jouw kindergedachte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:24

Laatst bijgewerkt door Bootsiebob op 22-01-15 17:28, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Re: jouw kindergedachte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:26

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:42

Oh, ik kwam er op nog één, trouwens. Ik dacht altijd dat er ergens in een kantoortje een bel afging als je op het knopje van het stoplicht drukte. Dus als ik dan haast had, bleef ik altijd op de knop drukken net zo lang tot 'ie op groen sprong.
Daarnaast was ik er ook altijd heilig van overtuigd dat mijn knuffels 's nachts tot leven kwamen. :j
(Stiekem doe ik het nog steeds, al weet ik dat er niemand op een kantoortje zit met rinkelende bellen aan zijn hoofd.)

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:28

Zo hehe.. alles gelezen.

Weet er 1tje.
Mijn zus heet Ine. En mijn naam is Ane (spreek je gewoon uit als Anne)
Waren in ardennen op vakantie. Beetje wandelen..
vraagt mijn zus ineens: Papa, hoe heten meisjes spoken.
Papa: spookine
ik: ooooh ook spookAne he papa.

Hebben we het nog steeds over.

Nog eentje.
Mijn broer vroeger: Mama, mijn sokken zakken AF. Zakt ze eens terug OP.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:42

Oh ik weet er nog een!
Mijn broertje vond het eten lekker ruiken.
Mama het eten stinkt lekker!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:32

Bootsiebob schreef:
Haha, Dalmatiers noemde ik appaloosa honden en ik noem lakenvelders gestreepte koeien. En deze kwam ik in Engeland tegen:
[ Afbeelding ]

Dat waren inderdaad oreo koeien :-)
Weet iemand hoe ze eigenlijk in het echt heten?

Lakenvelder koeien :j

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:47

Ik ben er (oke niet echt een kindergedachte, tot mijn 21ste) heilig van overtuigd geweest dat die electriciteirscentraledingen openair boxcentra waren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:58

Leuk topic! :D

Het huis waar ik ben opgegroeid staat naast een kerkhof. Achter dat kerkhof loopt een snelweg. Op een dag waren mijn zusje, mijn moeder en ik een stukje aan het wandelen. Natuurlijk moesten we het kerkhof passeren. En net op dat moment reed er een vrachtwagen over de snelweg. Waarop mijn zusje vroeg wat voor geluid dat was. Waarop ik zei; 'oh, dat is gewoon iemand die naar de hemel gaat'. :+

Damherten hebben we altijd Bambi's genoemd. Dit doen we nog steeds :j.

Mijn zusje wilde 's zomers altijd graag haar vandalen aantrekken (i.p.v. sandalen) :').

En vieze vette randen en pezen in het vlees, wat we liever niet wilden eten, werden altijd 'delletjes' genoemd :').

Ik had trouwens altijd een vriendinnetje met Franse ouders. Op het moment dat ik er achter kwam dat de Sint helemaal niet bestaat moest ik dat natuurlijk aan haar vertellen. Waarop zij een beetje beteuterd keek en antwoordde met 'O... Maar de kerstman bestaat wel hoor, want die bestaat in Frankrijk ook!'.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-15 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:59

Ahhh <3 Mergpijpkoetjes! Nu wil ik er ook één (zowel een mergpijpje, als zo'n koetje := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:55

Nog een paar:

Ik had vroeger altijd 2 buurvrouwen die dezelfde naam hadden. De ene had heel kort haar en de andere had mooie lange krullen. Op een bepaald moment zou de buurvrouw met het korte haar mijn haar knippen en vroeg ze 'wil je je haar net zoals Jannie?'. Waarop ik natuurlijk zei 'Jaaa!' *\o/*
Wist ik veel dat ze zichzelf bedoelde met 'Jannie'. Ik was zwaar teleurgesteld toen ik in de spiegel keek :')

Ik heb het trouwens heel erg lang eng gevonden om eventjes alleen in de auto te zitten wachten. Ik dacht als kind altijd dat de auto zomaar uit zichzelf weg kon rijden :').

En als rasechte penny dacht ik ook altijd echt dat er zomaar een paard naar mijn huis zou komen lopen. Dan lag ik 's avonds in bed gewoon wakker, te luisteren of ik toevallig ook paardenhoeven zou horen.

