Sizzle schreef:Sommige mensen zijn ook gewoon snel op hun tenen getrapt.
Ik maakte een keer een zelfspot grapje over mijn vrouw zijn waar een collega helemaal van door het lint ging en serieus boos werd want zo hield ik de boze mannenwereld in stand
Heb je geprobeerd je in haar standpunt en ervaring in te leven, om te begrijpen waar het vandaan kwam?
Iemand die heel letterlijk op z'n tenen getrapt wordt en daardoor geschaad wordt (gebroken of gekneusde teen) zal bv ook letterlijk veel gevoeliger reageren als dat nog eens gebeurt terwijl het nog niet genezen is. Maar psychisch en sociaal is dat niet veel anders: als iemand al een keer erg negatieve ervaringen heeft gehad, dan is die relativering er wellicht nog niet. En het heeft ook te maken met balans. Als je je buiten die situatie voldoende geliefd en gerespecteerd voelt, dan doet het er ook niet zoveel toe. Er is genoeg reserve om het mee op te vangen. Maar als dat er niet is, dan zijn die dingen ineens heel anders.
Zelf vond ik het overigens beslist niet leuk om dagelijks te horen dat vrouwen dom zijn. Een keer een geintje is niet erg. Maar steeds weer, en zonder voldoende tegenwicht? Niet bepaald.