze nog steeds in die middeleeuwen
en daarvan is religie de oorzaak? ik toon aan dus van niet. eerder welvaart, dames.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:39

Nou zolang er nog oorlogen uitgevochten worden in naam van God of Allah of wie ook is religie daar wel degelijk een mede-oorzaak van.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:40

Huh, in de islamitische landen wordt nog steeds gestenigd. In de landen waar geloof niet meer het belangrijkste goed is gaan mensen niet meer zo met elkaar om.

Ja dus Religie is inderdaad de oorzaak van dat soort achterstanden. Hoe meer kennis mensen hebben hoe minder ze zullen luisteren naar een meneer in een jurk die verteld hoe je moet leven, daarom worden mensen liever dom gehouden, of alleen dat geleerd wat voor het geloof belangrijk is

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:40

Tja waar gaat het heen hè, je krijgt hier echt van die amerika praktijken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:42

MargaV"]
Als ik voor mezelf moet spreken, dan moet ik toegeven dat ik mezelf werkelijk nog niet gediscrimineerd gevoeld heb tegenover allochtonen. Ik heb ook echt niet het idee dat ik eronder lijd dat er zoveel profiterende allochtonen in Nederland zijn. Ik eet er zelfs graag een boterham minder voor om ervoor de zorgen dat kansarme mensen een hier een kans krijgen een goede toekomst te verzorgen voor hun kind. Maar ja, ik ben in dit opzicht dan ook een enorme softie...
Ik kan me voorstellen dat andere mensen hier anders over denken.
[/quote]
Je leest hierboven dus van mensen hoe zij dus WEL ervaren hoe er onderscheid wordt gemaakt naar hen toe, als nederlander zijnde, en andere culturen. En dat ze zich daar aan storen. jou is dat nooit overkomen, maar anderen wel. En wat anderen kan overkomen, kan jou ook overkomen.

[quote="SuperPepeijn"]
[quote="Desiree"]MAar die mensen komen uit een cultuur waar de godsdienst zodanig heerst dat "zelf nadenken" iets is dat zenog niet geleerd hebben. Dat was hier vroeger ook zo.
[/quote]dan wil ik even zeggen dat de islamitische cultuur, toen wij nog in onze berenvellen liepen, technologisch en wetenschappelijk zeer ver gevorderd waren, iets dat wij westerlingen pas rond 1500/1600 hebben kunnen evenaren. Knipoog
[/quote]
Daar schieten we nu weinig mee op, niet waar?

[quote="gijsenkim"]
maar ze zijn daar dan ook wel blijven steken SP. Europa is na de middeleeuwen (waar gestenigd werd) wel gegroeid, in de islamitische landen leven ze nog steeds in die middeleeuwen
[/quote]
en ze denken ook nog zo, zeker t.a.v. vrouwen. De islam heeft in denken en doen zoveel weg van het christendom, dezelfde fouten en zo. Maar in ontwikkeling lopen ze achter. Je kunt wel raden dat op een dat de islam net zover zal zijn als wij nu zijn, en dat vrouwen dus gewoon gelijk zijn daar. (ik bedoel niet volgens de koran, maar in het leven, in de praktijk).

[quote="SuperPepeijn"]
[quote="gijsenkim schreef:
maar ze zijn daar dan ook wel blijven steken SP. Europa is na de middeleeuwen (waar gestenigd werd) wel gegroeid, in de islamitische landen leven ze nog steeds in die middeleeuwen
en daarvan is religie de oorzaak? ik toon aan dus van niet. eerder welvaart, dames.
[/quote]
ik wil niet de religie de schuld geven. Het heeft meer te maken met cultuur (wat vaak wel nauw verbonden staat met de religie). en ja, welvaart hangt er ook mee samen. MAar hier in nederland is een redelijk goede welvaart. Dus dit zou niet op gaan.

maar het gaat wel op. Want we hebben hier te maken met achtergronden uit andere landen, waar wellicht minder welvaart heerst. En dat onderscheidt autochtonen van allochtonen. En niet het paspoortje. Want paspoortjes zijn slechts papieren. In het dagelijkse leven hebben we te maken met praktijk.

Pauline
Berichten: 12192
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:46

Ik denk dat er geen groot probleem is als je je godsdienst je wetten laat bepalen...dat was in nederland ook zo in de tijden van de Spaanse Inquisitie, en nu nog in een aantal landen waarin zedecodes worden gezien als wet.

Maar mijn vraag blijft los van of die jongen buitenlands is, hoe komt z'n jochie aan een wapen?! En waarom wordt er wel gestaakt als er een buschauffeur wordt neergestoken, maar wordt er geroepen dat dit nooit te voorkomen valt? Ik denk dat vrijheid blijheid in de opvoeding al iets is waarmee je een hoop ellende veroorzaakt. Normen en waarden moeten allemaal maar zelf ontdekt worden, en zo niet dan niet Verward

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:58

Pauline schreef:
En waarom wordt er wel gestaakt als er een buschauffeur wordt neergestoken, maar wordt er geroepen dat dit nooit te voorkomen valt?


