Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:51

Fish_n_Chips schreef:
Oh, en ik heb er nog eentje: ik had familie in Hoorn, een buurtschap van Heerde (op de Veluwe) wonen. Ik vond het toch altijd maar apart dat het bij geschiedenis over "de graaf van Egmond en de graaf van Hoorn" ging.. want Hoorn bestaat uit 3 straten, hoezo heeft het een graaf?

Kwam er pas later achter dat er ook nog een Hoorn in Noord-Holland is..

Oja, en ik heb jaren gedacht dat Hoek van Holland bij Den Helder lag. Want ja, dat is toch het hoekje van Nederland?
De beste man was graaf van Horne, gelegen in het huidige Limburg, niet van Hoorn. Holland had een stadhouder, Willem van Oranje. :+ Je redenatie is ook enigszins anachronistisch: in de zestiende eeuw was Holland al sterk verstedelijkt, maar dat gold niet voor de landprovincies, plus de Nederlandse bevolking was toen veel kleiner. Een woonkern van enkele honderden of zelfs duizenden inwoners was daar dus vrij bijzonder. Iets wat nu een klein dorpje is doordat het nooit veel meer gegroeid is, kan in die tijd wel degelijk een belangrijke rol gespeeld hebben als bestuurlijk centrum; het graafschap was immers groter dan alleen het gebied dat zo'n dorp besloeg, voor een bestuurlijk centrum had je geen stad ter grootte van Constantinopel nodig, een kasteel tussen een paar boerderijen was voldoende. :P

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:57

_Summerly_ schreef:
Fish_n_Chips schreef:
Oh, en ik heb er nog eentje: ik had familie in Hoorn, een buurtschap van Heerde (op de Veluwe) wonen. Ik vond het toch altijd maar apart dat het bij geschiedenis over "de graaf van Egmond en de graaf van Hoorn" ging.. want Hoorn bestaat uit 3 straten, hoezo heeft het een graaf?

Kwam er pas later achter dat er ook nog een Hoorn in Noord-Holland is..

Oja, en ik heb jaren gedacht dat Hoek van Holland bij Den Helder lag. Want ja, dat is toch het hoekje van Nederland?
De beste man was graaf van Horne, gelegen in het huidige Limburg, niet van Hoorn. Holland had een stadhouder, Willem van Oranje. :+ Je redenatie is ook enigszins anachronistisch: in de zestiende eeuw was Holland al sterk verstedelijkt, maar dat gold niet voor de landprovincies, plus de Nederlandse bevolking was toen veel kleiner. Een woonkern van enkele honderden of zelfs duizenden inwoners was daar dus vrij bijzonder. Iets wat nu een klein dorpje is doordat het nooit veel meer gegroeid is, kan in die tijd wel degelijk een belangrijke rol gespeeld hebben als bestuurlijk centrum; het graafschap was immers groter dan alleen het gebied dat zo'n dorp besloeg, voor een bestuurlijk centrum had je geen stad ter grootte van Constantinopel nodig, een kasteel tussen een paar boerderijen was voldoende. :P

Dank je. .. nu voel ik me heel dom. :}

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:59

Fish_n_Chips schreef:

Summerly is vooral heel slim... en laat geen gelegenheid voorbijgaan om dat te tonen. Net als ik. Ik mag d'r wel. ;)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:59

Daantj__ schreef:
Die van ausfahrt ken ik wel. Horeca leer ook nu pas waar het voor staat.
Zelf heb ik ook heel wat van die dingen gehad maar mijn geheugen laat mij nu even in de steek voor concreter voorbeelden.

Mijn moeder kocht een paar jaar geleden van die rolletjes waarmee je pluizen en haren van kleding af kon halen. Zegt ze enthousiast wat ideaal alleen jammer dat ze zo snel niet meer plakken. Ik zag wel wel heel veel van die rolletjes voorbij komen in de maanden daarna. Pas toen ik haar bezig zag snapte ik waarom. Ze was helemaal verbaasd toen ik een velletje eraf haalde en daar nog een nieuwe onder zat

Moeders haar Engels is ook niet zo best en als je je dan verspreekt krijg je hele rare woorden zo werd muggen in het Engels; muskutten. Nou dat moet ze ook nog steeds een paar keer per jaar aanhoren

Daar ging mijn cola _/-\o_ .

