Relatie hangt aan een zijden draadje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:32

Ik 'ken' je nog van het samenwonen topic. Verdrietig om te lezen dat het -op zo'n manier- stuk gelopen is! Ik kan alleen maar hopen dat het lukt om (verder) op een volwassen manier uit elkaar kunnen gaan. Sterkte! :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Relatie hangt aan een zijden draadje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:35

Niemand valt TS aan. Waar dan precies? :?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:37

Balen TS ! Ene kant snap ik t wel hij is wat in paniek omdat hij, zoals ik je eerder aangaf, wat gepusht werd. En misschien ook van de omgeving uit, pas op dat ze niet alles meeneemt na die opmerking etc. Terwijl je het zo duidelijk niet bedoelt hebt.

Sloten mag hij niet vervangen als jullie beide getekend hebben voor 50/50 van t huis. Je kan er in dat geval politie bij halen als je bij het huis bent en er niet in komt, maar als dat is ook weer zo gedoe.

Ga niks overhaast doen, en wees duidelijk dat je het netjes wilt oplossen zonder juridisch bijkijken, maar indien het nodig is je dit wel in zal schakelen als hij alles vervangt kwa sloten en jouw geen sleutel geeft en spullen meeneemt etc.

Er is niks van jouw of van hem wat meegenomen kan worden, zolang het niet zwart op wit geregeld is. Het is tot die tijd jullie huis en beide evenveel rechten.

Of het verstandig is er samen in te wonen is een tweede, maar beide partijen mogen niet het huis leeg gaan halen tot letterlijk elke vork en mes. En t huis sloten vervangen hoort hier ook bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:19

Ik denk eigenlijk totaal niet dat we het hier hebben over een kat in het nauw. Als de vriend van TS bereid was om eraan te werken had hij ook op een andere manier kunnen reageren op het ultimatum, bijvoorbeeld zeggen dat hij dat niet fijn vond en dat hij meer tijd nodig had. Of het helemaal tactisch is weet ik ook niet, maar je weet nooit hoe iemand anders zijn/haar relatie in elkaar zit en daarom vind ik ook dat je niet kan oordelen over hoe dit gelopen is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:33

Emma, hoe kun je nou zeggen dat je niet over het gegane kunt oordelen als je zelf albegint met het veroordelen van de ex van ts?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:36

Emmaa_ schreef:
Ik denk eigenlijk totaal niet dat we het hier hebben over een kat in het nauw. Als de vriend van TS bereid was om eraan te werken had hij ook op een andere manier kunnen reageren op het ultimatum, bijvoorbeeld zeggen dat hij dat niet fijn vond en dat hij meer tijd nodig had. Of het helemaal tactisch is weet ik ook niet, maar je weet nooit hoe iemand anders zijn/haar relatie in elkaar zit en daarom vind ik ook dat je niet kan oordelen over hoe dit gelopen is.

Maar ts heeft hem voor een ultimatum gezet? Hij kreeg de kans nog niet om meer tijd te krijgen, t was kiezen of delen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:41

ik begrijp TS volledig!
een relatie ben je met 2 in.
als je na 'zo kort' samen,al zo'n twijfels hebt en je kan die niet delen met je partner en wil tijd alleen,sorry,maar dan zou ik ook nooit geloven in een lange termijn relatie.

als koppel moet je toch alles kunnen delen,bespreken en elkaar daarin begrijpen en steunen.
zo ook op momenten dat het minder gaat.

als je dan je boek sluit voor je partner,dan zegt dat enorm veel.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:51

Wat chanel ook zegt, het was kiezen of delen terwijl hij duidelijk aangaf tijd nodig te hebben, die hem niet gegund is... dus vooroordelen nee, wij gaan uit dat TS ons de juiste info geeft, en dan is het wel in het nauw drijven van.

Relatie heb je met 2 klopt maar dat houdt ook in respecteren als iemand wat zegt, en dat is niet echt gebeurd in dit geval...

