In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiertje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:26

eenitraM schreef:
Wel of niet in elkaars telefoon kijken. Als je partner wegloopt bij telefoongesprekjes en zijn telefoon met zijn hele hebben en houden bewaakt zegt het toch genoeg. 1+1 is ... Roept u maar.

Confronteren die hap. Als het aan mij zou liggen begon ik alvast het service te verzamelen :wave:

2 :D :')

Joltsje

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:29

Lieve ts. Geen advies wanneer of wat je moet doen. Dat is aan je zelf.

Voel je niet schuldig omdat je in zijn telefoon hebt gekeken. Je moet elkaar kunnen vertrouwen en geen geheimen hebben.

En wat wil je gaan doen als je net eoet of je neus bloed? Gaan jullie gewoon door? Zou je daar mee kunnen leven?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:34

Tja , ik vind het bijzonder dat er zoveel mensen over vallen dat je in zijn telefoon hebt gekeken. Zijn vertrouwen schenden wordt het ook genoemd.
In mijn ogen heb je in een goede relatie niets te verbergen( al hoef je niet per se alles te zeggen maar wordt er naar gevraagd dan eerlijk antwoord geven) . Ik vind het geen probleem al leest mijn man in mn telefoon , hij weet overal toch wel vanaf. Andersom is dat ook zo , en dat is met onze mail net zo.
Vertrouw er maar op dat je intuïtie het wel bij het juiste eind heeft, misschien dat er nog niets gebeurd is tussen hun maar je vriend heeft belangstelling op een manier die niet juist is als je een vriendin hebt. Aan jou om nog even te doen of je neus bloed en op vakantie te gaan en zien wat er te redden valt of de confrontatie aangaan en zien waar t strand...
Iig succes ermee!,

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:35

Joltsje schreef:
Voel je niet schuldig omdat je in zijn telefoon hebt gekeken. Je moet elkaar kunnen vertrouwen en geen geheimen hebben.

En hoe moet haar vriend haar dan vertrouwen? Door ongevraagd in zijn telefoon te snuffelen beschaamd TS het vertrouwen van haar vriend.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:37

TS, ik heb precies hetzelfde gehad met mijn ex.
Ik heb hem er direct mee geconfronteerd toen hij wakker was. Heb de hele nacht huilend met zn vader in de kamer gezeten. Natuurlijk is de kans groot dat je een antwoord krijgt wat je niet wilt horen en niet wilt weten, maar liever eerlijkheid en je even ongelukkig voelen en dan weer opkrabbelen, dan het niet zeggen en voorlopig al ongelukkig blijven omdat dit aan je zal blijven.

En heel eerlijk, stel het stelt bijvoorbeeld helemaal niets voor, dan zal hij ook begrip hebben dat je eerlijk naar hem bent en komt het echt wel goed. Als je relatie al om zoiets zal klappen, dan heb je sowieso al geen goede relatie...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:39

Palmera schreef:
Joltsje schreef:

En hoe moet haar vriend haar dan vertrouwen? Door ongevraagd in zijn telefoon te snuffelen beschaamd TS het vertrouwen van haar vriend.

Nee, dat zie je verkeerd.
Hij heeft geen recht op privacy: dat is een recht wat je opgeeft wanneer je een duurzame relatie aangaat :+ 8)7

Ook is haar sprong naar conclusie volstrekt gerechtvaardigd en op Bokt mikken een daad van wijsheid en gezond verstand.

VOOR dit al conflictmijdend praten is nergens voor nodig.

|( |( |( |(

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:40

Palmera schreef:
Joltsje schreef:

Ja.. dat d8 ik ook toen ik het typte haha.

Maar ik blijf erbij. Mijn man zit regelmatig op mijn telefoon. Vooral omdat die van hem leeg is. Prima.

Als ik zoiets voorbij zag komen zou ik ook gaan kijken

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:41

hesterve schreef:
Vertrouw er maar op dat je intuïtie het wel bij het juiste eind heeft, misschien dat er nog niets gebeurd is tussen hun maar je vriend heeft belangstelling op een manier die niet juist is als je een vriendin hebt.

Waar haal je dit in godsnaam vandaan? Is één app-je om een borrel te drinken hetzelfde als vreemdgaan tegenwoordig? Due jongen heeft wellicht helemaal niets gedaan en niet eens plannen. Kijk waar je hem van beschuldigt!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:42

Palmera schreef:
Joltsje schreef:

Stel ik lig in bed met een vreemde gast en mijn man komt ongevraagd binnen zetten... dan beschaamd hij mijn vertrouwen door zonder te kloppen binnen te komen??
En is het zijn fout als de relatie kapot is... want als hij mijn vertrouwen niet had beschaamd door ongevraagd binnen te komen, had hij niet gezien dat ik vreemd ging en was alles nog koek en ei geweest.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:43

Tamadine schreef:
En heel eerlijk, stel het stelt bijvoorbeeld helemaal niets voor, dan zal hij ook begrip hebben dat je eerlijk naar hem bent en komt het echt wel goed. Als je relatie al om zoiets zal klappen, dan heb je sowieso al geen goede relatie...

