Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

nienke555 schreef:Picasso schreef:Friezen...tja, blijf het vreemde mensen vinden. Wel afhankelijk van welke streek. Stug, tikje schijnheilig (met een glimlach je de aardigste dingen zeggen en achter je rug om je als overdreven Hollander uitmaken), eigen volk eerst-mentaliteit over het algemeen (we merkten dit met name op de concoursen: waar we in Groningen en Drenthe over het algemeen dikke punten reden en bovenaan stonden, reden we in Friesland vaak net de punten en stonden de DiepFriezen bovenaan). Groningers zijn even stug maar rechter voor de raap. Wil je fijn en gemoedelijk wonen: kijk dan naar DRENTHE!!!
![]()
Kom maar friese Bokkers! Ben er klaar voor...![]()
Ik moet er altijd zo om lachen dat mensen zeggen dat Friezen stug zijnDaar ben ik het niet mee eens haha! Maar dat komt misschien ook omdat ik Fries ben
Als ik in Brabant of Limburg ofzo kom, heb ik altijd het idee dat ik er niet bij hoor. Ze zeggen wel Brabant de gekste oid, maar ik vind het daar helemaal niet gezelligMisschien zijn ze tegen hun 'eigen volk' gezellig, maar ík vind ze over het algemeen vrij stug. Maar ik heb ook Brabantse vrienden hoor
Picasso schreef:Jildau schreef:Picasso wat let je/jullie?
Groningen vind ik het minst van de noordelijke provincies omdat daar naar mijn idee geen natuur is en ik te lang in Hoogezand heb gewoond. Drenthe daarentegen zou ik wel willen wonen! Dan zocht ik ook direct een stal zonder bak want zou volgens mij nooit meer in de bak rijden.Maar voor nu woon ik prima in Friesland én lekker dicht bij de Waddeneilanden.
Niks meer! Heb al jaren af moeten zien hier. Maar gelukkig een redelijk grensgeval, ben binnen no time op prettiger grondgebied!Bovendien staat ons bedrijf in Drenthe en gaat ons kind studeren in Groningen. Haha en jij weet hoeveel ik met Friesland heb...nada...
Mando schreef:Ik heb hier niet aan de mentaliteit moeten wennen zij hebben aan mijn Rotterdamse mentaliteit moeten wennen
Ach en of mensen mij nu aardig vinden of niet dat is meer hun probleem.
Je moet er toch zelf iets van maken.
. Maar denk dat het in een klein dorpje elders in Nederland niet anders zou zijn. Kuggur schreef:Moet altijd een beetje lachen om dit topic. Nederland is miniscuul; in Friesland ben je in hoogstens anderhalf uur rijden van Amsterdam.
Als wij boodschappen willen doen in een iets grotere supermarkt dan het locale dorpswinkeltje zijn we langer onderweg.
En dan ga ik nog met de trein, met de auto ben je in er nog sneller.
Vaak erg 'anti buitenlanders' zijn ze ook... Het is dat ik mijn familie en paarden hier heb, anders was ik in Hilversum gebleven.
. Zelf geboren en getogen in Zwolle, in 2004 naar Amsterdam vertrokken en daar gebleven! Maar omdat een huis met ruime tuin in Amsterdam best prijzig is qua koopprijzen enz. Zijn we eind november verhuisd naar Hoorn (wat voorheen West-Friesland was, of ik noem het nog steeds zo maar velen zeggen nee hoor Hoorn is NH).Joltsje schreef:oe de eerste is erg leuk.
de andere 2 ook prima. maar die eorden ooit gesloopt (al een paar keer uitgesteld).