Mogelijk was het niet dé relatie voor beide, en zoals TS eerder aangaf misschien allemaal te veel te snel en heeft dat hem de das om gedaan in de relatie...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:54

Het klinkt misschien een beetje cru, maar ik denk dat TS blij mag zijn dat dit nog voor de bruiloft is gebeurd ipv erna.
Het blijft vervelend, maar na een bruiloft is natuurlijk helemaal zuur.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:01

Mioux schreef:
Mogelijk was het niet dé relatie voor beide, en zoals TS eerder aangaf misschien allemaal te veel te snel en heeft dat hem de das om gedaan in de relatie...

ts wist anders na 6 maanden al dat ze voor altijd bij hem zou blijven dus voor haar was het wel DE relatie!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:05

Maar voor hem ook, anders had hij haar niet ten huwelijk gevraagd?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:07

Voor hem, destijds, duidelijk ook. Alleen later schijnbaar niet meer, ja is rot maar ook dat kan gebeuren en zoals eerder gezegd is, liever nu als dat je al een bruiloft en al achter de rug hebt...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:07

maar weten wij dat, dat HIJ haar heeft gevraagd?
of gaan we daar vanuit?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:10

Alja schreef:
of gaan we daar vanuit?

Daar ga ik vanuit. En ik heb geen idee of de ex niet Nog steeds verliefd is op ts. Ts gaf aan dat hij alles te snel vond gaan en dat hij even adempauze nodig had. Niet dat hij niet meer van haar hield.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:14

_Nancy schreef:
Dat ga ik ook doen vandaag, vaste lasten die van mij alleen zijn (zorg, telefoon etc) ga ik vandaag omzetten.

Ik moet veel gaan bellen/regelen vandaag.
Vanmiddag gaan we daar naar toe, om mijn persoonlijke bezittingen op te halen en nog even rond de tafel te gaan zitten.
We hebben er nu allebei een nachtje over geslapen en zijn nu wat rustiger denk ik.

Hij blijft daar wonen, echter vraag ik mij af of de hypotheekverstrekker daar mee akkoord gaat. Op basis van zijn jaar salaris, kan hij niet de hele hypotheek krijgen zag ik.
Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Hoe is het gegaan vanmiddag TS...?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:16

Alja schreef:
of gaan we daar vanuit?

Dat weet ik omdat ik in hetzelfde trouwtopic zit als TS :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:20

Als je bedenkt wat ts eigenlijk allemaal 'opgegeven' heeft, paard en auto verkocht etc mag ze toch ook wel een eis stellen wanneer ze een antwoord wilde weten. Als haar vriend dan zegt dat ze naar huis moet komen en dan vervolgens zulke fratsen uit haalt zou bij mij eigenlijk niet pakken heel eerlijk gezegd.

Ben het er wel mee eens om het wat meer tijd te hebben gegeven maar snap ook ts wel.

En dan beter idd nu een breuk dan wanneer je getrouwd bent want das ook niet simpel en goedkoop om vervolgens de kosten van een scheiding op je nek te halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:23

Wat juist weer kenmerkend is voor mensen die niet degene in een relatie zijn die dingen 'opgeven', is dat ze niet zien wat de ander wel allemaal laat. Zo woonde mijn ex op twee uur enkele reis van mij vandaan, en was ik altijd degene die naar hem toe kwam. Hij zag het niet alsware dat ik iets 'opgaf', terwijl ik toch echt ontzettend veel van mijn vrije tijd kwijt was aan naar hem toe reizen. Hij zal wel doorhebben dat zij haar auto en haar paard verkocht heeft, maar waarschijnlijk kan hij niet zien dat het niet gelijk loopt. Misschien heeft hij voor zijn gevoel ook wel enorm veel compromissen gemaakt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:24

TS: ik ben benieuwd hoe het is gegaan met het ophalen van je spullen. sterkte nogmaals...