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:02

roxiie schreef:
Dat botje helemaal geen beer is, maar een man die Berend heet -O-
(Beeeeeeeeren botje ging uit varen!!!!)

oh .... -O- :o?
(en ik ben bijna 58...)

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:06

roxiie schreef:

WHAAAAATT?! -O- Ik was gek op dat liedje, ik zag het al helemaal voor me! Dit doet zeer...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:07

Oohh nooit geweten ook. Eerst broodjes smeren en daarna uit varen gaan. Niet dus -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 21:09

Ik dacht vroeger dat het hielp door heel vaak op het knopje van het stoplicht voor voetgangers/fietsers te drukken, zodat iemand zou zien dat ik heel veel haast had en daardoor het licht sneller op groen zou gaan :')

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:10

musiqolog schreef:
Summerly is vooral heel slim... en laat geen gelegenheid voorbijgaan om dat te tonen. Net als ik. Ik mag d'r wel. ;)
Ik voel me gewoon heel schuldig als ik mensen in onwetendheid laat. O:)

Je onderschrift is geweldig trouwens.

Fish_n_Chips schreef:
No need, het is juist tof als je zo over dingen nadenkt en zoekt naar verbanden en mogelijkheden. :D Dat er dan een foutje in sluipt is helemaal niet erg, dat gebeurt.

roxiie schreef:
Of Dikkerdje Dap die ook geen giraffe was... :(

smurfje

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:17

Heel het topic gelezen.

Waar ik laatst achter kwam is dat het riedeltje van haribo zegt: "Kids and grownups love it so, the happy world of haribo." wist ik veel. Kon er ook maar weinig van maken

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:20

Mijn moeder had (een jaar of 10 geleden) een USB-mp3 speler, een van de eersten die er destijds waren en die mocht ik lenen omdat mijn mp3-speler kapot was. Maar ik kreeg nadrukkelijk de waarschuwing dat als ik hem kapot zou maken of kwijt zou raken moest ik een nieuwe kopen en die dingen kostten destijds ruim honderd euro. Ik was er dus super zuinig op.

Alleen ontdekte ik op de terugweg dat het USB-plugje (om het zo maar even te noemen) eruit stak. Die van mezelf had een dopje die ik al tijden kwijt was, en ik was er dus van overtuigd dat ik het dopje verloren was. Het was donker en ik had ook de dagen erna gezocht langs de weg, maar kon niks vinden. De mp3-speler heb ik een paar weken achtergehouden (vergeten en nog meer rotsmoezen) totdat ik het verhaal tegen een vriendin opbiechtte omdat zij nog wel een dopje had liggen van hetzelfde merk. En net dat we dat dopje erop zouden zetten, ontdekte we dat hier geen dop op moest, maar dat het een uitschuifsysteem was :+ Had ik weken voor niks in de stress gezeten. Ik heb toen direct de mp3-speler teruggegeven en een week later durfde ik pas op te biechten waarom het zo lang moest duren :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:22

Is belabbert vertaald duits, haribo macht kinder froh und erwachsenen eben so, versta het engels ook van geen meter trouwens.

Animal :')

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:22

Dat de IKEA zweeds is.. :')
'Goh mam, die namen van hun producten klinken wel zweeds ofzo.'

Ahh!! Lampje ging branden.. Blauw-geel, zweedse gehaktballetjes etc. :o

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:24

Ik wist wel altijd dat het berenD botje was, maar toch op een een of andere manier zag ik wel een beertje voor me.

Dat dikkertje dap een giraffe was heb ik nooit gedacht
Hij gaat zichzelf toch geen suikerklontje geven? :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:25

smurfje schreef:
Waar ik laatst achter kwam is dat het riedeltje van haribo zegt: "Kids and grownups love it so, the happy world of haribo." wist ik veel. Kon er ook maar weinig van maken

Nou, eigenlijk staat het voor: "Haribo macht Kinder froh (und Erwachsene ebenso)." Sinds kort zetten ze dat in Nederland niet meer op de zakjes, omdat steeds minder mensen Duits kennen. (Beter opletten dus op school, maar dat terzijde.)

