Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Emmaa_ schreef:Ik denk eigenlijk totaal niet dat we het hier hebben over een kat in het nauw. Als de vriend van TS bereid was om eraan te werken had hij ook op een andere manier kunnen reageren op het ultimatum, bijvoorbeeld zeggen dat hij dat niet fijn vond en dat hij meer tijd nodig had. Of het helemaal tactisch is weet ik ook niet, maar je weet nooit hoe iemand anders zijn/haar relatie in elkaar zit en daarom vind ik ook dat je niet kan oordelen over hoe dit gelopen is.
_Nancy schreef:Dat ga ik ook doen vandaag, vaste lasten die van mij alleen zijn (zorg, telefoon etc) ga ik vandaag omzetten.
Ik moet veel gaan bellen/regelen vandaag.
Vanmiddag gaan we daar naar toe, om mijn persoonlijke bezittingen op te halen en nog even rond de tafel te gaan zitten.
We hebben er nu allebei een nachtje over geslapen en zijn nu wat rustiger denk ik.
Hij blijft daar wonen, echter vraag ik mij af of de hypotheekverstrekker daar mee akkoord gaat. Op basis van zijn jaar salaris, kan hij niet de hele hypotheek krijgen zag ik.
Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
Emmaa_ schreef:Wat juist weer kenmerkend is voor mensen die niet degene in een relatie zijn die dingen 'opgeven', is dat ze niet zien wat de ander wel allemaal laat. Zo woonde mijn ex op twee uur enkele reis van mij vandaan, en was ik altijd degene die naar hem toe kwam. Hij zag het niet alsware dat ik iets 'opgaf', terwijl ik toch echt ontzettend veel van mijn vrije tijd kwijt was aan naar hem toe reizen. Hij zal wel doorhebben dat zij haar auto en haar paard verkocht heeft, maar waarschijnlijk kan hij niet zien dat het niet gelijk loopt. Misschien heeft hij voor zijn gevoel ook wel enorm veel compromissen gemaakt.