In hoeverre zijn gevallen als dit te voorkomen? Dat is altijd achteraf gissen. Ikzelf denk dat je zelfs in de meest ideale maatschappij wel een keertje van dit soort excessen hebt. Er is altijd ergens wel iemand die doordraait en een wapen pakt. Denk Volkert v/d G, of die zweed die vertelde dat jezus 'm opdroeg om die minister neer te steken.

Van de andere kant is het de laatste tijd wel vaker en veel gebeurd, gewelddadige incidenten tegenover leraren. Dus ongetwijfeld kunnen met betere opvoeding, hogere straffen, betere integratie een aantal van dit soort gevallen voorkomen worden, maar dit soort gebeurtenissen kun je gewoon niet uitsluiten.

Ik kan me trouwens voorstellen dat dit nog wel een landelijke actie/staking op zal leveren. Leraren die het werk allemaal een dag neerleggen o.i.d.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:08

Ik vind het niet raar, zo'n vmbo school in de randstad waar hte alleen maar stikt van de turken. Op de televisie vertelde die kindertjes lachend dat het heel normaal was als2 mensen elkaar te lijf gingen met een mes en pistool tijden ruzies op die school. Dat was al heel normaal volgens hen. Ook vertelde iemand ovr hoe de conrector was; hard maar rechtvaardig, want toen zijn oma vorige week vermoord was (op zo'n uiterst luchtig toontje Verward ) kwam die al vragen hoe het met hem ging.

Ik snap dat wereldje echt niet. Misschien helpt het als we ze ze er allemaal maar uit kicken, dan maar over 1 kam scheren want luisteren doen ze toch niet!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:19

Charlotte schreef:
Op de televisie vertelde die kindertjes lachend dat het heel normaal was als2 mensen elkaar te lijf gingen met een mes en pistool tijden ruzies op die school. Dat was al heel normaal volgens hen.


Ik zag dat inderdaad ook. Dat vond ik best schokkend. Tot mijn grote opluchting kwamen er daarna wel nog een aantal kinderen aan de beurt die het wel erg vonden, wat er gebeurd was. Volgens mij was in ieder geval een deel van de kinderen wel overstuur of op z'n minst geschokt.

Om ook nog even een ander geluid te laten horen over die school. Het is weliswaar een school met 80% allochtonen en meerdere gewelddadige incidenten in het verleden, het was ook een school die in de top-10 beste scholen van nederland stond. Dat is op zich een behoorlijke prestatie voor een zogenaamde zwarte school. Maar ja, daar is die conrector niets mee geholpen natuurlijk.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:24

Charlotte schreef:
Ik snap dat wereldje echt niet. Misschien helpt het als we ze ze er allemaal maar uit kicken, dan maar over 1 kam scheren want luisteren doen ze toch niet!


En waar gaan 'ze' allemaal heen, als we ze eruit gekickt hebben? Die jongelui zijn hier allemaal geboren, hoor.
Echt goed over nagedacht..

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:29

Charlotte schreef:
Ik snap dat wereldje echt niet. Misschien helpt het als we ze ze er allemaal maar uit kicken, dan maar over 1 kam scheren want luisteren doen ze toch niet!


Inderdaad een beetje onnadenkend. Je kunt iemand toch niet zomaar ont-Nederlanderen. Of zullen we een strafkolonie beginnen? En onthou nou even, je hebt het over een minderheid van de allochtone Nederlanders!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:29

Dat is idd geen goede opmerking, ik hoop echter wel dat de overheid nu gaat in zien dat ze het van af het begin af aan verkeerd hebben gedaan. Er is geen integratie geweest en als het zo doorgaat wordt het alleen maar erger. Waarom moeten Nederlanders zich altijd gelijk gaan aanpassen aan dit soort dingen. Nu ook weer. Die jongen moet hard gestraft worden, maar waarschijnlijk doen ze dat niet want cultuur dit en zijn cultuur dat en dan is hij ook nog minderjarig. Het is idd moord met voorbedachte rade.
En hoe zo'n jongen aan een pistool komt, och er zijn nog veel ergere dingen waar je aan kunt komen en zeker in zulke groeperingen waar iedereen contact met iedereen heeft.

Citaat:
Ik eet er zelfs graag een boterham minder voor om ervoor de zorgen dat kansarme mensen een hier een kans krijgen een goede toekomst te verzorgen voor hun kind.
De grootste groep die hier nu komt is helemaal niet zo kansarm, hoor. In hun eigen land hebben ze 't alleen iets slechter en aangezien het hier zo makkelijk is om binnen te komen. En wat dacht je van importbruiden (die gelijk hun hele familie mee mogen nemen). Als mensen écht in nood zouden zijn, wil ik ze gerust opvangen maar zodra het gevaar geweken is moeten ze terug zodat ze daar met de evt. kennis die ze hier hebben op gedaan hun eigen land weer opkunnen bouwen.