Is goed! Ik moet echt eens verder met mn OC, maar...motivatie... En ik heb nog ff...en heb eigenlijk zin om te beginnen aan mn andere 2, maar dan moet ik eerst geld hebben voor stof
savieralover
Geplaatst: 21-05-16 21:03
Ik moet Yato nog verder af maken maar heb met mijn 2 nieuwe ideeën geen zin meer maar Yato moet af voor Animecon dus die heeft eigenlijk wel voorrang...
heb je btw een voorbeeld van je OC? ben wel nieuwsgierig eigenlijk!
Voor Animecon heb ik gelukkig niks in de planning, dat scheelt enorm! In mn onderschrift staat linkje naar mn fb page Daar kan je de dingen van mn OC zien ook *is ff wat makkelijker dan via foon iets uploaden haha*
savieralover
Geplaatst: 21-05-16 21:07
mazzelaar haha. Yato staat al een paar maanden in de planning en was klaar tot ik besloot dat alles te ruim was en het allemaal kleiner moest dus daar ben ik nu mee bezig
en oehh ga meteen kijken
die stof!!!
Laatst bijgewerkt door savieralover op 21-05-16 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik ook summerfly Zal progress foto's plaatsen als ik begonnen ben
YamaSaki
Geplaatst: 21-05-16 21:10
Ik was eerst niet van plan om naar Animecon te gaan, maar tja...de band die komt moet ik zien volgens mn beste vriendin (die kent FripSide persoonlijk en zegt, dat k ze moet zien xD ) En nu WKG toch wel doorgaat, ga ik dan maar gewoon 2 dagen hahaha, kan gelukkig bij vrienden op de kamer crashen in een hotel om de hoek daar
Whoops, maar hoe kan t dan ineens te groot zijn? Of ben je nog afgevallen? Gelukkig is innemen minder werk, dan alles vanaf 0 maken!
Laatst bijgewerkt door YamaSaki op 21-05-16 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Summerfly
Geplaatst: 21-05-16 21:11
Leuk! Hoop dat je morgen stoffen kan vinden voor hem. Ik heb vandaag textielverf gehaald voor Ladybug dus verwacht van mij binnenkort ook progress foto's
En FripSide de zangeres daarvan is de voice actress van mijn anime waifu , Eli Ayase uit Love Live!. Helaas is het concert voor mij te laat
YamaSaki
Geplaatst: 21-05-16 21:13
Jammer dat t concert te laat is voor je Summerfly Maar yay w.i.p foto's!! @Saviera, ik weet nu wie jij bent....
savieralover
Geplaatst: 21-05-16 21:14
hahaha goed excuus om toch heen te gaan XD wel ideaal dat je bij vrienden kan crashen! Wij gaan 1 dag omdat een hotel me te duur word voor een weekend animecon. BTW van die stof die je gebruikt voor de OC ga je je instant nog knapper voelen volgens want wauw wat is die prachtig!
eigenlijk heb ik de basis gewoon te groot aangeschaft basis is een simpel trainingspak wat ik voor weinig besteld had in het buitenland maar ik heb het allemaal een maatje te groot gekocht
Hoop het ook summerfly! ik verwacht zeker progress foto's van je dan weet ik uiteindelijk ook wie ik op een con ooit kan aanschieten voor een foto
Ja goed excuus he! Ik moet eerlijk zeggen, die stof, hoe ik eraan kom geen flauw idee Lag denk ik al even in een tasje die een paar maanden geleden naar boven kwam en toen mn beste vriendin met t ontwerp kwam, dacht ik...dit kan wel daarvoor!! Moet eigenlijk wel binnenvoering in komen, want...al die mooie dingetjes, zie je aan de binnenkant
Oooh tsja dan moet je alles innemen inderdaad
Zie btw ook dat je op tsuna was, hoe vond je dat? Heb er zelf weinig van meegemaakt, ik zat non stop bij de karaoke, om die te regelen Maar ja, je bent busted
Tsuna is 2013 geweest (ben daarna eigenlijk niet meer geweest). was mijn aller eerste con en cosplay en was toen heel leuk! daarna voor bijna 2 jaar niets meer gedaan aan cosplay Ik zat nog in de fase dat ik dacht dat ik alleen vrouwen kon cosplayen en ik vond maar weinig vrouwen characters echt leuk. Vervolgens na een verjaardag van mijn bff weer in de cosplay wereld gekomen en de fiets it ik ga ook mannen cosplayen attitude gekregen. sinds dien gaat het downhill
en aan die binnenvoering ga je nog wel een aardige klus krijgen volgens mij
Going downhill from there hahaha, ach zolang t maar leuk is joh
Ja nog nooit binnenvoering gemaakt...dus we zullen t zien Maar misschien doe ik dat alleen bij t rokdeel, aangezien dat om kan wapperen en de rest niet, dus zolang t niet te zien is, prima
Mijn idee! en ik kan je er ook niet mee helpen. Ben redelijk newbee wat betreft naaien. Kostuum van tsunacon had mijn ma voor me gemaakt en de broek van mijn Kyo cosplay ook. Vind het alleen wel heel leuk om zelf te doen allemaal dus ben druk aan het gaande weg leren en heel hard HELP roepen als het niet lukt
Oh joh, je leert ervan als je gewoon aan de slag gaat. Ik had vorig jaar ook nog nooit iets in elkaar gezet, mn ma al helemaal niet, dus wat doe je dan...bestel een patroon, hoppa gewoon op de hand beginnen en zien waar t schip strand Doe ik nu nog steeds, beetje logisch nadenken, passen en meten en tadaa!
