Words we couldn't say..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:34

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 06-02-22 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:19

Wat een mooi topic en wat een verhalen...

Dit stukje heb ik geschreven voor mijn broer. Ik ben mantelzorger van hem, hij woont nu op een semi gesloten afdeling. Maar ik ben 4 jaar (als hij thuis was, en soms was hij opgenomen) mantelzorger geweest. Mijn moeder regelt het nu weer maar is ernstig ziek geweest vandaar dat ik de zorg op me nam. Als zij op vakantie is neem ik het weer even over. Ik ga ongeveer 1 keer per maand op bezoek maar soms ook even een tijdje niet. Ik heb het er soms nogal moeilijk mee en hoop dat dit stukje mij iets meer helpt in mijn verwerking. Ik merk wel dat het me ''oplucht''. Mijn broer kan nogal ''hangen'' aan mij als hij bijvoorbeeld angstige wanen heeft of bijvoorbeeld naar een tandarts moet, dan ben ik de enige met wie hij erheen wil of waar hij zijn angsten mee deelt. Dat is soms moeilijk maar ik zie daarin ook wel weer de band die wij hadden.

Afscheid nemen bestaat niet.
Want je bent er nog maar ook zo ver weg. Ik ken je niet meer, waar ben je?
Ik mis je zo, de grote broer met wie ik nog zoveel wil delen. Maar dat kan niet meer, want jij bent weg.
Verzonken in jou wereld, maar niet die van mij. Je waanideeen laten jou verzinken in een wereld die ik niet ken. Gewoon even met je delen.... Dat is er niet meer. Ik kan je wel vertellen wat er allemaal gebeurd, maar dan komt jou wereld weer om de hoek en hoor je niet meer wat ik zeg. Zo graag had ik je willen vragen als getuige bij mijn trouwen, ik wilde je er graag bij hebben maar dat kon niet want jou wereld is niet die van mij... Waar ben jij toch gebleven? Verzonken in jou wereld en niet die van mij... De oude jij, ik mis je zo, mijn grote broer waar ik tegenop kijk, het 2 handen op 1 buik gevoel. Je bent er nog, maar ik kan niks meer met je delen want JIJ bent er niet meer. Je wanen en hallicunaties zijn zo overheersend dat ik geen eens een koetjes en kalfjes verhaal meer met je kan hebben. Je ziekte heeft je volledig overgenomen en je bent alleen nog maar verzonken in je eigen wereld. Ik mis de oude jij en heb met een nieuwe jij te maken. Iemand die onbereikbaar is, waarmee ik zoveel wil delen maar dat niet meer kan. Je ziekte laat je rare dingen zeggen en rare dingen doen. En hoe verkeerd dat ook is, het maakt me soms zo kwaad. Ik weet dat je er niks aan kan doen en dat je ziek bent maar toch maakt het me soms zo kwaad. Was er maar een middel waar jij goed op zou reageren, die je weer terug haalt in het hier en nu, maar niks lijkt echt goed te werken. Langzaam moet ik afscheid nemen van de oude jij en die nieuwe accepteren. Maar ik wil je niet vergeten... Ik wil er voor je zijn, je leven nog een beetje aangenaam maken. Je ziekte maakt me boos, ik zie je steeds verder afglijden en er is niks wat ik kan doen daar aan. Ik hou me steeds vast aan de oude jij, maar zal het moeten doen met de nieuwe jij en langzaam afscheid moeten nemen. Maar het doet zeer dat je niet meer terug komt. De nieuwe jij zijn wanen, verhalen waar ik mij niet in kan vinden. Waar ik niet weet hoe ik er op moet reageren. Voor jou is het de ''werkelijkheid'' voor mij zijn het verhalen waar ik soms om moet lachen, en dan lach je met me mee, soms verhalen die ik maar negeer, omdat ik van binnen kook van woede, wat die rotziekte met je doet. De angst die ik soms in je ogen zie, waarin ik je alleen gerust kan stellen door er voor je te zijn. Jou ziekte heeft mij een andere rol gegeven, niet die van je zusje maar die van mantelzorger, en dat doe ik met alle liefde, het is zelfs mijn werk om te zorgen. Maar het is soms zo moeilijk om het bij jou te doen. Als je belt of je extra geld mag hebben die dag en ik nee moet zeggen omdat je die dag ervoor je niet aan de regels hebt gehouden. Ik ben niet meer je ''kleine zusje'' als ik je een nee moet ''verkopen''. Wat je er dan soms uitgooit als je het er niet mee eens bent hoor ik al niet eens meer. Maar dat zijn soms geen lieve woordjes. En weet je, ik begrijp het ook wel... Leuk is anders. Je bent volwassen in leeftijd maar door je ziekte soms zo onbezonnen en mijn rol als ''kleine zusje'' is niet meer maar ik ben ook je moeder niet... Ik heb maar 1 wens, en dat is dat jij gelukkig bent, ik weet niet of je dat nu bent en ik kom er ook niet achter, maar ik hoop het zo want afscheid nemen bestaat niet, maar heel langzaam zal ik je moeten loslaten en die nieuwe jij omarmen, ik wil je niet vergeten, de mens en man die je was maar ik zal je wel moeten loslaten.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:56

