Twijfelen om iemands uiterlijk: is dat eerlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 01:10

@Yv: fijn dat het nu duidelijker is, soms toch lastig om precies te verwoorden wat je bedoeld.

@Roosch: het is ook niet zo dat ik helemaal niks aan hem aantrekkelijk vind fysiek gezien . Je kan toch iemand onaantrekkelijk vinden, maar hij heeft misschien wel een mooie neus/lippen/voeten\weet ik veel. Dat maakt hem niet ineens wel aantrekkelijk(knap). Maar de (fysieke) aantrekkingskracht die ik voel tussen ons is toch voornamelijk door wie hij is; hoe lief, slim,grappig hij is. Dus ik vind hem wel aantrekkelijk, maar niet knap-aantrekkelijk.

Overigens vind ik het woord onaantrekkelijk nogal vervelend om te gebruiken, vooral over m'n vriend (lelijk vind al helemaal een naar woord, dat gebruik ik überhaupt nooit; over niemand. Maar dat terzijde) maar als ik 'niet aantrekkelijk' zou gebruiken is het niet altijd duidelijk wat ik wanneer bedoel denk ik.

Anoniem

Re: Twijfelen om iemands uiterlijk: is dat eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 01:17

Ik kan al niet eens een relatie hebben met iemand die het idee heeft dat hij 'settelt' voor mij, laat staan een kerel die er openlijk voor uit komt dat hij me niet aantrekkelijk vind. Hoe veel uitleg ik ook lees van SpeechLess, ik snap het niet. Maar goed, dat zal wel aan mij en mijn oppervlakkigheid liggen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 08:14

Ach weet je, het is altijd wat natuurlijk. Als ik een relatie heb met iemand die mij niet aantrekkelijk vindt dan zou ik dat niet kunnen want dan zou ik altijd onzeker zijn. Maar als ik een relatie heb met iemand die mij woest aantrekkelijk vindt dan zou ik weer steeds denken dat hij iets met mij wil om mijn uiterlijk en niet om mijzelf hoe ik echt ben....

Zucht.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 10:35

Haha Suzanne... :')

Als mijn vriend tegen mij zou zeggen dat ie me niet aantrekkelijk zou vinden zou ik daar wel onzeker van worden ja. Vind dat toch wel een beetje een rare verstandhouding binnen een relatie (no offence naar SpeechLess, iedereen moet lekker doen wat 'ie zelf wil).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 10:51

Suzanne F. schreef:
Ach weet je, het is altijd wat natuurlijk. Als ik een relatie heb met iemand die mij niet aantrekkelijk vindt dan zou ik dat niet kunnen want dan zou ik altijd onzeker zijn. Maar als ik een relatie heb met iemand die mij woest aantrekkelijk vindt dan zou ik weer steeds denken dat hij iets met mij wil om mijn uiterlijk en niet om mijzelf hoe ik echt ben....

Zucht.

Ik vraag me af of je een relatie kan hebben met iemand die je kwa karakter totaal niet leuk of interessant vindt. :)

Nee, ik zou ook geen relatie willen met iemand die me niet aantrekkelijk vindt. Die zich "tevreden stelt" met mij dus. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 10:58

Ayasha schreef:
Nee, ik zou ook geen relatie willen met iemand die me niet aantrekkelijk vindt. Die zich "tevreden stelt" met mij dus. :)

Erg _O- in het licht van de 'wetenschappelijke' opmerking van een paar paginas terug :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:05

Huertecilla schreef:
Ayasha schreef:

Erg _O- in het licht van de 'wetenschappelijke' opmerking van een paar paginas terug :D

