Wat is dat toch...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:48

Het hoort toch ook gewoon bij de leeftijd :)

Toen ik 15 was begon ik me elke dag op te maken, ook in het weekend als ik nergens heen moest (en hoewel ik sowieso al 1.30 uur moest reizen om op school te geraken, stond ik daar met veel overtuiging om 05.20 elke dag voor op :P). Ik hield het sober hoor, wat foundation, wat subtiele eyeliner, blush en mascara. Ik zag er dan ook echt beter uit want ik zag toen sowieso vrij bleek van mezelf.

Toen ik naar de unief ging ben ik daar mee gestopt. Ik trok iets hips aan, deed mijn haar leuk, en had ik nog tijd voor make up dan deed ik er op. Zo niet, lag ik er niet wakker van. Ik kon als een saaie doos rondlopen, maar ook met fushia lipstick en veren in mijn haar.

Nu draag ik alleen make up als ik 'onder de mensen' kom; niet om boodschappen of zo te doen. En aangezien ik nog niet werk, is dat dus niet elke dag het geval. En als ik uit ga, mag het dan weer wat meer zijn.
Sinds ik een bril draag lig ik er nog minder wakker van, want nu heb ik van zelf een wakkere blik *D Niemand die mijn wallen ziet, hihi.

Make up helpt toch echt met je zelfbeeld en zelfzeker worden; althans bij mij in mijn tienerjaren was dat het geval. Ik mocht dan niet het perfecte lijntje hebben met mijn dertig kilo zwaarder, of het meest innemende snoetje met lange blonde krullen en zeeblauwe ogen, maar hell yeah, mijn make up zat goed :7

Snollygoster

Re: Wat is dat toch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:22

Of je hebt ook het omgekeerde; een meisje waarmee ik in het middelbaar zat heeft nooit make-up gedragen, was ook gewoon van nature een mooi meisje, maar na de zomervakantie van het 5e naar het 6e middelbaar kwam ze plots met belachelijk veel make-up naar school. Er was niet eens een geleidelijke overgang, het voor ons echt gewoon even wennen.
Nu vind ik haar eerlijk gezegd niet meer zo mooi, haar make-up zag er ook echt onverzorgd uit. Overdreven dikke wenkbrauwen bijgetekend, dikke vieze mascaraklonters die steeds uitliepen en aan haar kaak zag je duidelijk het kleurverschil van haar echte huid en de foundation. Een laat geval van puberteit? Geen idee, maar vond het wel zonde om haar zo te zien :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:49

Ik draag make-up omdat ik het mooi vind, mijn eigen keuze
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:54

KarmaWitch schreef:
Ik ben ook jonger dan jou lieveli, maar echt ermee opgegroeid? Nopes... ik was 7/8 jaar toen ik zelf een beetje achter de computer mocht & 11 ofzoiets toen ik af en toe achter internet mocht...
Verder speelde ik buiten. Bestond er nog geen facebook en hyves en instagram... ik had pas een telefoon toen ik naar de middelbare ging. Maar geen mooie luxe telefoon.

Dus de term jonger dan... gaat in dit geval niet op Lieveli

Dan moet ze niet zeggen dat ze niet van de internetgeneratie is. Ze is dan namelijk wel van de internetgeneratie maar heeft er gewoon niet veel van meegekregen. ;)

Overigens, jij was 11. Ik was 15 dat wij internet kregen en ik sites zoals Sugababes ontdekte. Dus technisch gezien ben ik er niet mee opgegroeid, ook geen tijd voor met 2 eigen pony's, maar ik heb een flink stuk van mijn pubertijd doorgebracht met kijken naar mooie meisjes op profielensites en make up tips.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 04-01-15 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:54

Algemene redenen voor make-up (op jonge leeftijd):

- sommige mensen worden regelmatig 3 jaar jonger geschat dan ze zijn. Stel, je bent 15 jaar oud, iemand bestempelt je als een 12 jarige, en diegene gaat je dan ook zo behandelen en aanspreken.Vaak net alsof je minder bent omdat je dan zogenaamd jonger zou zijn, wat dus niet zo is. Dat kan je kleinerend en irriterend opvatten. Make-up laat je al gauw ouder lijken, en daarom draag je dan make-up.

- Er hangt soms een hele zware groepsdruk. Je komt niet in de groep (klas bijvoorbeeld) als je geen zichtbare make-up draagt, modieuze kleding en tassen draagt of brutaal en puberaal gedrag vertoont en probeert zo veel mogelijk op te vallen. Zo komen veel mensen in de puberteit dus aan die aparte avatars, eventuele "sletterige kleding en houding" en een "geplamuurd gezicht".