Dan blijft dat ze zijn vertrouwen heeft beschaamd, hem onterecht beschuldigt.
Hij kan dan beter maar gelijk breken. Gaat toch fout.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:44

@Brainless: zie jij zelf geen verschil tussen wat jij schrijft en wat ik schrijf? :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:48

Palmera schreef:
@Brainless: zie jij zelf geen verschil tussen wat jij schrijft en wat ik schrijf? :+

Er is blijkbaar voor de meesten ook geen verschil tussen privacy en geheimen.

Ook wordt elkaars vrijheid respectere gelijk gesteld aan een open relatie.

Verder ben je automatisch tegen als je niet voor bent.

Ik denk dat een eenvoudig, verbergbaar scan-poortjes voor in de hal een gat in de markt is.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 14-08-15 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:52

Wilawander schreef:
Dat mensen privacy willen is ieders eigen keuzes maar vaak is dat wel de oorzaak van dit soort topics en uberhaupt relatieproblemen.

:j
Als partners bespreek je dingen met elkaar.
Hier lijkt de communicatie gestokt op een bepaald punt.
@TS:
Onderbuikgevoelens moeten uitgesproken worden en dat moet zsm.
Ik zou niet wachten: confronteren, reactie afwachten en dan handelen.
Graag op vakantie willen is GEEN reden om dit onbesproken te laten.
Want wat gebeurt er dan na de vakantie?
Of tijdens?

Nee, niet afwachten.
Puur om te weten waar je aan toe bent.
Je hebt gelezen wat je hebt gelezen: gewoon zeggen en vragen wat dit inhoudt.
Wat hierna kan gebeuren is vast eng, maar wel iets waarmee je de rest van de relatie mee voort kan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:53

Maar phew, door dit topic snap ik wel waarom sommige van mijn vrienden bang zijn voor relaties :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:55

Sheran schreef:
Maar phew, door dit topic snap ik wel waarom sommige van mijn vrienden bang zijn voor relaties :')

_O- _O-

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:58

als hij in mijn telefoon zou kijken en door mijn appjes en chats zou gaan zou ik niet kwaad worden, maar wel beledigt zijn... waarom praat je er niet gewoon over dat je het storend vind.. als je in een relatie zit moet je geven en nemen toch ? over alles kunnen praten en elkaar 100% kunnen vertrouwen ,, praat het uit

maar als je elkaar al niet vertrouwd .. wat doe je daar dan nog werk eraan of kap ermee ... makkelijk gezegd ja dat weet ik,, maar soms is even niet nadenken en het gewoon doen ook bevrijdend!!

kom op TS
:(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:58

Sheran schreef:

moet je ze ook een het anti-kinder topic laten lezen...beginnen ze daar ook niet meer aan :')

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:00

Ik vind privacy een groot goed. Hoewel mijn computer vrijwel altijd aan staat en hij dus in principe overal bij kan (doet ie niet), onze computers naast elkaar staan en we dus zo met elkaar mee kunnen kijken en we ook allebei niet volledig getrouwd zijn met onze telefoon, maken we daar geen gebruik van. Dat vinden wij een stukje respect naar elkaar toe. Ik hoef niet alles te weten wat hij uitvreet en hij hoeft ook niet elke stap die ik zet te volgen.

Sowieso bespreken wij geen belangrijke dingen via whatsapp of SMS. Dat is gewoon tijdsverdrijf voor tussendoor en als we ons vervelen, we zijn ook niet beledigd als de ander niet in staat is meteen te antwoorden. Of zelfs pas antwoord als we elkaar s'avonds weer zien. Is er iets echt belangrijks dan vinden we toch dat dat telefonisch geregeld moet worden, als het echt niet kan wachten.

Mocht ik echter het gevoel krijgen dat er iets niet klopt, dat ik plotseling de behoefte krijg zijn computer of telefoon te bekijken, dan is dat slechts een symptoom. En dus hoe dan ook reden voor een goed gesprek.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:08

KoudbloedKim schreef:
Maar dat geeft toch niks? :)
De één voelt zich geweldig in een samen-en-eerlijk-zullen-wij-alles-delen relatie en de ander wil juist alleen samen eten en slapen.
En dan natuurlijk nog een hoop er tussen in.
Het één is niet beter of slechter dan het ander, het gaat erom wat voor jullie als partners beide werkt.