_MelloW_ schreef:
Wat een mooi topic en wat een verhalen...

Dit stukje heb ik geschreven voor mijn broer. Ik ben mantelzorger van hem, hij woont nu op een semi gesloten afdeling. Maar ik ben 4 jaar (als hij thuis was, en soms was hij opgenomen) mantelzorger geweest. Mijn moeder regelt het nu weer maar is ernstig ziek geweest vandaar dat ik de zorg op me nam. Als zij op vakantie is neem ik het weer even over. Ik ga ongeveer 1 keer per maand op bezoek maar soms ook even een tijdje niet. Ik heb het er soms nogal moeilijk mee en hoop dat dit stukje mij iets meer helpt in mijn verwerking. Ik merk wel dat het me ''oplucht''. Mijn broer kan nogal ''hangen'' aan mij als hij bijvoorbeeld angstige wanen heeft of bijvoorbeeld naar een tandarts moet, dan ben ik de enige met wie hij erheen wil of waar hij zijn angsten mee deelt. Dat is soms moeilijk maar ik zie daarin ook wel weer de band die wij hadden.

Afscheid nemen bestaat niet.
Want je bent er nog maar ook zo ver weg. Ik ken je niet meer, waar ben je?
Ik mis je zo, de grote broer met wie ik nog zoveel wil delen. Maar dat kan niet meer, want jij bent weg.
Verzonken in jou wereld, maar niet die van mij. Je waanideeen laten jou verzinken in een wereld die ik niet ken. Gewoon even met je delen.... Dat is er niet meer. Ik kan je wel vertellen wat er allemaal gebeurd, maar dan komt jou wereld weer om de hoek en hoor je niet meer wat ik zeg. Zo graag had ik je willen vragen als getuige bij mijn trouwen, ik wilde je er graag bij hebben maar dat kon niet want jou wereld is niet die van mij... Waar ben jij toch gebleven? Verzonken in jou wereld en niet die van mij... De oude jij, ik mis je zo, mijn grote broer waar ik tegenop kijk, het 2 handen op 1 buik gevoel. Je bent er nog, maar ik kan niks meer met je delen want JIJ bent er niet meer. Je wanen en hallicunaties zijn zo overheersend dat ik geen eens een koetjes en kalfjes verhaal meer met je kan hebben. Je ziekte heeft je volledig overgenomen en je bent alleen nog maar verzonken in je eigen wereld. Ik mis de oude jij en heb met een nieuwe jij te maken. Iemand die onbereikbaar is, waarmee ik zoveel wil delen maar dat niet meer kan. Je ziekte laat je rare dingen zeggen en rare dingen doen. En hoe verkeerd dat ook is, het maakt me soms zo kwaad. Ik weet dat je er niks aan kan doen en dat je ziek bent maar toch maakt het me soms zo kwaad. Was er maar een middel waar jij goed op zou reageren, die je weer terug haalt in het hier en nu, maar niks lijkt echt goed te werken. Langzaam moet ik afscheid nemen van de oude jij en die nieuwe accepteren. Maar ik wil je niet vergeten... Ik wil er voor je zijn, je leven nog een beetje aangenaam maken. Je ziekte maakt me boos, ik zie je steeds verder afglijden en er is niks wat ik kan doen daar aan. Ik hou me steeds vast aan de oude jij, maar zal het moeten doen met de nieuwe jij en langzaam afscheid moeten nemen. Maar het doet zeer dat je niet meer terug komt. De nieuwe jij zijn wanen, verhalen waar ik mij niet in kan vinden. Waar ik niet weet hoe ik er op moet reageren. Voor jou is het de ''werkelijkheid'' voor mij zijn het verhalen waar ik soms om moet lachen, en dan lach je met me mee, soms verhalen die ik maar negeer, omdat ik van binnen kook van woede, wat die rotziekte met je doet. De angst die ik soms in je ogen zie, waarin ik je alleen gerust kan stellen door er voor je te zijn. Jou ziekte heeft mij een andere rol gegeven, niet die van je zusje maar die van mantelzorger, en dat doe ik met alle liefde, het is zelfs mijn werk om te zorgen. Maar het is soms zo moeilijk om het bij jou te doen. Als je belt of je extra geld mag hebben die dag en ik nee moet zeggen omdat je die dag ervoor je niet aan de regels hebt gehouden. Ik ben niet meer je ''kleine zusje'' als ik je een nee moet ''verkopen''. Wat je er dan soms uitgooit als je het er niet mee eens bent hoor ik al niet eens meer. Maar dat zijn soms geen lieve woordjes. En weet je, ik begrijp het ook wel... Leuk is anders. Je bent volwassen in leeftijd maar door je ziekte soms zo onbezonnen en mijn rol als ''kleine zusje'' is niet meer maar ik ben ook je moeder niet... Ik heb maar 1 wens, en dat is dat jij gelukkig bent, ik weet niet of je dat nu bent en ik kom er ook niet achter, maar ik hoop het zo want afscheid nemen bestaat niet, maar heel langzaam zal ik je moeten loslaten en die nieuwe jij omarmen, ik wil je niet vergeten, de mens en man die je was maar ik zal je wel moeten loslaten.

