Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
leestmee schreef:Goof schreef:Heftig hoor!
Hoe is het met jou in deze situatie nu?
Ik durf nu te zeggen dat het water me aan de lippen staat. En dat is ook wat ik bij de GGZ hoofdbehandelaar aangegeven heb en dat komt uit het formulier ook duidelijk naar voren.
AmyII schreef:Jeetje TS, ik heb in de afgelopen dagen jouw topic doorgelezen en het is alsof ik november van vorig jaar tot aan februari dit jaar herbeleef.
Ik wil je in elk geval enorm veel sterkte wensen in deze situatie, echt tips kan ik je (nog) niet geven.
RoyceMack schreef:Maar het is onzin dat een gemeente zegt dat je 'dan maar pech hebt' want je kunt ze gewoon het wetboek onder de neus leggen en vertellen dat zij de verantwoordelijkheid hebben om ervoor te zorgen dat [...]
Shadow0 schreef:RoyceMack schreef:Maar het is onzin dat een gemeente zegt dat je 'dan maar pech hebt' want je kunt ze gewoon het wetboek onder de neus leggen en vertellen dat zij de verantwoordelijkheid hebben om ervoor te zorgen dat [...]
Nou ja, gemeentes zeggen dat in een aantal gevallen dus wel, ook als ze het niet mogen. Niet voor niets is een aantal gemeentes door de rechter teruggefloten.
Daarnaast is het niet voor iedereen zo gewoon om met het wetboek in de hand (en heeeeeel veel brieven, telefoontjes, stampij en energie) dat soort dingen af te dwingen. TS zoekt verlichting van de druk die op haar rust, dat is meestal niet de positie waarin je makkelijk dat soort dingen kunt organiseren. (En dit is echt een groot probleem voor haast iedereen die met intensieve zorg te maken heeft. De formulieren, protocollen, loketten, gesprekken, indicaties en ook vaak de hoeveelheid fouten en onduidelijkheid en soms onvriendelijkheid zijn op een bepaald moment slopend.)
De papieren werkelijkheid is lang niet altijd hetzelfde als de dagelijkse realiteit van de mensen die het betreft.
mirriezz schreef:Het is inderdaad zo dat dat gezeur veel moeite en energie kost. Mijn ouders hebben een rechtszaak moeten voeren toen mijn pa zijn pgb onterecht met 70% gekort werd. Die procedure kostte ze veel tijd, energie en emoties en dat terwijl ze op dat moment dus ook niet wisten hoe ze de zorg rond moesten krijgen.
Kan iemand van MEE de procedures voor pgb opzetten en hebben ze voldoende ervaring Wendy?
Mijn ouders hebben met wat geluk iemand getroffen die hun helpt bij alle procedures. Juiste volgorde van stappen blijkt bijv ontzettend belangrijk te zijn. Mijn ouders hebben er veel aan gehad. Niet zo zeer minder werk, maar wel effectief werk, zoals het winnen van de rechtszaak.
Als iemand van het MEE die functie kan vervullen voor ts, kan dat haar misschien verlichting geven.
Informeren bij PerSaldo kan misschien ook nog helpen. Zij vormen een soort van vakbond voor mensen met een pgb. Wie weet kunnen zij iets?
leestmee schreef:Dank jullie wel voor alle tips weer.
Ik zag door de bomen het bos niet meer zal ik maar zeggen.
En de gemeente hier is nou ook niet bepaald meewerkend. Zij doen liever aan geldbesparing. Per definitie zegt de WMO hier altijd nee.