Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Musiess schreef:Ingrid mijn opnerking was idd sarcastisch.
In nederland word de nederlandse ellende ook niet opgelost. Maar hun kunnnen we wel 'ff' helpen..
als ze het zo oplossen als wij 'niet dus.. want nl los zn eigen ellende ook niet op' en als ze het willen vragen we geen 'ander land om weeeet ik hoeveel geld p.p per week'
vickers schreef:Als Europa samen met Amerika de olie belangen wat naar achteren hadden gesteld en bij aanvang van "de Arabische lente"de dappere strijders waren gaan helpen in Syrie. Hadden deze mensen gewoon nog een thuis. Dat ze hier heen komen hebben we aan ons geweldige ja knikkende (tov Amerika en de EU) regering te danken.
vickers schreef:Als Europa samen met Amerika de olie belangen wat naar achteren hadden gesteld en bij aanvang van "de Arabische lente"de dappere strijders waren gaan helpen in Syrie. Hadden deze mensen gewoon nog een thuis. Dat ze hier heen komen hebben we aan ons geweldige ja knikkende (tov Amerika en de EU) regering te danken.
Sammie schreef:De meeste vluchtelingen zitten momenteel rondom Syrië. Daar in de omringende landen. Diegene met nog wat geld kunnen proberen de oversteek te maken. De allerarmsten blijven daar. En ja dat zijn er idd miljoenen, maar aan miljoenen in Europa zitten we nog niet. De eerste miljoen zal aan het eind wel gehaald worden, dat was de verwachting begin dit jaar en die komt momenteel aardig uit. Europa wist dit dus al lang en nu pas, als het vijf voor twaalf is, gaat men in een soort van actie komen.
purny schreef:Nu krijgen we weer een bedelcampagne op tv. Iedereen gaat weer geld geven. Net ook op het nieuws dat ze eten en drinken of iets dergelijks weigeren. Ben ik dan de enigste die denkt dat ze dan niks meer mogen hebben. Vind het ondankbaar over komen

chanicha schreef:Lijkt mij dat ze vluchten voor hun veilgheid als er daar oorlog is.

maar die toekomst die ze beloofd is, is er helemaal niet.