Het gaat er niet om dat ie me perfect moet vinden. Dat ben ik niet. Het gaat er om dat ik het niet fijn zou vinden indien mijn man glashard zou schrijven dat ik niet aantrekkelijk ben. Iemand afwijzen op basis van "niet bruin genoeg" of "2 cm te kort" of "hij draagt sandalen" vind ik nog iets anders dan iemand in zijn geheel niet aantrekkelijk vinden maar er toch voor settelen. Dan doet één van de twee zichzelf dus bij voorbaat tekort in diens mening. Klinkt als een relatie die gaat slagen! :)
Maar waar doe ik eigenlijk de moeite voor.. Ik ben er zeker van dat jij het toch wel gedraaid krijgt dat jij gelijk hebt. :)

Verder is de enige omhooggevallen zelf geproclameerde "wetenschapper der relaties" hier degene die mij terecht wijst HC. :) Ik heb nooit beweerd dat mijn theorie enige wetenschappelijke ondergrond heeft. Vandaar ook het begin "ik denk" en niet "het is wetenshappelijk bewezen dat..."

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:36

Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik het andersom ook had gekund..
Mijn vriend vind het ook niet echt leuk om te horen, maar ik vond het wel belangrijk om er eerlijk over te zijn. Het is nou eenmaal zo. Maar dat maakt onze relatie voor mij niet minder en voor hem ook niet.
Overigens voelt het voor mij helemaal niet alsof ik me tevreden stel met hem en zo voelt het voor hem ook niet weet ik.
Tsja of onze relatie stand houdt weet ik ook niet, maar dat kun je nooit weten.. Als er dingen opspelen zullen we het daar over hebben en dan zien we wel waar we ons dan goed bij voelen. Maar ik denk niet dat ik het ooit om z'n uiterlijk uit zou maken.

Ik heb trouwens wel getwijfeld om het hier zo neer te zetten, maar ik zit vrij anoniem op bokt dus het is niet zo dat nu iedereen dit weet over ons en ik wilde laten weten dat het naar mijn mening wel kan of in ieder geval tussen ons kan het.
Niemand hoeft onze relatie ook verder te snappen, zolang we dat zelf maar doen ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:50

Ik heb een relatie gehad met een jongen wiens uiterlijk me niet aanstond. In het begin wel hoor, al vond ik hem wat klein maar toen schoor hij zijn hoofd kaal. Misschien superoppervlakkig en er zat meer scheef tussen ons dan alleen dat, maar toen hij zo op Gollum leek inclusief pukkels op zijn schedel werd ik niet meer blij van hem. Het is nog een tijdje doorgesudderd want we waren wel echt maatjes. Het was ook echt een pijnlijke breuk. Maar ik kon niet meer fysiek zijn met hem.

Uiterlijk telt mee voor mij. Mijn huidige vriend geeft me kriebels en giechels.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:28

Ayasha schreef:
Verder is de enige omhooggevallen zelf geproclameerde "wetenschapper der relaties" hier degene die mij terecht wijst HC. :) Ik heb nooit beweerd dat mijn theorie enige wetenschappelijke ondergrond heeft. Vandaar ook het begin "ik denk" en niet "het is wetenshappelijk bewezen dat..."

En hoppa gelijk een persoonlijk aanval.

Nogmaals:

http://www.amazon.es/Sex-Dawn-Stray-Mod ... ex+at+dawn

is de beste investering in tijd en geld welke je kan doen met betrekking tot perspectief over moderne menselijke relaties.
Wetenschappelijk solide onderbouwd :)*
en met een ongekende rijkdom aan bronreferenties +:)+

Voor de rest is het mijn persoonlijke mening gebaseerd op persoonlijke ervaring over zeg 40 jaar betekenisvolle relaties dat er veel meer van het moment genoten moet worden; van wat het leven aan *\o/* te bieden heeft.
Dat eerlijkheid (naar jezelf en betrokkenen) vele, VELE malen belangrijker is dan wat ook.

