verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:24

Jolliegirl schreef:
[naam] schreef:
Verkrachting is verkrachting, wát de omstandigheden ook zijn; als één van de twee (of meer) niet wil, hoort het niet te gebeuren!

Maar hee...dr zijn altijd twee kanten aan een verhaal....! Wij horen er nu maar een.
Maar wat zou je met zijn kant van het verhaal willen dan?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:25

pien_2010 schreef:
TS je verhaal goed doorgelezen.

Mijn advies wijkt af als het advies dat je hier in het topic krijgt.

Ik zie je als slachtoffer. Een slachtoffer dat zo in haar vertrouwen beschaamd is en verkracht. :(:) :(:)

Ik heb het gevoel als ik je posten lees dat je vast aan het lopen bent door deze gebeurtenis. Ik heb niet de indruk dat jij nu al toe ben om aangifte te doen bij de politie. Iets dat je zelf ook aangeeft.

Je bent nog niet toe om dit met je ouders te bespreken. Dat begrijp ik want ouders kunnen heel emotioneel reageren en dan krijg je hun emoties er ook nog eens bij.

In een mannenwereld op het werk zou ik denk ook niet met dit verhaal naar mijn collega's gaan. Dat begrijp ik goed.

Ik ken slachtoffer hulp vrij goed. Mijn advies is ga daar naar toe. Vraag of iemand met ervaring van verkrachtingszaken naar jou kan luisteren en jou kan helpen.

Misschien dat je over een tijd zo sterk zult zijn dat je het wel aankan om aangifte te gaan doen. Maar dan doe je dat samen met iemand van slachtoffer hulp. Misschien dat je over een tijd wel met je ouders kunt praten over wat er met jou aan de hand was. Nu is het daar allemaal nog veel te vroeg voor.

Je bent te gekwetst, te veel in de war en hier kom je alleen niet uit en dat hoeft ook niet.

Sterkte hé meid.

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Sterkte TS, zorg goed voor jezelf.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:26

lieveli schreef:
Natuurlijk hebben mannen gevoel, maar toch ook een gezond verstand?

Ik vraag me echt af of sommige bokkers niet een beetje wereldvreemd zijn, zo apart wordt er over mannen gesproken. Je hebt toch ook vaders, broers, vrienden? Dat zijn ook mannen.

Deze indruk krijg ik ook....

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:28

Jolliegirl schreef:
KoudbloedKim schreef:
Verkrachting is verkrachting, wát de omstandigheden ook zijn; als één van de twee (of meer) niet wil, hoort het niet te gebeuren!

Maar hee...dr zijn altijd twee kanten aan een verhaal....! Wij horen er nu maar een.

Je kan op zn minst dingen proberen te voorkomen..

Ik blijf erbij dat ik niet snap wat een 22 jarige met een getrouwde man om 00.30 in dr pyama moet.....
En dan ook nog zelfstandig t huis uit laten gaan?

Denk dat TS wat te goed van vertrouwen is geweest...
En dat heeft verkeerd uitgepakt...

Voorkomen? En hoe dan? Had ze in driedelig pak moeten zitten? Misschien gaat ze normaal wel pas om 2 uur naar bed en is half 1 een normale tijd voor haar om nog even snel met een getrouwde collega waarmee ze een vriendschappelijke band had een filmpie te kijken.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:28

Jolliegirl schreef:
KoudbloedKim schreef:

Je kan op zn minst dingen proberen te voorkomen..

Ik blijf erbij dat ik niet snap wat een 22 jarige met een getrouwde man om 00.30 in dr pyama moet.....
En dan ook nog zelfstandig t huis uit laten gaan?

Denk dat TS wat te goed van vertrouwen is geweest...
En dat heeft verkeerd uitgepakt...
Man, vrouw, cavia, bezoek ontvang je in mijn wereld sowieso niet in pyjama, maar als anderen hier geen problemen mee hebben, wie ben ik dan om daar wat van te vinden? Bovendien liet ze niet zomaar een willekeurige getrouwde man in haar huis, maar iemand die ze goed kent. Moet ik ook plotseling argwanend worden als ik afspreek met mijn beste vriend, die een vriendin heeft? Kom nou! Misschien moeten we allemaal maar geen bezoek meer ontvangen, stel dat je buurmeisje ineens een crush op je blijkt te hebben en je probeert te zoenen. 8)7

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:30

Ik lees hoe iedereen valt over het deel dat de man zijn telefoon boven lag.

Nu weet ik niet in wat voor huis de TS woont.

Maar ik heb jaren met mijn ouders in een "omgekeerd Maisonnette" woning gewoond.
Bij dat soort woningen zijn de woonvertrekken (woonkamer en keuken) op de bovenverdieping en de slaapkamers en de badkamer op de benedenverdieping.

