relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bowen

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:27

Pffffff, ik zou bijna mijn relatie weer sluiten en monogaam maken na deze verhandelingen over hoe geweldig niet traditioneel monogaam wel niet is. Wat ontzettend niet passend in dit onderwerp en wat een "ik zal en moet aandacht hebben" manier van doen. Verschrikkelijk, mijn tenen zijn gewoon helemaal gekruld ervan, wat een zelfbevlekking met je ik heb zoveel meer levenswijsheid dan anderen. Bah.

Hou er gewoon eens fijn mee op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:28

Poiuytrewq schreef:
'Monogaam zijn' opdringen vind ik ook zwaar irritant maar dat wordt hier niet gedaan. Je lijkt de polygaampolitie wel in elk topic waar je het kunt aanhalen zeg.

Perceptie is realiteit.

Voor de slechte lezers NOGmaals; ik promoot alleen eerlijkheid, praten, een open geest.
Ik ben niet voor noch tegen welke samenlevingsvorm ook.
Ik ben wel tegen onbespreekbaarheid en bedrog.

Tegen de TS; bedenk eens goed wáár je nu eigenlijk mee worstelt.
Wanneer alle betrokkenen het ermee eens zijn is er geen reden waarom je niet én de geit én de kool kan sparen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:55

Huertecilla schreef:
Perceptie is realiteit.

Voor de slechte lezers NOGmaals; ik promoot alleen eerlijkheid, praten, een open geest.

Tel voor de gein zelf eens in hoeveel topics je deelneemt. En trek daar dan eens het aantal topics vanaf waarin in 1 van jouw reacties de termen polyamorie en sexclusiviteit (of versies daarvan zoals sexclusief) voorkomen.

Op hoeveel topic kom je dan uit? Mijn gok is nul, ik heb je tenminste nog niet over een ander onderwerp zien praten op bokt.

Obsessie noemt men dat ook wel. Wie wil je overtuigen? Andere bokkers of jezelf?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:22

Nee ho, da's niet waar. HC post ook wel eens over hoe slecht Nederland (en België en vergelijkbare andere landen) om gaan met hun paarden en de beperking van de vrije uitloop, de verschrikkelijke afrastering enz.... :)

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:24

Amen!
Precies mijn gedachten sallandval.
HC, levenswijsheid wordt verkregen door verschillende paden te hebben bewandeld, maar volgens mij hang jij al jaaaaaaaren op dezelfde rotonde!
Over tunnelvisie gesproken.....

Maar genoeg daarover van mijn kant, ik denk dat TS inmiddels met de Noorderzon is vertrokken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:21

op het topic of in real life?

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:48

Misschien wel beide :o

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:09

Hahahaha rotonde...even een lachstuip hier...

Wel jammer dat TS geen update geeft. Wens haar alle geluk en wijsheid toe

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:13

KySv schreef:
Ik lees wel verschillende keren op een dag bij via mijn telefoon, maar antwoorden via de telefoon is niet zo makkelijk als het een uitgebreid verhaal is, dus doe ik alleen als ik achter de laptop zit (en met hoe de situatie nu is, is dat niet vaak helaas).

Dit kan ook nog een reden zijn hè waardoor TS niet reageert. Maar ben ook bang dat ze wegblijft.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:14

Collie2008 schreef:
Hahahaha rotonde...even een lachstuip hier...

Wel jammer dat TS geen update geeft. Wens haar alle geluk en wijsheid toe

Vinden jullie het gek? _O-
Lees dit topic net voor de 2e keer (en de 1e keer sinds de enorme pagina's aan discussie). Zelfs ik wordt er bang van. :Y)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:23

Wat een onzin. Had ze van te voren kunnen bedenken dat er kritiek op kwam. Lijkt me ook de bedoeling van zo'n topic trouwens (kritiek, discussie, meningen, andere invalshoeken). Ze vraagt niet om een kaartenactie toch? En ja er staan ongenuanceerde lelijke reacties in, maar daar moet je dan overheen lezen. Als TS een aai over dr bolletje wilde had ze daar om moeten vragen.

Ik vind t allemaal wel meevallen hoor. Het gaat nou eenmaal niet om een potje knikkeren

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 00:15

MissDD schreef:
HC, levenswijsheid wordt verkregen door verschillende paden te hebben bewandeld, maar volgens mij hang jij al jaaaaaaaren op dezelfde rotonde!

Je hebt gelijk. Al 38 jaar op dezelfde weg van duurzame relaties.
In 1976 aan een duurzame relatie begonnen. Net als de meeste jongeliefden met een Disney droom voor altijd.
Gelukkig hebben wij kunnen leren van wat we om ons heen zagen stranden en hebben met voortschrijdend inzicht 23 jaar mogen delen. Toen scheidde de dood ons.
Ben met het geschenk van het verworven inzicht aan een tweede leven begonnen. Inmiddels alweer 15 jaar in een stabiele betekenisvolle relatie. Wederom met voortschrijdend inzicht en hoop nog veel inzicht te kunnen verwerven.

