Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:18

Lieve TS, wees er op voorbereid dat hij waarschijnlijk al jouw woorden als leugens zal afschilderen en jou als de boeman zal willen laten overkomen. Hij zal zich mogelijk in allerlei bochten wringen om als slachtoffer van jou te worden gezien ipv andersom. Maar jij weet hoe het zit en dat is het belangrijkste! Gun hem niet het plezier van jouw onzekerheid.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:36

Ts, ik heb heel veel respect voor je, goed gedaan. Je mag trots zijn op jezelf! Ik had dit bij de eerste posten niet verwacht dat je dit zou ondernemen. Respect!

Heel erg wat je overkomen is, je klinkt als een lieve meid, er is een groot stuk van je onschuld ontnomen..

Maar, ik weet niet hoe de relatie met je ouders is, zou je niet met hen praten? Het is belangrijk om mensen om je heen te hebben die van je houden en je steunen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:13

Wat ben jij dapper TS.. je hebt echt super gehandeld en heel fijn dat school het zo zorgvuldig oppakt! Snap dat het voor jou wel heftig is wat er allemaal gebeurd.. mss is het voor jou wel fijn om het met iemand te delen.. ouders of vrienden?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:24

Ik heb echt zoveel respect voor jou! Wat ben jij sterk!
Heb echt bewondering voor je...
Hoe is het nu met je? Zulke gesprekken zijn zo zwaar..

Dat jij je ouders niet inlicht, is jouw keuze en jou kennende, heb je daar goed over nagedacht.
Toch wil ik je wel meegeven dat, als ik je moeder was, ik het vreselijk zou vinden als mijn dochter dit alleen heeft moeten doorstaan. Als je een goede relatie hebt met je ouders, zou ik wel overwegen om het te delen. Ook omdat het dubbel zo zwaar is om zoiets alleen te dragen. Je kun natuurlijk aangeven dat ze niet perse mee hoeven op gesprek, omdat je dat graag alleen wilt doen. Maar zoiets alleen dragen, echt ts, dat is vragen om problemen.. :(:)

Ik wil je heel veel sterkte toewensen.
Er zullen moeilijke momenten komen, maar probeer in jezelf te blijven geloven. Dat zij het zo serieus nemen, zegt genoeg, toch? (En ga dan niet denken dat je het waarschijnlijk overdreven hebt ;) )

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:39

TS, heel erg goed gedaan! Powervrouw ben je!

Maar hoe zit jij nu in je vel? Wat zijn jouw gevoelens nu hierover?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:45

Trots op je, TS!
Laat het allemaal maar even rustig bezinken, wetende dat de school dit ondertussen heel serieus aanpakt. Ik ben heel blij dat ze je serieus genomen hebben en ook echt direct stappen hebben ondernomen. Het scheelt dat je bewijsmateriaal hebt, ik hoop dat hij genoeg in zijn berichten naar jou heeft gezet om hem nooit meer op een school aan het werk te krijgen.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 22:56

Wauw, wat ongelooflijk veel steun, dank jullie wel!

Ik heb mijn zorgen uitgesproken over mijn toekomst bij die school. De directeur gaf aan dat ik me daar geen zorgen over moest maken en dat ze me ontzettend dankbaar waren dat ik dit naar buiten heb gebracht. Het voelt ontzettend fijn dat de school me zo steunt. Een drietal mensen heeft ook voor mij vandaag hun hele schema overhoop gegooid en alle afspraken afgezegd, zodat er meteen actie ondernomen werd. Enorm heftig en voor mij behoorlijk schokkend, maar ik ben blij dat er nu meteen het een en ander duidelijk is.

Ik ben blij dat ik van tevoren alle hoofdpunten in een mail(bijlage) heb verstuurd, zodat de betrokkenen het konden lezen en ik niet alles hoefde te vertellen, want dat viel me vanmiddag wel erg zwaar, gewoon hardop zeggen dat hij me heeft gezoend en gestreeld en waar. Helaas was dat wel nodig.

