Echte dierenliefhebbers eten geen vlees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:04

Ik eet vlees omdat ik het lekker vind, en je het nodig hebt.
Ik werk zelf op een varkensbedrijf.
De veehouders doen hun uiterste best om hun vee goed te houden. Het is namelijk hun INKOMEN. De regels in Nederland zijn zó giga streng en er word veel gecontroleerd bij de boeren.
Slecht omgaan met je vee in de zin van mishandelen of dergelijke kan echt niet. Het blijven dieren en je moet er met respect omgaan. Met welk doeleind je het dier ook hebt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:06

kimmie261 schreef:
oww dat stuk vlees wat nu al dood in de winkel ligt gaat er ineens niet meer liggen als ik het vanaf morgen niet meer ga kopen??

wij kopen overigens overal vlees,in duitsland,in nederland,bij supermarkten en bij de slachter waar we ook vlees voor de honden halen,ik ben ook niet tegen slachten van vee overigens...

dus ik zal er geen stuk vlees minder om gaan eten :) ,en de honden ook niet

prachtig toch als dieren helemaal "gebruikt" worden??

Maar als iedereen altijd zo denkt zoals jij denkt dan zal er nooit wat veranderen hea? :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:08

zoals mijn slachter zei : als boeren niet goed voor hun dieren zorgen ,is het vlees niet goed en niet goed vlees = minder geld ...

en vuurneon...gatvrrrr.... :')

en maartje , mijn prioriteiten liggen er ook niet om de wereld te veranderen....

ik vind dieren opeten niet erg,dat gebeurd in de natuur dagelijks niet anders,en aangezien wij met zijn 2-en zeg 300 gram vlees per dag eten,tegen een dikke 5 kilo die de honden naar binnen schrokken...nah...dan denk ik dat die 3 ons minder kopen nu niet echt heel veel verschil gaat maken...

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:11

Kleine vraag voor de mensen die geen vlees eten omdat ze dierenliefhebbers zijn, ik heb alleen de OP gelezen dus misschien is het al eens voorbijgekomen, excuses dan.
Wat denken jullie dat er met de vleesindustrie gebeurt als iedereen geen vlees meer eet? Koeien en kippen blijven nog wel bestaan voor de melk en eieren maar de hele varkensindustrie verdwijnt, zoveel mensen raken hun baan kwijt en varkens zullen alleen nog maar op hele kleine mate gehouden worden als hobby.

Wij hebben thuis koeien en veel familie en vrienden varkens, op geen enkele van die bedrijven is het niet zoals de media het doet lijken. Kom maar een keer bij ons, eens kijken of je dan nog steeds zo denkt over de 'bio-industrie'.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:12

BalouArera schreef:
Kleine vraag voor de mensen die geen vlees eten omdat ze dierenliefhebbers zijn, ik heb alleen de OP gelezen dus misschien is het al eens voorbijgekomen, excuses dan.
Wat denken jullie dat er met de vleesindustrie gebeurt als iedereen geen vlees meer eet? Koeien en kippen blijven nog wel bestaan voor de melk en eieren maar de hele varkensindustrie verdwijnt, zoveel mensen raken hun baan kwijt en varkens zullen alleen nog maar op hele kleine mate gehouden worden als hobby.

Wij hebben thuis koeien en veel familie en vrienden varkens, op geen enkele van die bedrijven is het niet zoals de media het doet lijken. Kom maar een keer bij ons, eens kijken of je dan nog steeds zo denkt over de 'bio-industrie'.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:13

kimmie261 schreef:
zoals mijn slachter zei : als boeren niet goed voor hun dieren zorgen ,is het vlees niet goed en niet goed vlees = minder geld ...

en vuurneon...gatvrrrr.... :')

en maartje , mijn prioriteiten liggen er ook niet om de wereld te veranderen....

ik vind dieren opeten niet erg,dat gebeurd in de natuur dagelijks niet anders,en aangezien wij met zijn 2-en zeg 300 gram vlees per dag eten,tegen een dikke 5 kilo die de honden naar binnen schrokken...nah...dan denk ik dat die 3 ons minder kopen nu niet echt heel veel verschil gaat maken...

Precies dat! Best logisch ook. Als je een koe slecht verzorgt en ze niet goed in haar vel zit, geeft ze minder melk, minder melk is minder geld. Hetzelfde geld voor de vleesindustrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:14

kimmie261 schreef:
oww dat stuk vlees wat nu al dood in de winkel ligt gaat er ineens niet meer liggen als ik het vanaf morgen niet meer ga kopen??

wij kopen overigens overal vlees,in duitsland,in nederland,bij supermarkten en bij de slachter waar we ook vlees voor de honden halen,ik ben ook niet tegen slachten van vee overigens...

dus ik zal er geen stuk vlees minder om gaan eten :) ,en de honden ook niet

prachtig toch als dieren helemaal "gebruikt" worden??

