(En rottende lijkjes ruiken ook heel fris.) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(En rottende lijkjes ruiken ook heel fris.) magda_90 schreef:snuffie123, een enkele egel en muis in mijn tuin is anders dan de 40 katten die alleen al op dit blok rondlopen. Kom eens tuinieren in mijn tuin, benieuwd wat je daarna nog vind van de katten hier.
Vergeet dan ook niet meteen de dierenambulance een bezoek te brengen, die heeft gisteren wederom een plat gereden kat mogen ophalen.
In een dorp, geen probleem. In een stad zijn zulke aantallen gewoon niet tof, dat veroorzaakt te veel overlast. De speeltuin is ondertussen ook echt te ranzig voor woorden, zoveel poep.
snuffie123 schreef:En die speeltuinen waar veel kattenpoep is...tja daar heb ik ook vaak genoeg in gespeelt. Had ik geen probleem mee, want katten begraven de poep meestal. Als je niet graaft in het zand is er dus geen probleem.
magda_90 schreef:In een dorp, geen probleem. In een stad zijn zulke aantallen gewoon niet tof, dat veroorzaakt te veel overlast. De speeltuin is ondertussen ook echt te ranzig voor woorden, zoveel poep.

magda_90 schreef:Jullie reacties vind ik echt een schoolvoorbeeld over nul-tolerantie tegenwoordig.

magda_90 schreef:Er lopen op dit blok alleen al rond de 40 katten rond, de speeltuin is de plaatselijk kattenbak onderhand.

magda_90 schreef:Grappig dat in een topic over tolerantie mijn ervaren overlast (en die van vele anderen) als onzin worden afgeschoven.
snuffie123, dat jij het als geen overlast beschouwd betekend niet dat ik dat niet doe. Wat dacht je van die al bloembollen die uitgegraven worden? Cacoadoppen? Ze lachen zich rot. Gelukkig vind mijn hond het erg leuk om katten de tuin uit te jagen.
Snap je dat punt met een dierenambulance echt niet? Dat jij je kat moedwillig buiten laat lopen en dus platgereden kan worden? Snap je dat echt niet?
Jullie reacties vind ik echt een schoolvoorbeeld over nul-tolerantie tegenwoordig.

magda_90 schreef:Ik moet het dus maar verdragen dat mijn mooie tuin gemolesteerd wordt door katten? Een bloembol meer of minder maakt niet uit, want het geld heb ik wel liggen. Moet ik dat serieus maar verdragen? Meen je dat serieus? Wauw...
Ik laat mijn hond voortaan maar zijn gang gaan in jouw tuin begrijp ik wel.
De hele kattendiscussie had an sich al niets te maken met dit topic, vandaar dat ik het er maar gewoon bij gehaald heb met die discussie. En ja, ik klaag er wel indirect over, weer beestjes naar de filestijnen geholpen omdat iemand vind dat ze buiten horen... Ze hadden zo mooi binnen kunnen leven.
chanel1985, ik lees wat er staat ja. Dat ik maar moet tolereren dat katten mijn tuin mogen molesteren want ik mag niet klagen...
)Varekaj schreef:Zijn ouders omschrijven hem zelf ook wel eens als achterbaks.
Damned schreef:Ik vind dat toch een heel andere richting: imo meer met opvoeding te maken .
Tolerantie zie ik meer algemeen, zoals hoe sta je tegenover andere mensen of kinderen die me irriteren/overlast veroorzaken. Wel of je al dan niet andermans kinderen zou een tik geven omdat ze vervelen doen![]()
Maar of je je eigen kinderen slaat, dat schaar ik meer onder opvoeding, die inderdaad weliswaar meer of minder tolerant kan zijn, maar mi nu niet direct gaat over wat de ts bedoelde
Skyefate schreef:.
En ja, katten... Waar maken sommige mensen zich toch druk om. Je kan katten echt niet in je eigen tuin houden. Ja, soms poepen ze eens ergens anders. Maar meestal is dat gewoon in de tuin en normale katten begraven het ook. Er zijn vaker katten van ons vergiftigd omdat een buur ook niet stond op de stront of het vogeltjes vangen. Stel je toch niet zo aan. Ga in de stad wonen als je zo kleinzerig bent. Vind het niet opruimen van hondenpoep op het midden van een pad toch veel smeriger, hoor. Die begraven hun rotzooi niet.
Die heeft ook totaal geen geduld, iets wat ik wel heb. Maar hij maait het gras langs de weg en ruimt voordat hij dat doet eerst de drollen van de buurthonden/paarden op. Moppert hij nooit over. Het leven is een beetje geven en een beetje nemen.
Een honden(of katten)drol die op de grond ligt zie je veel sneller dan een drol die begraven ligt en waar je met je handen in graait bij het planten van spul. Helemaal erg zijn de kattendrollen (diarree meer) van katten die melk krijgen, getver.
Als ik daarin graai ga ik echt over mijn nek.
Aedema schreef:Tja, poep is in wat? Drie of vier dagen vergaan bij katten? Beetje regen erbij en dit proces word versneld. Sorry, maar neem dan zelf een kat als je je zo moet aanstellen, dan poepen ze tenminste niet bij jou in de tuin.
chanel1985 schreef:Mooi voorbeelden de laatst reacties van waar ze wel tolerant voor kunnen zijn en waarvoor niet. Hangt duidelijk van hun voorkeur van dier uit.
Aedema schreef:Dit is uiteindelijk mijn punt ook helemaal niet; het gaat mij erom dat iedereen vind dat orka's en dolfijnen en alle andere wilde dieren in het wild horen, maar als we katten laten gaan en hun natuurlijke gedrag laten vertonen kan dit weer niet. Dát is waar ik mij aan stoor.
snuffie123 schreef:Maar ik heb dan zoiets van ach waar maak ik me druk om. Een bloembol meer of minder ga je niet dood van.
Shadow0 schreef:Wist je dat ratten en muizen ook overlast geven? Ik ben eigenlijk wel blij dat er wat katten buiten komen

Desiree schreef:Veulen84 schreef:Je gaat pas echt over kattenstront zeuren als jij of je kinderen er ziek van worden. Letterlijk.
Of je krijgt een abortus vanwege toxoplasmose in je moestuin.
Veulen84 schreef:Dat inderdaad. Ik snap echt niet waarom kattenmensen daar zo makkelijk over denken. Het is helemaal niet ingewikkeld om je tuin kat-dicht te maken. Met een beetje moeite kun je het een heus kattenparadijs maken. Mist het beest niks aan buiten zijn en voldoe je nog prima aan z'n behoefte.
Desiree schreef:Veulen84 schreef:Dat inderdaad. Ik snap echt niet waarom kattenmensen daar zo makkelijk over denken. Het is helemaal niet ingewikkeld om je tuin kat-dicht te maken. Met een beetje moeite kun je het een heus kattenparadijs maken. Mist het beest niks aan buiten zijn en voldoe je nog prima aan z'n behoefte.
Of anders ga je toch op het platteland wonen met grond om je huis. Dan speelt dit probleem niet.