Een leuk gesprek met Jehova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van Jehova's?

Interessant, ik nodig ze binnen uit.
6 (1%)
Interessant, ik voer het gesprek maar laat ze niet binnen.
77 (14%)
Ik ben door hun in het geloof gestapt.
2 (0%)
Ik doe gewoon niet open als ik denk dat ze voor mijn deur staan.
141 (27%)
Ik doe wel open maar ben bot en kap ze af.
194 (37%)
Ik doe wel open, luister netjes maar durf ze niet af te kappen.
99 (19%)

Totaal aantal stemmen: 519

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:00

Waarom? Ik heb het wel gevraagd en ze gaven aan dat er ook zeker mensen interesse hadden en bv een keer komen kijken :)

Natuurlijk niet met honderdend tegelijkertijd, maar het prikkelt wel de nieuwsgierigheid van een aantal mensen om iig te kijken :)

Waarom komen energiemaatschappijen langs de deuren? Omdat het blijkbaar effectief is. Dus er mensen staan mensen open voor colportage (en ja, ik ze mensen die evengaliseren langs de deuren ook gewoon het geloof verkopen dus colportage)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-04-15 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:01

Ja maar die wil ik ook niet aan de deur. Ha ha

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:17

Fem schreef:
Vanuit ons geloof gaan de zendelingen/Missoinairies ook langs de deuren. Dit doen ze vaak op de momenten dat ze wat tijd over hebben.
Wij als kerk streven er naar om mensen zo min mogelijk 'lastig' te vallen. De leden van de kerk kunnen mensen aandragen die mogelijk geïnteresseerd zouden kunnen zijn, mensen kunnen ons op alle mogelijke manieren 'vinden' op social media en internet.
Maar er zijn ook nog altijd mensen die op zoek zijn naar geloof, het doel in hun leven, de waarheid (net hoe je het allemaal noemen wil)..
En soms zijn er mensen die echt bidden om een teken en soms kan een huisbezoek van een Jehova's getuige of iemand van mijn kerk, of welke kerk dan ook, het teken zijn voor die persoon.

En wie zijn wij dan om die mensen dat te onthouden? Er zijn altijd mensen die geïnteresseerd zijn en mensen die dat niet zijn. Wat mij betreft prima.
En ik ga er ook van uit dat onze zendelingen met fatsoen weer weglopen, met opgeheven hoofd, met vriendelijkheid en liefde.
Want dat is waar geloof voor zou moeten staan, naastenliefde.
Helaas zijn er altijd mensen die het voor de echte 'christen' verpesten.

Ik moet zeggen dat ik hier vreselijk de kriebels van krijg. Mensen kunnen jullie zelf wel vinden. Dat men dan toch langs de deuren gaat blijf ik opdringerig vinden. Zo van…met een beetje mazzel kunnen we toch iemand in ons net vangen.

Fem

Re: Een leuk gesprek met Jehova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:20

Dat mag jij kriebelig vinden en je mag het zien als 'iemand in het net vangen'...
Maar er zijn nog altijd mensen die het toch graag ontvangen en geloof het of niet er zijn ook mensen die het een hoge drempel vinden om zomaar naar een kerk te gaan en die echt zitten te wachten op zo'n moment/ontmoeting.

En persoonlijk ben ik zelf niet zo van langs de deuren (maar dat hoeft bij ons ook niet als 'gewoon' lid).

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:24

liedje89 schreef:
Myca schreef:
Niemand zou hele bevolkingsgroepen over 1 kam mogen scheren.
Daar zijn in het verleden ongekende tragedies mee aangericht.

Zijn mensen die je in je eigen huis lastig komen vallen met informatie die je nog minder interessant vind dan het idee de hele dag naar een stoeptegel te kijken tegenwoordig een bevolkingsgroep? :o? Voor mijn part hangen mensen de grote smurf aan, zolang ze het niet aan mijn deur doen dan zeg ik ze eerst lief weg te gaan en als dat niet helpt minder lief om te hoepelen maar het interesseert me dan in principe niet of ze van de johova's, de gereformeerde of groenlinks zijn, mensen die je naar je huis komen om je te vertellen dat je het verkeerde denkt mogen wat mij betreft gewoon samen op een eiland worden gezet, kunnen ze daar samen eikels zijn :evaw:

Weet je dat ik gewoon schrik van dit soort reacties?
Als een scholier met kinderpostzegels aanbelt, zeg je dit dan ook?