Voor iedereen die de Droomshow nog kent; ik heb echt geloofd dat als je naar beneden sprong in dat tv-programma, dat je droom dan uit zou komen. Heb ooit een brief geschreven dat ik op visite wilde bij Anky, maar ik geloof niet dat die brief ooit de brievenbus heeft bereikt. :+

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:24

Ik dacht vroeger dat de lataarnpalen altijd met een knopje aan moesten. Heb ik echt tot me 18de ofzo nog geloofd.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:41

nog iets wat hier thuis gebruikt wordt, niet echt een kindergedachte, maar gewoon verkort voor het gemak denk ik? zit er al in sinds voordat ik er was.. witte bonen in tomatensaus heet bij ons wibotomsa. ziet er heel raar uit zo nu ik het typ. maar het klinkt voor mij heel natuurlijk :')

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:46

Ik dacht als kind dat bruin-witte koeien chocolademelk gaven en zwart-witte koeien melk. }:0

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:51

Blijheid schreef:
Mijn vader heeft ons wijsgemaakt dat gestampte muisjes gemaakt werden van gewone gekleurde muisjes. De gekleurde muisjes werden naar de olifantenstampkamer gebracht en daar stampten olifanten er gestampte muisjes van :j

precies dit!! :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:13

Ik loop nu al 12 pagina's te denken wat ik voor gedachten als kind had. Maar ik kan dus niks verzinnen.
Misschien ben ik gewoon zo fantasieloos opgevoed? Maar als ik iets vroeg werd dat gewoon uitgelegd. En dat doe ik nu bij mijn dochter ook.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:23

LiVetime schreef:
Sommige auto's hebben zo'n rubberen (?) flapje onderaan de achterkant van de auto zitten die over de weg heen sleept. Ik heb altijd gedacht dat die er was om te voorkomen dat je wagenziek zou worden. Ja.. kinderlogica :')

Hahaha geweldig AmyII :') Dichtgeknoopt _O-

Ik dacht dat dus tot nu.. :')
Ik heb me wel altijd afgevraagd hoe dat dan zou moeten werken.. mn moeder zei altijd dat het onzin was :D

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:24

Elise_K schreef:
In de vleeswaren categorie hadden we inderdaad vroeger "randjesworst" (berliner leverworst) en "spikkeltjesworst" (cervelaatworst).
Mijn moeder vertelde dat ze wel eens bij de slager stond, en de echte naam niet meer wist. Gelukkig begreep de slager wat ze bedoelde met randjesworst en spikkeltjesworst :=

Randjesworst hadden wij ook inderdaad, en Corned beef was hondenbrokjesworst :')

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:39

Afbeelding

Blijkbaar snapte dit kindje even iets niet! :')

sorry voor de vieze foto!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:46

_O- GE-NI-AAL!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:48

Haha, het zal je maar gebeuren als moeder. Dat krijg je als dochter later nog heel vaak te horen denk ik.
Oja, ik was vroeger bang voor gras. Het was zo groen en het zag eruit alsof het zou prikken :+
Mijn moeder raakte mij dus nooit kwijt, omdat ik niet het terras af durfde. Totdat ik in de gaten had dat gras niet heel hard prikte, toen heeft mijn moeder me heel lang moeten zoeken :Y)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:03

PaardjesFan1 schreef:
Blijheid schreef:
Mijn vader heeft ons wijsgemaakt dat gestampte muisjes gemaakt werden van gewone gekleurde muisjes. De gekleurde muisjes werden naar de olifantenstampkamer gebracht en daar stampten olifanten er gestampte muisjes van :j

precies dit!! :')

Maar even serieus, gestampte muisjes worden toch ook gemaakt van roze en blauwe muisjes? :') Dat het niet door een olifantenstamper gebeurt, okeeeee...! Maar als je goed kijkt zie je nog wel eens roze en blauwe schilfertjes toch?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:02

*gaat nu googlen hoe gestampte muisjes gemaakt worden* :')

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:04

Volgens Wikipedia: 'Tegenwoordig worden de gestampte muisjes nog steeds gemaakt door de Rose, Blauwe en Witte muisjes fijn te stampen. Dit is te zien aan heel kleine roze en blauwe stukjes in het poeder van de gestampte muisjes'

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:21

GreaseMonkey schreef:
Volgens Wikipedia: 'Tegenwoordig worden de gestampte muisjes nog steeds gemaakt door de Rose, Blauwe en Witte muisjes fijn te stampen. Dit is te zien aan heel kleine roze en blauwe stukjes in het poeder van de gestampte muisjes'

En er staat niets over olifanten vermeld?? :Y)

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:53

Nee, wordt gewoon door mannen op blote voeten gedaan, net als met wijn zeg maar...