Respect voor jou, wat moet dat ongelofelijk moeilijk zijn. :(:)

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:47

I want to tell you how much I miss you, but its a lost cause. I lost you....

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:56

Ik wil hier ook weer even mijn hart luchten. Meisje je bent in een tijs gekomen dat ik nog jong en gelukkig was en zo begon onze tijd. Jaar na jaar liet jij mijn stralen en leerde ik wie ik nu werkelijk was.jij heb mij zoveel geleerd en vaak op mijn plaats neer gezet als dat nodig is. Zoveel mooie momenten gehad die jaren en toeb brak ineens mijn nachtmerrie aan. Jij kreeg een tumor en moest ingeslapen worden. Die dag zal ik nooit meer vergeten. Toen jij overleden was ging het slechter met mij zo erg dat ik in een depressie belanden. Maanden na mijn depressie ging het weer beter met mij en leerde ik langzaam toch dat ik verder moest. Maar meisje wat valt het soms zwaar, ik zal altijd aan je denken en je trots maken zoals je mijn trots maakte in die jaren. Meis we missen je.

Tereno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:31

Heb je enig besef van wat je me hebt aangedaan? Jarenlang heb je je voor gedaan als vriend, alsof ik familie van jullie was. Heb je enig idee wat voor een littekens ik aan jullie heb overgehouden? Waar ik nu nog steeds niet over kan praten zonder daar van slag van te zijn. Niemand wilt het horen, hoe veel verdriet en spijt ik er van heb om jou gelooft te hebben. Ja, dat was fout van mij. Ik kan er niet over praten, het leed en het verdriet wat ik al die maanden gevoeld heb blijft zich maar herhalen. Alsof ik nog steeds in deze situatie zit. Alsof ik ooit een keuze gehad heb. Alsof ík degene ben geweest die haar ten onder liet gaan. Ik heb mijn hele leven moeten werken om mezelf te bewijzen. Ik heb mijn hele leven voor haar opgegeven. Ik heb alles voor jullie, voor háár, laten vallen. Maar nooit is het genoeg. Altijd wel wat te klagen, altijd wel meer geld te vangen. Alsof het niets betekent heeft. Alsof ik nooit bestaan heb. Alsof zij nooit bestaan heeft. Want beide zijn jullie snel vergeten.

