Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:48

Mag ik me ook melden :P

Zie hieronder de wekelijkse acties van sociaal parkeren in mijn straat...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De vrachtwagen is duidelijk, daar kan geen auto meer naast. Onze straat is daarbij enkele richting, verderop voorbij ons huis wordt de straat tikkie breder en zijn er parkeerplekken op straat zelf. Omdat dat nogal krap is, rijdt die vrachtwagen vaak doodleuk achteruit dat kruispuntje weer op. Waar dus geen kat zich eraan verwacht dat daar een voertuig uit komt, omdat je er alleen maar in mag.

De andere foto's is een beeld dat ik minimaal 2x/week meemaak met de school die hier om de hoek zit. Daar is de parkeerplek beperkt, dus zetten ze zich in onze straat. Pal voor dus de garagepoorten, en je kan er gewoon niet uit. De mensen er op aanspreken is vragen om een tirade over je heen te krijgen "want engeltje moet van school af" en meestal gaan ze ook nog eens doodleuk aansluitend boodschappen doen bij de bakker, slager en drogist om de hoek. De wijkagent? Die ziet het dagelijks en vindt dat wij als bewoner niet moeten zeuren "want het is maar voor even". Dat veel auto's er vaak 30min tot een uur of zelfs langer staan, dat ziet ie dan weer niet.

Little_Gift

Re: Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 03:53

Naast die vrachtwagen kan toch best nog een auto langs?
Ik kan daar met mijn grote SUV zeker weten tussen en zou daar zelfs niet eens voor moeten afremmen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:43

Daar staat een lantaarnpaal en houten paaltje en dan heb je volle muur (de garages beginnen naast de cabine). Het is echt millimeterwerk met een gewone auto. Er kunnen 2 auto's naast elkaar als de ene volledig tegen de huizen op het voetpad plakt. Dit karretje is wel wat breder dan dat.

Eigenlijk mag niks zwaarder dan 3,5t deze straat in. Ook omwille van de krappe en licht haakse bocht. Het appartement op de hoek tegenover de vrachtwagen heeft al een keer of 5 een ram gehad van een cabine omdat ze de bocht fout inschatten. Er is trouwens een verbodsbord op parkeren op die kant, dat zit op dit beeld verborgen en geldt voor de hele straatlengte.

Ik zou er sowieso niet inrijden zonder afremmen, je hebt geen zicht in de straat als je wil indraaien maar dat kan je met deze foto niet weten.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:26

Oh een topic over parkeerfrustraties! Ik kan hier wel een paar keer per week meedoen hoor :+ ik geloof dat ik op dit moment geen foto's op m'n telefoon heb omdat ik 2 maanden niet thuis ben geweest, maar vamaf komend weekend mag ik me er weer aan wagen...
Parkeer met (dure) vergunning in de binnenstad, en elke dag van die aso's die niet betalen en gaan staan waar geen officiële plekken zijn, waardoor de mensen zoals ik die netjes op een plek staan er niet eens meer uitkunnen!!

Ben al 2x bedreigd, geslagen en poging tot vernielen van m'n auto, als ik netjes een half uur sta te wachten tot er een plek vrij komt, en er dan een of andere pauper hem er snel in zet vanaf de andere kant, die net aan komt rijden. Als ik dan zeg van ; sorry hoor, maar ziet u niet dat ik hier sta te wachten, kan je misschien op je beurt wachten? Dan worden die lui zo agressief...
En het is notabene recht voor de deur van het politiebureau. Kan geen aangifte doen als ik ze niet om legitimatie heb gevraagd, en ze zeggen doodleuk dat daar elke dag wel mensen in elkaar worden geramd voor een parkeerplek.
Paar straten verder is even geleden nog iemand met een hamer bewusteloos geslagen om een parkeerplek, en dat allemaal in Enschede...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:29

Juist in Enschede. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:54

Bij m'n ouders in de straat stond er laatst een wagen dubbel geparkeerd. Ik wilde eigenlijk een briefje onder de ruitenwissers leggen waarin ik vroeg of deze bestuurder ook dubbele wegenbelasting betaalde.
Het lijkt wel of men dat ineens afleert als men z'n rijbewijs heeft gehaald

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:21

elle108030 schreef:
er is al een tijdje niet gereageerd in dit topic maar ik vind deze toch te mooi om niet te delen.
heerlijk weertje vanmiddag dus ik zet m'n ramen op, zie ik dit staan. :')

[ [url=m/92FYDE.jpg]Afbeelding[/url] ]

HUH? staat dat echt geparkeerd?