- In de puberteit zijn veel mensen (heel erg) onzeker over zichzelf. Op straat en op TV zien je dan bijna iedereen wel met een glad gezicht/gladde huid en ze zien er natuurlijk allemaal knapper uit dan je zelf bent, waardoor je de minder mooie stukjes op je gezicht wil verbergen en de mooie stukjes wil laten opvallen, met make-up.

- Het laat je er verzorgd uitzien en maakt mensen mooier als het op de juiste manier en met mate gebruikt wordt..

Oh trouwens, ik zelf draag ook make-up. ( normaal mascara, licht foundation, licht blush en licht lipstick)
en ik moet helaas toegeven dat het niet persé is omdat ik het het nu zelf zo leuk vind om het er iedere ochtend om half 7 op te smeren om het er 's avonds allemaal weer af te mogen halen. :+

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:44

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je het doet. Ik zie ook wel meiden rondlopen met zwart getekende wenkbrauwen, terwijl ze zelf blond of bruin haar hebben, en dan is het niet eens mooi gedaan. Of inderdaad, helemaal oranje zijn van de foundation. Dan denk ik ook goh, is er niemand die dat kind verteld dat het er niet uitziet? En ja, vaak word je dan aangekeken met zo'n blik van, wat kijk je? Tja, vind je het gek dat ik kijk, als ik twijfel of ik je aan mijn paard kan voeren, omdat je zo oranje bent als een wortel. Maar ondanks dat vind ik wel dat je iedereen moet laten gaan daar in. Ik vind het niet mooi? Is dat mijn probleem, kijk ik lekker de andere kant op, dat is niet zo heel moeilijk.

Ik draag dezelfde make-up als deze meisjes, alleen dan op een hele andere manier. Mijn wenkbrauwen teken ik niet zwart, maar gewoon mijn eigen haarkleur. Een heel klein beetje foundation, maar ook dit dezelfde kleur als mijn huid. Beetje mascara, en oogpotlood, en klaar. Vaak merk je niet eens dat ik wat op mijn gezicht heb. Ook vind ik mode leuk. Nee, ik loop niet met te korte broekjes, navelshirtjes, en een extreme push-up BH. Met een leuke trui, doodnormale jeans, en zwarte gympen, draag ik ook gewoon wat nu mode is.

Ben ik nu dan ook een slet? Lijkt me niet. Ook al ga ik een beetje met de mode mee, en draag ik dezelfde make-up op een andere manier. Vind ik mezelf echt niet een van ''die'' meiden, waar veel van jullie het nu over hebben. Vind dat mensen te snel oordelen, want als ik hier gewoon had neer gezet: Ja, ik draag foundation, mascara, en teken mijn wenkbrauwen etc. Dan hadden veel mensen het beeld van een meisje, met plamuurlagen make-up op.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:05

Sowieso het woord 'slet' laat echt het stoom uit m'n oren komen :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:15

Doef schreef:
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je het doet. Ik zie ook wel meiden rondlopen met zwart getekende wenkbrauwen, terwijl ze zelf blond of bruin haar hebben, en dan is het niet eens mooi gedaan. Of inderdaad, helemaal oranje zijn van de foundation. Dan denk ik ook goh, is er niemand die dat kind verteld dat het er niet uitziet? En ja, vaak word je dan aangekeken met zo'n blik van, wat kijk je? Tja, vind je het gek dat ik kijk, als ik twijfel of ik je aan mijn paard kan voeren, omdat je zo oranje bent als een wortel. Maar ondanks dat vind ik wel dat je iedereen moet laten gaan daar in. Ik vind het niet mooi? Is dat mijn probleem, kijk ik lekker de andere kant op, dat is niet zo heel moeilijk.

Ik draag dezelfde make-up als deze meisjes, alleen dan op een hele andere manier. Mijn wenkbrauwen teken ik niet zwart, maar gewoon mijn eigen haarkleur. Een heel klein beetje foundation, maar ook dit dezelfde kleur als mijn huid. Beetje mascara, en oogpotlood, en klaar. Vaak merk je niet eens dat ik wat op mijn gezicht heb. Ook vind ik mode leuk. Nee, ik loop niet met te korte broekjes, navelshirtjes, en een extreme push-up BH. Met een leuke trui, doodnormale jeans, en zwarte gympen, draag ik ook gewoon wat nu mode is.

Ben ik nu dan ook een slet? Lijkt me niet. Ook al ga ik een beetje met de mode mee, en draag ik dezelfde make-up op een andere manier. Vind ik mezelf echt niet een van ''die'' meiden, waar veel van jullie het nu over hebben. Vind dat mensen te snel oordelen, want als ik hier gewoon had neer gezet: Ja, ik draag foundation, mascara, en teken mijn wenkbrauwen etc. Dan hadden veel mensen het beeld van een meisje, met plamuurlagen make-up op.

