iets verbieden in een relatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:24

Dit is onder andere 1 van de redenen waarom ik geen kind wil. Ik zie in mijn vriend de ideale vader, daar niet van. Helaas zal hij door zijn werk veel dingen moeten missen en dan sta ik er alleen voor. Ik heb absoluut géén zin om mijn paarden weg te doen, maar als ik stop met werken of minder ga werken om voor een kind te zorgen, dan kan ik ze niet houden. Hij wil er in ieder geval niet voor gaan betalen.

In dat geval verbied hij me niet om paarden te houden als er een kind zou komen, maar hij ontneemt me wel de kans als ik door een kind niet meer kan gaan werken. Ik zou namelijk aan de slag gaan als voltijds verpleegkundige, en begin als ouder alleen een opvang te zoeken als je nachtdiensten moet werken... Mijn stiefvader en schoonmoeder werken nog steeds, gaan dat zeker nog 10 jaar doen of langer. Die moet je dan niet met een ukkepuk gaan opzadelen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:38

Sizzle schreef:
En wat als die vent het vervolgens benauwd krijgt en gewoon in de kroeg gaat zitten.
Ik heb het gewoon vaak zien gebeuren.
Mannen die kinderen als een summum van hun man zijn zien om vervolgens in geen velden of wegen meer te bekennen zijn.
Gewoon domweg het huilen negeren en zelfs tegen hun oververmoeide vrouw beweren dat vrouwen nou eenmaal beter met slaapgebrek om kunnen gaan, zich omdraaien en de boel nog verder negeren.
Steeds later thuis komen, ruim na bedtijd om vooral alles uit de weg te gaan.

Jij schrijft hier dat vrouwen 'vaak' slecht zijn in hun partnerkeuze.
Imo zijn de mannen welke jij schetst voor en na gewoon hetzelfde; passen zij zichzelf blijvend 'ongewenst' aan bij de veranderde situatie.

Kan zijn. Ik zie dat de vrouwenkeuze vaak een zwaar gewicht heeft op oppervlakkige en materiele aspecten.
'hij verandert wel' klinkt je onbekend in de oren?
Vervolgens een zwaai van lief naar moeder binnen de (schijn)zekerheid aan ge- en verboden van het huwelijk.
Ik heb het mijn zus horen zeggen en zien doen. Vervolgens klagen over manlief die geheel zichzelf is en blijft, zichzelf blijvend bij de situatie aanpast.
Ze is nu bij haar derde echtgenoot... Oeps, dat is waar ook, ze is nu in een LAT relatie omdat de vierde niet wil huwen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:42

Nee, verbieden is zinloos en bovendien waar voor nodig?
Als je een fatsoenlijke relatie hebt moet je er over kunnen praten
en op die manier rekening proberen te houden. Samen overleggen waarom
je iets niet prettig vind.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:43

Ik zou mijn vriend nooit iets verbieden. Ik hoop alleen hem een beter mens te kunnen maken. Zal niet zo snel zeggen "ga je nou alweer weg" als ie een drankje gaat doen bij de buren, maar als ie de volgende dag een tentamen heeft er toch wel op aandringen dat hij thuis blijft.

Ik kan echt slecht tegen mensen die hun partner zo onder de duim kunnen houden. Heb zelf in zo'n relatie gezeten, dat was echt naar. Jaren later merkte ik nog steeds dat ik stukjes van mezelf nog niet helemaal terug had.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:48

HC, jij wil gewoon graag alleen horen dat alleen vrouwen een probleem kunnen vormen volgens mij :+

Als iemand zich niet aan afspraken van goed fatsoen binnen grenzen van normaal gedrag kan houden dan valt er blijkbaar niet te praten en te communiceren.
Het is daarbij totaal niet relevant van welk geslacht deze is.
Dan is het verstandiger om ieder een andere weg te gaan.

saffire

Re: iets verbieden in een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:49

alles went behalve een vent

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:53

Varekaj schreef:
Mijn stiefvader en schoonmoeder werken nog steeds, gaan dat zeker nog 10 jaar doen of langer. Die moet je dan niet met een ukkepuk gaan opzadelen.

...en als ze eindelijkvan hun pensoen kunnen gaan genieten wel??

