En dan gaat je vriend naar de marine.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:15

Echt hè hoe vaak die 2 dingen als eerste opduiken in een gesprek als ze het beroep van je vent horen :))
Wanneer je dan oppert dat een weekend onder mannen weleens als excuus wordt gebruikt voor een weekendje met minnares zijn ze plots stil. Iemand die een scheve schaats wil rijden, die regelt dat wel. Of die nou hier zit of op een schip met 70 andere mannen.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 16:05

Varekaj schreef:
Ik had het over het algemene beeld van zeemannen. Je bent heus niet de enige. Er wordt alleen Door véél dames zo ontzettend makkelijk over gedaan terwijl het net niet zo eenvoudig ligt.
Zo heb je ook de uitspraak "in elk stadje een ander schatje". Geen idee hoe dat in de marine zit, in de bagger hoor je het eigenlijk vaak zat. En ja, er zijn genoeg kerels die daar naar leven en daad bij het woord voegen, maar ze zijn heus niet allemaal zo.

Nee dat zal heus niet elke man doen. Maar al zou mijn vriend dat doen, als ik het maar 1 kus of iets, en ik kom er achter is het doeidoei haha

Ymke_Z

Re: En dan gaat je vriend naar de marine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:20

Waarom schiet je eigenlijk zo in de verdediging? Jij hebt dit topic geopend en vraagt om ervaring..

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 23:53

Ymke_Z schreef:
Waarom schiet je eigenlijk zo in de verdediging? Jij hebt dit topic geopend en vraagt om ervaring..

Omdat er dingen behoorlijk hard over komen en dingen enorm veel herhaald worden (dat ik geen eisen mag stellen en eerlijk moet zijn blablabla) kan 10 x zeggen dat ik geen eisen stel en eerlijk ben. Dat dus even als voorbeeld.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:53

Het is voor ts een leerproces en dat is prima. Als ze uit ervaring leert of ze het wel of niet aan kan, is dat toch prima? Het is natuurlijk logisch dat ze defensief reageert, en ik snap dat ook wel. Laat haar gewoon ondervinden hoe en wat en ze ontdekt zelf wel of het voor haar is weggelegd :-)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:22

Nou jij vraagt om ervaringen en als 10 mensen met ervaring zeggen dat je geen eisen moet stellen en dat je eerlijk moet zijn..
En het leven kan soms hard zijn, zeker wanneer je een relatie hebt met iemand die vaak weg Is.
En ondanks dat het ervaringen zijn Is dat niet wat je wilt horen.
Wil je alleen maar rozengeur en maneschijn? Dan had je dit topic niet moeten openen want dat krijg je niet.
Natuurlijk zijn er veel leuke en fijne dingen aan een relatie met een militair, maar ook veel minder leuke dingen. En daar moet je je ook op voorbereiden.
Maar dat zal je wel leren wanneer de tijd zich strekt.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:54

Op het moment dat het thuisfront het niet trekt zorgt defensie er echt voor dat je partner naar huis toe komt. Tenzij wereldoorlog drie uitbreekt maar in principe is iedereen vervangbaar.

Mijn partner heeft ook voor anderen regelmatig besloten dat in plaats van vier maand uitzending deze gehalveerd werd na twee maand en dat een ander persoon die andere twee maand deed. Er zijn echt wel oplossingen hoor.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 12:05

Urona447 schreef:
Op het moment dat het thuisfront het niet trekt zorgt defensie er echt voor dat je partner naar huis toe komt. Tenzij wereldoorlog drie uitbreekt maar in principe is iedereen vervangbaar.

Mijn partner heeft ook voor anderen regelmatig besloten dat in plaats van vier maand uitzending deze gehalveerd werd na twee maand en dat een ander persoon die andere twee maand deed. Er zijn echt wel oplossingen hoor.