Sorry, ik ben iet tegen vlees eten, ik heb een vriend die vlees eet (van dieren die een goed leven hebben gehad), honden die vlee eten (die ieder deel van het vlees en bot gebruiken en wederom van verantwoordgehouden dieren) en ik geloof ergens in dat vlees eten natuurlijk is...

maar juw reactie vind ik echt storend. Als ik nu stop mt mijn hond slaa betekent dat niet dat morgen geen honden geslagen worden, als ik mijn paard niet 24u per dag ophok met maar eens in de drie dagen water betekent dat niet dat dat nergens meer gebeurd, als ik vandaag stop met mensen uitschelden/mishandelen omdat ze homo zijn is het niet zo dat de rest van de wereld dat doet....

Sorry, ik hou niet van clichés, maar het slaat nergens op om aan iets mee te doen omdat anderen het ook doen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:15

BalouArera schreef:

Ik vermoed dat het geen storm zal lopen. Maar er zal toch (meer!) landbouw gedaan moeten worden dan en er zal op andere manieren voedsel ontwikkeld moeten worden als er minder vlees wordt gegeten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:16

fellor, niet iedereen hoeft verandering. Dat is ook nog gewoon een optie he?

En mishandeling is strafbaar itt tot vlees eten, slaat dus als een tang op een varken :+ Wat het slaan van een hond te maken heeft met vlees eten... Al sla je mij dood :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:18

BalouArera schreef:

Dat wil ik wel beantwoorden :)

Ik eet geen vlees omdat ik het iet eens ben met de manier waarop er met het onsumeren en houden van dieren wordt omgegaan momenteel. Omdat ik dat niet wil stimuleren doe ik er zelf niet met een goed gevoel aan mee en dus eet ik geen vlees. Als er ooit een situatie komt waarbij zoveel mensen geen vlees eten dat we alleen de dieren die overblijven in de productie van andere dierelijke producten, alles verantwoorder en doordachter gebruikt wordt en er vanwege het kleinere aantal dieren betere leefomstandigheden zijn dan zou ik er welicht over nadenken weer vlees te eten. Mar ik ben wel realistisch genoeg om te weten dat deze situatie nooit zal ontstaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:18

Als we geen vlees eet ligt het morgen toch in de winkel dat klopt, ik heb een tijd lang een stuk vlees als een lijk gezien. Eigenlijk is dat ook zo, als de varkens industrie verdwijnt, sorry maar dat moet dan maar.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:20

ik snap het hele verhaal van fellor eigenlijk niet eens??? hahaah... :o? :+

ik heb het 3x gelezen en snap er echt helemaal niets van wat er nu bedoeld wordt.... :')

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:20

Fellor schreef:
BalouArera schreef:

Dat wil ik wel beantwoorden :)

Ik eet geen vlees omdat ik het iet eens ben met de manier waarop er met het onsumeren en houden van dieren wordt omgegaan momenteel. Omdat ik dat niet wil stimuleren doe ik er zelf niet met een goed gevoel aan mee en dus eet ik geen vlees. Als er ooit een situatie komt waarbij zoveel mensen geen vlees eten dat we alleen de dieren die overblijven in de productie van andere dierelijke producten, alles verantwoorder en doordachter gebruikt wordt en er vanwege het kleinere aantal dieren betere leefomstandigheden zijn dan zou ik er welicht over nadenken weer vlees te eten. Mar ik ben wel realistisch genoeg om te weten dat deze situatie nooit zal ontstaan.

Ben je ooit op een fatsoenlijk (!) varkensbedrijf/kippenbedrijf whatever geweest?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:21

Inderdaad wat maartje zegt , als de veehouderij verdwijnt zijn er weer mee arbeidsplaatsen in d elanbouwsector. Tevens zal die landbouwsector om de wereld te kunnen blijven voeden een enorme ontwikkeling moeten gaan doormaken. Denk aan veredeling van langbouwproducten. Dus wat er aan de ene kant aan arbeids plaatsten verdwijnt zal er aan de andere kant weer bijkomen. Hoewel de een niet direct de ander zal vervangen natuurlijk , maar dat is voor voldoende werkvoorziening ook niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:21

vuurneon schreef:
fellor, niet iedereen hoeft verandering. Dat is ook nog gewoon een optie he?

En mishandeling is strafbaar itt tot vlees eten, slaat dus als een tang op een varken :+ Wat het slaan van een hond te maken heeft met vlees eten... Al sla je mij dood :+

Nou, kimie geeft aan dat ze het doet omdat het toch niks veranderd. Dat heeft wel degelijk betreking op alle andere dingen. Dan kan je alles wel doen omdat het niemand anders veranderd... Dat slaat absoluut wel ergens op.

