Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:08

Juist in de stad zijn muizenplagen heel gezellig :) (En rottende lijkjes ruiken ook heel fris.)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 17:11

Die heb ik nog niet nodig. Een paard is ook ondertussen gedomesticeerd, jij zegt dat paarden gedomesticeerde dieren zijn, die dus zoals katten, ook binnen kunnen leven.

Denk dat er veel meer vogeldrek in uw tuin ligt, dan katten. Enkel die van vogels zijn voor het blote oog niet goed te zien in de grond van uw tuin. Maar t is niet omdat je het niet ziet, dat het er niet ligt. Ga je de vogels ook verbieden? Zijn er wel wat meer dan een enkelte egel of muis ( al kan je je daar in ook hard in vergissen).

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:12

magda_90 schreef:
snuffie123, een enkele egel en muis in mijn tuin is anders dan de 40 katten die alleen al op dit blok rondlopen. Kom eens tuinieren in mijn tuin, benieuwd wat je daarna nog vind van de katten hier.
Vergeet dan ook niet meteen de dierenambulance een bezoek te brengen, die heeft gisteren wederom een plat gereden kat mogen ophalen.

In een dorp, geen probleem. In een stad zijn zulke aantallen gewoon niet tof, dat veroorzaakt te veel overlast. De speeltuin is ondertussen ook echt te ranzig voor woorden, zoveel poep. :n

Ik heb zelf ook een tuin waar veel katten in rondlopen hoor. Daarvoor hoef ik niet naar jou tuin toe. Maar tuinieren doe ik hier met een schepje en handschoenen. Dan heb je er niet zo veel last van.

En wat betreft de dierenambulace: heel zielig voor de doodgereden kat, maar nogmaals ga je dan ook vogels en eenden (ganzen of zwanen) verbieden? Want er worden toch echt nog veel meer vogels en eenden aangereden dan katten... dus snap niet helemaal wat je punt zou zijn met de dierenambulance...

Bedoel je met de stad echt de binnenstad bij de winkels e.d.? Daar zou ik dan ietsje meer begrip voor kunnen opbrengen omdat daar meestal vrijwel geen groen is. Al zou ik het zelf ook echt geen enkel probleem vinden.

En die speeltuinen waar veel kattenpoep is...tja daar heb ik ook vaak genoeg in gespeelt. Had ik geen probleem mee, want katten begraven de poep meestal. Als je niet graaft in het zand is er dus geen probleem.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:28

snuffie123 schreef:
En die speeltuinen waar veel kattenpoep is...tja daar heb ik ook vaak genoeg in gespeelt. Had ik geen probleem mee, want katten begraven de poep meestal. Als je niet graaft in het zand is er dus geen probleem.

Lekker in de zandbak -O-

magda_90 schreef:
In een dorp, geen probleem. In een stad zijn zulke aantallen gewoon niet tof, dat veroorzaakt te veel overlast. De speeltuin is ondertussen ook echt te ranzig voor woorden, zoveel poep. :n

Ik woon in een dorp (wel binnen de bebouwde kom), maar er lopen hier toch ook verdomd veel katten rond en er is veel overlast.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:33

Grappig dat in een topic over tolerantie mijn ervaren overlast (en die van vele anderen) als onzin worden afgeschoven. :+

chanel1985, leesbril. Binnen de grenzen zei ik, weiland etc. Lezen. En we hadden heel veel vogels hier in de wijk, super gezellig. Door de toenemende katten worden dat er steeds minder.

snuffie123, dat jij het als geen overlast beschouwd betekend niet dat ik dat niet doe. Wat dacht je van die al bloembollen die uitgegraven worden? Cacoadoppen? Ze lachen zich rot. Gelukkig vind mijn hond het erg leuk om katten de tuin uit te jagen.
Snap je dat punt met een dierenambulance echt niet? Dat jij je kat moedwillig buiten laat lopen en dus platgereden kan worden? Snap je dat echt niet?

Jullie reacties vind ik echt een schoolvoorbeeld over nul-tolerantie tegenwoordig. :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:43

magda_90 schreef:
Jullie reacties vind ik echt een schoolvoorbeeld over nul-tolerantie tegenwoordig. :j

En vice versa :)

Niet rottig bedoeld. Maar waarom niet met de katteneigenaar even praten?

En dan niet op een toon van jij MOET je kat binnen of bij je houden. Dat werkt meestal averechts.

Maar wellicht zijn er mogelijkheden om elkaar te helpen.