Als iemand aanbelt met een reden waar jij niet achter staat, dan kan je dat toch beleefd aangeven?
Als je aan een JG aangeeft dat jij echt niet gediend bent van hun bezoekjes, dan noteren zij dat en dan komen ze de eerste tijd niet meer langs.

Iedereen weet dat de Joden in WOII vervolgd en afgevoerd werden met de gele davidsster op hun kleding, en dat is te triest voor woorden. Minder bekend is dat ook JG's, fanatiek werden vervolgd, met een roze/paarse driehoek op hun kleding...

Ik kijk echt met afschuw naar de reacties van sommige Bokkers. Ik hoop dat dit geen representatieve afspiegeling van onze samenleving is.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:26

Ik ben het ergens zeker met je eens Myca..
Het echt accepteren van ras, geloof, geaardheid, etc. is tegenwoordig ver te zoeken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:28

Ik voel mij lastig gevallen als ik op mijn brakke zondag uit bed word gebeld (ik krijg elke keer weer een hartaanval van die bel) om dan tot de conclusie te komen dat het mensen zijn die denken dat ik ook maar enige vorm van interesse zou kunnen hebben in god... Nee het enige waar ik dan interesse in heb is mijn roes uitslapen en een paracetamol lol. Ik word er echt bloedchagerijnig van als van die happyfaces voor mijn deur staan :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:29

Niet om goed te praten dat ze jouw ochtend/zondagsrust verstoren, maar meer als tip voor jezelf :P
Je kunt de bel uitschakelen :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:30

Haha dat is zeker een optie maar om dat elke keer weer te doen dat is gekkenwerk . En denk dat ze dan ook overgaan op op het raam tikken :')

Heb overigens een kerk in de straat, dus vandaar dat zij hier langs komen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:31

Als mensen iets willen (of dat nu een denkbeeld of een ding is) kunnen ze het toch gewoon lekker zelf zoeken, ik heb toch pootjes en ik ben geen debiel als ik iets wil ga ik het wel halen/zoeken. Het is onzin dat je voor die ene persoon die blijkbaar niet slim of dapper genoeg is zelf eens gewoon op iemand af te stappen honderden mensen lastig gaat vallen :? |o
Het is trouwens allemaal leuk en aardig dat de meeste na een poging weg gaan, maar hier heb ik steeds een andere debiel aan de deur met een zo mogelijk nog idioter praatje. Als het nu steeds dezelfde zou zijn zou ik hem een keer met de deegroller achterna gaan en was ik er vanaf ~~}> maar ik heb steeds andere (ook steeds verschillende geloven en andere idioterie trouwens) :roll:

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:31

Fem schreef:
Het echt accepteren van ras, geloof, geaardheid, etc. is tegenwoordig ver te zoeken.

Ik ben blij dat iemand het ergens zeker met me eens is Fem.
Ik zie natuurlijk ook wel de intolerantie van de samenleving en daar maak ik me oprecht zorgen over.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:34

Fem schreef:
Niet om goed te praten dat ze jouw ochtend/zondagsrust verstoren, maar meer als tip voor jezelf :P
Je kunt de bel uitschakelen :')

Of een andere bel nemen.(minder hard ofzo)

Of zoals wij,...we hebben geen bel. Men komt hier 9 van de 10 keer achterom of klopt aan.

Evangeliseren snap ik overigens ook niks van. Maar goed. Ik snap al helemaal niet dat je in God of goden kunt geloven,...maar das een andere discussie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:35

liedje89 schreef:
Als mensen iets willen (of dat nu een denkbeeld of een ding is) kunnen ze het toch gewoon lekker zelf zoeken, ik heb toch pootjes en ik ben geen debiel als ik iets wil ga ik het wel halen/zoeken. Het is onzin dat je voor die ene persoon die blijkbaar niet slim of dapper genoeg is zelf eens gewoon op iemand af te stappen honderden mensen lastig gaat vallen :? |o
Het is trouwens allemaal leuk en aardig dat de meeste na een poging weg gaan, maar hier heb ik steeds een andere debiel aan de deur met een zo mogelijk nog idioter praatje. Als het nu steeds dezelfde zou zijn zou ik hem een keer met de deegroller achterna gaan en was ik er vanaf ~~}> maar ik heb steeds andere (ook steeds verschillende geloven en andere idioterie trouwens) :roll:

Gut, jij hebt het wel erg zwaar.... Je kunt ook gewoon je bel uitzetten, deur niet openen of in een hutje op de hei gaan wonen.
Of je ergert je er gewoon niet aan en laat die mensen lekker doen wat ze willen doen.

