FB actie voor vluchtelingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vickers

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:28

Als Europa samen met Amerika de olie belangen wat naar achteren hadden gesteld en bij aanvang van "de Arabische lente"de dappere strijders waren gaan helpen in Syrie. Hadden deze mensen gewoon nog een thuis. Dat ze hier heen komen hebben we aan ons geweldige ja knikkende (tov Amerika en de EU) regering te danken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:33

Syrië is niet en wordt amper geholpen omdat er een dictator aan het hoofd zit. Er zijn beperkte grondtroepen in Syrië aanwezig. Zelfs Rusland vindt grondtroepen in Syrië te voorbarig op dit moment. En vergis je niet.. Er zijn daar zoveel partijen met elkaar aan het vechten dat je tel kwijt raakt. Assad willen ze niet echt helpen, omdat hij een dictator is. Hem helpen betekent dat hij akkoord moet gaan met vervroegde verkiezingen.. Doet hij dat niet, dan geen hulp. iS wordt gebombardeerd, maar in Irak en andere landsgrenzen. Niet in Syrië.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:43

Musiess schreef:
Ingrid mijn opnerking was idd sarcastisch.

In nederland word de nederlandse ellende ook niet opgelost. Maar hun kunnnen we wel 'ff' helpen..
als ze het zo oplossen als wij 'niet dus.. want nl los zn eigen ellende ook niet op' en als ze het willen vragen we geen 'ander land om weeeet ik hoeveel geld p.p per week'

Wat is dan jouw idee om de Nederlandse problemen op te lossen? Je klinkt alsof er een voor de hand liggende oplossing is, ik ben benieuwd!!

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:45

Nee die is er denk ik niet. Daarom begrijp ik niet waarom we weeeeet ik hoeveel moeite steken om hulp te bieden aan een ander land. Als onze interne problemen niet eens 123 opgelost kunnen worden.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:48

vickers schreef:
Als Europa samen met Amerika de olie belangen wat naar achteren hadden gesteld en bij aanvang van "de Arabische lente"de dappere strijders waren gaan helpen in Syrie. Hadden deze mensen gewoon nog een thuis. Dat ze hier heen komen hebben we aan ons geweldige ja knikkende (tov Amerika en de EU) regering te danken.

Misschien moet je je eerst inlezen in het hele conflict in Syrië voordat je met zulke ongegronde argumenten komt.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:52

Het is overigens logisch dat mensen in zulke situaties het eigen willen beschermen.
Eigen huis, eigen land, eigen cultuur, eigen volk etc.
Nationalistische gevoelens worden versterkt wanneer het eigen bedreigd wordt.
Waarom anders de hang naar nationale helden als Michiel de Ruyter?

Ik hoop alleen dat wij in dit land ook mensen hebben die hierover heen kunnen stappen en kunnen kijken wat wij voor oorlogsvluchtelingen kunnen doen.
Hoe wij deze mensen kunnen helpen, maar daar zal eerst vanuit Europa een algemeen beleid voor ontwikkeld moeten worden, aangezien dat zeer moeilijk is, zullen veel problemen ontstaan, omdat de oplossing voor dit probleem er niet is op zeer korte termijn.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:12

vickers schreef:

Vluchtelingen gelukzoekers noemen vind ik al niet kunnen. Het zijn geen bendes hé. Het zijn MILJOENEN mensen die op de vlucht zijn en het voorheen gewend waren van een huis en familie en vrienden en supermarkten te hebben... Die zijn hun leven kwijt en streven ernaar om terug een dergelijk leven te kunnen opbouwen.

In Hongarije en omringende landen zijn er al miljoenen vluchtelingen aangekomen, die kunnen daar gewoonweg niet allemaal blijven, is dat zo moeilijk te begrijpen, echt ??
Onze rijkdom is uit hun landen afkomstig.

Jullie weten duidelijk niet welke impact politiek (Engeland en Frankrijk) op hun land heeft gehad en dit in zowel goede als slechte zin. De Vrouw liep zo rond 1932 zonder hoofddoek in Parijse fashion kledij zo de universiteit binnen in de Syrische grootsteden , dus hoezo achterstallig volk die niet aan onze cultuur kan wennen ?

Volgens mij vergeten jullie het belangrijkste, het gaat hier om mensen met de zelfde noden en ambities als wij. Die willen helemaal niet 15 jaar lang in een kamp wonen om dat terug met lege handen naar Syrië gestuurd te worden. Die willen hier terug hun leven opbouwen en eventueel terug naar hun land indien de rust er terug is gekeerd en ze er aan werk kunnen komen.