Als je nooit je ergernissen uit tegen je buren, en dan op een normale toon, dan zal het doorgaan op de manier waarop jij het niet prettig vind.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 17:45

En die vogels schijten niet? En je hond blaft nooit?

Iedereen mag zich irriteren aan wat en wie het wil.
Jij irriteert zich mateloos aan katten, dus jij vind dat iedereen die daar geen problemen mee heeft, een voorbeeld van nultolerantie.
Men kan jou ook een voorbeeld van nultolerantie vinden, is allemaal navenand door welke welke bril je kijkt en je irritatieniveau.

Persoonlijk ben ik blij dat ik dat allemaal heel goed kan relativeren en me niet zit te enerveren, het leven is al kort genoeg. Ga dat niet verkwisten omdat er een kat in mijn tuin ( die ik nu niet wel niet heb) eens schijt of er een paardedrol op de weg ligt.
Of er kinderen leuk spelen en daardoor wel wat lawaai maken,......

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:47

Heb je mijn berichten gelezen Natasja? :)

magda_90 schreef:
Er lopen op dit blok alleen al rond de 40 katten rond, de speeltuin is de plaatselijk kattenbak onderhand. :r

Als men het al wat aantrekt, dan wordt er gezegd, gooi maar een emmer water er over heen. Mijn buren zijn hele lieve mensen, maar meer wordt er echt niet mee gedaan.
Daarbij weet ik zeer zeker wel dat je beleefd moet zijn, dacht je dan dat ik schreeuwend aan de deur zou staan? Dat ik dat niet zou begrijpen?

Dus ik moet het daarbij ook maar tolereren dat mijn tuin gemolesteerd wordt? Dat de speeltuin te smerig voor woorden is? Dat al die leuke vogeltjes in aantallen verminderen?

chanel1985, nee van vogels heb ik nagenoeg geen last. Die graven mijn bloembollen niet uit en leggen niet hopen van heb ik u daar te leggen. Dat gekwetter vind ik juist veel beter dan dat geschreeuw van die vechtende katten (waardoor ik van de week ook weer vol op de rem kon trappen). Zo was het vorig jaar prachtig dat we een nestje in de corniferen hadden en die is zo leeggeroofd omdat er dagelijks 3 katten op zaten te loeren. -O-

En nee, mijn hond blaft zelden, ik ruim zijn poep op en houdt mij aan de aanlijnplicht. Moet ook wel, gezien het mij anders klauwen geld kost... Mijn beest, mijn lasten, mijn lusten. Ervaren mensen overlast, dan weten ze dat ik dat probeer te voorkomen de volgende keer.
Terwijl het beestje o zo graag zou willen streunen door de wijk heen....

Daarbij lees even begrijpend wat ik daadwerkelijk schrijf over het feit dat ik nu schijnbaar niet zou mogen klagen/en dit gedrag schijnbaar wel zou moeten tolereren. :z

[edit] Het leven is kort, te kort heb ik al ervaren. Ik geniet dus graag van dingen die ik heb opgebouwd, zoals mijn tuin en dat gemolesteerd zien worden door dieren die er van nature niet thuis horen (!) is niet tof. Dat heeft niets met een laag tolerantieniveau te maken, dat dat alleen al gedacht wordt door diversen vind ik echt triest.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 19-03-16 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:55

magda_90 schreef:
Grappig dat in een topic over tolerantie mijn ervaren overlast (en die van vele anderen) als onzin worden afgeschoven. :+

snuffie123, dat jij het als geen overlast beschouwd betekend niet dat ik dat niet doe. Wat dacht je van die al bloembollen die uitgegraven worden? Cacoadoppen? Ze lachen zich rot. Gelukkig vind mijn hond het erg leuk om katten de tuin uit te jagen.
Snap je dat punt met een dierenambulance echt niet? Dat jij je kat moedwillig buiten laat lopen en dus platgereden kan worden? Snap je dat echt niet?

Maar ik geef toch ook aan dat ik niet snap dat mensen hier overlast van ondervinden... daarmee zeg ik dus niet dat jij dat niet als overlast beschouwd. Niet de woorden in mijn mond leggen.

Hihi, ik kan er wel om lachen dat katten dat blijkbaar doen. Hier nog nooit meegemaakt. Maar ik heb dan zoiets van ach waar maak ik me druk om. Een bloembol meer of minder ga je niet dood van.