Wij hebben hier op het werk ook een mooie situatie gehad. Een parkeerterein dat bestaat uit twee aparte parkeerpleintjes, en beide helften moeten door 1 uitgang naar buiten. De doorgang van de rechterhelft naar het midden en naar buiten was ongeveer 1,5 auto breed. Wat gebeurde er nou regelmatig, mensen hadden niet door dat het een doorgang was, plempten hun auto daar neer met als gevolg dat het rechterplein helemaal was afgesloten van de uitgang.

Mijn collega en ik vonden het altijd hilarisch als we dat zagen gebeuren (wij keken direct uit op dat parkeerterrein) en dan is het maar wachten op de 1e die zijn auto van dat plein wilt rijden en dan ipv de doorgang een auto ziet staan. Mensen in diverse stadia van ongeloof, tot ongeduld tot boosheid.

Na 3x hebben ze op de doorgang een enorm wit kruis gekalkt. Dat hielp -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:33

Waarom laat je die niet afslepen Varekaj? (die parkeerders voor garage-poorten)

Ik betwijfel zeer of je zonder afremmen langs die vrachtwagen komt. Op de gemiddelde straat in "stadsgebied" gaat je dat al niet lukken (al is het maar omdat ie vlak na een kruispunt (of voor) staat en je dus niet verantwoord gewoon er langs kan omdat je geen overzicht hebt over wat aan komt. Laat staan in een smalle éénrichtingsstraat. Dan heb je welliswaar niet meer het probleem van tegemoetkomend verkeer maar die zijn vaak ook smaller. En een vrachtwagen is 2.45 minstens in breedte. Er van uit gaande dat die straat +- 3m breed zal zijn (1 auto kan dan goed passeren) zou ik het heel straf vinden als je daar een auto langs krijgt zonder remmen. Gemiddeld zijn auto's 1.70 a 1.80m breed.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:42

Little_Gift schreef:
Naast die vrachtwagen kan toch best nog een auto langs?
Ik kan daar met mijn grote SUV zeker weten tussen en zou daar zelfs niet eens voor moeten afremmen...

En wil je nu een sticker? :+

Ik denk dat de foto nogal vertekent en dat je daar helemaal niet zo makkelijk langs komt, als je er überhaupt al langs komt.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:15

Hehe leuk topic :+

@die vrachtwagen. Volgens mij vertekend het beeld ook doordat de foto schuin is genomen en zit er ook nog een vrij hoge stoeprand naast, of zie ik dat verkeerd?

Ik heb ook nog wel een leuke :')

Naast ons huis zit een printservice van onze buren. Nu is het de hele dag een op en aanrijden van auto's. Zowel wij als de buren hebben redelijk lange opritten. Buren hebben oprit ook nog eens verbreed zodat er extra auto's op passen. Gebeurt regelmatig dat mensen dwars voor onze oprit parkeren zodat wij er niet meer uit kunnen. Na flink lang toeteren komt er dan als je geluk hebt iemand zijn auto wegzetten.
Even ter verduidelijking: het is vrij duidelijk dat onze oprit niet bij die van de buren hoort (grind vs. bestraat en er zit een rij met plantjes en bomen tussen).

Toppunt was vorig jaar. Wij stapten net in de auto om weg te gaan. Komt er een klant van de buren aanrijden, zet zijn auto op onze oprit, terwijl wij dus net bezig zijn om de oprit af te rijden en er nog gewoon plek was bij de buren. Meneer stapt gewoon uit en steekt lopend de oprit over naar de buren. Dus wij ook uitgestapt met de vraag of hij zijn auto naar de oprit van de buren wilde verplaatsen, omdat dit niet een parkeerplaats is van de printservice en wij er zo niet uit konden.
Kregen we een chagrijnige sneer naar ons hoofd dat we maar gewoon even moesten wachten, omdat 'hij toch niet zo lang nodig had'. Dus wij flink boos geworden en uiteindelijk heeft hij met heeeel veel tegenzin zijn auto verplaatst. Moet ook niet gekker worden.

