Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:51

Dan zou ik een ander potje pakken denk ik, als je dan toch de verleiding niet kunt weerstaan heb je niet je bingoprogramma in de war als je hem wel open maakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:14

Ik ga ook een spaarpot kopen en met behulp van een bingokaart extra sparen :). Ga nog steeds verder met m'n spaarrekening, maar aan het eind van het haar een leuk bedrag hebben om wat leuks van te doen is ook fijn.

Leuke tips allemaal O+.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:23

Mijn eerste €20 zit in het blond varkentje :)). Zat nog klein beetje geld in, maar dat laat ik lekker zitten.

Hier ook dat ik bijna nooit cash op zak heb en als ik het heb, verdwijnt het naar een snack in de kantine. Nu niet meer :). Heb net met boodschappen gewoon €20 bijgepind en dat in Knorrie gedaan.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:37

Ik zet elke maand 50 euro op mijn spaarrekening. 'Gewoon', om geld op een spaarrekening te hebben staan.

Verder sparen mijn vriend en ik elke maand samen nog 300 euro, voor een nieuwe keuken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:35

Ik heb sinds daarnet een nieuw spaardoel *\o/* Ga aan de spaar voor een laadbak van Ifor Williams om mijn eigen paardencamionnette te bouwen waar ik met een B-rijbewijs kan en mag rondkarren :D
Moet haalbaar zijn in een jaar tijd gok ik. Voor de rest van de aankoop wordt mijn huidige camionette dan verkocht, dus dat bedragje komt er ook sowieso nog bij.

Mijn blinde blikje blijft dus nog een tijdje gesloten :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:10

Ik heb vandaag ff zitten rekenen en dan kan ik elke maand wat sparen voor 'later'. Daarnaast spaar ik dan ook voor andere dingen, zoals school e.d.
Wil dit nieuwe jaar sowieso wat minder geld uit geven aan luxe :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:13

Ik spaar graag. :))
Wat een ontzettend toffe plaatjes komen er voorbij op de afgelopen pagina's! Ik ga eens kijken welke ik ga doen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:50

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die niet graag sparen.

Met de bingokaart sparen zit ik toch al over de 100€. Heb gelijk maar even wat grote bedragen afgestreept, dan hoef ik daar niet meer naar om te kijken als ik een keer een krappe week/maand heb.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:22

Valerie93 schreef:
Ik spaar wanneer ik kan, net zoals nu heb ik geen werk maar toch nog een plan-b zeg maar voor als er iets gebeurd.

Mijn vriend kan nu niet sparen omdat hij mij nu ook onderhoudt, maar zodra ik weer werk heb kan hij ook weer sparen

Dit. :j
Ik heb in tijden dat het kon veel gespaard en daar ben ik nu heel blij mee. Sparen gaat over het algemeen niet bijster hard omdat ik een paard heb, maar ik heb voordat ik haar kocht een flinke spaarpot aangelegd. Verder vind ik het gewoon fijn om te sparen, ik zou helemaal in de stress schieten als ik geen spaargeld had. Mijn vriend en ik hebben ieder onze eigen spaarrekening en nog een gezamenlijke spaarrekening waarop we geld sparen voor o.a. een 'nieuwe' auto en rekeningen die 1x per jaar moeten worden betaald.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:45

Danseresje schreef:
eenitraM schreef:

Wat een goed idee zeg!

Ik probeer te sparen, maar het gaat niet van harte. Einde van de maand betekende allemaal rekeningen, daar gaat mijn 13e maand. Maar toch heb ik al wat op mijn rekening staan, aldus moeders. Altijd fijn.

Ik ga even opzoek naar die bingokaart

Heb twee voorbeeldjes van daar ook gekopieerd, weet nog niet welke ik ga printen en gebruiken....

[ [url=m/4BiPBv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WgZB2w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk de tweede

Ik ga ook meedoen en proberen via de challenge te sparen.
Heb nu tot en met week 13 al bij de bank ingevoerd *\o/*
Nu de afbeelding nog uitprinten en sparen maar ...

