Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lumi

Re: Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:07

ik moet voor aankomende week nog 7 lessen maken, maar ik ben nu al weer een uur op het internet niks aan het doen, en zo gaat het dus de hele tijd, terwijl ik het toch echt zometeen moet inleveren

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 15:10

Lienie_F schreef:
ik moet voor aankomende week nog 7 lessen maken, maar ik ben nu al weer een uur op het internet niks aan het doen, en zo gaat het dus de hele tijd, terwijl ik het toch echt zometeen moet inleveren

We moeten je verbannen uit het Y&O topic }:)
Ik heb het nu druk op stage dus niet zo veel tijd meer om dingen in te halen. Maar wel al een aantal verslagen afgemaakt! In het weekend gun ik mezelf nu ik iets meer ademruimte heb wel echt vrije tijd. 40 uur in de week aan het werk zijn valt best zwaar. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:11

Ik zit ook al de hele middag niks te doen.. Beetje met m'n zusje aan het kloten en TV kijken. Moet nog 2 dossiers maken die volgende week ingeleverd moeten worden en moet eigenlijk ook echt werken vandaag, anders zit ik tot vrijdag zonder geld :=

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:13

Simoonzel: Maar je doet het wel! Dat vind ik wel heel knap van je.

Hebben jullie er ook last van dat je in de winter zo'n soort dip hebt, waarin je motivatie onder het vriespunt zit (net als de temperatuur), waardoor je rond februari/maart een soort van in paniek schiet omdat plotseling blijkt dat je wel heel veel moet inhalen? Dat heb ik nu namelijk. :( Net als vorig jaar. En het jaar ervoor. En het jaar daarvoor, en... :o

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:24

marley93 schreef:

Hebben jullie er ook last van dat je in de winter zo'n soort dip hebt, waarin je motivatie onder het vriespunt zit (net als de temperatuur), waardoor je rond februari/maart een soort van in paniek schiet omdat plotseling blijkt dat je wel heel veel moet inhalen? Dat heb ik nu namelijk. :( Net als vorig jaar. En het jaar ervoor. En het jaar daarvoor, en... :o

:brr:

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:26

Simoonzel schreef:
Lienie_F schreef:

We moeten je verbannen uit het Y&O topic }:)
Ik heb het nu druk op stage dus niet zo veel tijd meer om dingen in te halen. Maar wel al een aantal verslagen afgemaakt! In het weekend gun ik mezelf nu ik iets meer ademruimte heb wel echt vrije tijd. 40 uur in de week aan het werk zijn valt best zwaar. :oo

haha dat zou misschien wel wat productiever zijn xD
maar ik heb ook nog pinterest dus of het veel helpt?? :+

40 uur is echt best wel veel, en wat goed van je verslagen!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:41

kwii schreef:
marley93 schreef:

:brr:

:j Dat dus.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:29

Hier ook alweer zwaar aan het uitstellen. Ik moest eigenlijk vrijdag al de literatuurstudie afmaken van mijn scriptie en het lukt me niet om me eraan te zetten. Net als Simoonzel ben ook ik vrij gesloopt van een 9 tot 5 ritme de hele week door stage (zonder reistijd ingerekend natuurlijk). Op dinsdag na, dan moet ik naar school voor 3 of 4 uurtjes les, dat hangt af van week tot week. Ik heb 's avonds vaak de fut gewoon niet om nog aan taken en opdrachten te werken maar omdat ik het wel 'moet' blijf ik uitstellen, uitstellen, uitstellen tot het alweer 1 of half 2 's nachts is en ik vervolgens besluit dat het te laat is en ik beter kan gaan slapen. En de volgende dag er weer uit om 7 uur 's ochtends dus ik ben elke dag gesloopt en dus 's avonds sowieso te moe... Mooie vicieuze cirkel heb ik mezelf weer in gekregen :roll:

En dan is het weekend, gister drukke dag gehad dus geen tijd om eraan te werken, ook omdat ik een beetje slaap in moet halen omdat ik zo dood ben van 4, 5, 6 uur slaap per nacht doordeweeks, en nu zit ik hier. Alweer een paar uurtjes bokt te lezen, youtube te kijken, tv te kijken _-:(

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:42

Hier een uitsteller.

Ik moet over 2 weken mijn wetenschappelijk verslag inleveren. Het enige wat ik tot nu toe heb is de inleiding omdat dat verplicht was voor vorige week :+ Verder kan ik nergens de motivatie vinden om eraan te beginnen, omdat het gewoon echt een rot verslag is. Daarnaast heb ik over 2 weken ook mijn tentamen waar ik nog niet voor begonnen ben met leren.. En volgende week verhuis ik naar Amsterdam, waardoor het een grote zooi is hier in huis.. Lekker chaos hier :=

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:45

Ik ben ook zo :D
In alles!