Als ik thuiskom en iemand gebruikt weer onze oprit als parkeerplaats dan zet ik ook regelmatig mijn auto gewoon weer achter die auto en ga ik gewoon naar binnen. Dat zal ze leren :Y) Dan komen ze aan de deur of ze eruit mogen, 'Goh, ik vroeg me al af wie er bij ons op bezoek was' :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:55

Daar zou ik geen goeie voor zijn vrees ik. :')
Dan konden ze elke keer de politie bellen als ze op mijn oprit gingen staan en er weer uit wilde.. :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:41

Mag je wielklemmen zetten als particulier? Dat ze dan stof moeten zuigen of de afwas moeten doen. :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:52

@Ayasha Dan moet ik jou eens bellen als het weer eens zover is, wat dat betreft ben ik dan te lief denk ik :Y)

@Marlinde Geen idee, maar is wel een goede <<) 'Oh je wil eruit? Ik heb nog wel een tuin die omgespit moet worden?' ~~}>

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:53

Nee, in België mag je, op voorwaarde dat er duidelijk zichtbaar hangt dat het privé parking is en de nummerplaten die er mogen staan er bij, wel op kosten van de eigenaar van de wagen laten af slepen.

DideH ik weet niet of het in Nederland ook zo is, dus kan zijn dat het bij jullie anders zit. :) Je kan natuurlijk altijd doen alsof je aan het slapen was/muziek in je oren had waardoor je de bel niet gehoord had moest ie de politie bellen als je 'm laat staan. :+
Of je zet je auto er achter als je nog weg moet met iemand en laat je op pikken }:)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:57

Onze bedrijfsparkeerplaats gebruiken andere mensen ook nog wel eens als openbare parkeerplaats. Zet altijd hun auto klem dan inderdaad dan moeten ze wel aanbellen om weg te komen. Krijgen ze meteen te horen dat ze de auto hier niet mogen parkeren. En als we er niet zijn als ze terug komen, dan hebben ze gewoon pech ~~}> Geen 1 die dit vervolgens nog eens doet gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 14:01

In Nederland mag je helaas niet zomaar een auto weg laten slepen.. wij hebben 2 parkeervakken, betalen we ook voor, maar volgens de wet hoort het bij de openbare weg en mag iedereen er dus parkeren.. wegslepen mag dan niet (ooit uitgezocht toen een of andere flapdrol doodleuk zijn auto er had gezet toen wij op vakantie waren..)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 14:13

Jans schreef:
In Nederland mag je helaas niet zomaar een auto weg laten slepen.. wij hebben 2 parkeervakken, betalen we ook voor, maar volgens de wet hoort het bij de openbare weg en mag iedereen er dus parkeren.. wegslepen mag dan niet (ooit uitgezocht toen een of andere flapdrol doodleuk zijn auto er had gezet toen wij op vakantie waren..)

Helaas inderdaad...

Achter de flat waar ik woon hebben we een privéparkeerplaats. Deze is benaderbaar via 1 toegangsweg van denk ongeveer 2,5 meter breed. Er staat regelmatig een auto in de bocht van die toegangsweg geparkeerd.... Toeteren, briefjes... Uiteindelijk wordt de auto dan wel weggehaald. Maar een paar dagen later probeert de volgende het :+ Komt mede door het geweldige parkeerbeleid van de gemeente hier. Hele centrum is betaalt en ik woon natuurlijk net op het randje van het centrum waar het wél gratis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:16

Het beeld vertekend inderdaad omdat het dus vanaf mijn terras is genomen. De stoeprand aan de kant die "vrij" is is niet zo heel hoog. De vrachtwagen staat op deze foto al helemaal tegen de huizen geplakt trouwens, die kan écht niet verder opzij. Je kan met 2 auto's langs elkaar heen als je elk een stukje stoeprand meepakt, en die is aan beide zeiden amper 2 tegeltjes breed. Aan onze kant staat ook nog zo'n kastje tegen de buitengevel voor internet en dergelijke.

Waarom we niemand laten slepen? Omdat we het eerst op een andere manier willen aanpakken. Er is een algemeen parkeerprobleem in het dorp. Het station zit vlakbij en daar mag je gratis staan. Echter komt daar zo veel volk op af, dat dat vaak bomvol staat. De overschot ging zich in het dorp parkeren, maar dan hadden de handelaars en bewoners geen plek meer. Daarop heeft de stad waar onze gemeente onder valt blauwe zone (parkeerschijf max. 2u gratis parking) ingevoerd en voor de bewoners een bewonerskaart. In het begin ging het prima, er werd best vaak gecontroleerd. De eerste maand. Sindsdien is dat weer afgezakt naar een zeldzaam moment en is het alsnog vechten voor een plekje.
Daar komt bij dat foutparkeerders alleen beboet mogen worden door een agent in functie. En die beste man, die loopt er dagelijks gewoon voorbij met de glimlach -O-

Om te laten spelen moet je eerst de politie bellen zodat die de vaststelling kan komen doen. Ofwel laten ze je een paar uur wachten "want er is geen spoed aan je oproep" ofwel sturen ze dan bovengenoemde wijkagent op je af, die doodleuk de mensen gaat zoeken in de winkel/kroeg/school en dan meldt "niet meer doen hè volgende keer".
Belangrijk detail: je mag alleen bellen als je UIT je garage wil. Als je er niet in kan omdat er eentje voor staat, dan heb je gewoon brute pech.