Alleen het probleem is. Ik spaar sowieso 12,50 per week maar een paar keer per jaar haal ik het er weer af -O-

Ps. Ik zie dat ik de afbeeldingen niet goed gequote heb

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:23

Ik heb zojuist mijn Iphone verkocht voor 300 euro en dat ga ik lekker extra sparen!:)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:29

Hier mijn zadel voor 350 verkocht, en dat zit al braaf in de pot! :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:34

Mijn eerste euro van de spaar challenge is automatisch nu overgeboekt _O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:37

Lotus83 schreef:

De mijne van het weekend :')

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:02

Dragan2008 schreef:
Lotus83 schreef:

De mijne van het weekend :')

Maar het begin is wel gemaakt :j :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:17

Dat is zo :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:33

Ik ga ook maar eens beetje bij beetje kleding online zetten :). Heb echt teveel en wil graag sparen voor mijn huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 02:12

Ik ben ook goed bezig. Vandaag loon gehad van mijn bijbaantje en ik heb zoveel gewerkt, dat ik 450 euro op mijn spaarrekening heb gezet en deze maand ook nog gewoon comfortabel door kan komen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:41

Ik heb net een paar hele mooie rekeningen in de bus gehad, dus ik kan helaas niet anders dan nu mijn blinde blikje openen en kijken hoeveel daar in zit, anders haal ik nog niet eens het einde van deze week -O-

Maar goed, dan beginnen we vanaf deze week gewoon met een nieuw spaarblik 8-)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:11

Varekaj schreef:
Ik heb net een paar hele mooie rekeningen in de bus gehad, dus ik kan helaas niet anders dan nu mijn blinde blikje openen en kijken hoeveel daar in zit, anders haal ik nog niet eens het einde van deze week -O-

Maar goed, dan beginnen we vanaf deze week gewoon met een nieuw spaarblik 8-)

Zo staat het er bij mij ook ongeveer voor. Al heb ik geen blind blikje maar een aparte spaarrekening waar ik zo geld van kan 'pinnen'

Ach zie het maar zo, als je het extra geld niet opzij had gezet, was er nu een probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:16

Ik heb nog wel een spaarrekening, maar daar wil ik nu eigenlijk gewoon af blijven. Ik heb het zo geregeld dat ik daarvoor via mijn moeder moet passeren, zij schrijft het over naar mijn lopende rekening als ik daar om vraag. Dit heb ik bewust zo gedaan als extra buffer om geen onnozele en/of ondoordachte uitgaven te doen. Wijsheid komt met de jaren zeg maar.
Om die reden heb ik ook zo'n blind blikje gekozen om thuis te sparen. Ik kan er niet zomaar aan en ik weet ook niet hoeveel er exact in zit. Het maakt me nieuwsgierig, dat wel, maar tegelijk motiveert het ook om er bij te stoppen omdat ik het bedrag zo hoog mogelijk wil krijgen. Dan is de uiteindelijke verrassing des te leuker nadien :D En tegelijk is het niet weten hoeveel je hebt voor mij een extra motivatie om eraf te blijven.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:53

Heb ik een tijdje gedaan. Maar voor mij werkt t juist motiverend als ik wel kan zien wat ik heb :P

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:55

Ik heb alles in een kluis liggen, dus niet direct zichtbaar wat ik heb maar ik weet wel prdcies wat er in zit.
Wat me er aan herinnerd dat ik er deze week nog wat in moet stoppen.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:24

Ik spaar ook niet bijzonder veel, ben alleen met een eigen huis, 4 katten, paard, auto etc, werk 36 uur, maar leef ook lekker luxe. Als ik wat over heb in de maand gaat het naar m'n spaarrekening. Daar heb ik vorig jaar m'n badkamer van laten verbouwen. Daarna helaas veel tegenslagen met m'n paard, waardoor de bodem momenteel in zicht is. Komende maanden dus even rustig aan.

Doe trouwens wel aan pinsparen, dan gaat een percentage van wat je opneemt met de pin of in de winkel betaald rechtstreeks naar de spaarrekening.

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:53

Ik ben thuiswonend student, en spaar toch al gauw 300 euro of meer in de maand. Het is niet dat ik zuinig leef; ik geniet ook zeker. Ik zou denk ik nog wel wat op mijn leefstijl kunnen bezuinigen, vind ik zelf.
Het scheelt wel dat ik het afgelopen half jaar een aanvullende beurs heb gehad en hiervan mijn collegegeld en studieboeken heb kunnen betalen. Dat is namelijk echt een behoorlijke kostenpost.

Ik heb wel altijd gewerkt vanaf 14e en heb het nu ook gewoon ontzettend getroffen met mijn werk. Ik heb namelijk dit jaar een vast contract gekregen en mijn werkgever is heel goed voor zijn personeel. Ook betaalt hij ons ook ver boven het minimumloon. Ik werk gemiddeld rond de 20 uur per week en probeer zoveel mogelijk extra te werken met feestdagen, vakanties etc.

Ik wil mijn spaargeld dit jaar voornamelijk aan mijn rijbewijs uitgeven (al een jaar mee bezig). Als ik mijn rijbewijs dit jaar eindelijk haal, dan ga ik een eigen paard kopen. :)