Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:34

Wat dacht je dan van al die toeristen. Die kopen allemaal een los treinkaartje. Ik meen dat er 10 miljoen toeristen in Nederland komen dat is een totale winst van 10 miljoen euro. Ik zou wel eens willen weten waar dat geld heen gaat

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:39

purny schreef:
Wat dacht je dan van al die toeristen. Die kopen allemaal een los treinkaartje. Ik meen dat er 10 miljoen toeristen in Nederland komen dat is een totale winst van 10 miljoen euro. Ik zou wel eens willen weten waar dat geld heen gaat

Een deel naar mij wanneer ik de loterij win! *\o/*

Denk in onderhoud e.d? :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:42

Onderhoud kost toch nooit geen 10 miljoen extra. Nou ja als het aan mansveld ligt dan kost het het dubbele.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:45

Fyra moeten ze toch nog dokken?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:10

mvdende schreef:
Ha, nee mn tas mankeert niks, maar een autist heeft wel eens moeite met mensen die te dichtbij komen, en een tas tussen jou en de mensenmassa is een hele fijne "bufferzone"
Op kleine stukjes heb ik er geen last van, maar als ik een half uur of langer in de trein moet zitten... Zit ik graag zo "alleen" mogelijk.

Dan ga je maar 1e klas reizen!

Zeker als je aangeeft een mensemassa en dan is er dus geen zitplaatsen meer over behalve naast die van jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:38

purny schreef:

Heb je enig idee hoe veel geld het kost om de hele boel te onderhouden, schoon te maken en om ook nog eens nieuwe treinen te kopen? We lopen allemaal zo hard te zeiken met z'n allen dat de prullenbakjes vies zijn - precies daarvoor wordt dit geld gebruikt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:42

Uhm hallo... Denk je nou echt dat ze zoveel daarvoor neer moeten dokken. En als het echt zoveel geld kost mogen ze hun werk wel beter doen.
Het gaat erbij mij gewoon niet in dat men aan onderhoud, schoonmaakkosten en andere dingen ruim 16 miljoen kwijt is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:49

purny schreef:
Uhm hallo... Denk je nou echt dat ze zoveel daarvoor neer moeten dokken. En als het echt zoveel geld kost mogen ze hun werk wel beter doen.
Het gaat erbij mij gewoon niet in dat men aan onderhoud, schoonmaakkosten en andere dingen ruim 16 miljoen kwijt is

Die kosten kunnen ook heel makkelijk omlaag hoor :j . Als iedereen gewoon eens even zn eigen zooi opruimt (inclusief gratis krantjes), als iedereen die graag gaat stappen eens niet zoveel zuipt dat ze heel de boel onder kotsen, als iedereen verpakkingen die te groot zijn voor trein prullenbakjes ze even buiten op het perron weg gooit bij het uitstappen ipv in de trein te laten staan.............zal ik nog even doorgaan?

Dat de treinen smerig zijn komt niet door gebrekkige schoonmaak maar door de reizigers zelf die zich als een stel varkens gedragen!

Ook niet vergeten dat de hoeveelheid afval die op perrons en in treinen achter wordt gelaten de afgelopen jaren enorm is toegenomen. Het wordt steeds normaler om op het station even snel wat eten en drinken te kopen ipv zelf mee te nemen vanuit thuis. En daar hoort natuurlijk heeeeeel veeeeel verpakkingsmateriaal bij. Over de gratis krantjes nog maar niet te spreken |o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:56

Inderdaad, moet je eens een keer voor de grap over station Bijlmer ArenA lopen na een concert of voetbalwedstrijd. Hoe vaak ze daar wel niet met een hogedrukspuit bezig zijn om schoon te maken :=

Mijn trein reed voor de verandering eens op tijd! Behalve de tweede trein die ik moest hebben, die had spontaan onderweg ineens vertraging.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:59

De stakingen van het schoonmaakpersoneel waren ook een eye openener... Als men eens netter werd dan werd het reizen al een stuk aangenamer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:01

Gewoon eten en drinken verbieden in het ov!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:03

Ik vraag mij af of dat een goede is, soms ben ik zo flauw na een werkdag dat ik toch echt even mijn broodje oid moet eten. := Of wat dacht je met die warme zomerdagen, keihard gefietst om de trein te halen dan wil ik echt mijn flesje water hebben. :=

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:24

Gloa schreef:
Geloof me ik en mijn collega's doen echt onze stinkende best om vertraging te voorkomen of eruit te rijden. En ook ik zit te koken op mn stoel als een treindienstleider recht voor mijn neus een stoptrein of goederentrein laat vertrekken omdat ik met mn intercity net een minuutje te laat ben. Of wanner ik mn best doe vertraging eruit te rijden maar het systeem mij inclusief vertaging doorgeeft naar het volgende treindienstleider gebied en ik compleet onnodig voor een rood sein kom te staan (omdat dat sein mij pas een paar minuten later verwacht) en ik al mijn ingelopen tijd weer kwijt ben met afremmen, treindienstleider bellen en weer optrekken.

