Nee dat weet ik nog niet. Moet ik nog goed over nadenken!
Coloured
Geplaatst: 19-12-15 18:44
Yenni schreef:
Oke dankjewel voor de tips! Ik ben best een beetje trots op mezelf
Dat mag je zeker zijn! Super dat je het gedaan hebt. De volgende stap is het zelf tegen je vader vertellen. Je hebt in ieder geval je moeder nu achter de hand. Kijk je angst om het tegen je vader te zeggen gewoon aan en wees sterker dan je angst, je kunt het, dat weet ik zeker!
Fijn dat je moeder nu op de hoogte is en mocht het voor jou toch een te grote drempel zijn om dit met je vader te bespreken , dan is het helemaal niet gek dat je moeder dat even doet, daar zijn moeders voor en ik weet zeker dat je moeder dat graag zal doen voor je.
Je bent al 15 jaar maar ook nog gewoon een tiener en sommige dingen zijn dan nog best moeilijk zeker door de hele situatie met vriendin van papa.
Ik hoop in ieder geval dat er snel een oplossing geregeld wordt waar jij je prettig bij voelt
Kun je niet eerder even met je vader, zijn vriendin??? (en moeder) op neutraal terrein afspreken, onder het mom van 'samen een kopje koffie doen'? Dan weet je zeker dat de boel niet gaat escaleren en heb je de backup van je moeder
Goed gedaan Yenni, heel fijn dat je weet dat je je moeder achter je hebt staan. Liefst inderdaad niet te lang wachten om het met je vader te bespreken. Anders blijf je er over piekeren.
Goed gedaan hoor! Fijn ook dat je moeder zo goed reageert en jou de keuze geeft! Probeer het vooral zelf te doen, hoe dat ook uitpakt, je zult er alleen maar van groeien en zelfverzekerder van worden.
Fijn dat je moeder jou zo helpt, goed dat je het gezegd hebt ook!
Yenni
Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-15 20:06
Oke grote up-date!!
Mijn moeder heeft het mijn vader verteld. Daarna nog met zn 3en besproken en ze blijken dus niks gedaan te hebbem hooguit geknuffeld...
Hij snapt ook dat ik te oud word om bij hun te slapen dus dit gaat veranderen.
----
Nu komt ze net bij ons binnen en ik krijg alleen een hoi en waar is papa. Ze is ook meteen doorgelopen naar buiten want papa was de hond uitlaten.
Vroeg niet van hoe mijn dag was heeft alleen hoi gezegt, vroeg waar papa was en was weer naar buiten. Ik erger me hier nu zo aan. En waarom weet ik niet.
Wat kan ik nu het beste doen?! Gelukkig komt morgen een vriendin slapen dus heb ik wat te doen.
toch niet zo vreemd dat ze gewoon hoi zegt? Waarschijnlijk weet ze zelf niet wat ze nu moet doen om jou niet boos te maken.
goed dat de situatie gaat veranderen.
Jennyj01
Geplaatst: 30-12-15 20:25
Je kan ook aan haar vragen hoe haar dag was.
Schemerdier
Geplaatst: 30-12-15 20:26
Wat verwacht je eigenlijk van haar? Wil je dat ze een vriendin is, een tweede moeder, een koele stiefmoeder,...? Is er iets mis mee dat ze enkel 'hoi' zegt? Als je inderdaad een 'intiemere' band wil, zou ik zelf het goede voorbeeld geven en zelf vragen hoe het is enz... Waarschijnlijk weet ze zelf niet goed wat ze moet doen / wat gepast is en wat niet.
Nee inderdaad niet zo vreemd dat ze alleen hoi zegt maar ze vraagt waar pap is en ze loopt naar buiten. Pap kwam pas 5 min later binnen met de hond. Dan had ze ook even bij mij kunnen komen zitten of ben ik nu zo raar dat ik dit denk?
Jennyj01
Geplaatst: 30-12-15 21:05
Maar dan zeg je toch hij is er niet zal ik wat voor je inschenken. Zo moeilijk is het allemaal niet.