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:50

Emmaa_ schreef:
Wat juist weer kenmerkend is voor mensen die niet degene in een relatie zijn die dingen 'opgeven', is dat ze niet zien wat de ander wel allemaal laat. Zo woonde mijn ex op twee uur enkele reis van mij vandaan, en was ik altijd degene die naar hem toe kwam. Hij zag het niet alsware dat ik iets 'opgaf', terwijl ik toch echt ontzettend veel van mijn vrije tijd kwijt was aan naar hem toe reizen. Hij zal wel doorhebben dat zij haar auto en haar paard verkocht heeft, maar waarschijnlijk kan hij niet zien dat het niet gelijk loopt. Misschien heeft hij voor zijn gevoel ook wel enorm veel compromissen gemaakt.

Ik snap je punt, wij hebben het hier momenteel ook hoor. Mijn hubby ziet niet altijd in hoe zwaar het is om een baby te hebben. En wat ik er allemaal voor moet laten. Voorheen reed ik dagelijks 2 paarden nu mag ik blij zijn als dat 2x per maand lukt.

Ts, hoe is het gegaan?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 22:10

Ik ga eerst even schrijven en dan reageren op mensen..

Wij zijn vandaag langs gegaan, om mijn persoonlijke spullen op te halen.
We zijn met 3 autos gegaan (veel spullen).

Ik had mijn vader en schoonbroer bij, hij had zijn vader en oom bij.
Het ging heel erg goed, goed gepraat. Gewoon vriendelijk en behulpzaam, en we zijn tot een goed compromis gekomen, nu alleen nog alles officieel vast laten leggen en dergelijke.

Toen kwam het spullen pakken, ik heb schijnbaar echt zoveel!
Het hele huis is zowat leeg, en dan is alles wat van hem is staat er nog, plus dat heel de grote inboedel (meubels, bank, witgoed en dat soort dingen) daar gewoon bleven staan.

Wat betreft mijn (ex)vriend..
Hij ziet er zoooo slecht uit nu, helemaal van de wereld en ik had het eigenlijk zo vreselijk met hem te doen.
Er kwam niks uit, hij zei niks en hij deed niks.. Zo van de kaart.
Zo sneu eigenlijk..
Mijn vader en schoonbroer schrokken van hoe slecht hij eruit zag. Net alsof ie ieder moment opgenomen kan worden.

Ik vroeg wat hij voelde, en hij zei dat hij het gevoel heeft dat hij droomt, zweeft.. Het gaat allemaal zo snel. Vorige week nog samen en nu dit zo..
En het gaat ook heel erg snel allemaal.

Hij zei dat hij het niet had moeten doen, het geld opnemen en het slot veranderen, maar een excuses kreeg ik niet.
Ik denk dat dat komt omdat hij zo van de kaart was. Hij was zo wit.

Hij heeft het er grotendeels zelf naar gemaakt, maar wauw.. Dit vind ik ook wel echt zo ontzettend erg voor hem ;(

Of hij er blijft wonen betwijfel ik, voor nu zit hij ook bij zijn ouders, net als ik.
Ik denk dat hij het huis uiteindelijk wel gaat verkopen.. Maar dat is uiteraard aan hem.

Dit wordt echt zo ontzettend zwaar voor hem, en ook voor mij.
Maar hij zit straks met het huis en alle herinneringen daaraan, ik kan verder opnieuw beginnen met niks..

Ik gun hem echt het beste en hij ook voor mij.
Hij vroeg of ik al gehoord had van het ziekenhuis, over de operatie. Dus daar denkt ie nog steeds aan.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:17

Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed TS. HIJ zit niet met het huis, JULLIE zitten ermee....
Of hij het huis gaat verkopen is niet aan HEM, maar aan JULLIE.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:19

Ik had al een keer eerder gereageerd. Maar nu wil ik wel weer even inhaken. Je laat hem zo wel een beetje zitten zeg. Hij ziet er slecht uit en je hebt het met hem te doen. Maar ondertussen vertrekken met al jouw spullen en laat je hem met het huis zitten wat niet van hem Is maar van jullie

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:19

Liezel1 schreef:
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed TS. HIJ zit niet met het huis, JULLIE zitten ermee....
Of hij het huis gaat verkopen is niet aan HEM, maar aan JULLIE.

Dat hangt er helemaal vanaf hoe het samenlevingscontract is opgesteld!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:21

Heeft hij ondertussen jouw deel van het geld wel teruggegeven dan?