Als je weet dat wat je doet goed is slaat de opmerking dat "toch iedereen het doet" als een tang op een varken. As je dat niet weet maakt je de opmerking niet...
Al je het dus wel weet; maak dan bewuste keuzes en dat is mogelij e betekent niet dat je geen vlees kan eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:23

BalouArera schreef:
Ben je ooit op een fatsoenlijk (!) varkensbedrijf/kippenbedrijf whatever geweest?

Jazeker. Dat verander niks aan mijn mening dat er in een groot deel van de wereld niet verantwoord met dieren wordt omgegaan.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:24

Fellor schreef:
BalouArera schreef:

Jazeker. Dat verander niks aan mijn mening dat er in een groot deel van de wereld niet verantwoord met dieren wordt omgegaan.

Dat vind ik heel jammer, als je op een goed bedrijf zou komen zou je het denk ik wel snappen.
Overigens ben ik het ermee eens dat er natuurlijk rotte appels tussen zitten maar geen enkele boer gaat doodleuk z'n dieren mishandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:25

Greetje63 schreef:
Inderdaad wat maartje zegt , als de veehouderij verdwijnt zijn er weer mee arbeidsplaatsen in d elanbouwsector. Tevens zal die landbouwsector om de wereld te kunnen blijven voeden een enorme ontwikkeling moeten gaan doormaken. Denk aan veredeling van langbouwproducten. Dus wat er aan de ene kant aan arbeids plaatsten verdwijnt zal er aan de andere kant weer bijkomen. Hoewel de een niet direct de ander zal vervangen natuurlijk , maar dat is voor voldoende werkvoorziening ook niet nodig.

Dit is pertinent niet waar. Of je voor of tegen het eten van vlees bent; het is gewoon 100% aantoobaar at het meer dan mogelijk is om de hele wereld met landbouw te voorzien van eten. Netto wordt per kilo vlees een hele grote hoeveelheid voedsel gebruikt, vele malen groter dan de opbreng van het vlees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:25

BalouArera schreef:
Dat vind ik heel jammer, als je op een goed bedrijf zou komen zou je het denk ik wel snappen.
Overigens ben ik het ermee eens dat er natuurlijk rotte appels tussen zitten maar geen enkele boer gaat doodleuk z'n dieren mishandelen.

Dus omdat ik ervoor kies geen vlees te eten snap ik het niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:27

BalouArera schreef:
[

Daarbij wil ik ook nog plaatsen dat mijn definite van "doodleuk mishandelen" oa het langdurig plaatsen van varkens tussen metalen hekken is waarbij ze alleen kunnen staan of liggen. Dat doen heeeeel veel boeren die varkens houden bijvoorbeeld wel. Die mishandelen hun dieren dus doodleuk imo.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:30

Fellor schreef:
BalouArera schreef:

Dus omdat ik ervoor kies geen vlees te eten snap ik het niet?

Zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde dat ik hoopte dat je zo de beweegredenen van ons als boer zou snappen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je vindt van, je dier slecht behandelen is geen inkomsten, een paar posts terug?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:32

Fellor schreef:
Greetje63 schreef:

Dit is pertinent niet waar. Of je voor of tegen het eten van vlees bent; het is gewoon 100% aantoobaar at het meer dan mogelijk is om de hele wereld met landbouw te voorzien van eten. Netto wordt per kilo vlees een hele grote hoeveelheid voedsel gebruikt, vele malen groter dan de opbreng van het vlees.

Tjonge dat zeg ik hier toch steeds. Dat de veehouderij zal moeten verdwijnen nom in de toekomst de werelbevolking te kunnen blijven voeden. Alleen zullen DAARNAAST ook nog veranderingen in de huidige landbouw moeten worden doorgevoerd. Een jaar terug heeft daar nog een heel uitgebreid artikel over gestaan Of eigenlijk de hele editie aan gewijd) in de national geographic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:34

Greetje63 schreef:
Tjonge dat zeg ik hier toch steeds. Dat de veehouderij zal moeten verdwijnen nom in de toekomst de werelbevolking te kunnen blijven voeden. Alleen zullen DAARNAAST ook nog veranderingen in de huidige landbouw moeten worden doorgevoerd. Een jaar terug heeft daar nog een heel uitgebreid artikel over gestaan Of eigenlijk de hele editie aan gewijd) in de national geographic.

Excuses, ik las te snel/verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde dat dat geen mogelijkheid was maar nu snap ik je.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:35

Maar goed mijn argument heeft wederom weer extra aandacht doordat uitgerekend ik die dit als belangrijkste argument vind tegen het gebruik van vlees er mee om de oren wordt geslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:38

Greetje63 schreef:
Maar goed mijn argument heeft wederom weer extra aandacht doordat uitgerekend ik die dit als belangrijkste argument vind tegen het gebruik van vlees er mee om de oren wordt geslagen.

Moch dit op mij slaan. Ik ben het dus juist erg met je eens maar las verkeerd.