In dat geval moet je dan naar boven om iets uit de woonkamer te pakken.

Verder zou ik de TS veel sterkte willen wensen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:31

Jeetje TS, het is niet niks wat je overkomen is. Ik kan me voorstellen dat je nu nog niet klaar bent om er met je ouders over te spreken, ik kan me ook helemaal voorstellen dat je er niet sterk genoeg voor bent om aangifte te doen.

Ik ga in het advies van pien_2010 mee en ik wil je dan ook adviseren contact te zoeken met slachtofferhulp, zij kunnen je in elk geval een goed luisterend oor bieden.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:34

Heeft er toevallig iemand ervaring met slachtofferhulp en die dit hier kan vertellen?
Wellicht wordt zo de stap voor de TS kleiner om contact op te nemen...als ze weet dat ze daar met een gerust hart terecht kan.

TS, ik heb de site even voor je opgezocht:

https://www.slachtofferhulp.nl/seksueel ... anranding/
Laatst bijgewerkt door Yucca op 13-03-15 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:34

KBK, als ik advocaat van de duivel mag spelen, vooropgesteld dat TS NIET wilde, dus dat meneer zijn tengels en andere lichaamsdelen thuis had moeten laten:

Mogelijk verhaal van meneer:
ik ging bij mijn collegaatje nog even wat drinken. het was al laat en ze ontving me in haar nachtkleding. We zaten wat te dollen, ik daagde haar wat uit. Ze duwde mij plagend een aantal keren weg. Waarom ik vond dat het plagend was? Nou ze bleef wel heel de tijd bij mij in de buurt zitten. Als ze echt niet wilde, had ze wel op een andere stoel gaan zitten. Op een gegeven moment gaf ze aan dat ze naar bed wilde en ging naar haar slaapkamer. Mijn telefoon lag nog in de (slaapkamer / woonkamer) en ik wilde haar later nog een nachtzoentje geven. Ze was al vast in bed gekropen, dus ik dacht dat ze me uitnodigde voor meer. Ze plaagde me weer toen ik haar wat uit zat te dagen. Net doen of ze niet wilde. Op een gegeven moment bleef ze gewoon liggen, dus ik dacht dat ze het er toch mee eens was en toen hebben we gevreeen.

Laat ik voorop stellen: Nee hoort Nee te zijn. Punt, geen discussie.

Stel nu dat een goede vriend van je met bovenstaand verhaal bij je komt en daarna zegt dat de dame in kwestie hem aanklaagt voor verkrachting.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:38

Rocamor schreef:
KBK, als ik advocaat van de duivel mag spelen, vooropgesteld dat TS NIET wilde, dus dat meneer zijn tengels en andere lichaamsdelen thuis had moeten laten:

Mogelijk verhaal van meneer:
ik ging bij mijn collegaatje nog even wat drinken. het was al laat en ze ontving me in haar nachtkleding. We zaten wat te dollen, ik daagde haar wat uit. Ze duwde mij plagend een aantal keren weg. Waarom ik vond dat het plagend was? Nou ze bleef wel heel de tijd bij mij in de buurt zitten. Als ze echt niet wilde, had ze wel op een andere stoel gaan zitten. Op een gegeven moment gaf ze aan dat ze naar bed wilde en ging naar haar slaapkamer. Mijn telefoon lag nog in de (slaapkamer / woonkamer) en ik wilde haar later nog een nachtzoentje geven. Ze was al vast in bed gekropen, dus ik dacht dat ze me uitnodigde voor meer. Ze plaagde me weer toen ik haar wat uit zat te dagen. Net doen of ze niet wilde. Op een gegeven moment bleef ze gewoon liggen, dus ik dacht dat ze het er toch mee eens was en toen hebben we gevreeen.

Laat ik voorop stellen: Nee hoort Nee te zijn. Punt, geen discussie.

Stel nu dat een goede vriend van je met bovenstaand verhaal bij je komt en daarna zegt dat de dame in kwestie hem aanklaagt voor verkrachting.

Idd, dit verhaal lijkt me helemaal niet raar :=
Iedereen zegt denk ik wel eens nee om dan toch overstag te gaan, na een beetje aandringen. En echt niet dat we dat allemaal zooooo onprettig vinden dan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:38

Ja of hij dacht, ik ga mijn goddelijke gang want het is een makkelijk slachtoffer dat haar mond zal houden.

Dit soort invullingen zijn onnodig en gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:39

Rocamor, ten eerste vind ik het niet gepast om te gaan speculeren over het verhaal van de dader, want dat is hij in mijn ogen wel.
Ten tweede, mocht het zo zijn gegaan, vind ik nog ongehoord om door te gaan!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:40

Yucca schreef:
Heeft er toevallig iemand ervaring met slachtofferhulp en die dit hier kan vertellen?
Wellicht wordt zo de stap voor de TS kleiner om contact op te nemen...als ze weet dat ze daar met een gerust hart terecht kan.