Heb je enig idee, hoe veel last ik hier van heb? Mijn hele leven wordt verduisterd door een niet te stillen monster, altijd schuldig, altijd verdrietig. Heb je enig idee, of enig begrip gehad voor mijn situatie? Heb je je überhaupt wel ooit bekommerd over mij? Ik vraag me af of het verdriet wat ik met jullie deelde over mijn overleden vader ooit oprecht is geweest. Ik weet het niet. Ik vraag me af of al het leed en de vreugde dit ik ooit bij jullie vierde ooit oprecht is geweest. Zou dat? Ik ben niet alleen mijn vader en jullie paard verloren, maar ook mijn 'vrienden', stalgenoten, 'familie'...

Ik vraag me af of jullie mij missen of dat het alleen om het geld draaide. Ik vraag me af of ik überhaupt ooit als persoon gezien werd door jullie. Altijd wel een opmerking om me te krenken, altijd wel een andere manier om er meer uit te halen. Geld, méér geld. Is dat wat ik was? Is dat wat ik ben?

Ik kan nog steeds niet geloven hoe dit gelopen is, waarom jij niet in stond voor hulp. Waarom het zo lang moest duren voordat er actie ondernomen werd. Waarom jullie mij voor gelogen hebben over hoe ernstig de situatie was. Waarom ik nu nog steeds niet weet wat ik beter had kunnen doen. Waarom ik jullie nog geloofd heb na al die loze beloftes? Ik heb er toch geen verstand van? Het is toch niet mijn paard? Nog steeds die vragen die in mijn hoofd spoken waardoor ik me af vraag of jullie ook echt om haar gegeven hebben. Of draaide het om geld? Ik snap het nog steeds niet. Ik wil het ook niet snappen. Wat er gebeurd is, had niet hoeven te gebeuren. Ik laat het niet meer gebeuren. Ik laat me niemand meer iets wijs maken. Ik hoop dat je weet dat ik kwaad ben, je weet goed waarom. Ik hoop dat jullie nu gelukkig zijn. Dat je van jezelf kunt zeggen dat je trots bent op wat je bereikt hebt, want niemand anders zal het voor je zeggen.

purny

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:01

10 jaar geleden ontmoette ik je. 10 jaar geleden kregen we iets. Toen ging het uit. Nu 10 jaar later ben ik weer op het punt gekomen dat ik het weer ga uitmaken. Je zei op de eerste dag dat je van me houd. Als je echt van me houd waarom was je er niet op het vliegveld om me op te halen. Waarom heb je me niet geappt om te vragen hoe het was en of ik veilig ben aangekomen. Lekkere vriend ben jij

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:44

Lieve papa,

We zijn er net weer van vijf dagen Londen, en wat heeft dat mij goed gedaan.
Vijf dagen samen met jou was geweldig, en wat heeft dat toch weer laten zien hoe gek ik met jou ben. Want wat lijken wij op elkaar..
Dezelfde dingen willen zien, hetzelfde eten bestellen, dezelfde grappen maken.
Twee handen op een buik..
Ook altijd tegelijkertijd boos of gefrustreerd, of juist samen lachen en tv kijken.
Onbewust kijken we altijd dezelfde programma’s , ook al zijn we niet bij elkaar.

Emoties uiten vinden wij allebei moeilijk, en dat kun je soms wel merken.
Soms snap jij me niet, en dan snap ik jou niet. Lijnrecht tegenover elkaar, daar zijn we ook heel goed in. Maar papa, als jij je emotie uit, en verteld me hoe lief je mij vind, en hoe verstandig en groot ik word, dan kruip ik het liefst tegen je aan, om nog even jou kleine meisje te zijn..

Volgend jaar ga ik studeren, en ik weet hoe trots je op mij bent.
Ik zie je ogen lachen, als mensen jou enthousiast vertellen over mij.
En dan weet ik weer precies hoe het s’avonds gaat,
dat je mama dan verteld, hoe goed ik met mensen kan omgaan, en hoe trots je op mij bent.
En dat je vind dat de tijd zo snel gaat.
Je weet niet dat ik dat kan horen, maar ik luister door de muren heen pap..

Ik weet hoe blij je bent, als ik s’avonds thuis kom,
en we samen nog even top gear, formule een, of motorsport kijken.