@Collie2008: de TS krijgt ook begrip, steun, extra keuzemogelijkheden aangereikt.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 01:30

Huertecilla schreef:
MissDD schreef:

Je hebt gelijk. Al 38 jaar op dezelfde weg van duurzame relaties.
In 1976 aan een duurzame relatie begonnen. Net als de meeste jongeliefden met een Disney droom voor altijd.
Gelukkig hebben wij kunnen leren van wat we om ons heen zagen stranden en hebben met voortschrijdend inzicht 23 jaar mogen delen. Toen scheidde de dood ons.
Ben met het geschenk van het verworven inzicht aan een tweede leven begonnen. Inmiddels alweer 15 jaar in een stabiele betekenisvolle relatie. Wederom met voortschrijdend inzicht en hoop nog veel inzicht te kunnen verwerven.

@Collie2008: de TS krijgt ook begrip, steun, extra keuzemogelijkheden aangereikt.

Wat een baarlijke onzin, echt.
En kom aub niet met de onzin dat ik niet open minded zou zijn, je kent me namelijk niet. Ruim 24 jaar samen hier, open relatie. Maar wat jij zegt irriteert me mateloos, de veroordeling van mensen die anders kiezen als jij zou kiezen spreekt in het geheel niet van een open mind. Het tegendeel komt dichter bij de waarheid. Vraag jezelf eens af waarom je het zo nodig vindt om jouw waarheid zo dominant neer te zetten? Toch wat minder zeker van je zaak dan je jezelf voordoet?

Vindt jouw manier van spreken, echt enkel en alleen vanuit jouw persoonlijke visie, echt tenenkrommend. Het is niet passend, er is geen enkel begrip of inzicht in de ander. Je probeerd te overheersen en over te nemen. Hou ermee op, begin eens met wat zelfkennis.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 02:10

Jeetje HC. Je banketstaaf veel voor iemand die weinig te melden heeft.
Je dramt nogal door over dat iedereen op jouw manier moet leven en doen. Newsflash 90% wil/kan/zal dat niet doen.
Als er een topic komt Hoe houd ik mijn sexleven spannend, dan moet je daar vooral je in uitleven maar niet in zo'n kwetsbaar topic

Het is helemaal niet verstandig denk ik voor ts om nu over polyamorie/polygamie te gaan denken. Wel verstandig is om van beide mannen even afstand te nemen en bedenken wat je wilt.
Nu wordt je nog beinvloed doordat je bij N zit ondanks dat hij er niet veel is.
Sterkte Ts
Ik denk dat je

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 02:16

Amandavd schreef:
Als je dat maar niet in je hoofd haalt, je kinderen nog verder in de miserie slepen omdat jij je niet als volwassene kan gedragen. Ik vind het echt te belachelijk voor woorden hoe jij bij een andere vent in bed slaapt, terwijl je thuis een man en kinderen hebt. Je bent ontzettend oneerlijk naar alle partijen.

precies

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:39

Avelienvd schreef:
Newsflash 90% wil/kan/zal dat niet doen.

Kun je dit onderbouwen?

Volgens het boekje ´duurzaam´ blijkt namelijk niet zo duurzaam en zelf dán is er onder 1/2 - 2/3 (afhankelijk van welk onderzoek) bedrog. Let wel dat is dan exclusief het deel wat ruimdenkend is.

Kortom; die 90% van jou wordt door de statistieken sterk tegengesproken.
Nogmaals; individuele verschillen maken dat er individuele gedachtes, verlangens, gevoelens zijn welke complex; samengesteld, niet coherent, zelfs tegenstrijdig zijn. Over tijd en door externe omstandigheden verschuiven de gewichten van de verschillende componenten ook nog eens.
Als er íets helder is in de geschiedenis van de mensheid dan is het de schier oneindige variatie, creativiteit in de verscheidenheid samenlevingsvormen welke allemaal werken voor de mens.

