Boomerang schreef:Twijfelen is helemaal zo gek niet, het is nogal een verandering voor het leven!
Ik was ook geen voorbestemde moeder, raakte zwanger op mijn 29e zonder plannen en toen ging het mis. En dat daarna nog 3x toen ik wel wilde. Sterker nog ik wilde niets liever! Pijnlijk om duidelijk te krijgen wat je wilt maar wel heel helder.
Nu heb ik straks in 1,5 jaar 3 kindjes ( zit een tweeling bij) en heb een fantastisch leven. Mijn carrière heb ik tijdelijk geparkeerd, mijn huis wordt schoongemaakt, de grote boodschappen bestel ik en ik geniet van het mama zijn. Sjouw hele dagen met de bubs door het bos, dansen, zingen, lezen. En daarnaast heb ik ook tijd voor mijn lief en mijn paard.
En dit is heel relaxed mama zijn, ik heb geen ballen hoog te houden, hoef niet te zeuren over huishouden. Ik doe gewoon alleen wat leuk is. En ik heb me een partij relaxte kinderen, nachtvoedingen deden me niks want ik hoefde niets. Ik zie mijn vriendinnen niet zo zeer kapot gaan aan het moederschap maar aan het vele moeten. Dat maakt mama zijn geen droombaan.
Ook zonder al deze luxe kan het moederschap heel leuk zijn. Ik baalde dat ik genoodzaakt was om te werken, anders had ik dolgraag minimaal de eerste 4 jaar fulltime van m'n kanjer willen genieten. Gelukkig kon hij bij mijn moeder terecht op de dagen dat ik moest werken, maar wat was ik blij als ik vrij was: heerlijk de dag met hem doorbrengen! Maar ja, mijn zoon was dan ook wel een modelbaby/peuter/kleuter. Huilde zelden, sliep goed door, at goed. Hij wilde alleen niet met andere kinderen spelen, was (en is nog steeds) graag alleen. Ik heb gewoon ontzettend mazzel gehad, vind ik.