Seksualiteiten verdeling op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik ben

hetero
1024 (68%)
homo
2 (0%)
lesbisch
48 (3%)
biseksueel
137 (9%)
panseksueel
21 (1%)
aseksueel
43 (2%)
seksueel
149 (9%)
Anders, namelijk...
8 (0%)
Nog niet zeker
66 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1498

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:59

Sizzle schreef:
Sommige mensen zijn ook gewoon snel op hun tenen getrapt.
Ik maakte een keer een zelfspot grapje over mijn vrouw zijn waar een collega helemaal van door het lint ging en serieus boos werd want zo hield ik de boze mannenwereld in stand :=

Heb je geprobeerd je in haar standpunt en ervaring in te leven, om te begrijpen waar het vandaan kwam?

Iemand die heel letterlijk op z'n tenen getrapt wordt en daardoor geschaad wordt (gebroken of gekneusde teen) zal bv ook letterlijk veel gevoeliger reageren als dat nog eens gebeurt terwijl het nog niet genezen is. Maar psychisch en sociaal is dat niet veel anders: als iemand al een keer erg negatieve ervaringen heeft gehad, dan is die relativering er wellicht nog niet. En het heeft ook te maken met balans. Als je je buiten die situatie voldoende geliefd en gerespecteerd voelt, dan doet het er ook niet zoveel toe. Er is genoeg reserve om het mee op te vangen. Maar als dat er niet is, dan zijn die dingen ineens heel anders.

Zelf vond ik het overigens beslist niet leuk om dagelijks te horen dat vrouwen dom zijn. Een keer een geintje is niet erg. Maar steeds weer, en zonder voldoende tegenwicht? Niet bepaald.

Mungbean

Re: Seksualiteiten verdeling op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:20

Ja, dat heb ik gevraagd en de reden was dat ze overtuigt feministe was.
Dat geeft haar geen recht om tegen mij boos te zijn over een sarcastische opmerking over MijZelf.

En dat mensen denken dat je dom bent. Dat is me heel vaak overkomen. Dat zegt vooral wat over die persoon. Ik hoef me niet te bewijzen.
Weet nog goed dat ik bij een cursus een vraag stelde over stamcel therapie bij paarden aan een hoogleraar diergeneeskunde. Die kerel schudde het hoofd en zei: mevrouw, sprookjes bestaan niet en het is veel te ingewikkeld om uit te leggen.
Ik heb mijn wenkbrouw opgetrokken en heb hem in het hokje arrogante zak gestopt :P
Een cursusgenoot was heel boos en zei: waarom heb je hem niet gezegt dat je gepromoveerd bent op stamcellen?
Het antwoord is simpel: er zijn genoeg leuke mensen waar je WEL mee kunt praten.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:34

Voor degene die het interessant lijkt, morgen op NED3 komt iets met transgenders erop rond half 10.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:15

Ik heb trouwens nog steeds niets tegen al die stromingen en namen voor sexuele voorkeur.
Het is super intetessant, maar ik snap gewoon niet goed hoe je precies bepaald hoe iemand in een zeer gespecificeerd naampje past. Dat zou suggereren dat je je over langere tijd altijd hetzelfde voelt.
Als je dan ineens merkt dat je buiten je veilige vakje op iemand valt. Geeft dat dan niet juist onzekerheid?
Bovendien lijkt mij dat je juist meer last krijgt van onbegrip.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:56

Sizzle schreef:
Ik heb trouwens nog steeds niets tegen al die stromingen en namen voor sexuele voorkeur.
Het is super intetessant, maar ik snap gewoon niet goed hoe je precies bepaald hoe iemand in een zeer gespecificeerd naampje past. Dat zou suggereren dat je je over langere tijd altijd hetzelfde voelt.
Als je dan ineens merkt dat je buiten je veilige vakje op iemand valt. Geeft dat dan niet juist onzekerheid?
Bovendien lijkt mij dat je juist meer last krijgt van onbegrip.

Eh ja, ergens wel. Ik heb wel het gevoel dat ik buiten een hokje val. Ik ben niet 100% lesbisch, ik denk dat, als ik echt de juiste man tegen zou komen, dat ik dan ook op hem zou kunnen vallen. Maar ik zie me in de toekomst toch wel met een vrouw. Ik noem mezelf lesbisch, omdat de term bi op de een of andere manier niet mijn term is.
Soms vraag ik me af hoe ik dat uit moet leggen. Ik houd het meestal gewoon op "ik ben lesbisch, maar misschien denk ik daar over een paar jaar wel anders over".

