Waarvoor sparen jullie op dit moment?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:44

MorganeR schreef:
Lora, dat is nog wel een tijd zeg! Een reden waarom pas over zoveel jaar?

Mijn idee is om een 2/3 jarige te kopen, en die vooral lekker op te laten groeien met veel wandelingen en alles kan niets moet. Ook voor mij wel prettig (geen knagend schuldgevoel dat ie zich staat te vervelen omdat ik even geen tijd heb). Ik ben sowieso van de stevige koudbloeden, en weet dat die lang(er) nodig hebben om uit te zwaren en sterke botten te krijgen voor er gewicht op komt.

Zitosh, hoe wist je dan überhaupt hoe alles in de auto werkte? Of had je wel al eens in een andere auto gezeten ofzo?

M'n ouders kun het helaas nu zelf niet betalen ookal zouden ze dat graag willen, stel ze kunnen het over een jaar wel dan kan er natuurlijk eerder een paard komen. Ik wil de stalling eigenlijk wel voor ongeveer 2 jaar hebben voor wat zekerheid ook voor als het paard ziek word. Ik ben al aardig opweg trouwens, dus misschien zou het eerder kunnen!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 21:53

Lora, mijn ouders zullen ook niet meebetalen hoor... Of, zouden ze wel, maar wil ik niet. Wil niet meer afhankelijk zijn van iemand anders zijn portemonnee (helaas slechte ervaringen met bijrijden enzo...).

Ik had voor mezelf ook een jaar lang onderhoud (zo'n 4000) meegerekend om te sparen, en wil eigenlijk niet meer dan 2000 uitgeven aan knollebol zelf.

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:12

MorganeR schreef:
Lora, mijn ouders zullen ook niet meebetalen hoor... Of, zouden ze wel, maar wil ik niet. Wil niet meer afhankelijk zijn van iemand anders zijn portemonnee (helaas slechte ervaringen met bijrijden enzo...).

Ik had voor mezelf ook een jaar lang onderhoud (zo'n 4000) meegerekend om te sparen, en wil eigenlijk niet meer dan 2000 uitgeven aan knollebol zelf.

Ik zie dat jij 18 bent, ff wat ouder als mij, ik ben dus wel afhankelijk van mijn ouders hun portemonnee.. Gelukkig heb ik (nog) geen slechte ervaringen met een ander z'n portemonnee, ook niet met bijrijder zijn!Ik zou graag 5000 euro hebben dat is ongeveer anderhalf jaar op de stalling waar ik het liefst wil staan, en dan natuurlijk nog het paard zelf...ik weet niet wat die moet gaan kosten, haha!

Nala

Re: Waarvoor sparen jullie op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 22:16

Heel officieel ben ik ook nog van mijn ouders afhankelijk hoor. Woon nog thuis, betaal in principe helemaal niks. Maar ik wil niet in de situatie belanden dat ik gewend ben dat mijn ouders bijvoorbeeld de stalling betalen, en dat opeens niet meer kunnen, en ik het misschien ook niet kan omdat ik het niet gewend ben, dus paard weg... En natuurlijk het feit van "ik betaal mee dus ik beslis mee", niet dat ik dat als mogelijk probleem zie met mijn ouders nu, but you never know.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:18

Ik spaar voor beugels, beugelriemen, singel en schapen/rendierbontje.. met 25 de maand en als 15-jarige duurt dit lang, gelukkig is t binnenkort kerst hahah :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 22:20

Haha anniek, nieuw zadel gekocht en nu de rest nog? _O-

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:20

Ik spaar voor een tattoo... :D eind mei volgend jaar komt er een portret van Banjer op mijn arm te staan :D

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:23

MorganeR schreef:
Haha anniek, nieuw zadel gekocht en nu de rest nog? _O-

hahaha zoiets, van mn ouders een nieuw zadel voor mn vaste verzorgpaard en leen nu nog even dingetjes van de eigenaresse. stukje bij beetje komen ze binnen hahaha

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:25

Anniek22 schreef:
Ik spaar voor beugels, beugelriemen, singel en schapen/rendierbontje.. met 25 de maand en als 15-jarige duurt dit lang, gelukkig is t binnenkort kerst hahah :)

