Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:10

Als je tien bent vind ik een verrassingsei krijgen heel logisch. Lijkt mij leuker om te krijgen dan geld. Heeft die vrouw ook wrs gedacht.

Overigens iets krijgen is leuk, maar t verplichten/ verwachten buiten een dankjewel om is raar.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:16

Ik heb onlangs een rijbewijs gevonden en een keer een beurs. Ik vind juist het leukste om diegene op facebook of iets dergelijks te benaderen en diegene aangenaam te verrassen. Daar zit voor mij de voldoening in.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:29

F_Orumster schreef:
Ik heb onlangs een rijbewijs gevonden en een keer een beurs. Ik vind juist het leukste om diegene op facebook of iets dergelijks te benaderen en diegene aangenaam te verrassen. Daar zit voor mij de voldoening in.

Dat dacht ik vorig jaar ook toen ik iemands legitimatie bewijs vond.

Der gevonden via fb maar ze was te beroerd om hem op te komen halen.
En ze wist blijkbaar ook niet dat die kwijt was want ze had hem aan een vriendin uitgeleend :?

Uiteindelijk heb hem na een week maar naar het politie bureau gebracht met het verhaal.
Die zouden het naar de gemeente afdeling sturen die erover gaan.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:10

Mijn man vond pas een nieuwe iPhone,
de reactie van de geen die m verloren had, was al genoeg.
Fijn als je iemand zo blij kan maken.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:18

TS...hoe heb je het nu "opgelost"?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:18

Tja, ik was tien. What can I say?

Ik heb geen portemonnee maar als iemand mijn tas terug zou brengen zou ik zo blij zijn dat het niet in mijn hoofd op zou komen om minder dan 10% vlindersloon te geven. Als er niets (meer) in zou zitten aan cash zou ik alsnog iets geven.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:35

Ook als je in een positie zit dat je elke maand moet tellen om rond te komen, maar je net heel hard ergens voor gespaard hebt en de 2000 euro cash in je portemonnee hebt gestoken omdat je net onderweg was het te gaan betalen? :P Dan is die 10% misschien wel iets waar je normaal maanden voor moet werken om bijeengespaard te krijgen. Niet iedereen heeft de luxe om zomaar met geld te gaan strooien, en niemand kan in iemands anders buidel kijken.
En uiteindelijk zou hulpvaardigheid iets moeten zijn wat je belangeloos doet, zonder dat je er iets voor terug verwacht. Je geeft iemand iets terug omdat dat gewoon het juiste is om te doen, niet omdat je graag een paar euro rijker aan zakgeld wil zijn.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:44

Sjezus zeg, wat een onzin allemaal!
Als ik van alles wat ik gevonden en geretourneerd had vindersloon had gekregen, dan was ik nu vast miljonair geweest (bij wijze van.. ;) ). Watvoor rotmoeite is het nou om de verloren eigendommen van iemand even langs te brengen of achter te laten op het plaatselijke politiebureau?

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:53

Tja, ik begrijp het ook niet goed dat vindersloon "normaal" is. Je wilt gewoon graag iets terug hebben als je het verliest, dat geldt voor jezelf dus ook voor de ander. Ik zou wel een bedankje geven in de vorm van Merci of een bloemetje, gewoon omdat ik dat leuk en verdient vindt. Maar een bedrag... nee waarom?

Als kind van een jaar of 11 vond ik samen met een vriendinnetje ooit een gouden horloge op de camping bij het zwembad. Ik twijfelde geen seconde en gaf het gelijk af in de kantine waarna ze het omriepen. Moeder van het vriendinnetje was serieus boos "want dat hou je toch zeker zelf." Ik snapte er toen al helemaal niets van. :n

Ben overigens wel benieuwd wat ts nu ondernomen heeft. :=

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 00:39

Op een zekere hoogte snap ik de vindersloon wel. Stelen/houden is minder moeite dan terug brengen. Soort van 'motiveren' om terug te geven

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 00:45

Jeeeetje hier valt mijn mond wel van open :wow:

In mijn ogen is een vindersloon helemaal niet 'normaal'. Ik vind het alleen maar normaal dat je iets terugbrengt naar de gerechtigde eigenaar, en daar niet persé wat voor terug verwacht. Dat noemt men goed fatsoen. Als iemand mijn portefeuille terug zou brengen zouden ze wel een bedankje krijgen, maar dan in de vorm van een bloemetje of een doos merci.