Ik ben ook echt een dromer. Ik plan heel veel. Ik vind het heerlijk om planningen te maken voor hoe ik het in een periode allemaal ga aanpakken. Ik voer het alleen nooit uit.

Wat bij mij gelukkig wel zo is, is dat ik goed werk onder druk. De week voor de tentamens sluit ik mezelf op en maak ik in veel stress alles wat nodig is. Ik kom er toch iedere keer weer mee weg en daarom verander ik het denk ik niet.

Ik vind het wel lastig hoor, ik baal vaak van mezelf want in mijn perfecte wereld hou ik alles heel netjes bij :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:41

Heuj, dag ziekgemeld en wel... 300 woorden en een klein opzetje gemaakt. -O-
Ondertussen een film gekeken, op het internet rondgehangen, met de honden gespeeld, een beetje geschreven aan een oud verhaal...
Gaat niet heel vlot zo. :n

Citaat:
Wat bij mij gelukkig wel zo is, is dat ik goed werk onder druk. De week voor de tentamens sluit ik mezelf op en maak ik in veel stress alles wat nodig is. Ik kom er toch iedere keer weer mee weg en daarom verander ik het denk ik niet.

Dit had ik tot dit jaar ook. Nu heb ik dus teveel uitgesteld en te lang laten liggen... En dan lukt het helemaal niet meer.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:07

Ik kan alleen maar werken onder druk, en ik haat het! nu ook weer de hele middag aan het kloten, terwijl ik al klaar had kunnen zijn :n

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:46

Mag ik mezelf nog melden? :D
Ik had vandaag een franstoets waar ik niet voor heb geleerd, ben dus ook niet gegaan. Woensdag heb ik er nog één, dus moet nu voor woensdag 2 franstoetsen leren. Ook is over een week de toetsweek en heb ik nog niets gedaan aan natuurkunde, frans, engels én nederlands -O-
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, moet dat?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:49

Welkom, natuurlijk mag je jezelf melden.

Je hebt dus flink wat te leren.
Voor mij werkt de methode van pomodoro het beste, alleen dan met 15 minuten werken en dan 5 minuten pauze. Omdat ik door bijv. bokt snel afgeleid raak, gebruik ik de app Strict Workflow. Het is even een trucje om het goed in te stellen, maar nu ben ik er dol op.

https://chrome.google.com/webstore/deta ... kigkefkbhd

Vandaag via deze app weer flink werk kunnen verzetten, en zo meteen nog meer werk (want ik ben nog niet klaar). Ik heb in ieder geval al mijn verslag afgerond. En allerlei andere dingen gedaan die ik vandaag wilde doen.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:53

Bedankt, ik ga het meteen downloaden :) Heb inderdaad al weleens mezelf een bokt-ban gegeven, maar facebook en youtube bleven dan gewoon open. Ik ga dit eens even proberen!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:53

Misschien dat ik die app ook maar eens moet gaan gebruiken.

Ben van ongeveer half 5 thuis van stage. Heb nog een hoop te doen voor morgen en ben nog steeds niet begonnen. Ik wou eerst nog even genieten van het zonnetje, dan maar ineens met de hond en de katten even buiten gezeten en foto's gemaakt. Daarna even in mijn zetel en nu ben ik aan het wachten tot het eten klaar is (want werken met honger lukt hier niet zo goed :Y) )

Na het eten ga ik er wel proberen in te vliegen! (Maar eerst alle spullen van vandaag nog uit mijn fietstassen halen. := )

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:23

Ik ben trots op mezelf :Y) Vanmorgen een goed begin gemaakt aan mijn wetenschappelijke verslag! Nu ga ik pauze houden en gamen _O- Ik ga wel proberen vanmiddag alvast te beginnen aan leren voor het tentamen.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:08

Aargghhh! Heb ik nu eindelijk de moed verzameld om aan dat stageverslag te beginnen, ligt de ELO er weer eens uit waardoor ik de opdracht niet kan zien _-:( _-:( _-:(

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:31

Ik heb vorige week twee kiezen laten trekken, en nu nog barstende hoofdpijn. Dit is de laatste week dus zou eigenlijk keihard aan de bak moeten, het wil alleen niet lukken |o

Storend he van die schooldingen die het dan niet doen als je het nodig hebt, zo herkenbaar.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:38

Ik ben een paar dagen ziek geweest dus niet veel gedaan, nu weer wat fitter dus thuis wat uitgesteld werk opgepakt, en ook weer aan de studie... Loop nog wel achter, maar ga langzaam de goede kant op :)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:42

Ik heb samen met een beetje hulp van iemand op school een aanpak gemaakt, aan de hand van waar ik tegen aan loop. En ik heb gisteravond daarom dus ook echt wat gedaan!