Ik hoef geen hokje. Heb het een naam gegeven om er makkelijker met anderen over te kunnen praten maar heb eigenlijk geen behoefte aan dat hokje. Mijn hokje is er ook niet, zeg maar.

Ik ben ik, ik zie wel met wie ik thuis kom. Als ik maar gelukkig word, dan vind ik het allemaal prima.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:11

Heb ik ook maar dan de andere kant op, voor zover ik weet ben ik hetero maar ik sluit vrouwen niet uit. Ben nog nooit verliefd gewest op een vrouw, maar dat zegt ook weer niet veel aangezien ik sowieso moeilijk verliefd wordt :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:59

Sizzle schreef:
Weet nog goed dat ik bij een cursus een vraag stelde over stamcel therapie bij paarden aan een hoogleraar diergeneeskunde. Die kerel schudde het hoofd en zei: mevrouw, sprookjes bestaan niet en het is veel te ingewikkeld om uit te leggen.
Ik heb mijn wenkbrouw opgetrokken en heb hem in het hokje arrogante zak gestopt :P

Grappig dat je ondanks dit dubbelvoorbeeld het probleem van hokjes niet ziet.
En dan gaat jouw voorbeeld nog over iets logisch.

@Sidera; voeg er 'seksuele voorkeuren' aan toe en je bent compleet, waarbij hokjes overbodig zijn.

Inderdaad Hhilde; geen vooroordelen, geen sprongen naar conclusies, geen hokjes. Het gaat tenslotte om het eq/kukel van ANDEREN en daar heb je geen enkele informatie over, want het is jouw beleving niet. Elke mening daarover is dus ongegrond.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 01:09

Yess gestemd en ik ben openlijk pot! :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 01:13

Ik vind het zo raar dat mensen zo tegen die labels zijn. Ik vraag me af of die mensen wel eens gevoelens hebben gehad die ze niet kunnen verwoorden? Ik vind dat zelf gewoon zwaar poedersuiker.

Ook vind ik het raar dat mensen non-binary betwijfelen of een niet bestaand label vinden. Het is niet te vergelijken met jouzelf als vrouw zijnde die mannelijke trekken hebt. Het is dan gewoon dat je je echt mannelijk voelt. En dat hebben wij als 'echte' vrouwen niet.

Ik ben voor zover ik weet hetero, maar het zal me niets verbazen als ik biseksueel blijk.

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 01:22

Geryon schreef:
Ik vind het zo raar dat mensen zo tegen die labels zijn. Ik vraag me af of die mensen wel eens gevoelens hebben gehad die ze niet kunnen verwoorden? Ik vind dat zelf gewoon zwaar poedersuiker.

Ook vind ik het raar dat mensen non-binary betwijfelen of een niet bestaand label vinden. Het is niet te vergelijken met jouzelf als vrouw zijnde die mannelijke trekken hebt. Het is dan gewoon dat je je echt mannelijk voelt. En dat hebben wij als 'echte' vrouwen niet.

Ik ben voor zover ik weet hetero, maar het zal me niets verbazen als ik biseksueel blijk.

Idd. Allemaal heel leuk en aardig dat vrouwen zich 100% vrouw voelen ook al dragen ze de ene dag truien en de andere dag jurkjes.. Maar dat ze dat zeggen maakt mij niet minder non-binary? :+ Heeft imo ook totaal niks met elkaar te maken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:56

Waarom dan wel over een ander oordelen? Wie zegt dat vrouwen die zichzelf vrouw noemen(omdat ze biologisch zo geboren zijn) zich 100% vrouw voelen en alleen op basis van kleding zoiets zeggen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:42

Air schreef:
Waarom dan wel over een ander oordelen?

In het geval van kukel is er in het geheel geen basis zelfs.
We zijn ons DNA x onze ervaringen = uniek.
De eigen beleving is dus ook uniek.

Vanuit de ene beleving de andere beleving beoordelen, in een hokje stoppen, heeft daarom niet meer inhoud dan een ballon met hete lucht; minder dan lucht.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:06

HC, jij stopt juist altijd heel veroordelend mensen in hokjes.
Volgens mij heb je zelf niet door in wat voor torenkamertje jezelf gestopt hebt ;)

Ik ben niet voor en niet tegen hokjes.
Ze hebben hun voordeel en hun nadeel.
Zolang er maar een deur tussen de hokjes zit die niet op slot zit.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:07

Huertecilla schreef:
@Sidera; voeg er 'seksuele voorkeuren' aan toe en je bent compleet, waarbij hokjes overbodig zijn.

.