Dat is uiteraard leuk om te lezen!! Echter wil ik dat zoveel mogelijk vermijden. Ik heb wel al gemerkt dat ik het de eerste dagen van vertrek zeg maar het best moeilijk heb. Niet dat ik continu aan het janke ben hoor. Maar gwn een behoorlijike dip. Daarna gaat het alweer veel beter en "wen" ik weer aan het weinige contact en elkaar niet zien. Nu zijn dit nog geeen langere periodes maar heb wel het idee dat ik het aankan (op de eerste paar dagen na hahaha)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:24

Ja logisch! Eerste dagen zijn zwaar en dan schakel je over, maar op het moment dat er een familielid overlijd en je kinderen worden ziek regelt defensie echt wel dat je partner naar huis kan. Er staan vaak vrijwillig mensen op een uitzending lijst die worden dan gevraagd te gaan. En mocht er iets gebeuren terwijl je partner op cursus is dan is er gewoon een landelijk nummer waarbij defensie altijd contact met je partner kan krijgen. Dit is natuurlijk geen nummer om te bellen als jij je verdrietig voelt maar als er echt wat aan de hand is. Op het moment dat het thuisfront niet stabiel is heeft defensie ook minder aan je partner. Dat is onder ander ook de reden dat je tijdens een uitzending met een psycholoog kan praten en dat er speciale familiedagen worden georganiseerd. Allemaal bedoeld om thuis rust te creëren en mochten er dingen thuis niet gaan zou defensie dat ook proberen op te lossen.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 20:37

Het zou heel fijn zijn als defensie ook thuis front ondersteunt zeg maar. Door idd bijvoorbeeld psycholoog.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden als hij straks langer weg is. En tuurlijk krijg ik er nu nog vreselijk de kriebels van. Heb hem 1x 1 week niet gezien sinds onze eerste ontmoeting dus als ie straks langer weg is bem ik gwn benieuwd hoe ik het ga doen. Ik weet dat ik het kan en de liefde is er meer dan genoeg om dit te doorstaan enzo. Maar toch heb ik geen idee hoe ik me erbij ga voelen. Alles is nieuw voor mij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:14

Zo dat is netjes geregeld zeg! Petje af voor defensie :)

TS, dat gemis de eerste dagen blijft. Zeker als je alleen in bed kruipt in de winter en je kan je koude voeten nergens kwijt. Dat heeft iedereen wel :) en weet je, zelfs in zo'n relatie kan het perfect rozengeur en maneschijn zijn. Omdat je ondanks alles zo een rust kan vinden in elkaar, wederzijds respect en eindeloos vertrouwen. Dat is goud waard en neemt niemand je af. Op dat punt gaat dit soort relatie diep, iets wat je niet vaak meer ziet. Je vecht meer en harder voor elkaar, je geeft niet zomaar op. Dat is zo ontzettend mooi... dat is gewoon houden van Tot in het kleinste puntje :) en die ervaring gun ik je van harte!

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 22:21

Varekaj schreef:
Zo dat is netjes geregeld zeg! Petje af voor defensie :)

TS, dat gemis de eerste dagen blijft. Zeker als je alleen in bed kruipt in de winter en je kan je koude voeten nergens kwijt. Dat heeft iedereen wel :) en weet je, zelfs in zo'n relatie kan het perfect rozengeur en maneschijn zijn. Omdat je ondanks alles zo een rust kan vinden in elkaar, wederzijds respect en eindeloos vertrouwen. Dat is goud waard en neemt niemand je af. Op dat punt gaat dit soort relatie diep, iets wat je niet vaak meer ziet. Je vecht meer en harder voor elkaar, je geeft niet zomaar op. Dat is zo ontzettend mooi... dat is gewoon houden van Tot in het kleinste puntje :) en die ervaring gun ik je van harte!

En om die reden wil ik er alles aan doen om dit te laten slagen (klinkt een beetje apart haha). Maar ik hou onwijs veel van hem en denk dat dit alleen maar meer zal worden door wat jij hier boven zegt. Ik wil het graag mee maken. Ik wil niet opgeven en hoop dat ik het soort vrouw ben die dit aan kan.
Misschien ben ik onwijs onzeker over gekomen. Over gekomen als een niet zelfstandige vrouw. Maar dit is zeker niet geheel waar. Ik wil ook het tegendeel bewijzen. Ik ben nu inderdaad wel wat onzeker en doordat ik mooi oneer de vleugels van pa en ma leef ook nog niet geheel zelf standig. Maar ik begin steeds zekerder en zelfdstandiger te worden merk ik zelf. En hoop dit door te kunnen onwikkelen en het goed te kunnen gebruiken in de toekomst.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:26

