Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Celiien schreef:Aangezien we nu toch off-topic gaan
Ik ziehierboven over t feit dat mensen t niet oke vinden als iemand <18 een 18+ in gaat, oa ivm alcohol en oudere mannen.
Ik vind het persoonlijk niet oke als je inderdaad met iemand id ofzo naar binnen probeert te komen. Echter als je zo naar binnen komt zonder ID? En dan bijvoorbeeld een 22 in een 23+ of een 19 in een 21+ ? Want dan komt het gevalletje alcohol/oudere mannen niet naar boven?
Dan heb je nog steeds een vals id. Niet jammeren als je gepakt wordt dan.grote meid om een vals id te nemen dan ook grote meid als je betrapt wordt.
Moderatoropmerking schreef:Dat jullie het oneens zijn met TS is geen probleem, maar ik wil iedereen wel vragen respectvol te blijven. Het is niet de bedoeling om een ander aan te vallen of belachelijk te maken.
Celiien schreef:Ayasha schreef:Lol mis gelezen! Mijn excuses!
Tsja niet gechecked is de club z'n eigen nalatigheid toch?
Dat vind ik dus ook, maar ik las hiervoor bokkers die het not done vonden. Maar ik vroeg me af of dat kwam doordat t minderjarigen zijn of niet!
Anne_GTI schreef:Dat de boete terecht is zijn we het allemaal wel over eens. De hoogte vind ik wel discutabel. 370 euro boete voor een minderjarige vind ik bizar hoog.
Shadow0 schreef:_San87_ schreef:Ik heb heel veel lol in mijn leven trouwens, en ik heb daar nooit de wet voor hoeven overtreden.
Daar geloof ik eigenlijk niks van. Ik ben zelf ook een bijzonder brave puber geweest, maar zelfs IK heb wetten overtreden. Alleen... als je het zelf doet valt het niet zo opMaar ineens hebben we de neiging om de jongeren de ruimte te ontzeggen die we zelf nadrukkelijk wel gehad hebben - toen jij 17 was, was de omgang met jongeren beslist anders, en was men niet zo neurotisch op regeltjes gefixeerd. En dus vergeet je het ook snel weer - de keren dat je domme dingen deed (en ja, ook jij. Geen puber ontkomt daaraan.) Pas nu is dat ineens iets voor polities en het CJIB.
De maatschappij wordt er ondertussen niet leuker van. We verspillen op deze manier alleen maar een heleboel energie, geld en frustratie zonder dat het ook maar ergens voor nodig is - die jongeren van 20 jaar terug zijn ook zonder voortdurende identificatieplicht opgegroeid tot bijzonder brave burgers. (En het clubje jongeren dat onstpoort ontspoort nog steeds want dat los je niet op met een extra boete. Die cijfers zijn ook aantoonbaar niet beter met een hardere aanpak.)
En wij worden ondertussen zowat een kloon van alles wat we in de Sovjet-Unie en dergelijke landen veroordeelden. Brrrr.
Crypto schreef:trouwens n strafblad voor je 18e vervalt zodra je 18 ben,
ik vind sommige mensen echt DRAMATISCH reageren, jeetje t was naar een kroeg oid niet om bommen te maken....
het was dom, of nee onnadenkend, dat hebben pubers vaker, dat zegt toch verder niets over moralen, normen en waarden die ze verder hebben? Het t was fout ja maar tjeez de wereld vergaat niet
Sommige schieten echt door