Anno nu zijn de leefomstandigheden geen beperking en zijn álle mogelijkheden keuzemogelijkheden.
Het enige wat van belang is, is de vrijwillige deelneming van alle betrokkenen.
Spreek af wát je maar wil en neem daarin mee dat verandering een zekerheid is. Práát, hou alles bespreekbaar. Dán heb je de grootste kans op een duurzame betekenisvolle relatie zonder bedrog.
Hoé je de afspraken invult.... daar ben je volledig vrij in. Wat anderen dan de betrokkenen daarvan vinden is irrelevant; hún probleem :D

Kortom; huw gerust volgens de Disneydroom. Dat kan óók. Dat MOET echter niet.
Het is eigenlijk van de zotte dat de Staat zich bemoeit met wat er wettelijke wel/niet geregeld kan worden; met hoe individuele mensen samen willen leven.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:48

Denk dat TS dit topic beter kan sluiten

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:52

HC; ik word er wederom misselijk van de op de vroege ochtend :r

Je gaat gewoon door terwijl je meerdere keren is verzocht je propaganda elders te ventileren.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:00

De Disney-droom? Katrien Duck vreet ook van twee walletjes! :+

Wat een ander doet, moet een ander weten. Mijn keuze is het zeker niet om aan polyamorie/polygamie te "doen", maar dat is niet van toegevoegde waarde voor dit topic. Net als dat het aanraden van die vorm van leven ook niet zinvol is. TS zit duidelijk met zichzelf in de knoop en zoekt de oplossing op de verkeerde manier. Ook op deze manier zal ze zichzelf weer tegen gaan komen. TS zal aan zichzelf moeten werken, hulp moeten zoeken, werk moeten zoeken, de knop om moeten zetten en vooral moeten vechten voor haar gezin. Als iemand een keer chagerijnig is, wil dat niet zeggen dat je huwelijk meteen naar de klote is. Er moet sprake zijn van wederzijds begrip, er moet met elkaar gecommuniceerd worden en vooral niet naar elkaar gewezen worden. Kijk eerst wat het probleem is bij jezelf. Vaak ben je al zo in een bepaalde denkwijze gesleten, dat je bepaalde handelingen van jezelf niet meer herkent als zijnde het werkelijke probleem. Dat heeft niets te maken met het al dan niet aangaan van een levenswijze gebaseerd op polyamorie/polygamie, maar puur met het werken aan je zelfbeeld/denkwijze/handelen/inzet. Er zijn al vele goede tips langsgekomen om mee te beginnen. Ik ben - net als een andere bokker al aangaf - bang dat TS met de Noorderzon vertrokken is. Sommige mensen willen gewoon niet inzien dat het probleem alleen maar op te lossen is door met zichzelf aan de slag te gaan, zodat ze beter in staat zijn om het andere "probleem" het hoofd te bieden. In plaats daarvan geeft men alles en iedereen de schuld en vlucht zelf, maar neemt wel zichzelf mee en vanaf de nieuwe plaats zal het uiteindelijk weer opnieuw beginnen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:12

Shenavallie schreef:
De Disney-droom? Katrien Duck vreet ook van twee walletjes! :+

Geniaal _O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:18

Dat HC een andere levenswijze 'Disney droom' noemt, zegt al genoeg.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:25

Word er hier eigenlijk nog wel over de oorspronkelijke reden van het topic gepraat?
Als ts is weg gerend uit het topic vind ik dat dus niet raar op dit moment.
Dit huerta die maar blijft drammen Bah niet iedereen is zoals jou.
Sterker nog: voor geen goud.
En dat betekent niet dat ik geen leuke relaties heb

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:46

HC, kan jij niet beter een anti-monogamie blog bij gaan houden ipv. de relaties van anderen afkeuren en "disney sprookjes" noemen op een forum?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:16

jessdaniels schreef:
HC, kan jij niet beter een anti-monogamie blog bij gaan houden ipv. de relaties van anderen afkeuren en "disney sprookjes" noemen op een forum?

Lees de tweede post op deze pagina eens :)*

Al met al is dit onderwerp vooral een illustratie van intolerante, inflexibele hokjesgeesten binnen geblindeerde wanden, een huiveringwekkende illustratie van onbespreekbaarheid. Zie daar waarom er zoveel´duurzame´ relaties van korte duur zijn en dan nóg bedrog kennen.
De ts heeft imo heel wat meer kans van duurzaam slagen +:)+

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:22

Huertecilla schreef:
jessdaniels schreef:

Lees de tweede post op deze pagina eens :)*

Al met al is dit onderwerp vooral een illustratie van intolerante, inflexibele hokjesgeesten binnen geblindeerde wanden, een huiveringwekkende illustratie van onbespreekbaarheid. Zie daar waarom er zoveel´duurzame´ relaties van korte duur zijn en dan nóg bedrog kennen.
De ts heeft imo heel wat meer kans van duurzaam slagen +:)+

Ik denk niet dat de onbespreekbaarheid komt door de hokjesgeest... Jij creëert zoveel weerstand met jezelf op een toren te plaatsen, waarin jou realiteit beter is dan het bekrompen gewone volk.

Laat Ts nu haar topic, en als de nood zo hoog is om te propaganderen voor de enige echte relatievorm... open dan je eigen topic.