Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
F_Orumster schreef:Ik heb onlangs een rijbewijs gevonden en een keer een beurs. Ik vind juist het leukste om diegene op facebook of iets dergelijks te benaderen en diegene aangenaam te verrassen. Daar zit voor mij de voldoening in.

Dan is die 10% misschien wel iets waar je normaal maanden voor moet werken om bijeengespaard te krijgen. Niet iedereen heeft de luxe om zomaar met geld te gaan strooien, en niemand kan in iemands anders buidel kijken.
). Watvoor rotmoeite is het nou om de verloren eigendommen van iemand even langs te brengen of achter te laten op het plaatselijke politiebureau? 

In andere gevallen niet...
. Ik ben een keer op een feestje mijn porto kwijt geraakt. Thuisgekomen uiteindelijk alles laten blokkeren aan pasjes enzo en die 2 tientjes die er cash inzaten konden ze eigenlijk gestolen worden. Je raadt het al, nog geen 2 min na mijn laatste blokkeer-aanvraag werd ik gebeld door iemand die mijn pasje had gevonden. Lang leve zakelijke pas erin
. Ik ben er meteen heengereden en heb hem wel 1000 bedankjes gegeven. Maar meer kón ik niet. Cash was (uiteraard) uit mn porto en al mijn passen waren geblokkeerd...
.
. Je brengt hem neem ik aan toch terug omdat het niet jouw eigendom is en jij het ook fijn zou vinden als iemand 't voor jou doet, niet omdat je er wat aan wil verdienen. 
Ook als onwijs veel geld in de portemonnee zit.
Je zou denken dat zo iemand hartstikke blij is, niet dus 
.