Als ik sommige reacties zo lees zou ik bijna gaan hopen dat er hier oorlog uitbreekt. Benieuwd wat mevrouw & meneer Janssens gaan doen als hun familie deels vermoordt wordt, broers en zussen op de vlucht zijn en er van de stad helemaal niets overblijft, heel benieuwd eigenlijk hoe onze o zo grote civilesering er dan gaat uitzien. En hebben jullie dan ook allemaal genoeg geld om 4-5 jaar zonder werk te overleven ? Want ja met oorlog in het land is gaan werken niet altijd vanzelfsprekend. Die oorlog heeft de hele bevolking getroffen. Heeft helemaal niets met religie te maken wat hun overkomt. Wie dat gelooft is goed naïef. Hoe wereldvreemd men soms kan zijn :(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:18

Betadine... Ik heb een heel uitgebreid stukje geplaatst over wat deze vluchtelingen doen zodra ze al veilig zijn. Ze zijn uit Syrië, uit de oliebol en vervolgens reizen ze op een gevaarlijke manier door, en nogmaals door meerdere landen om specifiek in een bepaald land uit te komen. Terwijl ze drie tot zes landen terug al lang en breed veilig en uit de oorlog waren, maar dat willen ze niet. Is niet voldoende in hun ogen.. Beggers cant be choosers, my love.

In Hongarije zijn helemaal geen miljoenen vluchtelingen aangekomen. Zelfs als je Griekenland en italie bij elkaar optelt kom je niet aan dat aantal.. Nog niet.. Komt wel en die willen allemaal naar Duitsland, Nederland of Engeland of Zweden. Met een reden die iets verder gaat dan.. Ik ben veilig.. Als dat daar niet past, past het hier ook niet. Waar moeten wij 1miljoen mensen laten, terwijl alles qua woonruimte, opvang en banen nu al in de min staat. Voor 1 miljoen mensen een plekje vinden, betekent dat elke Nederlander er een in huis moet nemen en er voor moet betalen. Op dit moment kost een asielzoeker circa 36.000 euro. Maal die 1miljoen (waar het niet bij blijft, want hun familie komt achterop) is dik 36 miljard. Per jaar!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:18

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:34

De meeste vluchtelingen zitten momenteel rondom Syrië. Daar in de omringende landen. Diegene met nog wat geld kunnen proberen de oversteek te maken. De allerarmsten blijven daar. En ja dat zijn er idd miljoenen, maar aan miljoenen in Europa zitten we nog niet. De eerste miljoen zal aan het eind wel gehaald worden, dat was de verwachting begin dit jaar en die komt momenteel aardig uit. Europa wist dit dus al lang en nu pas, als het vijf voor twaalf is, gaat men in een soort van actie komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:39

Sammie schreef:
De meeste vluchtelingen zitten momenteel rondom Syrië. Daar in de omringende landen. Diegene met nog wat geld kunnen proberen de oversteek te maken. De allerarmsten blijven daar. En ja dat zijn er idd miljoenen, maar aan miljoenen in Europa zitten we nog niet. De eerste miljoen zal aan het eind wel gehaald worden, dat was de verwachting begin dit jaar en die komt momenteel aardig uit. Europa wist dit dus al lang en nu pas, als het vijf voor twaalf is, gaat men in een soort van actie komen.

En dan moeten ineens alle grenzen dicht en rijden er geen treinen meer door half Europa..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:10

Nu krijgen we weer een bedelcampagne op tv. Iedereen gaat weer geld geven. Net ook op het nieuws dat ze eten en drinken of iets dergelijks weigeren. Ben ik dan de enigste die denkt dat ze dan niks meer mogen hebben. Vind het ondankbaar over komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:11

Vind je het gek dat ze eten weigeren als ze haram (niet halal) eten voorschotelen..

Zag gister een reportage van RTL Nieuws over het hek dat ze in Hongarije hebben neergezet. 'Het hek maakt ons niet uit, de honger maakt ons niet uit, we hebben het overleefd en we zijn niet meer in deze hell'.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:14

Graag of niet. Ze moeten blij wezen dat ze eten krijgen.