Daarvoor kom ik elke avond thuis,
En ik zal elke avond tegen je aanliggen als je kleine meisje,
Met een fleecedekentje tot het half 12 is en ik op bed ga..

Ik hou van je,

Liefs je oudste dochter..

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:14

uggy schreef:
Lieve papa,

We zijn er net weer van vijf dagen Londen, en wat heeft dat mij goed gedaan.
Vijf dagen samen met jou was geweldig, en wat heeft dat toch weer laten zien hoe gek ik met jou ben. Want wat lijken wij op elkaar..
Dezelfde dingen willen zien, hetzelfde eten bestellen, dezelfde grappen maken.
Twee handen op een buik..
Ook altijd tegelijkertijd boos of gefrustreerd, of juist samen lachen en tv kijken.
Onbewust kijken we altijd dezelfde programma’s , ook al zijn we niet bij elkaar.

Emoties uiten vinden wij allebei moeilijk, en dat kun je soms wel merken.
Soms snap jij me niet, en dan snap ik jou niet. Lijnrecht tegenover elkaar, daar zijn we ook heel goed in. Maar papa, als jij je emotie uit, en verteld me hoe lief je mij vind, en hoe verstandig en groot ik word, dan kruip ik het liefst tegen je aan, om nog even jou kleine meisje te zijn..

Volgend jaar ga ik studeren, en ik weet hoe trots je op mij bent.
Ik zie je ogen lachen, als mensen jou enthousiast vertellen over mij.
En dan weet ik weer precies hoe het s’avonds gaat,
dat je mama dan verteld, hoe goed ik met mensen kan omgaan, en hoe trots je op mij bent.
En dat je vind dat de tijd zo snel gaat.
Je weet niet dat ik dat kan horen, maar ik luister door de muren heen pap..

Ik weet hoe blij je bent, als ik s’avonds thuis kom,
en we samen nog even top gear, formule een, of motorsport kijken.

Daarvoor kom ik elke avond thuis,
En ik zal elke avond tegen je aanliggen als je kleine meisje,
Met een fleecedekentje tot het half 12 is en ik op bed ga..

Ik hou van je,

Liefs je oudste dochter..

_/-\o_

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:19

Lief kleintje,

Toen ik erachter kwam dat jij in mijn buik was ontstaan en bezig was met groeien, voelde ik me de gelukkigste vrouw op aarde.
Ik wist al zeker dat ik alles voor jou zou overhebben, onvoorwaardelijke liefde zou hebben voor dit mooie wondertje in mijn buik. Je was ongepland, maar niet ongewenst.

Jouw mama was alleen thuis toen ze de test deed. Papa was op een concert, maar mama wist zeker dat jouw papa ook onvoorwaardelijk van jou zou houden.

Toen papa thuis kwam en mama hem het nieuws vertelde, bleek mama gelijk te hebben. Hij was enthousiast en vertelde mij dat we er uit zouden komen, samen. Maar hij wou wel graag naar zijn ouders bellen, dat had ik immers ook al gedaan.

Ik mocht er niet bij zijn toen hij zijn ouders belde, maar dat begreep ik wel. Dat was zijn momentje met zijn ouders.
Toen jouw papa terug kwam uit de tuin en klaar was met bellen, stond zijn gezicht niet meer zo blij. Hij vertelde mij dat ik jou weg moest laten halen, het was gewoon weg geen optie om jou te laten komen. Onze woning te klein, onze portemonnee te leeg en wij te jong.

Mijn hart brak. Het voelde alsof hij uit mijn borst was gerukt en jouw papa erop stapte. Iedere dag vertelde hij me dat het weg moest, zijn ouders kwamen langs om me te vertellen dat jij weg moest, dat ik er niet klaar voor ben. Dat ik te labiel ben.
Ik was woedend.

Jouw papa was enthousiast over jou, totdat jouw grootouders lucht kregen van jouw bestaan. Zij hebben op jouw papa ingepraat, het is zijn schuld niet lief klein wondertje. Geef hem niet de schuld.

Mama brak, ze kon het niet meer aan. Mama koos ervoor om jou weg te laten halen, maar mama heeft spijt. Jij was mijn lieve kleine wondertje, ik had voor jou moeten kiezen.
Het spijt me zo lief klein wondertje, kun je mij vergeven?

