Eileen_ schreef:denice schreef:De vraag is eigenlijk, vind je het nodig dat een beest dood moet, zodat jij iets te eten hebt wat je eigenlijk niet nodig hebt om te overleven? Sterker nog, zonder vlees ben je gezonder af.
Daarom, plus de enorme belasting voor het milieu ben ik er mee gestopt. Ik mis het absoluut niet. Voel me er zelfs een beter mens door.
Hmm vlees, ja hoor. Een dier mag dood voor mij zodat ik kan overleven. Want werkelijk waar, weet je wat de reden is dat veel farms geen vegetariers willen? Het werk is te hard voor ze. Je gaat het niet overleven als vegan om op een boerderij hard te werken. Er is maar 1 vegetarier hier die echt hard kon werken zonder zo moe en slap te voelen.. en zij was erg bezig met gezond eten en at erg veel eieren om nog aan de proteïnen te komen.
Je hebt echt alle proteinen nodig, omdat het werk fysiek zwaar is. We eten hier ook 2 grote maaltijden per dag. Je gaat t niet overleven met 2 broodjes in dr middag.
Dus ja. Ik ben er van overtuigd dat het veel gezonder is om wél vlees te eten. Misschien voor stadsmensen niet zo veel, maar met hard werk heb je t zeker nodig.
En daarnaast. Een mens is omnvivoor, wij zijn er voor gemaakt om vlees te eten. En ja, de een zn dood is de anfer zn brood. Zo ook voor dieren. That's life.
Ik trainde vorig jaar voor de triathlon, is dat zwaar genoeg voor je?
Helaas ben ik door mijn eigen enthousiasme geblesseerd geraakt waardoor ik niet meer zo hard kan, anders had ik het nu nog steeds gedaan. Wij zijn ook fysiek in staat om iemand in elkaar te meppen, moord, marteling, weet ik het wat allemaal. Dat het kán, betekent niet dat we het moeten doen. Als er een manier is om te leven zonder dat er dieren dood voor moeten is dat toch prima? Waarom zou je dat niet doen?
, komt hoe dan ook wel een portie stroom door ieders stopcontact dat opgewekt is dmv grondstoffen uit de destructie
Maar ook bewust, zo heb je van die konik paarden die te oud of te veel van in een kudde leefde hier in nederland die ze dan hebben geslacht. Je kunt bewijze van nog lezen waar ze gelopen hebben en wanneer ze ontwormt zijn (bij wijze van)
JUM