Is de meer handen maken lichter werk optie welke eerder noemde geen oplossing waar jouw vriend mee kan leven :D ;)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:08

saffire schreef:

Nou ik ben er inmiddels behoorlijk aan gewend en gehecht geraakt hoor! :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:16

Sizzle schreef:
Als iemand zich niet aan afspraken van goed fatsoen binnen grenzen van normaal gedrag kan houden dan valt er blijkbaar niet te praten en te communiceren.
Het is daarbij totaal niet relevant van welk geslacht deze is.
Dan is het verstandiger om ieder een andere weg te gaan.

En dat fundamenteel fatsoenlijk zijn of niet is voor een huwelijk/ouderschap ECHT niet anders dan erna.

Het wel/niet fastsoen blijft overeind doch wel/niet aan afspraken houden hoort bij een context van veranderde parameters; bij deze wel/niet met goed fatsoen aanpassen bij de andere parameters.

Wanneer de inhoud van een 'contract' verandert is het redelijk dat de voorwaarden ook aangepast worden.
Dat is bij zeg een dwarslaesie van de man door een motorongeluk niet anders dan bij een structurele karakter/gedragsverandering door hormonen.

Hormoon-gerelateerde structurele veranderingen door zwangerscha/moederschap/overgang zijn iets heel anders en inderdaad uitsluitend een aspect bij vrouwen.
Het is voor mij volstrekt onbegrijpelijk dat dit slechts bij uitzondering door vrouwen onderkend wordt en nog minder pro-actief. Ik vind dit een HEEL egoistische vrouweneigenschap. Ik denk dat dit niet empatische cultureel bepaald is dus geen biologisch vrouwelijk eigenschap, doch in onze maatschappij is het dat wel.

Het zou imo zo behoren te zijn dat de ene VOOR aanpassing in het welzijnsbelang van de ander, hun lief is.
Pro-actief :)* 'Zeg meid, ik ben verlamd en kan jou niet lichamelijk niet alles meer geven waar jij alle recht op hebt. Ik begrijp het als je een ander als man wil en ik stel voor dat je in ieder geval een minnaar zoekt.' is voor MIJ normaal.
'Zeg knuffel, ik ben door moederschap zo vervuld dat mijn libido nihil is, en ....'
Imo is de inverse van een beperking/keuzeverbod normaal voor een liefdesrelatie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:19

saffire schreef:

Waarom jezelf dan met EEN sexclusief opsluiten binnen een set ge- en verboden?

Gewoon afwisselen :)*

Geniet en niet met mate +:)+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:25

Huertecilla schreef:
saffire schreef:

Waarom jezelf dan met EEN sexclusief opsluiten binnen een set ge- en verboden?

Gewoon afwisselen :)*

Geniet en niet met mate +:)+

Waar is de 'vind ik leuk knop' ? :D

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:28

@HC no thank you }>
ik hou het bij een en dezelfde..
zonder complicaties omdat ik en hij respect hebben voor elkaar...
en ook omdat we elkaar gewoon ons zelf laten zijn..
en schijnbaar werkt dat van het jaar 8 jaar samen :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:43

Ik zie je nu heel heftig bepaalde groepen in hokjes stoppen en aanames doen HC, was jij daar niet juist zo op tegen?

Ik heb nooit ontkent dat ik godsonmogenlijk gefrustreerd was door mijn zangerschap.
Mannen hebben vaak ook een mid-life crisis waarin ze godsonmogenlijk kunnen zijn. Dat ontkennen is even naief en stuisvogel gedrag.

Een kennis van mij heeft samen met haar partner besloten uitelkaar te gaan omdat de nan aangaf niets meer Voor haar te voelen. Ze zijn zonder problemen en zonder ruzie uitelkaar gegaan. Hun dochter werd overal goed bij betrokken. Ze wonen niet ver van elkaar dus gezond gedeeld ouderschap was het plan.
Vervolgens gooit man zich in het wilde leven van jonge meiskes en veel stappen.
Vergeet de verjaardag van zijn dochter, is gewoon niet thuis als ze bij hem zou blijven voor de week of weekend, komt niet meer naar wedstrijden, belt niet meer op en maakt geld over voor een kerstcadeau.
Nu is het kind dus overtuigt dat de reden dat vader zich heeft laten scheiden niet is vanwege haar moeder maar vanwege haar.
Brilliant niet waar?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:54

Sizzle schreef:
Mannen hebben vaak ook een mid-life crisis

_O- _O- _O-

Perceptie is realiteit :(:)

Die midlife 'crisis' is geen persoonlijkheidsverandering. Die man was al zo. Hij heeft alleen door het zelfstandig(er) worden van het grut niet meer de verantwoordelijkheid daarvoor en moeders. Kan zichzelf weer zijn, doen wat HIJ wil. Nu met geld wat hij voor het huwelijk niet had.