Ook ik schrik van deze intolerantie en het anti semitisme lijkt idd niet zo heel ver weg... Jammer :\

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:37

Het hele principe van aan de deur komen en je iets 'aansmeren' vind ik eigenlijk al wat onbeleefd, en dat is niet anders bij mensen die je het 'geloof komen brengen'. Ik doe open, ben beleefd, maar als ze dat niet accepteren (wat bij verkopers en ook bij sommige jahova getuigen wel eens het geval is) kan ik wat botter uit de hoek komen. Als ik interesse heb in het geloof ga ik wel naar de kerk of zoek ik daarvoor bestemde forums of iets dergelijks op. Mensen die andere dingen aan de deur verkopen zit ik ook niet op te wachten.
Het is vaak op super irritante tijdstippen, of als ik net eindelijk rustig onderuit op mijn bank zit...

Ik snap het principe van het langs de deuren gaan en mensen willen 'bekeren' (of bewust maken, hoe je het wilt noemen) niet zo goed.
Ik geloof niet. Daar wordt ook niet constant mee geflyerd of komen er mensen langs mijn deur om mij te proberen te overtuigen dat Darwin echt de bomb was.....

Dat het werkt, prima. Dat ze het doen, mwhaw, kan ik nog mee leven. Maar als ze zich gaan opdringen en door blijven mieren als ik zeg; nee, geen interesse, dank u wel' dan mogen ze van mij wegblijven. 1x nee is nee.

Mijn eerste keer echt jahovas aan mijn eigen deur krijgen moet nog gebeuren trouwens, anders zat ik bij mijn ouders en liet ik die gewoon verder kletsen :7

Het is dat ik in een vrij gelovige buurt woon naar mijn idee, anders had ik mijn mooie sticker 'ja darwinisme, nee creationisme' op de deur gehad }:0 Maar vanuit respect en mijn niet willen opdringen met wat ik geloof (of in dit geval niet) doe ik dat niet.

NatasjavE

verootjoo schreef:
Gut, jij hebt het wel erg zwaar.... Je kunt ook gewoon je bel uitzetten, deur niet openen of in een hutje op de hei gaan wonen.
Of je ergert je er gewoon niet aan en laat die mensen lekker doen wat ze willen doen.

Of je neemt een bordje aan de deur dat mensen je niet mogen storen voor dit soort zaken.

Ik moet zeggen,..zijn er echt mensen die iedere zondag mensen voor de deur hebben staan?

Ik woon hier nu 6 jaar en we hebben 3 keer iemand aan de deur gehad.

Rennie89

Ach ik respecteer iedereen. Zelfs een marrokaanse moslim homofiel :+ nee echt serieus, iedereen moet doen waar zij zich zelf goed bij voelt. I dont judge. In mijn vriendenkring heb ik echt van alles, moslims, joden, christenen, katholieke en ik ben zelf atheïst. Ik ga om met Marokkanen, Turken, Antilianen, Nederlanders, Amerikanen, Egyptenaren, Hindoestanen, Surinamers.... En weet ik veel wat :+ het zal mij aan mijn reet roesten wat iemand zijn geaardheid is, al valt die specifiek op 2 vrouwen tegelijk of zij valt enkel op dikke vrouwen... Boeie, zolang zij maar gelukkig zijn... Doe je ding!

Maar ik wens niet gestoord te worden uit mijn slaap of "overtuigd" te worden om de lieve heer een bezoekje te brengen :')

Fem

Myca schreef:
Fem schreef:

Ik ben blij dat iemand het ergens zeker met me eens is Fem.
Ik zie natuurlijk ook wel de intolerantie van de samenleving en daar maak ik me oprecht zorgen over.

Jup.. Ik ben erg onder de indruk van alles wat met de tweede wereld oorlog te maken heeft en ik blijf mij nog dagelijks verbazen dat zoiets helaas gewoon elke dag weer zou kunnen gebeuren.
Alsof we niets, maar dan ook NIETS geleerd hebben van het verleden...