Uiterlijk IS belangrijk. Alleen niet voor alles en er is nog VEEL meer belangrijk en wederom situationeel verschillend.
Horses for courses; relaties ook.
Kies gerust voor een zesje voor thuis, een zeven voor museumbezoek en een negen voor meervoudige orgasmes (en dan nog moet die 9 weten waar de knoppen zitten en hoe die te bedienen).
Vindt een ander dat niet kunnen, welnu, dan doet die dat toch zelf niet :)*

JOUW leven, JOUW keuzes.
Geniet en niet met mate.
LEEF! a3vt!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:35

SpeechLess schreef:
Ik heb trouwens wel getwijfeld om het hier zo neer te zetten, maar ik zit vrij anoniem op bokt dus het is niet zo dat nu iedereen dit weet over ons en ik wilde laten weten dat het naar mijn mening wel kan of in ieder geval tussen ons kan het.
Niemand hoeft onze relatie ook verder te snappen, zolang we dat zelf maar doen ;)

Bedenk verder dat wat hier geschreven wordt volstrekt virtueel is.
Menig moraaldame hier verdient bij/heef bijverdiend in de prostitutie, gaat vreemd, ontkent dat de partner vreemd gaat etcetera.
Eerlijkheid is bepaald geen troef hier; hypocrisie wel.
Net de samenleving...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:47

Huertecilla schreef:
Bedenk verder dat wat hier geschreven wordt volstrekt virtueel is.
Menig moraaldame hier verdient bij/heef bijverdiend in de prostitutie, gaat vreemd, ontkent dat de partner vreemd gaat etcetera.
Eerlijkheid is bepaald geen troef hier; hypocrisie wel.
Net de samenleving...

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten HC... :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:22

_Nelleke_ schreef:
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten HC... :roll:

Hahahahahaha _O-

Ik kom er rond vooruit meid *D
dan is het geen bedrog :)*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:47

Huertecilla schreef:
Ayasha schreef:

En hoppa gelijk een persoonlijk aanval.

Nogmaals:

is de beste investering in tijd en geld welke je kan doen met betrekking tot perspectief over moderne menselijke relaties.
Wetenschappelijk solide onderbouwd :)*
en met een ongekende rijkdom aan bronreferenties +:)+

Voor de rest is het mijn persoonlijke mening gebaseerd op persoonlijke ervaring over zeg 40 jaar betekenisvolle relaties dat er veel meer van het moment genoten moet worden; van wat het leven aan *\o/* te bieden heeft.
Dat eerlijkheid (naar jezelf en betrokkenen) vele, VELE malen belangrijker is dan wat ook.

Uiterlijk IS belangrijk. Alleen niet voor alles en er is nog VEEL meer belangrijk en wederom situationeel verschillend.
Horses for courses; relaties ook.
Kies gerust voor een zesje voor thuis, een zeven voor museumbezoek en een negen voor meervoudige orgasmes (en dan nog moet die 9 weten waar de knoppen zitten en hoe die te bedienen).
Vindt een ander dat niet kunnen, welnu, dan doet die dat toch zelf niet :)*

JOUW leven, JOUW keuzes.
Geniet en niet met mate.
LEEF! a3vt!

Want "_O-" is zo netjes als reactie op mij. :j :)

Die 40 jaar ervaring van jou zeggen mij persoonlijk helemaal niks. Want ik wil JOUW leven en JOUW manier van relaties hebben niet. Bij gevolg heb ik ook geen boodschap aan jouw ervaring. :)
En als je toch een keer daadwerkelijk zou reageren zoals die laatste zinnen....

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:38

Hmm ik persoonlijk moet iemand wel echt aantrekkelijk vinden wil ik er verder mee gaan. Maar ik heb ook weleens dat ik iemand woest aantrekkelijk vind en meestal loopt dat uit op een 1 night ;) oftewel als ik iemand knap vind is het goed vind ik diegene te leuk. . . Is de lol er ook snel af

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:40

Ayasha schreef:
Die 40 jaar ervaring van jou zeggen mij persoonlijk helemaal niks. Want ik wil JOUW leven en JOUW manier van relaties hebben niet. Bij gevolg heb ik ook geen boodschap aan jouw ervaring. :)

Als je alleen hoort/leest/ziet wat je wil; wat aansluit bij wat je vindt, dan is leren, voortschrijdend inzicht, uitgesloten.