Wat ik nu doe: Als ik uit school kom maak ik een lijstje van dingen waar ik aan wil beginnen of wil afmaken. Ik heb met mezelf vaste tijden en dagen afgesproken en zorg dat ik 15 minuten werk waar dan 15 minuten pauze tegenover staat. Structuur is voor mij belangerijk, en ik moet zorgen dat ik niet 'het is zoveel en dat moet allemaal in 1 keer gebeuren 'gevoel krijg, daarom dus ook gewoon net zo veel pauze als ik werk, dat vind ik namelijk een soort van eerlijker tegenover mezelf.

Dit ging gisteren best oke, en ik ga nu weer zo'n blokje doen om nog een paragraaf van geschiedenis samen te vatten.
Wat net als vele andere: als ik eenmaal geconcentreerd bezig ben ga ik als een speer, maar dat beginnen is zo moeilijk :')

Dit werkt voor mij, misschien hebben jullie er ook wat aan. :)

Edit: en als ik niet kan beginnen blokkeer ik alle websites waar ik graag mijn tijd verdoe zodat ik daardoor niet meer afgeleid word, ik kan er dan toch niet meer op :Y)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:06

Dat vind ik op zich wel een goede tip met een goede gedachtengang achter. Misschien moet ik dat ook eens proberen, in van die blokjes...

Momenteel op stage ook uitstelgedrag :') Ik moet al de hele tijd verder met het bespreken van grafieken (echt niets supermoeilijk ofzo dus dat kan al geen reden voor uitstellen zijn) en ik ben de hele tijd Facebook en YouTube aan het kijken. *diepe zucht* En het moet vanavond toch écht af!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:04

Wil ik braaf een stukje documentaire gaan kijken op youtube (waar ik dus echt geen zin in heb, maar ik wil het toch doen). Dus klik ik hem aan en druk op pomodoro, weg beeld...

Ik was even vergeten dat ik youtube ook in het lijstje had gezet. Daar heb ik hem nu maar tussenuit gehaald want ik gebruik eigenlijk nooit youtube om te gaan soggen. Dus zo meteen ben ik een kwartier een documentaire kijken (dan moet ik daarna nog 2x, maar goed. Ieder blokje is er één)

Overigens gaan mijn verslagen echt super lekker. Ik ben dol op de app strict workflow, dus het werken met blokjes, vandaag wordt waarschijnlijk de derde dag op rij dat ik een verslag schrijf. Dus dan kan ik morgen aan BT1.7 beginnen. En dat terwijl ik eergisteren en vandaag een verslag van 0 moest opbouwen. Gisteren had ik het wel makkelijker, want dat verslag was min of meer af, bleek toen ik er naar ging kijken.

En voor de rest ben ik ook dol op RTM, remember the milk ( http://www.rememberthemilk.com/ ), waarmee ik een to-do lijst voor een volledige week maak en dan op maandag uitprint. Iedere dag heb ik een paar taken die ik moet afvinken op die dag (wandelen, vitaminepil slikken, afwassen en meestal ook verslag werken), de rest van de taken mag ik ook vooruit of naderhand doen. Waardoor ik juist op maandag een gigantische piek heb met activiteit, omdat ik dan alvast zo veel mogelijk dingen wil afstrepen voor de rest van de week, en ik de rest van de week actief blijf omdat ik een lijstje heb met dingen die ik wil afronden.

Vandaag staat er nog documentaire kijken en afwassen open, maar ik wil ook mijn verslag afronden dus daar ga ik nog extra aan (die ik dan voor zondag mag afvinken, want zaterdag+zondag mag ik voor het verslag vooruitwerken en zaterdag is al afgevinkt), daarnaast wil ik nog een informatieboek lezen voor morgen en een tekening schetsen. Want dan hoef ik morgen alleen nog maar de dingen die op de dag zelf moeten en kan ik alvast vrijdag, zaterdag en zondag vooruit werken (tijdschrift lezen 3x, informatieboek lezen 3x en film kijken) en heb ik tijd om mijn enige te-laat-punt nog weg te werken (foto's uitzoeken, is een grote taak met weinig haast).

Op deze manier heb ik ook bijna mijn tijdschriftenstapel weggelezen, die in de loop der jaren gigantisch uit zijn voegen was gegroeid (60+ tijdschriften)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:51

Nou jullie gaan wel lekker hoor! :j

Ook ik ben begonnen met een van de laatste verslagen, moet wel volgende week af zijn. En moet nog een verslag voor morgen maken, maar vanavond eerst paardrijden...hihi

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:26

Voor morgen 60 blz leren... Niet begonnen.. Totaal geen zin in.
Vandaag heb ik wel een 9,7 voor engels binnen gesleept :)