Beugels + beugelriemen van decathlon is maar 25 euro bij elkaar :)) Vandaag nog gekocht voor mijn zadel haha.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 22:27

Haha dit wordt nog eens een budget tips topic zo.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:28

Ik spaar voor een vakantie na m'n examens :D

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:29

Ghostattack schreef:
Anniek22 schreef:

Beugels + beugelriemen van decathlon is maar 25 euro bij elkaar :)) Vandaag nog gekocht voor mijn zadel haha.

tja en als je IJslanderbeugels koopt van €40,00.. hoe dan ook, daar spaar ik voor en dat was de vraag ;)

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:30

Ik ben aan het sparen voor eigen paard, augustus/september dit jaar ga ik echt opzoek :)

Daarnaast nog voor de cursus paardensportmassage wat intotaal ook €2100 kost, en een vakantie volgendjaar van €550

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:32

een beetje een offtopic opmerking maar mensen die zeggen voor 15 euro per dag hun bed niet uit komen.. ik had een bijbaantje waar ze me smorgens vroeg lieten komen (reizen duurde al een uur) en dan moest ik anderhalf tot twee uur hun zooi opruimen wc's schoonmaken en stofzuigen en dat voor maar 6 eurotjes per dag. je snapt dat ik daar na 2 mnd weg was denk ik :=

overigens verdien ik nu 70 tot 100 euro per maand en dat is gewoon los naast mijn zakgeld, dus als ik van mijn zakgeld iets koop en van mijn salaris afblijf kan ik dus ongeveer 70 tot 100 euro per maand sparen :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 23:34

Dat van mij was niet denigrerend oid bedoeld. Gewoon een opmerking.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:49

autorijlessen :d en hiervoor de 55-250 mm lens voor mijn camera maar die heb ik (mede dankzij het sparen) vorige week aangeschaft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:22

Van mijn kant af was het ook niet denigrerend bedoeld of zo, maar ik zou dat zelf gewoon niet echt de moeite vinden.. ook al ben je 14, dan kan je beter op gaan passen of iets dergelijks, daar verdien je al een stukje meer mee.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:35

MorganeR schreef:
Oh, waar wil je heen? En wat studeer je dan?

Op dit moment werktuigbouwkunde, het liefst zou ik naar canada of nieuw-zeeland gaan :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:01

Ik ben aan het sparen om over 8 maanden na 3 jaar hier te wonen eindelijk de Australische nationaliteit te kunnen krijgen (lees kopen :+ )

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:41

Xjewillemijn schreef:
MorganeR schreef:

Op dit moment werktuigbouwkunde, het liefst zou ik naar canada of nieuw-zeeland gaan :)

Op je 16e? :oo

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:44

Ik spaar ( zove dar lukt haha)
Voor een ander zadel, een laptop en voor kamp volgend jaar. Maar eerst een zadel.
Misschien ook maar spaarpotjes maken als dat kan. Ga voor een boomlooszadel en tweedehands

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:48

Ik spaar voor m'n vakantie naar New York. Alle kleine beetjes die ik overhou gaat apart.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:49

Ik spaar voor een vakantie in juni... Moet nog zo'n 200€ dus komt in de buurt! Dit komt ook uit kleine dingen die ik over heb, geen (vast) werk
Verder wil ik ook heel graag een nieuw hoofdstel voor paardlief maar dat zal even moeten wachten denk ik, alhoewel ik volgende maand jarig ben dus wie weet :D

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:14

Ik heb verschillende spaarpotjes. Oa een buffer voor auto en andere onvoorziene kosten en een apart spaarpotje voor de studie die ik wil gaan volgen :)

Daarnaast spaar ik nog samen met mijn vriend voor "later".

Ze zijn nog niet zo vol als ik zou willen maar sinds ik geen dure paarden hobby meer heb gaat het een stuk sneller :D (enige voordeel vooralsnog)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:55

Xjewillemijn schreef:
MorganeR schreef:

Op je 16e? :oo[/quote]
Bij de tijd dat ik ga ben ik 17 en ik heb familie in canada en nieuw-zeeland waar ik dan zou kunnen blijven