Seni schreef:Omdat je onder een bepaalde huurgrens moet zitten om huurtoeslag te krijgen. Onder de 23 jaar zit die grens erg laag, zeker als je een huisje met z'n 2en wil zit je erg snel over die grens heen.
I know, ik ben zelf 21 en mijn vriend 23, maar Bonnyyyyyy zegt dat hun 19 en 23 zijn, dus dan val je wel onder de hogere huurgrens. Het maakt dan ook niet uit wie huurder is en wie medehuurder, daarover had ik gebeld met de belastingdienst en een medehuurder mag ook gewoon de huurtoeslag aanvragen. (stel dat jij onder de 23 bent als huurder en je vriend(in) wel 23+, als medehuurder, moet je dus je vriend(in) de huurtoeslag laten aanvragen)
Helaas was het zo in het geval van mij en mijn vriend dat hij blijkbaar bewoner wordt en geen medehuurder, omdat de woningbouw daar behoorlijk strenge eisen voor heeft en daarom hebben mijn vriend en ik een samenlevingscontract afgesloten. Dan zijn we namelijk van rechtswege toeslagpartners, dus krijgen we alsnog via hem de huurtoeslag, ook al is hij 'slechts' medebewoner en omdat het niet verkeerd is bepaalde dingen op papier te hebben staan natuurlijk!

Hij kan alleen een goede hypotheek aan, en op deze manier staat alles op zijn naam en mocht er (worst case scenario) iets mis gaan hebben we geen gedoe.