Vanmiddag is er naar al het personeel een mail verzonden dat ze morgenvroeg in de personeelskamer verwacht worden voor een mededeling. Dan wordt verteld dat hij op non-actief is gesteld, maar de reden wordt niet verteld. Wel werd ik ervoor gewaarschuwd dat er roddels zouden gaan ontstaan en het nog niet in te schatten is hoe dicht die bij de waarheid terecht komen.

Mijn ouders wil ik hier niet in betrekken, hoewel me dat vandaag op school ook is aangeraden. Dit is, omdat ik weet dat mijn ouders het niet hebben op die school. Ze zullen de school zwartmaken. Ze zullen van mij de controle uit handen nemen en mee willen naar gesprekken of zelf een klachtenbrief schrijven. Dat wil ik helemaal niet. Het gaat zo 'prima'. Het was nodig om dit bij de school aan te kaarten. Dat heb ik gedaan. Dat traject is daarom voor mij afgesloten. Het gaat nu om de verdere verwerking.

Ik heb zojuist in Word even een bestandje gemaakt met dingen die ik de komende tijd nog wil bespreken. Op papier zetten helpt me erg om te relativeren. Ik wil een paar punten graag nog delen:

- Aangifte
We hebben het gehad over de vraag of ik aangifte wil/kan/moet doen. Ik heb meteen gezegd dat ik dat niet wilde, maar de directeur zal er nog een keer bij mij op terugkomen. Mijn overweging is dat ik mijn doel al heb bereikt: mezelf beschermen en de leerlingen beschermen. Ik ben niet uit op wraak, schadevergoeding etc.. Wat voor belang heeft aangifte doen nog? De school pakt het nu toch verder op buiten mij om.

- Relatie met X
Ik zou X graag nog een keer willen spreken als we beide rustig zijn. Ik zit met vragen, bijv. waarom is hij steeds verder gegaan? Waarom heeft hij de gymzaal op slot gedraaid en mij gezoend? Waarom heeft hij mij steeds gerustgesteld met woorden ‘dat ik niet bang hoefde te zijn’ en ‘dat hij geen grenzen ging overschrijden’. Dit is uiteindelijk wel gebeurd, waardoor mijn vertrouwen beschadigd is. Wat was de intentie? Zou dit gesprek verstandig zijn, of emotioneel niet aan te raden?

- Verhaal richting directie
De bijlage aan de mail was een leidraad met hoofdlijnen, maar niet volledig in details. Het is echter allemaal wat sneller gegaan dan ik had verwacht. Is het van belang dat ik alsnog met de details op de proppen kom over dingen die hij bijv. heeft gezegd en gevraagd (waar dus geen bewijzen van zijn)?

- Verwerking
Op dit moment maak ik me meer zorgen om de gevolgen voor X en de school in het algemeen dan wat ik heb meegemaakt. Ik kan nog niet bij de emoties/gevoelens van angstige momenten. Op papier zetten gaat goed, bespreekbaarheid van wat er is gebeurd is lastig. Hoe moet ik dit verwerken?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:01

Meis dat je je zorgen maakt over de gevolgen van x is wel het laatste wat je moet doen. Je moet nu eerst eens aan jezelf gaan denken en werken. Hij had z'n handen thuis moeten houden. Hij is 60 en wist dus verdomd goed waar hij mee bezig was. Dat maakt het niet minder erg dan dat het is.
Als je met hem wil afspreken doe dat dan alsjeblieft met iemand samen. Ik weet ook niet of het nog zo'n goed idee is om hem te spreken. Misschien om voor jezelf dingen beantwoord te krijgen maar niet alleen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:05

Even korte reactie hoor: wat zou het jou opleveren om met hem in gesprek te gaan? Besef je dat je van hem misschien niet de antwoorden zult krijgen die je wil horen?

Qua verwerking en eigenlijk alles: Is het een idee om dit met een psycholoog op te pakken?
Is niet direct heftig ofzo maar ze kunnen je wel goed helpen de dingen op een andere manier te bekijken en op een rijtje te zetten.

