Ik merk wel dat ik met beide een iets andere aanpak heb in sommige situatie's, omdat ze zo'n verschillende karakters hebben, maar de normen/waarden, regels blijven hetzelfde. En ik hou van alletwee ontzettend veel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
akishino schreef:Wil ik ook wel weten, ik heb een zoon en een dochter![]()
Ik merk wel dat ik met beide een iets andere aanpak heb in sommige situatie's, omdat ze zo'n verschillende karakters hebben, maar de normen/waarden, regels blijven hetzelfde. En ik hou van alletwee ontzettend veel.
Desiree schreef:Ik vind moeders voor zonen vaak leukere moeders dan voor dochters weet je dat?
Siesjuh schreef:akishino schreef:Wil ik ook wel weten, ik heb een zoon en een dochter![]()
Maar heeft die andere aanpak te maken met het jongen/meisje zijn of het verschil van persoon (leeftijd, karakter, etc.)?
akishino schreef:Nee, dat heeft niets te maken met geslacht. Het zijn gewoon twee totaal verschillende persoontjes, hun karakters liggen mijlenver uit elkaar![]()
Iedereen is anders en dat vereist een andere aanpak, zo gaat dat met volwassenen ook. Vroeger in een team gewerkt waarbij ik ook rekening hield met ieders karakter en eigenschappen.
Dochters zijn gewoon veel zelfstandiger, dus moeders hoeven hun niet zo te pamperen![]()
![]()
Ik heb een overigens een hele goede band met mijn moeder, maar ben wel echt een papameisje. En mijn broer heeft dat inderdaad wel meer met mijn moeder.
Sizzle schreef:Desiree schreef:
Ik vind moeders voor zonen vaak leukere moeders dan voor dochters weet je dat?
Mijn moeder niet zo. Waar ze mij als een volwassene behandeld kan ze dat bij mijn broers niet echt loslaten en behandeld ze erg vaak nog als kind (al is dat bij 1 wel redelijk begrijpelijk) .
Ik heb trouwens over het geheel gezien wel een leuke lieve moeder en schoonmoeder hoor
Ojajoh schreef:Want? Ben ik toch wel nieuwsgierig naar
Vjestagirl schreef:Ik heb het idee dat moeders vaak wat kritischer zijn op (volwassen) dochters dan op zoons
wemkelover schreef:Hahaha dit is niet best. Ja kinderen moeten alle liefde krijgen, alle aandacht, iedereen moet zich maar aanpassen aan de kinderen want die gaan helemaal voor.
Ik voed mijn kleintje liever tussen die twee uiterste op. Ja mijn kind krijgt mijn liefde en aandacht. Maar niet altijd zijn zin. Ja hij mag boos worden, maar krijgt wel mee dat als hij boos word nee niet in een keer ja word. En kind heeft behoeftes maar papa en mama ook. En die hebben daar ook recht op.
Serieus wat voor kinderen krijg je als alles altijd om hun draait, altijd achter ze aan rent, altijd alles mogen.
Er is ook zoiets als een middenweg.
Joltsje schreef:En ja ze bemoeit zich meer met mij wat huishouden en opvoeding betreft. Helemaal geen moeite mee. Maar ze zegt dan ook regelmatig, maar je bent mijn enige dochter. Bij mijn schoondochters doe ik dat niet.