Leuk om zo eens wat te horen van een machinist zelf. Ben je ook wel eens te vinden van Den Bosch-Nijmegen en andersom? :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:28

MarlindeRooz schreef:
Gewoon eten en drinken verbieden in het ov!

Dat is leuk als dat het enige moment ia dat je even rustig kan eten of als je heel lang in de trein zit. Daarnaast is daardoor iedereen de pineut voor die enkeling die het niet opruimt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:42

Godzijdank hoef ik zelden tot nooit meer gebruik te maken van het ov, maar vroeger toen ik er wel 5 dagen in de week met de trein moest:

Idd die aso's die niet willen wachten tot mensen uit de trein zijn gestapt en gewoon al instappen..of anders wel recht voor de open deur blijven staan, want tjonge jonge; trein zou maar door rijden.

mensen die naast je gaan zitten in de trein, terwijl de hele coupe nog leeg is.

Mensen die tijdens de spits net doen alsof ze niet zien dat het megadruk is en niet alvast ruimte maken door hun megatas van de stoel naast hun te halen

jengelende kinderen die de hele rit van 2 uur (ja helaas hadden we dezelfde bestemming) continue op en neer rennen in de coupe waar je in zit...en het was zo lekker rustig in die coupe toen ik instapte...tot aan het eerstvolgende station (8 min verderop -O- )

In de bus;

buschauffeurs die zodra je net 1 stap bij hun weg draait, om plek te zoeken, keihard optrekken, waardoor jij bijna op je bek gaat.....heb me toen serieus afgevraagd hoe bejaarden dit deden; die moeten toch onderuit gaan? of sowieso iedereen die slecht ter been is

dit is allemaal zo'n 17 tot 22 jaar geleden; er is niet veel veranderd binnen het ov heb ik al wel gelezen in dit topic :+

o schiet me nog 1 te binnen; een vertraging van 20 min die pas omgeroepen werd toen de trein binnen kwam rijden....ja dan hoef je het ook niet meer om te roepen natuurlijk, ik kan namelijk heus wel klok kijken en rekenen, dus had zelf al uitgerekend dat we al 20 min extra in de regen stonden te wachten. En we waren al een kwartier te vroeg, dus een eerdere omroep hadden we niet gemist; daarvoor waren we ruim op tijd aanwezig, dus een eerdere melding hadden we moeten horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:00

xAntoinettex schreef:
Gloa schreef:
Geloof me ik en mijn collega's doen echt onze stinkende best om vertraging te voorkomen of eruit te rijden. En ook ik zit te koken op mn stoel als een treindienstleider recht voor mijn neus een stoptrein of goederentrein laat vertrekken omdat ik met mn intercity net een minuutje te laat ben. Of wanner ik mn best doe vertraging eruit te rijden maar het systeem mij inclusief vertaging doorgeeft naar het volgende treindienstleider gebied en ik compleet onnodig voor een rood sein kom te staan (omdat dat sein mij pas een paar minuten later verwacht) en ik al mijn ingelopen tijd weer kwijt ben met afremmen, treindienstleider bellen en weer optrekken.

Leuk om zo eens wat te horen van een machinist zelf. Ben je ook wel eens te vinden van Den Bosch-Nijmegen en andersom? :D

Meerdere keren per week zelfs :D

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:21

Ik erger mij altijd enorm aan passagiers die de buschauffeurs negeren als ze de bus instappen. Vaak kan er geen 'Goedendag! ' van af en dat vind ik echt erg om te zien. Die mensen doen ook hun werk en voor hun moet het ook waardeloos zijn dat er veel mensen onpersoonlijk zijn en ze geen blik waardig gunnen. Niet dat buschauffeurs nou altijd vrolijk zijn, máár alsnog.

