) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) ssssuus schreef:nova_zodiax schreef:Wij zeggen thuis altijd, mag ik het kastje, met kastje bedoelen we dan de afstandsbediening
Geen idee of dit vaak voorkomt, mijn vriend moet er na 10 jaar nog aan wennen
Nou je het zegt!! Toen ik nog thuis woonde noemde we dat ook altijd zo!
RubyRed schreef:nova_zodiax schreef:Wij zeggen thuis altijd, mag ik het kastje, met kastje bedoelen we dan de afstandsbediening
Geen idee of dit vaak voorkomt, mijn vriend moet er na 10 jaar nog aan wennen
Wij noemen de afstandsbediening altijd de baas.
verootjoo schreef:Ibbel schreef:Afstandsbediening heet hier de Aa-Be.
En bij: "wat zeg je" of gewoon "watte?" volgt hier ofwel "als je valt dan leg je" ofwel "of je ham lust, van een makke beer."
Haha hier is de afstandsbediening ook Aa-Bee of we noemen m Ab'waar is Ab?'
mlc schreef:Snerten. Thuis een heel normaal woord voor als je zit te knoeien of dingen vies maakt ("Zit je weer alles onder te snerten?"), maar ik ben er sinds kort achter gekomen dat men dit geen normaal woord vind en niet snapt wat het nou betekend. Ik was er mijn hele leven van overtuigd dat dit een gewoon, algemeen bekend, woord was.![]()

Annoya schreef:Op school had ik een vriendin die half Oostenrijks half Nederlands, en zo pik je wat uitspraken op. Van de trap af stiefelen, is stampend de trap af lopen. Mannen in de hair metal tijd droegen ballenknijpers, zeer strakke spijkerbroek bij een man.
Vrouwen die hun broek een maat te klein dragen hebben de middennaad zo hoog tussen hun billen, dat noemen we arsch frisst hose, en dat vertalen we als broek flost aars.
Mijn moeder noemt de afstandsbediening de pieper.
Op het werk is een Guusje doen, er voortijdig stiekem tussen uitpiepen. Als hij dienst tot 5 uur heeft staat hij om 5 voor 5 al met zijn jas aan in de lift. En een Mervintje doen is om 8 uur op je werk verschijnen als je eigenlijk om 10 uur moest beginnen. Mervin vergeet regelmatig hoe laat zijn dienst start en om te voorkomen dat hij dan te laat is komt hij om 8 uur al binnen.
Dus ik denk dat iedere keer weer aan
), hatsjo arabatsjo als je weggaat, miezenmauzen als je treuzelt en klus is je mond.
. )