Daarom zou het door mij aangegeven boek als verplicht leesvoer bij maatschappij-leer in de brugklas moeten zijn.
Zou een BERG ongeluk door op veel te smalle en hoogst :? basis genomen beslissingen voorkomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:48

Oordeel niet over iets waar je niks van weet HC. Dan kom je dom over. :)
Ik ben heel gelukkig met mijn huidige kerel en als ik hem mag geloven (en ik geloof hem toch echt over jou. Ik hoop dat je dat niet al te erg vindt.) dan is hij ook gelukkig. ;)
We zoeken niet allemaal naar de situatie die JOU gelukkig maakt HC. Je bent heel goed in anderen zeggen dat ze kortzichtig zijn maar jij zelf lijkt niet te willen zien dat niet iedereen jouw manier van relaties hebben wil/zoekt. :) Dan ga je het hebben over dat mensen niet zeggen wat ze werkelijk willen uit angst....
Er zíjn gewoon mensen die dat echt niet zoeken, hoe ongelooflijk dat ook voor jou mag klinken. En NIET omdat de maatschappij het niet accepteert maar omdat zij dat niet willen. :) Mijn man is zo mogelijk nog extremer wb het monogaam zijn dan ik zelf. :)
(alsin; ik zou een slippertje wellicht nog vergeven maar andersom is dat out of the question.)

Zolang twee partijen die beide monogaam willen zijn elkaar vinden is dat prima. Dan wordt helemaal niemand beperkt. :)
Maar gezien jij dat wel een beperking vindt, heb IK dus helemaal niks aan jouw ervaring. Zonder daarmee jouw ervaring te willen afdoen als zijnde "verkeerd". Als ruiter heb ik gewoon ook niks aan de ervaring van iemand die al 30 jaar voetbalt. :) Dat maakt hem nog geen slechte voetballer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:30

Ayasha schreef:
Zolang twee partijen die beide monogaam willen zijn elkaar vinden is dat prima.

Ja, dat heb ik al meermalen ZELF geschreven in verschillende andere draden.*

Dit als vervolg op het niet overkomen van schrijven dat ALLES even goed is indien alle betrokkenen er vrijwillig voor kiezen.
Daarbij houdt 'kiezen' in dat ze op de hoogte zijn van andere keuzes en het gelijkwaardige daarvan.

* helaas komt het dan NOG niet over doordat niet gelezen wordt wat men denkt dat ik schrijf, niet wat er echt STAAT.

Oh en de 'monogamie' waar jij het over hebt is sexclusieve monogamie. Dat is EEN vorm van monogamie.
Ook dat heb ik al vele malen geschreven.

Er zijn vele wegen die naar relatiegeluk leiden. Allemaal gelijkwaardig.
Ja en uiterlijk IS belangrijk.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:58

Pffffff HC dram niet zo door....Je komt inderdaad niet goed over in je posts. Tis steeds hetzelfde geneuzel in alle topics weer.

Kom je op bokt om over paarden te praten of om jouw visie over relaties te etaleren?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 01:00

Collie2008 schreef:
Pffffff HC dram niet zo door....Je komt inderdaad niet goed over in je posts. Tis steeds hetzelfde geneuzel in alle topics weer.

Kom je op bokt om over paarden te praten of om jouw visie over relaties te etaleren?