In treinen vind ik het ook naar om te zien dat heel de coupé voorzien is van mensen met hun mobiel in hun hand, druk typen, muziek in de oren en zien/merken niks om hun heen. Ene kant logisch, je hoeft je niet altijd open te gedragen. Soms is het ook wel lekker om tot jezelf te komen. Maar ik bedoel gewoon meer de mensen die echt een onpersoonlijke houding hebben met die mobiel. Niemand praat meer met elkaar; een glimlach kan er net vanaf.

En als laatste erger ik me ook enorm aan de bevuilen die de passagiers achterlaten. Of dit nou op de perrons is, of in de treinen zelf, echt niet meer normaal. Kauwgom op stoelen, vuil naast de prullenbak in de trein en dan nog niet over die wc gesproken te hebben. (Een keer gekeken en nooit meer! :o)

Maar goed, verbeteren zal het toch niet in de toekomst. Eerder verslechteren.

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:25

Gloa schreef:
xAntoinettex schreef:

Meerdere keren per week zelfs :D

Haha leuk, dan rij ik vast wel eens met je mee :+

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:28

Grootste ergenis is inderdaad bus 12... Man o man o man... :+

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:00

een tijdje geleden werd ik ook zwaar geïrriteerd, ik zat in de bus naar een verjaardag en vlak voor we bij de halte waren ging ik alvast staan, de buschauffeur vond het niet nodig om te stoppen (terwijl ik toch echt op het stop-knopje had gedrukt), een paar meter na mijn halte drukte hij keihard op de rem met als gevolg dat ik keihard van het trappetje viel _-:(

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:23

Met de bus waarmee ik naar het station moet reizen ook veel middelbare schoolkinderen, voor de beroepsscholen (zeg ik dat zo? In ieder geval het wat lagere onderwijs). Als ik 's middags de bus vanaf het station naar huis neem, staat er vaak al een hele horde jonge lui op het stoepje waar de bus gaat stoppen. Deze gaan vervolgens onwijs dwingen zodra de deur open gaat, maar echt gewoon elkaar naar binnen duwen. Wanneer zij allemaal binnen zijn en zitten, zijn de zitplaatsen vaak bezet. Daarna komen wij. Voor mij hoeven ze echt niet op te staan, maar 9 vd 10 keer is er geen enkel kind dat op staat voor een senioren. Zodra je ze daar dan op aan spreekt geven ze een grote mond.

Ook zijn ze altijd zo aanwezig. Hard praten, gillen, schreeuwen en schelden. Soms hebben ze ruzie en maken ze elkaar nog net niet af. Zichzelf gedragen kunnen de meeste niet.

Uiteraard heb ik ook wel eens ergenissen over de trein. Maar wat wil je als je dagelijks zo'n 4u reist. Waar ik me altijd wel een beetje aan kan irriteren zijn die 4-zits. Als er dan bijvoorbeeld 1 stoel nog vrij is bij het raam en iemand daar wilt zitten, dat de rest dan niet even opschuift of opstaat. Dan moet je jezelf er helemaal doorheen wringen en nog verontschuldigen ook omdat mensen het rot vinden dat je hen aanraakt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:53

Ik ga dan altijd heel lomp zitten, waar ik overigens geen moeite voor hoef te doen want ik ben lang en onhandig. :+

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:34

Ohja nog eentje:
Idioot gedrag als er vervangende bussen zijn omdat er om de een of andere reden geen treinen kunnen rijden tussen bepaalde stations. Echt mijn hemel, alsof hun leven ervan afhangt. Ik waan me dan echt in een scene van the walking dead ofzo waarbij iedereen als een domme zombie probeert zichzelf die bus in te persen, er worden nog net geen mensen neergeslagen. :')
Als er een nieuwe bus aankomt wordt het helemaal net een war scene.

Ik weiger daaraan mee te doen, ga niet vechten voor een plekje in de bus. :')
Dus meestal sta ik samen met een groepje oudjes, mensen met krukken/ kapotte ledematen en mensen met baby's te wachten tot het een beetje rustiger is zodat we zonder oorlogswonden in een bus kunnen gaan zitten. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:31

En dat de hele bus mee moet genieten welke muziek iemand op heeft staan.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:36

Dat mensen in juist de overvolle trein (tijd geleden) mijn gekorfde herderXmastino hond, incl tuigje : niet aaien!

Onverwachts om de hals vlieggen om te knuffelen. Vooral volwassenen die dit deden. Kinderen waren (gelukkig) wat onder de indruk van de korf.