Waarom kunnen we niet gewoon liefdevol naar elkaar zijn? Of we het nou eens zijn met elkaar of niet, of we nou iets wel of niet willen geloven of aanhangen...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:38

liedje89 schreef:
Myca schreef:
Niemand zou hele bevolkingsgroepen over 1 kam mogen scheren.
Daar zijn in het verleden ongekende tragedies mee aangericht.

Zijn mensen die je in je eigen huis lastig komen vallen met informatie die je nog minder interessant vind dan het idee de hele dag naar een stoeptegel te kijken tegenwoordig een bevolkingsgroep? :o? Voor mijn part hangen mensen de grote smurf aan, zolang ze het niet aan mijn deur doen dan zeg ik ze eerst lief weg te gaan en als dat niet helpt minder lief om te hoepelen maar het interesseert me dan in principe niet of ze van de johova's, de gereformeerde of groenlinks zijn, mensen die je naar je huis komen om je te vertellen dat je het verkeerde denkt mogen wat mij betreft gewoon samen op een eiland worden gezet, kunnen ze daar samen eikels zijn :evaw:

_/-\o_

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:39

liedje89 schreef:

De HitlerJugend zou blij met je zijn...

Wake-up!!!!!!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:40

Tancreda4 schreef:
Het is dat ik in een vrij gelovige buurt woon naar mijn idee, anders had ik mijn mooie sticker 'ja darwinisme, nee creationisme' op de deur gehad }:0 Maar vanuit respect en mijn niet willen opdringen met wat ik geloof (of in dit geval niet) doe ik dat niet.

Maar ik vind een sticker Darwinisme ja, creationisme nee niet onrespectvol. Echt niet.

Dat is jou mening toch?(de mijne overigens ook)

Waarom mag je wel uitdragen dat je in god geloofd(denk aan de kruisjes die veel mensen om de nek dragen) en niet uitdragen dat je atheïst bent?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:42

Allemaal heel leuk hoor, maar ik woon in een huis met een heel groot belpaneel en als je een briefje ophangt haalt onze zak van een huisbaas het weer weg. Het zou trouwens sowieso niet nodig moeten zijn om mensen uit te leggen dat het onbeleeft is huis aan huis te gaan om mensen jou tak van onzin op te leggen.

Ik vind het trouwens nogal ver gezocht om ergerlijk vinden van een bepaalde actie te vergelijken met het haten van een bepaalde bevolkingsgroep. Als je een hekel hebt aan colporteurs, bumperklevers, mensen die zonder licht fietsen of andere acties die gewoon inherent asociaal zijn dan heeft dat toch niets met anti-semitisme te maken. Ik heb hier trouwens nog nooit een jood aan de deur gehad dus misschien zijn zij juist de enige die zich wel weten te gedragen :')

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:43

Hier stond een tijd geleden een vrouw op leeftijd aan de deur met haar dochter. Totaal niet opdringerig maar heel aardig en beleefd. Ik geloof niet maar toch heel fatsoenlijk en leuk gesprek gehad!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:45

Zo Myca ga je even lekker dood schamen. Wat een walgelijke opmerking.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:47

liedje89 schreef:
Allemaal heel leuk hoor, maar ik woon in een huis met een heel groot belpaneel en als je een briefje ophangt haalt onze zak van een huisbaas het weer weg. Het zou trouwens sowieso niet nodig moeten zijn om mensen uit te leggen dat het onbeleeft is huis aan huis te gaan om mensen jou tak van onzin op te leggen.

Oh das wel lastig.

Is er overigens niet een soort "bel me niet" register voor deur tot deur evangelisatie?
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 12-04-15 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:47

Myca schreef:
liedje89 schreef:

De HitlerJugend zou blij met je zijn...

Wake-up!!!!!!!

Sorry maar wat is dit voor brainfart? Ik geloof dat jij degene bent nogal dogmatisch denkt, als je ergens een hekel aan hebt ben je meteen een nazi? Terwijl dat gene waar je een hekel aan hebt helemaal niets met anti-semitiscme, homohaat of het doden van gehandicapten te maken heeft |o

Liefdevol met elkaar omgaan is allemaal leuk en aardig, maar de een vind iets anders prettig als de ander dus je kan nooit iedereen blij maken, willekeurige mensen lastig vallen met een willekeurig bericht aan hun deur zal 95% van de mensen waarschijnlijk niet waarderen, of je nu komt vertellen over je geloof, politiek of de kleur van je onderbroek dus wie is hier nu liefdevol degene die bewust mensen gaat irriteren?