Ging dit topic dan over paarden?
Ik denk dat de meeste mensen hier meer twijfelen over het uiterlijk van hun medemens dan dat van hun paard ;)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 08:50

HC en zijn mening blijven voor beroering zorgen.
Ik snap je niet zo goed met dat zesje voor thuis en de hogere scores elders. Ik begrijp wel dat uiterlijk van de persoon waarmee je leeft maar een onderdeel van die persoon is. Maar toch ook van de persoon elders? Enkel uiterlijk is voor mij persoonlijk niet aantrekkelijk denk ik. Maar mss is dat raar?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:22

Ik zeg altijd maar zo: Wanneer is iemand nou echt knap of aantrekkelijk.
Vaak komt dat ook doordat mensen denken wat vrienden van hun partner vinden, tenminste daar denken ze dan over na.
Er moet wel een aantrekkingskracht zijn tot elkaar.

Zo te zien is HC hier weer met de botte bijl er door heen aan 't gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:25

Callisto04 schreef:
Ik snap je niet zo goed met dat zesje voor thuis en de hogere scores elders. Ik begrijp wel dat uiterlijk van de persoon waarmee je leeft maar een onderdeel van die persoon is. Maar toch ook van de persoon elders? Enkel uiterlijk is voor mij persoonlijk niet aantrekkelijk denk ik. Maar mss is dat raar?

HC doet aan meerdere personen... :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:28

Callisto04 schreef:

Er is hier uitgelegd dat vrouwen die zichzelf een acht vinden voor thuis een zesje prefereren opdat die dan zijn best zal doen dat ze bij elkaar blijven.

Maar ja, een vrouw heeft ook haar behoeftes dus... en DAAR dan een negen voor.

Als alle betrokkenen daarvan op de hoogte zijn en er voor kiezen is dat win-win-win.

Er is meer :)*

Deze draad staat BOL van tegenstelde, samengestelde redenen om uiterlijk wel/niet een bepaalde belangrijkheid toe te kennen.
Volop compromissen en ervaringen voor een volgende keer.
Dat volgende keer geeft al de betrekkelijkheid van de maatschappelijke moraal aan.
Serieel zogenaamd sexclusief monogaam is goed ook al botst het met de duurzaamheidsmoraal?
Stel je kiest voor TWEE liefjes die elkaar aanvullen en je doet daar dan twee keer zo lang mee. Dat is netto evenveel partners over een zelfde periode. Alleen met beter aansluitende lol.

Zo zijn er LEGIO ander manieren om relaties in te vulllen
Indien alle betrokkenen vrijwillig, met alle informatie, kiezen is alles even goed.
Tja en het serieel sexclusief monogaam is ERG vaak niet zo eerlijk.
Kijk Ayasha en DAT vind ik een probleem. Het bedrog wat in de praktijk van het heilige model ondanks de modale slechts 5 - 7 jaar 'duur' in de helft voorkomt.

Maar goed, mbt het uiterlijk is het imo in deze draad volstrekt helder dat er nogal wat interne conflicten en compromissen zijn mbt verschillende criteria.
Dat is slechts EEN vorbeeld van de vele factoren waaroiver m.i. jonge mensen veel beter en vollediger voorbereid dienen te wordendan met het voorhouden van een Disney droom.
Het is INtriest hoeveel verbitterde vrouwen die na drie of vier mislukte duurzame relaties nog STEEDS niet geleerd hebben ik tegen kom. Het is altijd de schuld van de ander. Nooit van het verwachtingspatroon. En van hoe dat zit willen ze ook niets weten. Op naar de volgende mislukking. Onnodig :(:)

Nogmaals:

geeft voor slechts 7.66 €urootjes een wetenschappelijk solide onderbouwd breed :)* voor moderne menselijke relaties.
Indien JIJ het niet wil weten, dan wellicht een ander wel.

Echt dames hier: LEES het.
Kies dan nog steeds gerust voor serieel sexclusief monogaam, doch je weet dan tenministe wel waar je aan begint, wat redelijk is om wel/niet te verwachten en waarom.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:54

Wow en zo gaat het van de vraag van TS of je eigenlijk wel op uiterlijk mag selecteren naar de discussie monogamie- polygamie, Knap hoor mensen +:)+