Zeg je nou serieus dat je mensen afkeurt voor het verzorgen van je paard vanwege uiterlijk? Of dat ze een slet zijn op basis van uiterlijk? Wie denk je wel niet dat je bent... >;)
Zal me een rotzorg zijn hoe iemand er uit ziet. Als iemand er goed mee omgaat vind ik alles best.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:17

_O- _O- Ze bedoeld dat ze zo oranje zijn dat zij die meiden bijna als wortel zijnde aan haar paard gaat voeren.

Lezen is ook een kunst. :+

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:18

Danique_G schreef:
Doef schreef:

Zeg je nou serieus dat je mensen afkeurt voor het verzorgen van je paard vanwege uiterlijk? Of dat ze een slet zijn op basis van uiterlijk? Wie denk je wel niet dat je bent... >;)
Zal me een rotzorg zijn hoe iemand er uit ziet. Als iemand er goed mee omgaat vind ik alles best.

Ik denk dat je die zin nog eens goed moet lezen. Volgens mij bedoelt ze dat die persoon zo oranje is dat ze met een wortel verward kan worden. Heeft niks met afkeuring te maken

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:19

Volgensmij is dat slet vooral overgenomen doordat andere mensen in het topic er zo over denken, en zelf een beetje een nuance zien in wat je leest en alles niet zo op de letter (willen) interpreteren is ook een kunst lijkt het soms wel.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:21

Ik heb nooit zo veel op, altijd wel wat mascara, oogpotlood (of heel soms eyeliner) en ik heb wel foundation en lipgloss, maar ik heb het echt bijna nooit op.

Raineri

Waarom zou je überhaupt twijfelen aan iemand vanwege zijn uiterlijk? Tevens staat er nog iets over slet ;) Dus dat is echt niet het enige frappante in haar post. Als je iets niet zo bedoeld, moet je het simpelweg niet zeggen. Of je moet zelf de nuance aanbrengen want uit een stuk tekst kun je niets opmaken.

muntdrop

Ik vind een slet toch wel iets anders dan iemand die (veel) makeup draagt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:23

Loose schreef:
Volgensmij is dat slet vooral overgenomen doordat andere mensen in het topic er zo over denken, en zelf een beetje een nuance zien in wat je leest en alles niet zo op de letter (willen) interpreteren is ook een kunst lijkt het soms wel.

Als we altijd maar de mening of woorden klakkeloos van andere moeten (willen) overnemen... ;)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:26

Danique_G schreef:
Loose schreef:

Als we altijd maar de mening of woorden klakkeloos van andere moeten (willen) overnemen... ;)

:')

Ik zal het even beter uitleggen. :D
Ik heb in het topic inderdaad meerdere mensen personen die veel make-up dragen als slet/ordinair/andere dingen in dat straatje zien bestempelen. Dus ik denk dat dat slet uit die post daarvandaan komt.
Je moet dingen niet uit z'n context halen. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:27

Als je 8 bent wil je 12 zijn, als je 12 bent wil je 16 zijn en als je 16 bent wil je 18 zijn en als je 21 bent wil je wel weer 18 zijn. Om diverse redenen maar zo was het 50 jaar geleden al. Alleen nu denken veel 12, 13 jarigen dat ze daar echt ladingen make-up voor nodig zijn om er als 16 uit te zien, och , gaat meestal vanzelf weer over. Mooi is anders maar iedereen vind andere dingen mooi dus ja.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:32

Waarom zou je zo respectloos over je medemens überhaupt willen praten? Zijn gewoon een paar jonge meiden. Als je zo iets overneemt, doe er dan op zijn minst een paar aanhalings tekens bij waardoor het zichtbaar is. Woorden kunnen erg hard overkomen op internet en op deze site zitten er voldoende jonge meiden. Bovendien is de enige die daar een antwoord op kan geven diegene die de post zelf plaatste :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:36

Danique_G schreef:
Waarom zou je zo respectloos over je medemens überhaupt willen praten? Zijn gewoon een paar jonge meiden. Als je zo iets overneemt, doe er dan op zijn minst een paar aanhalings tekens bij waardoor het zichtbaar is. Woorden kunnen erg hard overkomen op internet en op deze site zitten er voldoende jonge meiden. Bovendien is de enige die daar een antwoord op kan geven diegene die de post zelf plaatste :)

Heb je gelijk in hoor! :)

Ik vind het alleen altijd zo jammer dat op bokt vaak dingen zo op de letter geïnterpreteerd moeten worden en dan meteen zo afgebrand.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:50

Danique_G schreef:

''Wie denk je wel niet dat je bent?'' Doe even normaal zeg, als je de zin wat beter leest, staat er dat ik diegene bijna kan vergelijken met een wortel, vanwege de hoeveelheid foundation die sommige mensen dragen. En ik heb al helemaal niet geschreven dat mensen met make-up op, sletten zijn! Met mijn reactie wil ik duidelijk maken, dat meiden niet meteen een slet zijn als ze make-up dragen, omdat veel mensen vaak vooroordelen hebben. Helemaal het tegenovergestelde van wat jij beweerd.