Ik hou nog steeds onvoorwaardelijk van je,

Liefs, mama

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:21

Heel erg veel sterkte gewenst, wat heftig zeg... :(:)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:54

Jeetje PureSG wat moet dit verschrikkelijk voor je zijn :(:)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:40

Heel erg bedankt meiden. Lief van jullie. :+:

Malissaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:52

Wat een prachtige topic! Misschien dat ik hier ook nog is wat plaats

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:02

Sterkte PureSG, wat vreselijk moeilijk...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:08

When you know , you deserve something more in life then what you got till know .
You know and searching for that something more .
Then one day you don't expect it . You find it but you can not have it because it belongs alraedy to some one else ...
It becomes a real good friend and you have to deal with it ...
Thankfull for that after all
Found my soulmate

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:18

Jeetje PureSG, heftig! Veel sterkte! :(:)

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 01:59

Lieve mam,

Ik wil het spijt me zeggen maar dat is niet terecht.
Als het me zou spijten had ik het niet moeten doen, maar ik heb ook echt geen spijt.
Het was heerlijk en het is me alles waard. Sorry dat het met hem moest, sorry dat hij het was.
Maar ik hou van hem, net zo als jij doet. Alleen ik houd meer van hem dan op die manier dat jij doet.

Je riep altijd dat het je niks uitmaakte.
Dat je alles wilde weten.
Maar dit, dit niet.
Dit mag je niet weten.
Ik heb het beloofd, hij heeft het beloofd.

Mam, je weet heel veel, maar dit, sorry, ik mag het je niet vertellen.
Hoe graag ik het ook wil delen met je en met mijn zus. Het mag niet.

Ik zal altijd eerlijk blijven en van je houden,
Je bent de beste mam!

Liefs, je kleine meisje

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:16

Ja, ik ga je missen. Je lach, je stem, je flauwe grapjes, je liefdevolle knuffels, je kriebels, je ogen, wauw jouw ogen... Je kusjes op mijn voorhoofd, neus, oren, lippen, overal. De manier waarop je naar me kon kijken, me aanraakte, me verleidde en me plaagde. Hoe je er van hield me te verwennen, hoe je het beste in me zag op mijn slechtste momenten en hoe je me altijd weer aan het lachen kreeg. Zelfs als ik boos of verdrietig was. "Niet lachen als je iets niet leuk vind" zei je dan. En dat ga ik onthouden

Wat ik niet ga missen is de manier waarop je me beledigde, uitschold, me op mijn zwakke punten pakte en hoe je me zonder blikken of blozen pijn kon doen. Hoe je me kon afwijzen, hoe je mij altijd kon laten voelen of alles mijn schuld was. Hoe je van mij overal acceptatie en tolerantie verwachtte zodat jij niet hoefde te veranderen.

Want dat wilde je niet. Je wilde je leven zoals het was voor je mij kende. Je wilde dezelfde contacten met meisjes houden en je wilde dezelfde privacy houden. Je wilde mij erbij. Als veilige haven. Als rots om op terug te vallen. Iemand die onvoorwaardelijk trots op je was. Iemand die zo snel mogelijk op de stoep stond als jij daar om vroeg. Eigenlijk wilde jij een stukje zekerheid maar toch al je vrijheid behouden.

En nee, ik heb ook niet alles goed gedaan binnen onze relatie. Ik ben niet trots op alles wat ik tegen je gezegd en gedaan heb. Ik ben zeker niet trots op wie ik geworden ben binnen onze relatie. Ik heb gefaald. Ik heb me laten leiden door emoties en op de verkeerde momenten keuzes gemaakt. Maar het was wel echt. Het was echt wat ik voelde en echt wat ik dacht. Mijn gevoelens voor jou waren echt. Mijn trots voor jou was echt. Mijn gesprekken met jou waren echt. Onze relatie was voor mij echt. En mijn liefde, mijn liefde voor jou was meer dan echt...

Het ga je goed,
Ik houd van je

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:34

Het is inmiddels alweer een hele tijd geleden, 9 maanden om precies te zijn.
Meis wat mis ik je! Vooral nu het niet zo goed gaat met mijn nieuwe paardje.
Zij wordt ook verkocht, maar daarmee krijg ik jou helaas niet terug..
Het liefst had ik gewoon met de trein naar je plekje gereden & was ik je komen halen, maar helaas, dat kan niet. Jij bent gelukkig bij je nieuwe eigenaar en ik zit hier, helemaal alleen.
Helaas kan ik je niet terughalen, maar ik beloof je, op een dag word ik weer net zo gelukkig als met jou. Al duurt het nog jaren, ik blijf erin geloven. Dat ben ik je verschuldigd.