Dierenambulance: dat moeten die mensen toch zelf weten. Wie ben jij dan om te klagen daarover. Nee dat punt snap ik dus niet, wamt dat heeft niets meer met overlast of tolerantie te maken. En dus niets met dit topic.

Ik vind het gewoon erg jammer dat mensen zo veel klagen en "zeuren" altijd. Bekijk het eens van een andere leukere kant, probeer het leuk te bekijken en lach erom. Daar wordt iedereen toch een stuk vrolijker/blijer van.

En dat ik een schoolvoorbeeld ben van nul-tolerantie kan ik natuurlijk ook omdraaien naar jouw gedachtes.

Betekenis uit Van Dale:

Verdraagzaamheid tegenover andersdenkenden.

Ik ben verdraagzaam tegenover andersdenkenden. Het zit hem in het woordje verdraagzaam.

Aantal synoniemen van mijnwoordenboek:
Duldzaam 2) Gemakkelijk 3) Inschikkelijk 4) Lankmoedig 5) Rekkelijk 6) Toegeeflijk

Ik duld veel. Katten zijn geen probleem. Ik ben gemakkelijk. Als de buurman klaagt over overlast zal ik altijd kijken naar een gepaste oplossing. Helaas merk ik alleen dat er steeds minder van mij wordt geduld. Katten mogen niet eens meer naar buiten. Ik mag met de hond niet meer op stukjes groen komen (ookal ruim ik alles netjes op) ik wordt al uitgescholden en weggestuurt als ik er met de hond kom.

Enz.enz.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 17:59

Jij kan misschien ook een leesbrilletje gebruiken.

Ik zeg niet dat jij niet zou mogen klagen, verre van. Je mag dat zeker wel. En ieder kan daar het zijne van denken.

Net zoals jij dan moet tolereren dat er mensen die vinden wat jij verteld onzin is daar over klagen en hun mening over zeggen. En jij kan/ mag daar het jouwe dan weer denken.

Dat noemt men tolerantie, werkt naar beide kanten.

Leven en laten leven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:01

Ik moet het dus maar verdragen dat mijn mooie tuin gemolesteerd wordt door katten? Een bloembol meer of minder maakt niet uit, want het geld heb ik wel liggen. Moet ik dat serieus maar verdragen? Meen je dat serieus? Wauw...
Ik laat mijn hond voortaan maar zijn gang gaan in jouw tuin begrijp ik wel. +:)+

De hele kattendiscussie had an sich al niets te maken met dit topic, vandaar dat ik het er maar gewoon bij gehaald heb met die discussie. En ja, ik klaag er wel indirect over, weer beestjes naar de filestijnen geholpen omdat iemand vind dat ze buiten horen... Ze hadden zo mooi binnen kunnen leven. :o

chanel1985, ik lees wat er staat ja. Dat ik maar moet tolereren dat katten mijn tuin mogen molesteren want ik mag niet klagen...

Kinke

Ik wist het al, maar na dit topic ben ik extra blij dat ik in het buitengebied woon. Niemand zeurt hier over hondengeblaf, kinderstemmen, schijtende katten etc. etc. :D

NatasjavE

@magda , Ja gelezen. Maar dan woon je in een buurt met wel heel veel kattenliefhebbers.

Ik zou bij dergelijke aantallen de keuze maken om maar zelf de tuin af te sluiten.

Ja heel vervelend dat jij door een ander kosten moet maken. (meen ik)

Dat overkomt mij ook hoor. Doordat de buren een nieuwe schutting wilde, wat ook nodig was, ligt mijn tuin nu overhoop.

Ik moet nu daarom extra kosten maken.

Gelukkig allemaal in overleg gegaan. Wij gaan de tuin ook helemaal aanpakken. Maar een jaar later was me beter uitgekomen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:03

Kinke schreef:
Ik wist het al, maar na dit topic ben ik extra blij dat ik in het buitengebied woon. Niemand zeurt hier over hondengeblaf, kinderstemmen, schijtende katten etc. etc. :D

Ik woon niet in het buitengebied maar hier gaat het ook allemaal heel goed.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:08

Huisdieren horen achter een omheining.
Paarden ook. Honden ook en katten ook.

Vinden mensen hun natte kat sneu?? Jammer dan... MIJN TUIN NIET MIJN KAT

Overigens de voortuin.
Achtertuin hebben mijn buren mee geholpen.om dit met drie laags draad met pvc buis er om te weren. Geen kat die meer over de schutting komt.

Heel af en toe hoor je.... gronklokloklol pof... helaas poes succes.