TS voelde wantrouwen en dit wantrouwen bleek terecht, of in ieder geval... zo lijkt het.
Het is aan haar om hier mee om te gaan, om uit te vinden hoe dit zit.
Ze kan hier wel mee blijven lopen en het voor zich houden, maar wie houdt ze dan voor de gek? :)

Of je alles wil delen of niet, dat vind ik prima.
Maar zodra je het gevoel hebt dat je de ander moet controleren is er een probleem, of dat nu is omdat de ander niet goed te vertrouwen is of omdat je zelf geen vertrouwen hebt maakt niet zo uit. Het is een groot teken aan de wand dat het niet goed zit.

Als over onzekerheden niet gewoon open gepraat kan worden terwijl je het gevoel hebt dat de ander de waarheid spreekt ontstaat er al snel een onoverkomelijk probleem. Dat kan een enkele keer gebeuren en een gesprek samen zou dat weg moeten nemen, is dat niet zo dan vind ik persoonlijk dat je beter de relatie kan stoppen. Als er geen vertrouwen is, als er geen communicatie is, dan is er geen relatie. Hoe je het ook in wil vullen samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:10

Hmm praten heeft alleen zin als de partner dan ook eerlijk is. Ik heb mijn ex meerdere keren gevraagd, als hij vreemdging. Maar nee dat zou hij nooit doen. Blabla.

Maar mijn gevoel gaf aan. Dat er gewoon iets niet klopte. Dus ja ik ben ook gaan rond snuffelen in zijn berichten. En wat bleek, is gewoon met meerdere vreemd gegaan.

En tegen mij beweren dat hij dat nooit zou doen :+ Relatie is uiteindelijk ook uitgegaan. Klopte meer dingen niet. Intussen meer dan een jaar vrijgezel. Maar moet absoluut niet denken aan een nieuwe relatie. Veelste bang dat ik op nieuw gekwetst word en ik diegene op voorbaat al niet vertrouw.

Dus ik snap ts wel. Ook al is het niet netjes. Ik zou hem er gelijk mee confronteren.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:13

Damn wat spamt iedereen Ts haar topic vol! _-:( Volgens mij gaat het topic niet over de discussie die jullie met zijn allen voeren maar puur om de vraag wat Ts moet doen..

Ts. Je hebt een onderbuik gevoel, je hebt de berichten gelezen, of dat mag of niet is helemaal niet belangrijk nu want het is al gebeurt .

Dat je daarnaast ook bang bent voor de waarheid zegt als Veel, te veel.

Confronteer hem met je gevoel en wat je hebt gelezen..

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:14

bruintje123 schreef:
Huertecilla schreef:

Ik zou niet met de ts op vakantie gaan nee.

Een relatie met wantrouwen gaat vroeg of laat toch fout. Beter vroeg, dat is minder verlies aan kwali-tijd.

Alsof haar vriend zo eerlijk is en te vertrouwen.

Ook dat is wantrouwen, dat is niet altijd onterecht.

Het betekend vooral dat die relatie niet goed is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:14

Wilawander schreef:
Dat mensen privacy willen is ieders eigen keuzes maar vaak is dat wel de oorzaak van dit soort topics en uberhaupt relatieproblemen.

Vreemd. Wij maken elkaars post niet open tenzij de ander het vraagt en van mij zie je geen topics. Een relatie betekent toch niet dat je zelf niks meer hebt. Mijn getuigschriften open ik graag zelf. Vind ik ook wel leuk. :+

Nee, als je de gsm en post moet doorzoeken zit t gewoon niet goed. Anders heb je daar imo geen behoefte aan:

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:16

Een antwoord op je vraag uit de openingpost, je kunt namelijk een aantal dingen doen en aan jou de keus om te kiezen.

1. Confronteer hem en zeg eerlijk dat je het berichtje gezien hebt. Maar blijf wel rustig.
2. Vraag hem waarom hij doet alsof hij wat te verbergen heeft zonder te zeggen dat je het berichtje gelezen hebt.
3. Het achter je neer leggen en vergeten.

Ik zelf zou voor nummer 1 gaan maar als je liever niet hebt dat je verteld dat je het berichtje gelezen hebt kun je ook voor nummer 2 gaan.

Oh en als jij hem wantrouwt en zijn berichtje stiekem gelezen hebt en hij vindt dat dat niet normaal is maar hij ondertussen wel zit te flikflooien met een andere dame. Dan is hij een hypocriet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:18

Heb alleen de berichten van ts gelezen maar dit klinkt niet als een gezonde relatie. Ik zou hem zeker confronteren. En over privacyschending: ipv stiekem in zijn telefoon kijken had ik hem gewoon gevraagd of hij zijn telefoon even wilde omdraaien en aan jou wilde laten zien wat hij allemaal aan het appen was. Als je uitlegt dat jij je namelijk onzeker voelt, zou hij er (als er niks aan de hand is) gewoon begrip voor kunnen opbrengen en dan zal hij je willen geruststellen en blij zijn dat je je hart lucht. En zo niet, dan weet je al hoe laat het is..