Wat die 'crisis' aangeeft is het ervaren keurslijf aan ge- en verboden van het ouderschapsproject.
In plaats van kritiek op die man, verdient hij _/-\o_ voor het dragen van die verantwoordelijlkheid.
Hoe extremer die 'crisis' hoe groter de frustratie was, hoe meer zijn rol gewaardeerd behoort te worden :)*

De vrouw die van die man houdt, die van zijn zorg genoten heeft, hoort te WILLEN dat hij van het nu eindelijk zichzelf kunnen zijn geniet!!

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:58

@Hc jij bent echt erg ...
mannen zijn echt niet heilig hoor..
jij laat het net overkomen dat de vrouw alles fout doet..
want een vrouw mag niet veranderen als ze zwanger is kom eens op zeg..
en een man met een midlifecrisis verandert niet,want die was al zo ...
beetje krom he dit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:07

Huertecilla schreef:
Varekaj schreef:
Mijn stiefvader en schoonmoeder werken nog steeds, gaan dat zeker nog 10 jaar doen of langer. Die moet je dan niet met een ukkepuk gaan opzadelen.

...en als ze eindelijkvan hun pensoen kunnen gaan genieten wel??

Is de meer handen maken lichter werk optie welke eerder noemde geen oplossing waar jouw vriend mee kan leven :D ;)

Wat bedoel je hier exact mee?

Opvang overdag is geen probleem, bij avondshiften en nachtshiften daarentegen kan je gewoon niks vinden. De laatste gaan in het beste geval dicht om 19, maar met een avondshift werk ik wel tot 22u. Ik heb er bewust bij gezet dat zowel bij mijn ouders al schoonouders 1 persoon nog een flink aantal jaren te gaan heeft tot pensioen. Ikzelf wil absoluut niet dat ze de hele tijd met een klein kind opgescheept zitten, laat ze inderdaad maar genieten! Echter wordt dat zo ontzettend vaak gecounterd met "ja maar vinden ze vast heerlijk om te doen!". Nou, mooi niet, daar zijn ze al duidelijk over geweest (zelfs al zeg ik elke keer goed luid dat ik geen kind wil).

@ Saffire: mannen en vrouwen veranderen allebei, alleen op een andere manier. Een man in de midlifecrisis blijft sexueel actief en regelmatig overdreven "jong van geest". Een zwangere dame daarentegen vergeet haar partner compleet want die heeft zijn werk gedaan en het enige wat dan nog telt, da's die wurm die eraan komt. Ontzettend stereotiep en clichébeeld, maar ik gok dat hij dat bedoeld. Bij een zwangere vrouw vindt iedereen het doodnormaal dat de sex onder het vriespunt zakt. Bij een man die plots groene blaadjes wil wordt moord en brand geroepen.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:16

@varekaj
ik kan daar niet tegen dat er altijd maar word gezegt ja maar de vrouw dit ...
laat ik voorop stellen dat ik vind dat mannen en vrouwen gelijk zijn..
maar dan ook met fouten maken

en hc doet net of mannen heilig zijn en daar kan ik niet tegen..
fouten maken doe je in een relatie regelmatig met zn 2en

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:18

HC, ik vind je bijna schattig in je zelfontkennende fase :)

Maar ok, ik vind het goed hoor. Mannen zijn onveranderlijke beestjes met primaire driften die een poging doen tot zelfontplooiing maar daarbij hopeloos gehinderd worden door hormoonbommen die angst hebben voor hun eigen leven, en daarom alle schuld bij de onschuldige kerel leggen die enkel doet wat hij altijd al gedaan heeft.
:):)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:19

Sizzle schreef:
Nu is het kind dus overtuigt dat de reden dat vader zich heeft laten scheiden niet is vanwege haar moeder maar vanwege haar.
Brilliant niet waar?