Zelf hebben vriendlief en ik wel eens een portemonnee op de stoep gevonden. Zat ruim €300 in. Via de ID heb ik het telefoonnummer en adres kunnen achterhalen met m'n mobiel. Toen er niemand opnam zijn we naar het adres gefietst (was wel een eindje rijden), mensen waren niet thuis en portemonnee pastte niet door de brievenbus dus hebben we het bij de buren afgegeven en achteraf nog gebeld naar de man of hij z'n portemonnee netjes terug had. We waren ruim 2 uur kwijt door die zoektocht, maar de reactie van de man was dat helemaal waard :-)

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:12

Maar ts? Hoe gaat jouw verhaal nu verder?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:32

ja inderdaad we horen niks meer van haar, misschien heeft ze de vindersloon afgekocht met een date of huh....ze zit misschien al dagen verstopt achter de bank of huh....

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:07

Ik hoop maar dat alles goed gaat, zo stil is TS...

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:46

Ts was gister nog online, dus denk dat t meevalt :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:48

Ik snap vindersloon wel als je speciaal op zoek gaat naar iets wat verloren of gestolen is. Soort van bounty hunter. :P In andere gevallen niet...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:57

Ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend dat je iets van een ander terugbrengt of afgeeft bij de politie als je het vindt. Verplicht iemand daarvoor belonen zou dus ook eigenlijk niet moeten, maar het zou mensen wel stimuleren om de boel eerlijk terug te brengen. Aan de andere kant: als iemand met een minder fatsoen een portemonnee vindt met €500 en daar -van de 10% vindersloons uitgaande- €50 van zou krijgen dan zou zo iemand niet de portemonnee terugbrengen, als je begrijp wat ik bedoel.
Ik zou dat echter écht niet kunnen, het idee dat je de eigenaar weer herenigt met zijn of haar portemonnee zou me al een gevoel van voldoening geven.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:18

Sallandval: Dat gaat niet altijd ;). Ik ben een keer op een feestje mijn porto kwijt geraakt. Thuisgekomen uiteindelijk alles laten blokkeren aan pasjes enzo en die 2 tientjes die er cash inzaten konden ze eigenlijk gestolen worden. Je raadt het al, nog geen 2 min na mijn laatste blokkeer-aanvraag werd ik gebeld door iemand die mijn pasje had gevonden. Lang leve zakelijke pas erin :j. Ik ben er meteen heengereden en heb hem wel 1000 bedankjes gegeven. Maar meer kón ik niet. Cash was (uiteraard) uit mn porto en al mijn passen waren geblokkeerd...

Vind het ronduit aso van die man en had idd ook zoiets gezegd als eeuwige dank :j.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:41

Jeetje, ik schrik er eigenlijk een beetje van dat er zoveel mensen zijn die vindersloon heel normaal vinden en zelfs het idee krijgen dat criminaliteit loont als ze geen vindersloon krijgen voor een dik gevulde portemonnee :=. Je brengt hem neem ik aan toch terug omdat het niet jouw eigendom is en jij het ook fijn zou vinden als iemand 't voor jou doet, niet omdat je er wat aan wil verdienen. :=

Ik zou allang blij zijn als ik iemand anders kon helpen zijn/haar portemonnee terug te vinden, omdat ik ook zou hopen dat iemand die mijn verloren spullen zou vinden, ze netjes aan me terug zou brengen. Als je zelf iets verliest vind je het toch ook super fijn als er lieve mensen zijn die het aan je terugbrengen. De dankbaarheid van degene die 't verloren heeft zou voor mij echt al genoeg zijn. :) Ook als onwijs veel geld in de portemonnee zit.

dravergekkie, wat een verhaal joh :') Je zou denken dat zo iemand hartstikke blij is, niet dus :=

Ben ook benieuwd hoe het met TS is, wat een verhaal :=.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 13:13

Nou ik heb een doos merci chocolaatjes inclusief het gedichtje van Joolien in de brievenbus gedaan en sindsdien niks meer van de beste man vernomen :D

Verwacht ook niet dat ik nu nog iets van hem zal horen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:21

nolanlover schreef:
Nou ik heb een doos merci chocolaatjes inclusief het gedichtje van Joolien in de brievenbus gedaan en sindsdien niks meer van de beste man vernomen :D

Geniaaal!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:24

nolanlover schreef:

Dat heb je super goed gedaan!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:08

Waauw, super dat je dat durfde! +:)+
Tis te hopen dat de man zijn lesje geleerd heeft.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:10

Hahaha jaa goed zo!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:34

Cool TS!