TS, ik heb de site even voor je opgezocht:

https://www.slachtofferhulp.nl/seksueel ... anranding/

Ja. Een vrouw die ik ken is hulp gaan halen bij slachtoffer hulp en zij is daar zeer goed uit gekomen en was erg enthousiast.

Het fijne is dat SH echt achter het slachtoffer gaat staan en vandaar uit met je gaat zoeken en met ideeën komt hoe je het nare gebeuren een plek kunt geven. Ze doen niets waar jij niet aan toe bent. Dat vond die vrouw zo vertrouwenwekkend.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:41

Beste ts, ik ben (o.a.) slachtofferhulpverlener en heb bij slachtofferhulp Nederland gewerkt. Ook met verkrachtingszaken en reken maar dat je daar serieus genomen gaat worden. Je krijgt daar iemand toegewezen die je gaat ondersteunen en, als je dat wilt, met je meegaat om aangifte te doen. Maar ze zullen je daar nooit toe gaan pushen, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Er komen ook verkrachtingen binnen relatie's voor waarbij de verkrachter wel degelijk een veroordeling heeft gekregen.

Bij slachtofferhulp gaan ze je echt niet veroordelen omdat je die man binnen hebt gelaten en naar bed bent gegaan. Een verkrachting is een verkrachting, ongeacht de omstandigheden waarin.

Als je wilt mag je me gerust een pb sturen. Ik wil je best een luisterend oor bieden maar ik denk dat het voor jou fijner is als je met iemand kan praten die je ook kan zien. Bij slachtofferhulp heb je altijd de keus om naar het kantoor te gaan of de hulpverlener bij je thuis te laten komen.

Heel veel sterkte!

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:09

Iedereen zit te discussiëren in dit topic, een topic dat is aangemaakt door een vrouw die haar verhaal kwijt wilt met een stille roep om hulp.
We weten het nu wel, iedereen blijft zijn eigen mening houden, maar uiteindelijk is het zo dat TS degene is met een trauma waar ze nog heel lang mee zit.
TS heeft hulp nodig en van wie, dat weet ze zelf denk ik het beste (vriendin, slachtofferhulp ect.).
Het is ''fijn'' dat mensen die hetzelfde hebben meegemaakt het allemaal beter weten, maar denk je dat TS daar nu over na kan denken? TS heeft het waarschijnlijk enorm zwaar nu met oplopende emoties en ze is waarschijnlijk ook helemaal in de war. Die discussies die hier gevoerd worden die dringen waarschijnlijk nog niet eens tot haar door, dus misschien is het inderdaad beter om haar sterkte te wensen, want wat moet zij met deze discussies?

TS, enorm veel sterkte en ik hoop dat je snel hulp zult ontvangen.

werkschaduw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 16:12

lieve mensen om duidelijkheid te kweken boven is bij mij mijn woonkamer. Oftewel zijn spullen lagen in de woonkamer op tafel en niet eens in de buurt van mijn slaapkamer. Hoop dat dit wat duidelijkheid schept

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:14

werkschaduw schreef:
lieve mensen om duidelijkheid te kweken boven is bij mij mijn woonkamer. Oftewel zijn spullen lagen in de woonkamer op tafel en niet eens in de buurt van mijn slaapkamer. Hoop dat dit wat duidelijkheid schept

Jij hoeft je helemaal niet te verantwoorden TS. Trek je aub niets aan van dat commentaar. Slaat werkelijk nergens op.

werkschaduw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 16:14

minikatje schreef:
Wat als ze zijn mob geleend had en dat hij had beloofd dat hij die zou pakken en weggaan?
Wat als ts op gezette tijden.medicatie nodig heeft.
Deze man is over alle grenzen heen gegaan.en heeft alle signalen moedwillig genegeerd.
Denk je dat ts het ook niet anders had aangepakt als ze deze uitkomst wist?

En wat je collega's betreft. Ik werk ook tussen mannen en die zullen zeker jouw kant kiezen. Dit zijn namelijk zaken.die verstoort gedrag tonen. En hoe dirft hij! Alles bekennen en denken dat het goedzot.
Die klootzak wist dat het niet mocht en ging door.

ik moet inderdaad rond dezelfde tijd medicatie innemen die dag was ik er al vrij laat mee. ik weekend

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:15

alexonline schreef:
Captain schreef:
Sorry TS, ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal. Waarom doe je in hemelsnaam nog om half 1 's nachts de deur open?

Gelukkig ben ik dus niet de enige die het verhaal op z'n lichts gezegd een beetje "Appart" vindt.
Mocht het wel zo zijn gegaan, dan zeker aangifte doen want de kans op herhaling acht ik aardig groot.