Lieverd, het gemis zal nooit nooit nooit voorbij gaan, en binnenkort ga ik weer een keer bij je op bezoek. Ik hou nog steeds onafscheidelijk veel van je maatje, het ga je goed ♥

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:30

Jeetje PureSG, sterkte! Wat vreselijk.

When the endless nightmares keep me awake at night and when not even a sleeping pill can put me to sleep; not even when the bad dreams started to follow me outside of my sleep. So now I have to hurt myself a little to make sure I am real; that I am alive.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 02:07

Ik denk dat ik je nooit verteld heb, hoeveel ik je gewaardeerd heb, hoe blij ik was met je vertrouwen in mij en met jou als vriendin. De kansen die je me bood, alles wat we samen deden, alle plannen voor de toekomst, want we hadden nog minstens 50 jaar moeten hebben samen.

Ik hoop dat je weet hoeveel ik het gewaardeerd heb, wat ik allemaal voor je heb gedaan toen je ziek was en hoe alles anders is gelopen na je overlijden. Nooit heb ik het zo gewild, maar ik had geen keuze, ik kon niet anders dan het achter me laten, maar iedere dag mis ik jou. Ik heb het er zo moeilijk mee gehad, en nog steeds. Dat ik jou moet missen en je paarden achter me heb moeten laten. Vooral op momenten dat ik het moeilijk heb, dan wil ik je bellen, je vertellen waar ik mee zit en dan jij; altijd weer met een positieve mind aankwam, ondanks dat je zelf zo slecht ging.

Ik heb er altijd in vertrouwd, ook toen je ziek was. Je was heel ziek, maar altijd zo, zo positief, dat ik het zelf haast ging geloven dat het goed kwam. Hoe hard de klap aankwam, toen je was overleden. Hoe mijn wereld instortte na dat berichtje 's ochtends vroeg. Hoe ik gelijk m'n bed uit gesprongen ben naar jou paarden. Ik was kapot, maar hun konden me als enige troost bieden, het enige waar ik wilde zijn. Maar oh, wat mis ik jou vreselijk, wat heb ik het moeilijk zonder jou, wat heb ik veel spijt dat ik in de laatste dagen niet gezegd heb hoeveel je voor me hebt betekend, maar ik denk, of weet eigenlijk wel zeker, dat je dit weet.

Ik mis je, echt, iedere dag. Zo graag had ik dat je Bright nog mee had gemaakt, dat je me had kunnen helpen met moeilijke beslissingen, dat je Valentino gekend zou hebben. Dat we samen naar de minikeuringen konden, maar dan ook met mijn eigen pony. Ik mis het zo, al onze dromen, die nu nooit meer uit komen. Ik hoop dat ik het ooit een plekje kan geven, maar het is niet niks om op 18 jarige leeftijd zo'n goede vriendin kwijt te raken, op zo'n nare manier..... Je zal altijd in mijn gedachte blijven, bedankt voor alles.....

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:00

Wat heftig zeg.... Heel veel sterkte :(:)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:42

Wat heftig PureSG, heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 00:05

PureSg :(:) wat een heftige moeilijke beslissing veel sterkte.

Opa

Zo jong,zoveel achter gelaten. Indrukken,foto's en herinneringen, als ik u ook maar 1 keer mocht ontmoeten ik u al die vragen mocht stellen . Magnifieke foto's resterende, mijn mama was 17 haar verhalen over u zijn zo warm . Aangezien het morgen weer een vaderdag zonder u is zal ik aan mama denken, tot de dag dat mijn papa er ook niet meer is.

Opa toch waarom had u keelkanker, waarom knapte u slagader. U hebt mijn zus al gedate aan de zoon van de zuster die u heeft afgedekt en u bloed heeft opgeruimd , haar verhalen over u ook zo warm en vol humor. Alles wat rest is een foto van een prachtige man en een mama vol herinneringen aan een prachtig persoon