Percy schreef:Alle respect heb ik voor mensen die geen kinderen willen. Dat is ieders goed recht. Wij hebben zelf hele goede vrienden die besloten hebben om niet voor kinderen te gaan. Dat respecteren wij en daar gaan we ook niet over in discussie. Voel me niet geroepen om anderen te overtuigen om toch wel voor kinderen te gaan.
Ik ben dolblij dat ik na alle twijfel wel voor kinderen heb gekozen. Mijn jongste is veel fanatieker in de paarden dan ik ooit was en dus besteed ik heel veel tijd aan haar en haar paarden. Net als de andere ouders van de junioren en young riders rij ik kriskras door de landen en kampeer ik terwijl ik daar een pesthekel aan heb. Maar ik geniet van haar successen en ik vind het super om de andere ouders/mensen te leren kennen. Zij verbreed mijn wereld maar ook zie ik dat ze (allebei) iets kunnen bijdragen aan de wereld.
Zoals iemand anders al opmerkte: als alle hoger opgeleiden er voor gaan kiezen om geen kinderen te krijgen dan gaan de problemen alleen maar groter worden. Niet dat mijn dochters daar een verschil in gaan maken maar het is wel heel belangrijk dat juist mensen in deze wereld eens gaan nadenken en wel kinderen op de wereld zetten die het verschil kunnen maken.
Waar ik benieuwd naar ben...waardeert je dochter het?
Ik heb namelijk een vriendin met een dochter van 12,duur paard voor haar gekocht,duur zadel,trailer,4x4 om de trailer te trekken.Paard staat op de club voor 550 euro per maand....en nog is het ''stomme mamma'',ontevreden bek.
Of ligt dat aan de opvoeding?
(of liever,gebrek er aan?)