Ts, het is ook heel normaal dat dit een leer- en ontwikkelingsproces is, je moet er niet van moment 1 perfect op aangepast zijn. Er is ook niks mis met onzekerheid in het begin, met strubbelingen, met ergernissen en zelfs met stoppen als het niet zou werken. Elke relatie heeft hindernissen, de ene al wat moeilijkere dan de ander, en de toekomst zal uitwijzen of dit iets voor jou is of niet. En als het niet zo is, maakt dat jou geen zwakkere vrouw. En als het wel zo is, zo veel te beter! Je mag hier in groeien, met vallen en opstaan.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:23

korbakimmy8 schreef:
Het zou heel fijn zijn als defensie ook thuis front ondersteunt zeg maar. Door idd bijvoorbeeld psycholoog.

Wordt ook gedaan, zeker wanneer partner op uitzending Is/ is geweest.

En wanneer iemand vervangbaar Is dan wordt er idd het mogelijke gedaan om die persoon naar huis te sturen. Mar ook zat militairen zijn niet vervangbaar (mijn vriend).

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:42

Ymke_Z schreef:
korbakimmy8 schreef:

Wordt ook gedaan, zeker wanneer partner op uitzending Is/ is geweest.

En wanneer iemand vervangbaar Is dan wordt er idd het mogelijke gedaan om die persoon naar huis te sturen. Mar ook zat militairen zijn niet vervangbaar (mijn vriend).

klopt! ze proberen er zeker rekening mee te houden, maar ze moeten ook een bepaalde taak uitvoeren en dat is niet altijd te combineren.
Er zijn ook weleens baby's geboren zonder dat de vader er bij was.. tja heel erg poedersuiker, maar het hoort erbij. je moet dat echt een plekje geven door te accepteren anders wordt het heel zwaar!

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:51

Zo dat deel van naar huis gestuurd worden, is in mijn ogen wel erg geromantiseerd hoor. Naar huis? Als het je directe familie is, maar echt niet voor de neef van je vrouw hoor. En een vrouw die op bevallen ligt? Tja vaak zijn de militairen überhaupt al te laat terug, ze kunnen niet ineens weg. Psycholoog kun je prima zelf regelen, ze gaan echt niet voor elke vrouw van een militair dit regelen...

Dat er enkele gevallen zijn waarbij dit wel gebeurt is, betekend niet dat het altijd kan en gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:54

Bij ons kan dat sowieso niet. Mijn vriend mocht niet eens naar huis komen voor de begrafenis van zijn oma. Een collega zou papa worden van een tweeling, die heeft al zijn verlof zodanig moeten plannen dat hij thuis zou zijn als ze voor de verwachte datum kwamen, op de verwachte of erna. Uiteindelijk waren ze geboren op de uitgetelde datum en was hij erna nog 2 weken thuis. Toen wou hij plots nog langer,ja dat ging mooi niet door. Mijn vriend was zijn vervanger en zat toen al 8 weken aan boord. Daar zouden er nog eens 4 bijkomen, onze reis zou geannuleerd moeten worden etc. Toen hebben wij ook gezegd jammer maar nee. Samen vakantie regelen was voor ons ontzettend moeilijk en alweer bijna 2 jaar geleden...

Dus dat zal bij de marine ook wel wat afhangen van de goodwill van anderen (en hun partner). Normaal zijn wij best flexibel, maar ze moeten niet meer 2 dagen op voorhand komen aandraven met "hey, ik wil nog 2 weken extra thuis zijn, jij pakt wel over hè".

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:17

Blue_flower schreef:
Zo dat deel van naar huis gestuurd worden, is in mijn ogen wel erg geromantiseerd hoor. Naar huis? Als het je directe familie is, maar echt niet voor de neef van je vrouw hoor. En een vrouw die op bevallen ligt? Tja vaak zijn de militairen überhaupt al te laat terug, ze kunnen niet ineens weg. Psycholoog kun je prima zelf regelen, ze gaan echt niet voor elke vrouw van een militair dit regelen...

Dat er enkele gevallen zijn waarbij dit wel gebeurt is, betekend niet dat het altijd kan en gebeurt.

Klopt heb het hier ook over gevallen waarbij het echt nodig is, en ze proberen het wel hoor.
Over psycholoog gesproken kan je altijd sitcen bellen voor hulp, en die sturen jou dan weer door. Heb er zelf nooit gebruik van hoeven te maken gelukkig, dus weet ook niet zeker hoe en wat.