Lees mijn andere reactie maar, een paar pagina's terug, misschien is dat wat duidelijker voor je, omdat ik daarin vertel dat ik het belachelijk vind dat mensen slet worden genoemd. Eerst lezen, voordat je al die onzin uitkraamt.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:24

DezeNaam schreef:
Wow Ketaki, ik zou me heel gecomplimenteerd voelen als ik jou was.xD

Ik vind het eigenlijk best wel komisch dat ik zo jong nog geschat word idd, :j

andere kant vind ik het ook een belediging, omdat ze me zoveel jonger schatten :7 :7

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:31

Ketaki schreef:
DezeNaam schreef:
Wow Ketaki, ik zou me heel gecomplimenteerd voelen als ik jou was.xD

Ik vind het eigenlijk best wel komisch dat ik zo jong nog geschat word idd, :j

andere kant vind ik het ook een belediging, omdat ze me zoveel jonger schatten :7 :7

Ga rimpels kweken dan, de beste manier om ouder te lijken :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:36

Jeetje, ik vind te veel make-up niet mooi (lees; waarbij je in de foundation kan schrijven etc), maar hoe sommige mensen hier over make-up praten gaat ook wel een beetje ver.
Er is toch niks ergs aan om een beetje make-up te dragen :').

Ik draag zelf mascara en teken mijn wenkbrauwen bij met een lichtbruin potlood, omdat ik lichtblonde wenkbrauwen heb en je ze hierdoor niet ziet.
Dat vind ik gewoon een stukje mooier.

Draag je geen make-up? Fine by me.
Maar om nu bijvoorbeeld direct iedereen af te kraken die zijn wenkbrauwen tekent, niet doen :n

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:40

Doef schreef:
Danique_G schreef:

''Wie denk je wel niet dat je bent?'' Doe even normaal zeg, als je de zin wat beter leest, staat er dat ik diegene bijna kan vergelijken met een wortel, vanwege de hoeveelheid foundation die sommige mensen dragen. En ik heb al helemaal niet geschreven dat mensen met make-up op, sletten zijn! Met mijn reactie wil ik duidelijk maken, dat meiden niet meteen een slet zijn als ze make-up dragen, omdat veel mensen vaak vooroordelen hebben. Helemaal het tegenovergestelde van wat jij beweerd.

Lees mijn andere reactie maar, een paar pagina's terug, misschien is dat wat duidelijker voor je, omdat ik daarin vertel dat ik het belachelijk vind dat mensen slet worden genoemd. Eerst lezen, voordat je al die onzin uitkraamt.

Ik ga niet alle pagina's af. Heb wel wat beters te doen :P

Een nuancering was op zijn plaats. Zijn genoeg jonge meiden hier. Want nu staat er wel dat je die mensen sletten vind. Er staat immers dat als jij veel make up draagt dat je dat dan ook bent. Nogmaals, ik trek me er niet veel van aan hoe jij iets op schrijft. Maar er zijn veel jonge meiden hier die wel onzeker er van kunnen worden.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:40

lifaya schreef:
KarmaWitch schreef:
Ik ben ook jonger dan jou lieveli, maar echt ermee opgegroeid? Nopes... ik was 7/8 jaar toen ik zelf een beetje achter de computer mocht & 11 ofzoiets toen ik af en toe achter internet mocht...
Verder speelde ik buiten. Bestond er nog geen facebook en hyves en instagram... ik had pas een telefoon toen ik naar de middelbare ging. Maar geen mooie luxe telefoon.

Dus de term jonger dan... gaat in dit geval niet op Lieveli

hyves bestond toen wel geloof ik hoor :+ ik had iig rond mijn 14e een hyves acount haha.
Ik ben trouwens echt niet opgegroeid met internet gezien het er nog niet was toen ik geboren was :') iig niet zoals wij het nu kennen haha. Ik kwam wel als kind op de computer om spelletjes te spelen als "redcat" :P erg leuk. Verder hadden wij wel als 1 van de eerste in de omgeving internet over de telefoonlijn, maar daar maakte ik echt nog geen gebruik van. Het was nog "onbelangrijk". mijn eerste telefoon was uiteraard de Nokia 3310 en ik was toen 14 :)

Ahahah redcat!!!!
ohja die telefoonverbinding. Wat een gekraak was dat & duurde lang. Moest je inbellen