Verder: sterkte! Je bent goed bezig!

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 23:09

Ik weet dat ik me niet druk zou moeten maken om zijn toestand, maar dat is wat er op dit moment door mijn hoofd spookt (onder andere natuurlijk). En als hij vandaag bij de non-actief stelling niet woest is weggelopen, dan wil ik bijv. volgende week best met hem in gesprek, wel met de directeur erbij uiteraard. Maar ik wil me graag uitspreken. Dus ook pas als ik weer rustig en sterk ben om mijn verhaal te doen en vragen te stellen.

De verwerking wil ik graag met de vertrouwenspersoon bespreken, maar ik heb er eerlijk gezegd totaal geen idee van wat daarbij komt kijken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:13

Wow, wat ben je goed bezig! Tja, mijn mening: om het goed af te sluiten is wel degelijk aangifte nodig lijkt me. Sowieso zal de school geen echte stappen tegen hem kunnen ondernemen zonder die aangifte. Maar daar moet je zelf wel klaar voor zijn. Dat ben je imo op dit moment nog niet.

Je bent emotioneel toch nog betrokken bij X. Onbegrijpelijk voor een buitenstaander maar bij jou "voelt" dat op dit moment nog zo. Daar moet je nog een plaatsje aan geven. Ik zou zelf absoluut niet meer met hem in gesprek gaan. Hooguit de vragen die bij jou overheersen en dringend zijn, die schriftelijk vragen. Maar dan via een ander persoon. B.v. de vertrouwenspersoon of die directeur.

De details zijn wel van belang die je nog weet. Maar alleen voor de aangifte lijkt me. Maar om ze nu van je af te schrijven lijkt me voor je eigen gemoedstoestand wel goed.

Je ouders niet op de hoogte stellen is uiteraard jouw keuze maar zoals eerder gesteld: als je relatie met hen goed is, zou ik het toch doen en van hun eisen dat alle stappen die ze ondernemen in goed overleg met jou moeten gebeuren.

Dit topic is uiteraard een uitlaatklep voor je maar ik betwijfel of dat genoeg blijft de komende tijd.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 05:59

Wow meid wat ga je hard. Echt, ik vind je een topper.

Even wat korte opmerkingen van mijn kant.

Aangifte moet je zelf weten. Maar houd Nog een paar zaken in je achterhoofd. Stel dat ie boos wordt of buiten school om jou blijft benaderen ofzo, dan zijn hij een het verhaal al bekend. Daarnaast, hou rekening met het feit dat hij ook via voetbal, scouting, Dam vereniging, hondje uitlaten, Internet met meisjes in contact kan zijn of komen. Door wel aangifte te doen wordt de kans kleiner dat hij daarmee buiten het zicht van de school begint of mee wegkomt. Daarnaast kan het zo zijn dat Door jouw kracht meer meiden hun verhaal durven gaan vertellen en dat dit dus jouw persoontje gaat overstijgen

Confronteren. Hij heeft afgelopen tijd alleen maar tegen je gelogen en sorry om het zo plat te zeggen, maar ik Denk dat hij,als jij niet zo'n sterke meid was geweest, jou in bed had gekregen. Dat was echt wel zin intentie. Hoeveel waarde hecht je aan zijn leugens? Als je hem zou confronteren dan zal hij niet ineens zeggen dat het hem spijt en dat ie zo fout was. Nee dan zal hij eerder net doen of jij niet duidelijk bent geweest. Dan zal hij de rollen omdraaien.

Als ik je mag adviseren. Schrijf hem een brief. Bewaar die brief zolang jij wilt en verbrandt hem als jij er klaar voor bent. Sympathie of antwoorden ga je, bij de dader niet vinden ben ik bang.

Een lange versie met alle details opschrijven zou ik zeker doen. Voor aangifte heb je het sowieso nodig. Maar het kan later ook handig zijn. Als je je gaatafvragen of het allemaal wel zo ernstig was. Dan kun je, als je dat behoefte aan hebt, terug lezen dat het echt zo erg was.