Overigens zijn er steeds meer mensen in de buurt met deze manier van omheinen.
Poezen blijven dáár ook binnen.
Een heeft de buizen zelfs geverd tot bloemetjes... erg leuk...

Waarom die buurtgenoot zn hond zo ff buiten pleurt van n uuur lang om half vijf? Omdat hij dat wakker is en daarna aan t werk gaat.
Nog steeds not done. 5 minuten ok. Maar n vol uur?
Daarnaast is zijn vrouw huis moeder... dusoverdag weinig nar buiten geen gebrek...

Hondenscheit overal wordt ik ook zat van en dutf ze er prima op aan te spreken.
Maar de waardering van het idee om poep op te ruimen...???

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 18:11

magda_90 schreef:
Ik moet het dus maar verdragen dat mijn mooie tuin gemolesteerd wordt door katten? Een bloembol meer of minder maakt niet uit, want het geld heb ik wel liggen. Moet ik dat serieus maar verdragen? Meen je dat serieus? Wauw...
Ik laat mijn hond voortaan maar zijn gang gaan in jouw tuin begrijp ik wel. +:)+

De hele kattendiscussie had an sich al niets te maken met dit topic, vandaar dat ik het er maar gewoon bij gehaald heb met die discussie. En ja, ik klaag er wel indirect over, weer beestjes naar de filestijnen geholpen omdat iemand vind dat ze buiten horen... Ze hadden zo mooi binnen kunnen leven. :o

chanel1985, ik lees wat er staat ja. Dat ik maar moet tolereren dat katten mijn tuin mogen molesteren want ik mag niet klagen...

Nee, dat zeg ik niet, lees het nog eens goed.

Ik zeg dat jij dat inderdaad mag vinden, dat is uw irritatie, en dat is uw goed recht.
Ik zeg nergens dat je dat moet tolereren.

Ik zeg wel dat je ook moet tolereren dat andere mensen een andere mening over kunnen hebben hebben , over katten al dan niet buiten.

Jij ondervind daar last van, een ander zal daar geen last van ondervinden omdat haar tolerantieniveau hoger ligt tegenover katten dan die van jou.
Die zal dan bv handschoenen aan doen of met een schupje werken.

Ieder zijn goed recht.

( Je mag je hond, sturen, ik heb geen tuin. Ik heb wel een hond die uw hond met open poten zal ontvangen :') )

Weet ook dat er veel zwerfkatten zijn die geen eigenaren hebben, daar ga je niet veel aan kunnen doen en zo zullen er, onder die 40 katten die jij beschrijft, er wel tussen zitten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:36

Varekaj schreef:
Zijn ouders omschrijven hem zelf ook wel eens als achterbaks.

Dat zeggen ouders niet snel van hun kind. En mij klinkt hij eerlijk gezegd ook zo in de oren zoals jij hem beschrijft.

Damned schreef:
Ik vind dat toch een heel andere richting: imo meer met opvoeding te maken .
Tolerantie zie ik meer algemeen, zoals hoe sta je tegenover andere mensen of kinderen die me irriteren/overlast veroorzaken. Wel of je al dan niet andermans kinderen zou een tik geven omdat ze vervelen doen :D
Maar of je je eigen kinderen slaat, dat schaar ik meer onder opvoeding, die inderdaad weliswaar meer of minder tolerant kan zijn, maar mi nu niet direct gaat over wat de ts bedoelde :)

Maar ik geloof wel dat de manier waarop mensen worden opgevoed kan leiden tot meer of minder tolerantie.
Skyefate schreef:
.

En ja, katten... Waar maken sommige mensen zich toch druk om. Je kan katten echt niet in je eigen tuin houden. Ja, soms poepen ze eens ergens anders. Maar meestal is dat gewoon in de tuin en normale katten begraven het ook. Er zijn vaker katten van ons vergiftigd omdat een buur ook niet stond op de stront of het vogeltjes vangen. Stel je toch niet zo aan. Ga in de stad wonen als je zo kleinzerig bent. Vind het niet opruimen van hondenpoep op het midden van een pad toch veel smeriger, hoor. Die begraven hun rotzooi niet.

Intolerantie komt ook vaak voort uit gebrek aan inlevingsvermogen. Zoals van jou nu.
Iemand die in de moestuin graaft in de poep van een kat. Een kat die bij iemand naar binnen loopt als die een deur of raam open heeft staan in de zomer en daar pist, tegen de volliere aanspringt zodat de vogels er in blijven van de schrik, eenjarige plantjes omwoelt bij het poepen, en zo nog veel meer. Die mensen balen daar dan ontzettend van en dan noem jij ze intolerant!