haha zo doe ik het ook hoor. pak voor hele pakken wel een patroon en die probeer ik dan uit te vogelen terwijl mijn ma precies weet wat ze doet en dan ga ik het maken. Dingen aan passen gaat echt gewoon met een ik zie wel waar het schip strand attitude en dat gaat tot nu toe altijd goed
Prima toch! Dingen innemen dat is gelukkig appeltje eitje, maar echt vanaf 0 ... das ff nadenken. Moet alleen nog ff goed uitvogelen hoe je een rok of iets maakt met een elastische band, dat snap ik nog niet helemaal Maar zou fijn zijn als ik dat voor Aerith zou kunnen doen
Misschien kan je wel vinden op youtube hoe het moet zo ben ik vorig jaar uit de nepzakken op mijn broek gekomen. Gelukkig heb ik al een moeder met de nodige ervaring dus die kan mooi te hulp schieten als het niet lukt
Mag ik hier eens binnenvallen en een vraag stellen?
Ik vind cosplay al een hele tijd erg leuk en vind het prachtig om te zien hoeveel tijd mensen in een kostuum steken. Nu is er binnenkort in België de eerste Fantasy fair en wil ik heel graag gaan. Na een tijdje nadenken kreeg ik het geniale idee om mijn hond te laten cosplayen (en ik evt. in een bijpassende outfit). Ik ben wel nog niet 100% zeker of honden meemogen, maar ik ben zo enthousiast dat ik echt iets moést uittekenen
Mijn hond is een Corgi en bij dit ras bestaat de legende dat ze het geliefde rijdier zijn van elfjes. Als je googelt zie je prachtige werken gebaseerd op deze legende. Toevallig is dit dus super toepasselijk voor dit evenement!
Nu vroeg ik me af hoe ik het best 'armor' kan maken? Ik las op het internet vooral over EVA foam. Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou 'mijn' aller eerste cosplay kostuum zijn. Gelukkig ben ik wel redelijk creatief, dus zal wel lukken toch?
Dit is wat ik heb uitgetekend. De base is, jawel, een GoPro hondenharnas. Ik wil haar namelijk het evenement laten filmen van haar ooghoogte Leek me wel grappig en leuk om achteraf te bekijken.
Omg wat geniaal bedacht! En die GoPro hahaha prachtig, hoop dat je hond mee mag! Ik hoor idd veel goede verhalen over EVA foam, maar of t lekker zit voor je hond is een andere vraag... Ik zou de blaadjes enz, juist zoveel mogelijk van lekker zacht stof maken, dan zit t je hond t minste in de weg (stel hij/zij lekker wil liggen/rollen, dan moet dit kunnen zonder eerst alles eraf te moeten halen, op de camera na ). Ik denk eerlijk gezegd, dat je met zo een harnas, wat touw, leer en van die kunstbladeren al een heel eind komt Wou je het een metalig maken of leder? Je hebt verschillende soorten armor namelijk, maar leder lijkt me het meest comfy voor je hond.
savieralover
Geplaatst: 21-05-16 23:33
ooooww wat gaaf!! Wel showen hoor als je het gaat maken! kan je jammer genoeg niet helpen heb zelf nog nooit met foam/worbla gewerkt maar er is hier vast wel iemand met ervaring
Ik baseerde me een beetje op een cosplay van een WoW (World of Warcraft) mount op een corgi. Die vrouw ging nog een tuto plaatsen hoe ze de armor maakte, maar helaas staat die er dus nog niet op.. (Zie http://foayasha.com/foacosplay/cosplay/ ... armor.html) Verder vind ik niet zo gauw zaken over armor voor honden..
De kleur van het harnas moet sowieso groen zijn. Het moet comfortabel blijven en dan heb je wel gelijk dat leder fijner aanvoelt. Ik ken eventueel wel iemand die in de lederbewerking zit en wel zoiets kan maken, maar wil het gerust ook zelf eens proberen. Denk dat het ook wel een cool effect moet zijn bij de bladeren als je dat netjes kan karven. Ik heb zelf ook nog geen idee wat voor stof ik wil gebruiken voor het 'dekje' zegmaar. Ik heb nog nooit met een naaimachine ofzo gewerkt, dus gaat nog lachen worden.
Summerfly
Geplaatst: 21-05-16 23:47
Wat leuk en origineel! Ik denk dat je idd beter voor stof kunt gaan. Foam en thermoplastics worden heel hard en die zijn denk ik erg oncomfortabel voor je hondje en daarnaast is het lastig om dat aan en uit te doen. Ik ben wel benieuwd naar hoe het gaat worden!