Dat dus..
Ik vind t echt heel erg voor je TS.. Dit gun ik mijn ergste vijand nog niet.. Maar vind t wel een beetje vreemd allemaal..

Maargoed ontopic: ik raad je met klem aan aangifte te doen.. Niet zo slim (sorry) om je beddegoed in de was te doen, dit zou erg goed van pas zijn gekomen ivm sporen..

T is nu ook te laat voor een onderzoek denk ik? Zo niet, ook meteen laten doen.. Sterkte ermee..

werkschaduw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 16:18

Anoniem schreef:
Nee is natuurlijk nee.
Je wilde het niet maar je bent zel ook wel erg naïef geweest door hem bij je thuis te laten komen op zo'n laat tijdstip. bier te gaan drinken en hem mee naar boven te laten gaan. het is een beetje de kat op het spek binden.
Nietemin had hij niet zo ver mogen gaan en is het gewoon een enorme hufter.

ik ga denk ik stoppen met alles lezen . Ik voelde me al zwaar poedersuiker en het word er niet beter op. Hij was een zeer goede vriend kende elkaar al lang en hebben vaker samen biertje gedronken film gekeken enz. ik was zijn uitlaat klep voor zijn problemen thuis met praten.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:19

:(:) Ik zat al te denken. War moet hij. In je slaapkamer voor zijn spullen. Dus ging ik denken
Aan een omgekeerde woning( slaapkamer enzo beneden. Woonkamer boven). Dus je hoeft je niet verantwoorden.

Ik hoop dat het wat beter gaar( snap natuurlijk dat het een heele inpacht is geweest). Hoop dat je snapt wat ik er mee bedoel :(:)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:20

Casmihra schreef:
Iedereen zit te discussiëren in dit topic, een topic dat is aangemaakt door een vrouw die haar verhaal kwijt wilt met een stille roep om hulp.
We weten het nu wel, iedereen blijft zijn eigen mening houden, maar uiteindelijk is het zo dat TS degene is met een trauma waar ze nog heel lang mee zit.
TS heeft hulp nodig en van wie, dat weet ze zelf denk ik het beste (vriendin, slachtofferhulp ect.).
Het is ''fijn'' dat mensen die hetzelfde hebben meegemaakt het allemaal beter weten, maar denk je dat TS daar nu over na kan denken? TS heeft het waarschijnlijk enorm zwaar nu met oplopende emoties en ze is waarschijnlijk ook helemaal in de war. Die discussies die hier gevoerd worden die dringen waarschijnlijk nog niet eens tot haar door, dus misschien is het inderdaad beter om haar sterkte te wensen, want wat moet zij met deze discussies?

TS, enorm veel sterkte en ik hoop dat je snel hulp zult ontvangen.

Ik denk dat door de grote, dikke duimen van meerdere personen voor TS, de geloofwaardigheid zeer snel wordt betwist. In het verleden bleken Bokkers de meest wilde verhalen te hebben verzonnen. Terwijl hele hordes mensen onwijs hebben meegeleefd met die personen. En de mensen die werkelijk slachtoffer zijn, lijden daar dan ook onder, helaas.

Als TS mijn vriendin zou zijn, zou ik haar mijn schouder aanbieden en haar naar het politieburo of haar ouders sleuren om haar bij te staan het "publiekelijk" te maken. Om te zorgen dat ze professionele hulp gaat krijgen dit te verwerken en om te voorkomen (proberen althans) dat deze man het nog een keer gaat doen.

TS, hoop echt dat je je ouders op de hoogte brengt en aangifte doet.

werkschaduw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 16:21

blijkbaar heeft niemand hier vrienden die s nachts altijd welkom zijn als ze je nodig hebben. laat maar ik heb het gehad. bevestigt het alleen maar meer voor mij dat ik dom ben geweest. mijn baas is helaas niet de baas van het hele bedrijf . ik werk als een koerier op een loods waardoor er dus meerdere "bazen" rondlopen. De baas de hoogste dus. weet van niks

djuulsie

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:23

Meis, je bent helemaal niet dom geweest! Die banketstaaf had gewoon met zijn poten van je af moeten blijven :(:) PB staat open als je wil praten.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:24

Jij bent niet dom geweest ts. Laat je niet neerhalen door blaaskaken hier op bokt.
Als je echt, maar dan ook echt, je verstand gebruikt weet je heus wel dat dit niet jouw schuld is. HIJ is fout. Ik zou je dolgraag een hele dikke knuffel willen geven om je vervolgens naarna mee te slepen naar het politiebureau.

Heel veel sterkte ts, ik hoop dat je er wat mee gaat doen. In ieder geval praten, zodat je je ei kwijt kan..