Toen ik 15 was begon ik me elke dag op te maken, ook in het weekend als ik nergens heen moest (en hoewel ik sowieso al 1.30 uur moest reizen om op school te geraken, stond ik daar met veel overtuiging om 05.20 elke dag voor op
). Ik hield het sober hoor, wat foundation, wat subtiele eyeliner, blush en mascara. Ik zag er dan ook echt beter uit want ik zag toen sowieso vrij bleek van mezelf.Toen ik naar de unief ging ben ik daar mee gestopt. Ik trok iets hips aan, deed mijn haar leuk, en had ik nog tijd voor make up dan deed ik er op. Zo niet, lag ik er niet wakker van. Ik kon als een saaie doos rondlopen, maar ook met fushia lipstick en veren in mijn haar.
Nu draag ik alleen make up als ik 'onder de mensen' kom; niet om boodschappen of zo te doen. En aangezien ik nog niet werk, is dat dus niet elke dag het geval. En als ik uit ga, mag het dan weer wat meer zijn.
Sinds ik een bril draag lig ik er nog minder wakker van, want nu heb ik van zelf een wakkere blik
Niemand die mijn wallen ziet, hihi.Make up helpt toch echt met je zelfbeeld en zelfzeker worden; althans bij mij in mijn tienerjaren was dat het geval. Ik mocht dan niet het perfecte lijntje hebben met mijn dertig kilo zwaarder, of het meest innemende snoetje met lange blonde krullen en zeeblauwe ogen, maar hell yeah, mijn make up zat goed