Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gohya schreef:Dat Jezus bestaan heeft geloof ik zeker wel.Jezus was een gewoon mens,net als jij en ik,maar Jezus had ook Gave's.Hij kon ook mensen genezen en meerdere dingen die alleen mensen met een gave kunnen doen.Maar dat Maria onbevlekt zwanger werd,dat geloof ik dan weer niet.Ook geloof ik niet dat 'God' de vader is van Jezus,want ik geloof dat Jozef de vader is.Als dat niet zo zou zijn,dan is Maria in princiepe 'vreemd gegaan'.
Dat er een natuurlijke bovenaardse macht is geloof ik ook.Ik geloof dat Moeder Natuur die God is die alles gemaakt heeft.Hoe ze eruit ziet? heb geen flauw idee,ik denk dat ze iets onaantastbaars is en onzichtbaar.
W.b.t. de Bijbel,er staan dingen in die waar zijn,maar ook een heleboel die niet waar zijn,volgens mij dan he.
Die Engelen en de Duivel? is voor mij onzin,net als dat geesten voor anderen weer onzin is.
blacktown schreef:Zwerte schreef:
En dan is er nog de groep ongelovigen die daar ervaring mee heeft en juist heeft gemerkt dat het niks is. Heb best wel eens glaasje gedraaid vroeger. Toen ik jonger was geloofde ik er nog wel in en ja hoor gekke ervaringen! Later ging ik meer nadenken en kwam tot de conclusie dat er vrijwel altijd betere verklaringen zijn en toen waren dingen zoals glaasje draaien ineens totaal niet eng meer en gebeurde er niks wat ik niet kon verklaren. Vind zoiets eerder hilarisch, omdat anderen wel in de stress schieten en vanwege de angst de gekste dingen horen en zien. Gekke dingen, die hersenen!
Als je ook gekke ervaringen hebt gehad met glaasje draaien, en je nu betere verklaringen hebt voor hetgeen er gebeurde, dan zou ik die verklaringen heel graag willen weten. Want ik zou het ook liever zien als iets hilarisch. Dat meen ik echt Zwerte .
Deugenietje schreef:Op deze siteKlik staan foto van mensen die overleden zijn.
Vroeger werd er niet zoveel foto's gemaakt. Er gingen mensen natuurlijk dood, men wou graag nog een herinnering en werden overleden mensen op de foto gezet.
Waarschuwing. Foto's hebben een lading.
gohya schreef:Zwerte ik ben het zeker met je eens,dat je hersens veel kunnen doen met je,zeker als je bang bent.
Maar wat als je niet bang bent? wat als je gewoon t.v. aan het kijken bent [docu over dieren] en uit het niets komt er een licht uit je t.v. en verlicht de hele kamer.Bang? nee, Geweldig mooi? Ja, Supermooi om te zien. Wat was het? ik weet wat het was,en laat het daarbij.Bewijzen? Nee helaas niet,geen camera bij de hand op dat moment.
Kuggur schreef:LisaFaded schreef:Dat is het altijd, mensen moeten altijd bewijs hebben willen ze iets geloven.
Helpt wel voorkomen dat mensen je allerlei onzin proberen wijs te maken; ik kan een sceptische attitude van harte aanbevelen.
En lees dit topic eens door, weinig positiefs over dit geloven in geesten, veel angstgevoelens; waarom zou je hier in "willen" geloven?
Kuggur schreef:drawerlover schreef:Als je in niks gelooft geloof je ook ergens in hoor. Je gelooft dat er niets is.
Ach ja, die kenden we ook nog niet, semantieke spelletjes met het woord "geloven".....
Manda schreef:Ik vind dit toch wel echt zorgwekkend. ...jij hebt echt hulp nodig!
Jouw wartaal TS, lijkt meer op flink in de knoop met de realiteit en dat vind ik vanaf je eerste post al. Misschien is het je leeftijd en hoe je dingen verwoord maar ook dan vind ik het zorgwekkend, als jij zo doorgaat zal je voor gek worden verklaard.
Zoek hulp, benut je gave (als je die hebt) op een beheerste manier al is het om jezelf te beschermen, of je nou in de knoop zit met de realiteit of paranormaal begaafd je zal toch overeind moeten blijven in deze maatschappij.
Manda schreef:Ik vind dit toch wel echt zorgwekkend. ...jij hebt echt hulp nodig!
Jouw wartaal TS, lijkt meer op flink in de knoop met de realiteit en dat vind ik vanaf je eerste post al. Misschien is het je leeftijd en hoe je dingen verwoord maar ook dan vind ik het zorgwekkend, als jij zo doorgaat zal je voor gek worden verklaard.
Zoek hulp, benut je gave (als je die hebt) op een beheerste manier al is het om jezelf te beschermen, of je nou in de knoop zit met de realiteit of paranormaal begaafd je zal toch overeind moeten blijven in deze maatschappij.
Suzanne F. schreef:Manda schreef:Ik vind dit toch wel echt zorgwekkend. ...jij hebt echt hulp nodig!
Ik ben het hier eerlijk gezegd ook mee eens.
En dit is niet alleen gebaseerd op dit topic. Er zijn meerdere posts van TS die ronduit dubieus te noemen zijn.
Ik zou ook hulp zoeken als jou was.
).
en dat ik een enkele keer ineens een geur ruik van bijv aftershave terwijl ik alles potdicht heb zitten en die dag niemand over de vloer heb gehad (het is ook geen snel voorbijgaande geur maar alsof er iemand naast je staat ofzo). lor1_1984 schreef:Ik herken het wel wat TS schrijft en bij mij bleek uiteindelijk dat ik mezelf er zo mee bezig bleef houden dat ik doordraaide en in alles geesten enzo zag.
Ik vermoed dat dat bij TS ook het geval is, je hersens kunnen je iig flink voor de gek houden.
Buiten dat geloof ik overigens wel dat er geesten zijn en dat wanneer je je gek loopt te maken je je onbewust enorm openstelt waardoor ze ook meer op je afkomen zegmaar.
Dus een combi van jezelf gek maken en daadwerkelijk te maken hebben met geesten kan ook nog.
Wat mij erg helpt is gewoon een lampje aan hebben zodat m'n hoofd niet aan de haal kan gaan met al die rare schaduwen enzo die je 's avonds laat geregeld ziet (je weet wel, bewegende boomtakken vlak bij een straatlantaarn).
Hierdoor ben ik een stuk minder angstig en kan ik mezelf ook gewoon wat strenger toespreken dat er echt niets aan de hand is.
Ook vertel ik mezelf nog weleens hardop dat niet alles wat niet (direct) verklaarbaar is iets te maken heeft met geesten, dat de verklaring wellicht heel makkelijk te vinden is maar dat je er soms gewoon niet op komt.
Enige waar ik nog steeds geen verklaring voor heb is inbouwkasten midden in huizen die gewoon tochtenen dat ik een enkele keer ineens een geur ruik van bijv aftershave terwijl ik alles potdicht heb zitten en die dag niemand over de vloer heb gehad (het is ook geen snel voorbijgaande geur maar alsof er iemand naast je staat ofzo).