Overigens vind ik het in buitengebied een ander verhaal. Veel mensen hebben katten tegen muizen en ratten. Katten hebben genoeg ruimte en zullen niet de tuin om andermans woning snel opzoeken. En dieren horen op het platteland thuis. Er komen ook konijnen in je tuin en met een beetje geluk fazanten en patrijzen en hazen. Dat is inherent aan het platteland. En dat is tevens een van de redenen dat ik er woon. Hier ga je niet zeuren over een kat. Dat is wat anders als je in de bebouwde kom woont.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:55

Goh ... ik ben ook blij dat ik in een hele relaxte buurt woon. :=

Ja, de katten van de buren komen regelmatig in mijn tuin, geen probleem mee. Elke dag maakt mijn vriend een rondje door de tuin om de hondendrollen weg te scheppen en hij neemt de kattendrollen gewoon mee (alleen onderdanige katten graven drollen in).
De buren hebben er ook geen probleem mee dat mijn hond de katten wegjaagt als hij buiten is. Zelfde met hun kippen. Ik moest in het begin erg wennen aan de hanen die het nodig vinden om midden in de nacht te gaan kraaien, natuurlijk net onder mijn slaapkamerraam (ik heb alles beneden). Maar het went en nu hoor ik ze niet eens meer. En ik vind het wel leuk om af en toe een nest eieren in mijn keramiek terrashaardje te vinden. :+

Mijn hond blaft ook wel eens, geen probleem. Hij mag gelukkig nog gewoon loslopen in de buurt bij het uitlaten en als hij ergens van schrikt en niet goed meer luistert (gebeurt zelden) en dus in iemand anders zijn/haar tuin verstopt wordt er nooit moeilijk over gedaan.

Luide muziek tot ver in de nacht komt hier zelden voor, schreeuwende kinderen gelukkig ook. Af en te wordt de rust verstoord door een brommer, maar dat hoort erbij.

Ik werk in ploegendienst, dus soms er vroeg uit of juist overdag slapen. Tja ... niet leuk als de buurman dan juist gaat zagen met de motorzaag, of dat er dan juist een feestje is. Maar ik klaag er niet over, het is niet hun "schuld" dat ik in ploegen werk, dus oordopjes in en denken:"ik hoef nog maar 2 nachten te werken, er zijn ergere dingen in het leven dan een paar slechte slaapmomenten". Ik wil niet dat iedereen in mijn buurt zich aan moet passen aan mijn ploegenschema.

Mijn tolerantie is behoorlijk hoog, die van mijn vriend een heel stuk minder. :+ Die heeft ook totaal geen geduld, iets wat ik wel heb. Maar hij maait het gras langs de weg en ruimt voordat hij dat doet eerst de drollen van de buurthonden/paarden op. Moppert hij nooit over. Het leven is een beetje geven en een beetje nemen.

Maar goed, sommige intolerantie/ergernissen kan ik echt wel begrijpen. Ben jij niet tolerant voor mij, ben ik het een heel stuk minder voor jou. Waarom mogen katten alles en honden niets? Hoezo zou een kattendrol of paardenvijg zo weggespoeld zijn met een regenbuitje en een hondendrol niet? Newsflash: kattendrollen, paardenvijgen en hondendrollen zijn niet verdwenen met een buitje ... anders had ik nooit mest hoeven ruimen uit mijn paddock of wei en was de mesthoop al weggespoeld voordat de boer hem weg kon pakken. :)* Een honden(of katten)drol die op de grond ligt zie je veel sneller dan een drol die begraven ligt en waar je met je handen in graait bij het planten van spul. Helemaal erg zijn de kattendrollen (diarree meer) van katten die melk krijgen, getver. :r Als ik daarin graai ga ik echt over mijn nek.

Ik heb gelukkig zoals gezegd zelden last van andere mensen en hun dieren, ben erg tolerant voor dieren, wat minder voor mensen. Heb ook erg veel empathie voor dieren en minder voor mensen. Maar dat onderscheid tussen honden en katten heb ik nooit zo goed begrepen. Probeer gewoon te zorgen dat andere mensen geen/zo min mogelijk last hebben van jou, je kinderen, je dieren en wat nog meer. Heel makkelijk bij andere tolerante mensen, heel wat minder makkelijk bij de minder tot geen tolerante medemens ... ik weet het. ;)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:56

Aedema schreef:
Tja, poep is in wat? Drie of vier dagen vergaan bij katten? Beetje regen erbij en dit proces word versneld. Sorry, maar neem dan zelf een kat als je je zo moet aanstellen, dan poepen ze tenminste niet bij jou in de tuin.