Vergis je niet in wat je is overkomen.

Je loopt nu echt op de adrenaline. Ik hoop ergens echt dat je volgende stuk tekst aangeeft dat je bent begonnen met huilen en niet meer kon stoppen. Dat gif moet eruit dus dat is goed.

Heb je hem nu helemaal geblokkeerd? En stond hij al op non actief tijdens jouw tweede gesprek?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:47

Ts dit traject is voor jou niet afgesloten nu. Sterker nog, het hele proces begint nu.
Zoals gezegd leef je nu op adrenaline. Er komt dalijk een moment van rust en pas dan komt alles binnen. Pas dan ga je verwerken en nadenken. Pas dan komen je emoties.

Waarom wel aangifte? Omdat hij dit elders ook kan doen zoals ook al gezegd is. Aangifte gaat niet om schadevergoeding of om wraak, aangifte gaat erom dat die man nooit meer doet wat hij nu doet.
Een confrontatie gaat je geen antwoorden opleveren. Hij zal nooit je vragen eerlijk beantwoorden. Je denkt dat hij rustig zijn non-actief heeft opgenomen? Die man is woest en gaat dat nog heel lang blijven. En in zijn ogen heb jij dat gedaan. Je gaat geen antwoorden krijgen, je gaat enkel nog veel meer frustraties en verdriet krijgen.
Die man is het niet waard. Echt niet. Blokkeren, nooit meer contact opnemen. De vragen die je hebt? Die zullen blijven. Denk er over na, relativeer en laat het daarna rusten. Accepteer dat die vragen open blijven.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:29

Waarom zou je met hem in gesprek? Denk je dat hij je rustig gaat vertellen hoe en wat.....
Zou hem vergeten, beginnen aan de verwerking en het ook aan de directie overlaten of ze meer informatie nodig hebben.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:32

Lieve ts.

Allereerst wil ik zeggen dat ik trots op je ben.

Wat betreft het gesprek. Je gaat niet de antwoorden krijgen die je wilt.met de hoop die je daar hebt zul je alleen maar teleurgesteld worden.

Als ik jou was zou ik indd met de vertrouwenspersoon praten en die kan je vast verder helpen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:37

Ook ik zou zeker aangifte doen, maar je zou ook een melding kunnen overwegen.
Een gesprek moet je doen als dat goed voor je voelt, maar ook ik kan uit ervaring vertellen dat het hoogstwaarschijnlijk niet gaat brengen wat je hoopt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:49

marije1109 schreef:
Waarom zou je met hem in gesprek? Denk je dat hij je rustig gaat vertellen hoe en wat.....
Zou hem vergeten, beginnen aan de verwerking en het ook aan de directie overlaten of ze meer informatie nodig hebben.

TS geeft aan graag haar zegje te willen doen, ook dat is onderdeel van verwerking.
Bijvoorbeeld om alsnog je stem te laten horen en een beetje controle terug te voelen tegenover deze man

TS, je doet het ontzettend goed, wat ben je krachtig. Ik ben trots op je en ben blij dat de school het zo goed en serieus op pakt :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:12

Cayenne geeft het ook al aan, je kunt ook een melding doen ipv aangifte. Dan staat alles wel genoteerd, maar wordt er nog geen actie ondernomen. Als hij nog een keer over de schreef gaat is hij al wel bekend.

Verder +:)+
Goed gedaan allemaal. Heel sterk!
Verder sluit ik me bij Goof aan wat de confrontatie betreft.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:29

Ik zou X graag nog een keer willen spreken als we beide rustig zijn. Ik zit met vragen, bijv. waarom is hij steeds verder gegaan? Waarom heeft hij de gymzaal op slot gedraaid en mij gezoend? Waarom heeft hij mij steeds gerustgesteld met woorden ‘dat ik niet bang hoefde te zijn’ en ‘dat hij geen grenzen ging overschrijden’. Dit is uiteindelijk wel gebeurd, waardoor mijn vertrouwen beschadigd is. Wat was de intentie? Zou dit gesprek verstandig zijn, of emotioneel niet aan te raden?