Vanavond is het vergadering van de bewoners met de syndicus van ons woningblok. Die heeft omtrent het probleem stappen ondernomen richting de burgemeester, maar daar komt ook niets uit de bus "want het is geen overheersend probleem". Dus vanavond weten we hoe we het verder gaan aanpakken.

In ieder geval zijn wij wel zo grof, als er eentje voor onze poort staat en we hebben veel boodschappen bij, om dan voor onze poort te parkeren met de 4 knipperlichten aan. Kan er geen kat meer langs. Moet je horen hoe ontzettend snel er een razende chauffeur achter je staat dat je de boel blokkeert. Als je dan zegt "ik sta voor mijn poort, die ander stat fout geparkeerd" dan wordt je met wat geluk gewoon in elkaar geramd.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:31

deze stond laatst bij het ziekenhuis, er was vast een goede reden voor, maar heb wel even met mn mond open gestaan _O- Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:35

Gevalletje handrem vergeten denk ik :+ :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:23

Jans schreef:

Ah oké, maar hoe zit het dan met eigen terrein? Weet je dat? Want het is dus op onze eigen oprit en dat is geen deel van de openbare weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:42

Volgens mij als je het afsluit met welke vorm dan afsluiting ook (dus ketting, hek etc) valt hetn iet meer onder de openbare weg. Maar ik ben geen superkenner van de weg.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:12

Mag ik het topic omhoog schoppen? O:)

Wij hebben een dwarsligger bij ons in de straat wonen. Er is hier een enorm tekort aan parkeerplekken en als iedereen sociaal parkeert en rekening houdt met elkaar, kunnen alle auto's er prima staan. Helaas hebben we 1 iemand die bewust altijd zo parkeert dat er weinig meer bij past :roll: We weten dat het bewust is, want hij is er wel eens op aangesproken en het boeit hem vrij weinig..

Afbeelding
Deze meneer stapt ook gerust uit om te kijken hoeveel ruimte hij inneemt, niet genoeg? Dat stapt ie terug in om hem zo neer te zetten dat hij de halve straat in beslag neemt 8)7
Overigens voor de duidelijkheid, op de parkeerplaats hierboven staan normaal 5 auto's (het is nog een stuk langer). Het zijn officieel plekken voor 3 auto's, maar iedereen parkeert al jaren zo dat er meer kunnen staan. Als alle 5 de auto's er staan kunnen de bewoners van die huizen er nog makkelijk langs met fiets/motor/scooter/etc.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:24

Ghostattack schreef:
Mag ik het topic omhoog schoppen? O:)

Wij hebben een dwarsligger bij ons in de straat wonen. Er is hier een enorm tekort aan parkeerplekken en als iedereen sociaal parkeert en rekening houdt met elkaar, kunnen alle auto's er prima staan. Helaas hebben we 1 iemand die bewust altijd zo parkeert dat er weinig meer bij past :roll: We weten dat het bewust is, want hij is er wel eens op aangesproken en het boeit hem vrij weinig..

[ [url=m/ReP92r.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze meneer stapt ook gerust uit om te kijken hoeveel ruimte hij inneemt, niet genoeg? Dat stapt ie terug in om hem zo neer te zetten dat hij de halve straat in beslag neemt 8)7
Overigens voor de duidelijkheid, op de parkeerplaats hierboven staan normaal 5 auto's (het is nog een stuk langer). Het zijn officieel plekken voor 3 auto's, maar iedereen parkeert al jaren zo dat er meer kunnen staan. Als alle 5 de auto's er staan kunnen de bewoners van die huizen er nog makkelijk langs met fiets/motor/scooter/etc.

Van mij mag je. :) Dat is ook heel frustrerend!

Hier woont iemand in de buurt die altijd zijn camper op deze manier neerzet. Daar gaan dan 3 parkeerplekken in een dukke plaats waar al te weinig parkeerplek Is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:20

Dat is toch ook wel heel bijzonder Ghostattack. Wat een idiote manier om je auto te parkeren, ook al zou er meer dan genoeg parkeerruimte zijn voor iedereen.