En dan heb je een kat en dan wordt die gebeten door het dominante dier van de buren en durft hij zijn eigen tuin niet meer in. Dat heb ik ook al meer dan eens gelezen. Nou. Dan heb je wat....

Kattenliefhebbers vinden dat een ander iets van een kat moet accepteren wat zij zelf nooit zouden accepteren van andermans hond.
Beetje dubbel, vind je ook niet?

chanel1985 schreef:
Mooi voorbeelden de laatst reacties van waar ze wel tolerant voor kunnen zijn en waarvoor niet. Hangt duidelijk van hun voorkeur van dier uit.

Dat bedoel ik dus.
Aedema schreef:
Dit is uiteindelijk mijn punt ook helemaal niet; het gaat mij erom dat iedereen vind dat orka's en dolfijnen en alle andere wilde dieren in het wild horen, maar als we katten laten gaan en hun natuurlijke gedrag laten vertonen kan dit weer niet. Dát is waar ik mij aan stoor.

Er is geen een huisdier dat los mag rondlopen overal over andermans terrein, alleen katten moeten dat mogen. Honden mogen het niet, paarden niet want die staan ook achter draad, koeien en geiten en varkens ook. Maar als al die dieren nu ook eens van hun eigenaar los mogen lopen en zich in andermans tuin mogen begeven. Snap je dan het punt?

snuffie123 schreef:
Maar ik heb dan zoiets van ach waar maak ik me druk om. Een bloembol meer of minder ga je niet dood van.

Een mooie tuin is dus niet jouw hobby. Jij hebt meer met katten.
maar iemand anders heeft niets met katten en ziet graag uit de bollen tulpen of andere bloemen opkomen. Daar heeft ie speciaal die bollen voor in de tuin gedaan. Maar ach, hij gaat er niet dood aan als die bollen overhoop worden gehaald zodat ze niet meer tot ontwikkeling komen.
Maar jij gaat er ook niet dood aan, als jij je kat bij je houdt, of je kat herplaatst naar een plek waar niemand last van hem heeft, wel?

Of vind jij jouw liefhebberij belangrijker dan die van iemand anders? Want kijk, dit is een houding die óok leidt naar minder tolerantie.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 19-03-16 19:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:56

Shadow0 schreef:
Wist je dat ratten en muizen ook overlast geven? Ik ben eigenlijk wel blij dat er wat katten buiten komen :)

Er zijn ook genoeg honden die op muizen en ratten jagen en genoeg katten die dat juist niet doen. :)*

Edit: Dat wil overigens niet zeggen dat ik vind dat alle katten binnen moeten blijven of juist alle honden los moeten lopen. ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:06

Je gaat pas echt over kattenstront zeuren als jij of je kinderen er ziek van worden. Letterlijk.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:08

Veulen84 schreef:
Je gaat pas echt over kattenstront zeuren als jij of je kinderen er ziek van worden. Letterlijk.

Of je krijgt een abortus vanwege toxoplasmose in je moestuin.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:14

Desiree schreef:
Veulen84 schreef:

Of je krijgt een abortus vanwege toxoplasmose in je moestuin.

Dat inderdaad. Ik snap echt niet waarom kattenmensen daar zo makkelijk over denken. Het is helemaal niet ingewikkeld om je tuin kat-dicht te maken. Met een beetje moeite kun je het een heus kattenparadijs maken. Mist het beest niks aan buiten zijn en voldoe je nog prima aan z'n behoefte.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:16

Veulen84 schreef:
Dat inderdaad. Ik snap echt niet waarom kattenmensen daar zo makkelijk over denken. Het is helemaal niet ingewikkeld om je tuin kat-dicht te maken. Met een beetje moeite kun je het een heus kattenparadijs maken. Mist het beest niks aan buiten zijn en voldoe je nog prima aan z'n behoefte.

Of anders ga je toch op het platteland wonen met grond om je huis. Dan speelt dit probleem niet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:20

Desiree schreef:
Veulen84 schreef:

Of anders ga je toch op het platteland wonen met grond om je huis. Dan speelt dit probleem niet.

Als jij voor mij betaalt?
Graag!!!

Niet te spreken over de opkomende Giardia.... :(