Fem schreef:Vanuit ons geloof gaan de zendelingen/Missoinairies ook langs de deuren. Dit doen ze vaak op de momenten dat ze wat tijd over hebben.
Wij als kerk streven er naar om mensen zo min mogelijk 'lastig' te vallen. De leden van de kerk kunnen mensen aandragen die mogelijk geïnteresseerd zouden kunnen zijn, mensen kunnen ons op alle mogelijke manieren 'vinden' op social media en internet.
Maar er zijn ook nog altijd mensen die op zoek zijn naar geloof, het doel in hun leven, de waarheid (net hoe je het allemaal noemen wil)..
En soms zijn er mensen die echt bidden om een teken en soms kan een huisbezoek van een Jehova's getuige of iemand van mijn kerk, of welke kerk dan ook, het teken zijn voor die persoon.
En wie zijn wij dan om die mensen dat te onthouden? Er zijn altijd mensen die geïnteresseerd zijn en mensen die dat niet zijn. Wat mij betreft prima.
En ik ga er ook van uit dat onze zendelingen met fatsoen weer weglopen, met opgeheven hoofd, met vriendelijkheid en liefde.
Want dat is waar geloof voor zou moeten staan, naastenliefde.
Helaas zijn er altijd mensen die het voor de echte 'christen' verpesten.
Ik moet zeggen dat ik hier vreselijk de kriebels van krijg. Mensen kunnen jullie zelf wel vinden. Dat men dan toch langs de deuren gaat blijf ik opdringerig vinden. Zo van…met een beetje mazzel kunnen we toch iemand in ons net vangen.