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:27

elenaMM77 schreef:
Colaaa schreef:
Om nog even even in de bassie en adriaan sfeer te blijven, de plaaggeest en de garagehouder waar ze dan zijn. Die 2 of 1 is ook de zelfde acteur eigenlijk gewoon bizar goed dat ze dmv dubbelrollen en best leuke kinderserie weten te maken

En adriaan was en acteur maar ook regiseur tijdens alle series/films !

Leuk weetje nog..
volgens mij als ik het mij goed herinner is de stem van Robin, die van de vrouw van Bassie, maar dat weet ik dus niet meer zeker

lol Aad was regisiseur en producer idd Het bedrijf is een samenvoegsel van hem en zijn vrouw Ina.. Adrina producties. de regie doen hij pas vanaf de derde film.. ik weet niet wie de eerste twee geproduceerd/regiseert heeft.

Klopt inderdaad gewoon een heel familie bedrijf !
Oke en nu weer on-topic ;)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:27

Dat toen ik in de kroeg werkte mijn baas vaak op zondag zei: ik ga, sluit jij af? ik ga naar de paardenclub, ik maar denken dat die man een vrouwtje had ontmoet en hij braaf ging kijken bij het paardrijden.. bleek de parenclub te zijn :+ en als iemand vroeg waar is je baas (bekenden die dagelijks in het cafe zaten) ik vrolijk zij ja die is naar de paardenclub .. en iedereen liet me in die waan

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:28

_Summerly_ schreef:
roxiie schreef:
Of Dikkerdje Dap die ook geen giraffe was... :(

Jeetje! Ook altijd gedacht.. Daar gaan m'n jeugdherinneringen.

Dat Dikkerdje Dap geen giraffe is, lijkt me logisch. "Dikkerdje Dap zat op de trap, 's morgens vroeg om kwart over zeven om de giraffe een klontje te geven"

Hij zal zichzelf geen klontje geven en in de 3e persoon praten toch. :D

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:28

Cayenne schreef:
Ik dacht vroeger dat het hielp door heel vaak op het knopje van het stoplicht voor voetgangers/fietsers te drukken, zodat iemand zou zien dat ik heel veel haast had en daardoor het licht sneller op groen zou gaan :')

Ik deed dat vroeger ook zodat de verkeerslichtman (die in de paal zat) dacht dat er een hele groep fietsers stond te wachten.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:30

L_isanne schreef:
Dat de IKEA zweeds is.. :')
'Goh mam, die namen van hun producten klinken wel zweeds ofzo.'

Ahh!! Lampje ging branden.. Blauw-geel, zweedse gehaktballetjes etc. :o

Het leuke is dat IKEA in Zweden een rood-wit gebouw heeft, niet geel-blauw zoals hier (en in andere landen).

Bedankt voor de tekst van het haribo liedje, die is niet te verstaan op teevee

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:34

Flowerbomb schreef:
Cayenne schreef:

Ik deed dat vroeger ook zodat de verkeerslichtman (die in de paal zat) dacht dat er een hele groep fietsers stond te wachten.

Wat erg dit! Dit hierboven deed ik ook altijd in de veronderstelling dat het hielp.

En Berend Botje wist ik ook niet :') vriendlief stond mij net heel stom aan te kijken toen ik hardop het liedje begon te zingen :+

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:35

Ik ga stuk om dit topic :')

Ik heb als kind heel kang gedacht dat het conservatorium hetzelfde was als een crematorium, dus toen iemand vertelde dat ze naar het conservatorium ging vroeg ik wie er dan dood was :')

Chasingmood

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:37

Om al jullie kinder herinneringen nog meer kapot te maken :')
Dit is berend botje
Afbeelding

Maar als je er op googled zul je zien dat veel meer mensen denken dat het een beertje is want je krijgt heel veel plaatjes van een beertje op een boot.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:38

musiqolog schreef:
smurfje schreef:

Nou, eigenlijk staat het voor: "Haribo macht Kinder froh (und Erwachsene ebenso)." Sinds kort zetten ze dat in Nederland niet meer op de zakjes, omdat steeds minder mensen Duits kennen. (Beter opletten dus op school, maar dat terzijde.)

Of je krijgt gewoon geen duits op school, maar dat terzijde

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:41

Vroeger kwam er een ijskar in de straat en daar stond het merk ijs op en warm aanbevolen :roll: ik heb echt als kind een hele tijd gehad van hoe kan dat nou, ijs warm eten :(:)