Dan nog eisen stellen ook....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:18

purny schreef:
Nu krijgen we weer een bedelcampagne op tv. Iedereen gaat weer geld geven. Net ook op het nieuws dat ze eten en drinken of iets dergelijks weigeren. Ben ik dan de enigste die denkt dat ze dan niks meer mogen hebben. Vind het ondankbaar over komen

Ik vind dat ook hoor! We zitten er niet om te springen en toch krijgen ze hulp.
Dan mogen ze best een beetje dankbaar zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:23

Draai het nou eens om....
Je koopt van je laatste spaarcenten een ticket voor een goede toekomst, en dan blijkt die er niet te zijn..... Snap je echt die frustratie niet?

Net ook een vrouw op tv bij de trein in Hongarije... "Ik heb een kaartje gekocht, ik doe toch niks verkeerd..."

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:51

Maar het is toch ook niet ónze schuld dat die mensen dénken hier gouden bergen te zien die er dan bij aankomst niet blijken te zijn?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:54

Nee, dat zeg ik ook nergens, maar het is ook niet hun schuld.... Maar het wordt ze wel aangerekend...

Als ik jou gouden bergen beloof, en je krijgt niks....
Probeer je eens een heel klein beetje te verplaatsen... Probeer eens een minuutje in hun schoenen te staan...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:04

Ik ben misschien te nuchter en wantrouwend, maar als jij mij uit het niets gouden bergen belooft geloof ik daar per direct geen zak aan. ;)

Ik ben me er absoluut van bewust dat die mensen grote problemen en angsten hebben. Maar zo massaal met gevaar voor leven naar andere landen trekken is iets wat ik niet begrijp.
Geloven ze echt zelf dat we ze nodig hebben? Geloven ze echt zelf dat we blij zijn met hun komst? Dáár kan ik met mijn versrand niet bij.

Ik ben zelf vrijwillig geëmigreerd. En was (en ben) me ervan bewust dat niemand hier op mij zit te wachten. Dat ik op mezelf aangewezen ben, geen hulp hoef te verwachten en mezelf moet bewijzen. Ik heb het allemaal gedaan hier. En het was heel hard werken om wat te bereiken. Niets is komen aanwaaien. Het is imo normaal om je te bewijzen voordat men blij met je word ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:06

Je hebt de keuze, een zekere dood, of de kans op een nieuw leven.... Tja...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:58

Degenen die in de trein zitten willen niet in een opvang in Hongarije maar door naar Duitsland en willen gaan lopen. Dus nu kunnen ze veilig opgevangen worden en nog is dat niet goed!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:19

Ze hebben niet betaald om weer in een kamp gestopt te worden, ze hebben betaald voor een huis in Duitsland....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:36

Lijkt mij dat ze vluchten voor hun veilgheid als er daar oorlog is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:43

chanicha schreef:
Lijkt mij dat ze vluchten voor hun veilgheid als er daar oorlog is.

Even heel simpel:

Jij betaalt 5000 euro voor een paard die je alleen op Facebook hebt gezien (en niet gelijk roepen; ja maar zo naïef ben ik niet, gaat even om het voorbeeld dus denk je even in dat je het wel zou doen), je krijgt zelfs foto's toegestuurd, met daarop mensen die je kent bij dat paard. Dus je gaat er na betaling naar toe en je treft een houten hobbelpaard aan en mensen zeggen dan ook nog 'daar moet je blij mee wezen!'

Even heel eenvoudig voorbeeld.

Die mensen die de overtocht maken, betalen zich blauw aan een zeer onveilige overtocht omdat ze lekker gemaakt zijn met al die mooie verhalen en foto's van mensen die ze kennen en voor een auto staan met daarbij de mededeling; als er aankomt krijg je een auto!
In werkelijkheid kom je na een vreselijke overtocht aan in een land, waarbij je hutje mutje bij elkaar zit en je bent erg teleurgesteld (nadat je uiteraard blij bent dat je de overtocht hebt overleefd)' maar je blijft hopen: in Duitsland, daar is het écht goed. Dus je wilt door naar Duitsland en helaas kom je ook daar erachter dat de gouden bergen op de gang slapen is in een opvangcentrum.... -O-

Ze vluchten voor veiligheid en de hoop op een betere toekomst :) maar die toekomst die ze beloofd is, is er helemaal niet.

T is niet voor niets dat oa Duitsland is gestart met filmpjes over hoe het leven écht is voor een vluchteling in Duitsland.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:46

Ja jammer joh. Als ik verhuis zit ik in t zelfde schuitje