Ik mis het 'dus'.

Heb bijna twee jaar een :+: gehad met een gescheiden moeder met twee dochters.
Pa laat alleen iets aan zijn dochters gelegen liggen als het hem uitkomt en geld?? Duh...

Beetje geval eigen schuld dikke bult want het was altijd al een narcissist. Ze was verblind door zijn dubbele naam en familielandgoed.
Vervolgens verandert zij van sexy trofee in moeke zonder aandacht voor hem.

Denarcissist dus een minnares, verbolgen moeke gooit hem er gelijk onvergeeflijk uit.
Hij roept dat ze niet om hem geeft, niet voor de relatie wil vechten en trekt noodgedwongen bij minnares in.
De wet geeft haar gelijk.
Etcetera.
Geen winnaars, alleen maar nu 15 jaar later nog steeds beschadigde verliezers.

Zij had er nooit aan moeten beginnen, maar had zijn vreemdgaan makkelijk kunnen voorkomen: Ze is nog steeds een 'trofee' en oppervlakkig is hij nog steeds.
Geweldige vrouw met veel diepgang trouwens en ze beseft helemaal dat haar verandering destijds zijn gedrag eigenlijk voorspelbaar 'uitlokte'. Ook dat voor het vreemdgaan aangeven/praten door hem destijds tegen een onverbiddelijk verbod door haar aangelopen zou zijn, hetzelfde gebeurd zou zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:22

saffire schreef:
want een vrouw mag niet veranderen als ze zwanger is kom eens op zeg..

Hoe kom je DAAR nu bij.

Daar is geen 'mogen' voor nodig. Dat gebeurt gewoon en is helemaal normale biologie, chemie.
Het erkennen ervan en dat het de inhoud van de afspraken verandert zou ook normaal moeten zijn. DAAR wijs ik op.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:27

Knap dat het toch weer de inschattingsschuld van de vrouw is ondanks dat hij duidelijk een zak patat is.
:+

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:33

Seks tijdens een zwangerschap onder het vriespunt? Haha, mijn man kan het amper bijhouden als ik zwanger ben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:39

It takes 2 to tango :j Ga ik helemaal mee akkoord.

Je gaat samen een "verbintenis" aan, je kiest er voor om in goede en slechte tijden samen een front te vormen. Dus ga je ook akkoord om samen veranderingen door te maken, want niemand blijft dezelfde puber die hij ooit was. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Het is wel ontzettend frustrerend en mogelijks kwetsend als de ene partner veranderingen ondergaat en weigert om zich in te leven in de situatie van de ander. Dan is het niet echt meer wij, maar wel ikke ikke ikke.

@Nadia: ik weet best dat het allemaal wel meevalt, maar helaas is zwangerschap = sexloze tijd hier meer geaccepteerd dan andersom. Iets met conservatiefjes enzo. Zie dat je kindlief een oog uitport.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:41

Varekaj schreef:
@ Saffire: mannen en vrouwen veranderen allebei, alleen op een andere manier. Een man in de midlifecrisis blijft sexueel actief en regelmatig overdreven "jong van geest". Een zwangere dame daarentegen vergeet haar partner compleet want die heeft zijn werk gedaan en het enige wat dan nog telt, da's die wurm die eraan komt. Ontzettend stereotiep en clichébeeld, maar ik gok dat hij dat bedoeld. Bij een zwangere vrouw vindt iedereen het doodnormaal dat de sex onder het vriespunt zakt. Bij een man die plots groene blaadjes wil wordt moord en brand geroepen.

Inderdaad.
Vul voor zwangerschap echter beter moederschap in.

Al met al een triest voorbeeld van hoe ontkennen het bespreken onmogelijk maakt. Waar geen probleem ervaren wordt is een oplossing een ongewenste bedrijging.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:46

ehmm moederschap oke dan.

daarvoor moet je weer met zn 2en zijn
en negen van de tien keer bespreek je dat.
dus kies je met zn 2en...
dus dan weet je waar je voor kiest..

dus idd itt takes 2 to tango...