En idd heeft het good will van collega's er ook mee te maken. Zo heeft mijn vriend een maand uitzending van collega over genomen zodat deze met sinterklaas en kerst bij zijn kinders kon zijn. (Hun uitzending was allemaal wat flexibeler en werd onderling beetje geregeld wie wanneer ging)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:17

Lees hier al mee vanaf het begin. Vind het erg leuk en interessant om iedereens verhalen te lezen maar heb me bewust even stil gehouden. Ik heb in begin december een date gehad met een militair en zie hem morgen weer na drie maanden. Intussen wel bijna dagelijks met elkaar gesproken maar ik was toch op sommige momenten heel onzeker, ik vind hem namelijk heel leuk maar door meerdere factoren is de situatie niet heel makkelijk. Tot ik net m'n brievenbus ging legen en er een valentijnskaart in lag met een hele lieve tekst aan de binnenkant. Uiteraard een foto naar hem gestuurd onder het mom van " zal wel van m'n moeder zijn :') "... Is ie van hem. Echt super cute, totaal niet verwacht.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 10:05

Nynke1 schreef:
Lees hier al mee vanaf het begin. Vind het erg leuk en interessant om iedereens verhalen te lezen maar heb me bewust even stil gehouden. Ik heb in begin december een date gehad met een militair en zie hem morgen weer na drie maanden. Intussen wel bijna dagelijks met elkaar gesproken maar ik was toch op sommige momenten heel onzeker, ik vind hem namelijk heel leuk maar door meerdere factoren is de situatie niet heel makkelijk. Tot ik net m'n brievenbus ging legen en er een valentijnskaart in lag met een hele lieve tekst aan de binnenkant. Uiteraard een foto naar hem gestuurd onder het mom van " zal wel van m'n moeder zijn :') "... Is ie van hem. Echt super cute, totaal niet verwacht.

Ohh dat is wel onwijs lief lief van hem!!
Als je hem zo leuk vind en hij jou ook moet je er gewoon proberen iets van te maken.
Mijn vriend vertelde een paar weken na de eerste date dat ie dus de marine in ging. Ik vond (vind) hem te leuk om er niet voor te gaan zeg maar. En ja net als jij ook op sommige momenten erg onzeker en het idee dat ie me ''vergeet'' ofzo. Weet dat dat niet zo is, maar toch, soms voelt dat zo. Ook sommige verhalen die ik van hem hoor denk ik echt jezus gedraag je eens volwassen je lijkt wel 15 hahaha.

Jij heel veel plezier vandaag als je hem weer ziet! Je zal er snel genoeg achter komen of het goed voelt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:31

Laat die mannen maar lekker jolig doen onder elkaar :)) Later krijg je die verhalen toch te horen en kan je je rot lachen. Wat ook leuk is, is de eerste kennismaking met zijn collega's. Hoop testosteron bij elkaar en ze dragen je op handen omdat ze weten hoe belangrijk je bent voor je vriend. Heerlijk gevoel !

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 13:05

Varekaj schreef:
Laat die mannen maar lekker jolig doen onder elkaar :)) Later krijg je die verhalen toch te horen en kan je je rot lachen. Wat ook leuk is, is de eerste kennismaking met zijn collega's. Hoop testosteron bij elkaar en ze dragen je op handen omdat ze weten hoe belangrijk je bent voor je vriend. Heerlijk gevoel !

Haha ik zeg er voor de rest ook niks van. Soms kan ik er alleen echt niet om lachen hoor ;) Maar dan zet ik maar even me ''nep'' lachje op haha. Ik laat ze lekker.
Ik ben benieuwd hoe wat wanneer ik eventueel zijn collega's ga ontmoeten. Nu moet ik zeggen dat ik daar tot nu toe nog niet zoveel behoefte aan heb. Al zijn collega's waar die nu mee zit zijn allemaal jonge jochies en eentje van 27 dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:59

Die dingen horen er nu eenmaal bij. Het hangt wel van de groep af maar meestal passen ze wel op elkaar zodat het niet te extreem wordt. Dan riskeren ze immers hun job. Jong of oud, het merendeel beseft heel goed hoe belangrijk en waardevol het thuisfront is. Die zijn alleen maar blij dat je hun collega en jouw vriend die kans gunt.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:07

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 21:39