Als ik in jou schoenen stond, zou ik geen gesprek met X aangaan.
X heeft jou de laatste tijd heel erg makkelijk kunnen benaderen door steeds maar de onschuld zelve te spelen, en het doen over willen laten komen als "onschuldig" gedrag.
Je maakt je zelfs zorgen over hoe het verder met X zal gaan, dat X tijdens het gesprek zeer zeker zal proberen het verhaal zo te draaien dat het op 1 groot misverstand begint te lijken.... Niet doen hoor meid!! Ga nou geen gesprek meer met X aan, want je zal zien dat X direct weer zijn invloed op jou onzekerheid uit gaat spelen.
X is een zeer geraffineerde man, die precies wist wat hij deed! anders had X nooit die rare opmerkingen geplaatst, als jij schrok of terugdeinsde, wanneer X weer z'n toespelingen naar jou had.

Ik vind dat je echt heel goed bezig bent door nu alles zo goed aanpakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:32

Genoeg tips gegeven volgens mij, ik wil je vooral nog een heeeel groot compliment maken! Wat pak je dit ontzettend knap aan +:)+

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:23

Wow, petje af voor hoe de school dit heeft opgepakt! Superfijn ook dat er ook gelijk een vertrouwenspersoon bij was.

Over een gesprek met X: ik zou dat nog even open houden. Je zegt eerst dat je dat zou willen 'als jullie beide rustig zijn' en daarna geef je aan dat dat 'volgende week' misschien zou kunnen... Meid, dat is echt nog veeeeeel te vroeg! Jij moet hier echt eerst veel meer afstand van krijgen en het lijkt me sowieso zeer onverstandig om zo'n gesprek aan te gaan voordat de procedures zijn afgerond. Je moet op dat vlak echt niet gaan rommelen, het is ook niet voor niets dat je aangeraden wordt om hem te blokkeren. Dus: voorlopig echt geen contact op gaan nemen, dat kan alleen maar meer schade geven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:32

Of je gaat een gesprek in en hij trapt je nog meer naar beneden. Speelt op je ziel in dat jij het hebt gewild. Is dat wat je wilt. Ik zou geen gesprek meer aangaan. Antwoorden die je wilt en hoopt te krijgen krijg je misschien nooit

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:55

Lieve TS, stoer dat je naar de school bent gestapt en fijn dat ze het zo goed oppikten.

De tip van Cayenne over melding maken bij de politie vind ik een goede. Daar zitten voor hem geen directe gevolgen aan, maar mocht hij bij iemand anders nog eens over de schreef gaan wordt de zaak tegen hem wel sterker.

W.b.t. een gesprek, ik zou dit zeker niet doen voordat deze zaak volledig is afgerond en zijn toekomst bij de school duidelijk is. Ik verwacht ook dat de school je niet zal toestaan om voor die tijd met hem te spreken. Hij zou zo´n gesprek waarschijnlijk aangrijpen als een mogelijkheid om zijn positie te verbeteren en die last kan je er niet bij gebruiken. Mocht je na afhandeling van de hele zaak nog behoefte hebben aan een gesprek, dan kan je daar alsnog over nadenken. Maar zorg dan in ieder geval dat er iemand bij is, bijv. de vertrouwenspersoon.

Veel sterkte verder, ik hoop dat alles ook voor jou zo rustig en goed mogelijk afgehandeld wordt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:01

Ik denk ook dat je van een gesprek niet wijzer zult worden. Hij zal jou de schuld gaan geven, zeggen dat hij dacht dat jij dit wilde. Je zult jezelf alleen maar schuldiger gaan voelen. Hij is manipulatief, dat weet je inmiddels.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:04

Ik zou hem een brief schrijven en dat af laten geven, dan hoef je hem in ieder geval niet onder ogen te komen en kan hij ook niks tegen jou zeggen. want weet niet of dat slim gaat zijn.