Obviously ben ik ook supporter van elke seksuele voorkeur waar mensen zich goed bij voelen, ook als dat flexible is en elke dag verandert.. :P Ik heb al eerder gezegd dat ik het niet identificeren als iets helemaal begrijp en achter sta

Maar ik ben ook supporter van mensen die zich wel graag in een hokje identificeren.
Als beide ok is, lijkt mij dat de mooiste wereld

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:47

Sidera schreef:
Maar ik ben ook supporter van mensen die zich wel graag in een hokje identificeren.

Dat schreef ik al eerder. Baat hebben bij zelf doen is +:)+

Het enige probleem is ANDEREN in hokjes stoppen.
Dat is niet zo onschuldig of zonder consquenties.

Maar goed, dat draait in een rondje.

Heb nu kennis aan een vrouw die zichzelf heel sterk met een behoorlijk rigide hokje identificeert maar daar bepaald geen baat bij heeft. Ze vindt uit religieuze overtuiging dat ze binnen dat hokje MOET blijven doch leeft er half buiten met alle conflictieve gevolgen van dien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:36

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:52

Sammie schreef:
Aseksueel staat er tussen? Werkelijk... :')

ja, dat is een geaardheid. Helaas zeer onbekend en door veel mensen als onzin bestempeld. Maar 1% van de mensen heeft deze geaardheid.
Helaas levert het ook veel gezeur op en daardoor stranden relaties omdat de andere kant wel sex wil. Vaak wordt er gezegd je moet het even leren dat het lekker is. Maar bij een asexueel wordt het niet lekker.
Laatst bijgewerkt door germie op 15-01-16 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:57

Hier een lesbo! :+

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:08

isabel_94 schreef:
Hier een lesbo! :+

High five *\o/*

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:19

Aseksueel is toch geen behoefte aan seks? Is dat dan in welke vorm dan ook (dus ook geen solo)? Word je dan nooit geil?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:37

Hhilde schreef:
Aseksueel is toch geen behoefte aan seks? Is dat dan in welke vorm dan ook (dus ook geen solo)? Word je dan nooit geil?

Sommigen doen aan masturberen, maar niet aan seks. Het is ook niet dat een asexueel geen seks kan hebben, maar er gewoon geen behoefte aan heeft. Lichamelijk zijn ze gewoon normaal. Sommigen hebben ook gewoon een libido, maar houden niet van 'de daad'. Een asexueel kan ook echt gewoon verliefd worden. Het is helaas een onbegrepen groep, maar het is dus echt een geaardheid. Veel vallen onder de 'ace of hearts', dat is romantisch asexueel, dus wel masturberen, wel houden van gestreeld worden, maar niet van tongen of seks.

kijk maar op http://asexuality.org/du/wiki/index.php ... oofdpagina

Hier nog een paar linkjes:
http://brugnijmegen.nl/nieuws/aseksuali ... -1.5380866

http://www.lydiavanderweide.nl/one/artikel.php?pArt=001

http://www.ze.nl/p/153997/franka_ik_ben_aseksueel_

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:22

Hhilde schreef:

Ik niet.

- ik ben nog nooit verliefd geweest.
- ik vind seks iets voor vieze oude mannetjes en voor mensen die kinderen willen krijgen. Snap niet goed hoe je vrijwillig seks zou kunnen hebben.
- ik masturbeer niet.
- ik vind mensen niet knap, lelijk of aantrekkelijk - een gezicht is een gezicht, wat kan daar nou knap of lelijk aan zijn?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:50

Fish_n_Chips schreef:
Hhilde schreef:

Ik niet.

- ik ben nog nooit verliefd geweest.
- ik vind seks iets voor vieze oude mannetjes en voor mensen die kinderen willen krijgen. Snap niet goed hoe je vrijwillig seks zou kunnen hebben.
- ik masturbeer niet.
- ik vind mensen niet knap, lelijk of aantrekkelijk - een gezicht is een gezicht, wat kan daar nou knap of lelijk aan zijn?

Verliefd ja, maar altijd zonder enige behoefte aan seks. Seks is inderdaad iets voor voortplanting en verder niet. Maar ik zie mezelf gewoon niet zwanger, dus wil ook geen kinderen.
Masturberen soms. Een gezicht kan knap of lelijk zijn, maar ik vind dat je de mens achter het gezicht moet bekijken. Ik zie wel of iemand knap is of niet.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 16:53

Ik ben dus ook zo'n 'ace of hearts', kan zeker wel verliefd worden maar alles dat verder gaat dan zoenen? No thanks. (tongzoenen dus ook niet)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:00

Er zouden al 39 aseksuelen zijn op bokt volgens de poll, maar vreemd genoeg heb ik nog nooit eentje gesproken in real life. Of er rust nog zo'n taboe op?