Op kamers, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:43

Wat zei je? Spoel jij mijn bord dan af? :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:20

Wat een onzin zeg :') Gewoon je ding doen hoor, een bordje afspoelen moet toch kunnen. Gaan ze ook klagen als je de wc doorspoelt?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:37

Ik zou expres de hele paasei zooi laten vallen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:53

Whoeps, ik had misschien toch beter moeten letten op adreswijzigingen enzo := krijg steeds narrige appjes van de nieuwe bewoonster van mijn oude kamer, dat ze nog allemaal post krijgt. Blijkt dat je gelukkig heel veel via het internet kan doen :) zelfs bij de ABN kan je het via internetbankieren wijzigen, echt tof!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:55

Ach wij krijgen na meer dan een jaar nog steeds post van de vorige bewoner..

En over dat je teveel herrie zou maken, lekker negeren. Ik slaap gelukkig vast dus word niet wakker mja mijn huisgenootje wel van mij als ik van m'n werk kom maar ja wat moet ik anders :=

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:30

Nah wat een onzin zeg!
Hier was vanochtend om 6 uur al leven. Moest er zelf ook om half 9 uit. Niks geen gezeur over.
Alleen als ik echt heel laat thuis kom van uitgaan ofzo probeer ik wel echt zachtjes te doen en douche dan pas de volgende ochtend, maar daar hoor je verder ook niemand over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:35

Mijn huisgenoot kwam vorige keer op m'n deur kloppen omdat ik hij wakker van me was geworden :+ Ja vriend, ik sta inderdaad om half 6 op voor de lol en maak daarbij natuurlijk ook echt meer lawaai dan nodig is. Rot op, dan moet je niet met andere mensen gaan wonen. Jongen in kwestie klaagt overigens echt over alles (hij heeft de kamer onder mij en ik kan hem altijd verstaan als 'ie met z'n vriendin aan het skypen is en daar klaag ik ook niet over :') ) en niemand in het huis mag hem dus het ligt niet aan mij, maar toch :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:20

hahah jaah :')
Zelfs een keer om 10:00 op vrijdag moest ik nog ff wat afwas doen, heb in mijn kamer dus een wastafeltje dus doe het altijd daar, komt diezelfde huisgenoot die vanochtend klaagde (ookal was het vanochtend rond 7:00), dat ik zachter moest doen want ze lag nog te slapen. En dan ook nog een 'Jezus' erachteraan en een diepe zucht :')
Tsjaaa 10:00 is gewoon een tijd waarop je normaal je ding mag doen hoor :=

Ik zei vanochtend 'sorry ik moest alleen dit bordje even afspoelen, meer niet.' Maar toen was ze alweer vertrokken dr kamer in :+
De wc is trouwens beneden dus die hoor je hier niet zo heel hard.

Bij deze huisgenoot hoor ik trouwens ook alles. Ook als haar vriend er is (en die is er heel erg vaak). Ik kan alle gesprekken meegenieten. En niet alleen gesprekken, ook de intieme geluiden 's avonds laat -O- (ik bespaar de details _O- ) en de keiharde vieze boeren van dr vriend.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:45

Ja in studentenhuizen hoor je snel dingen. Maar goed daar kan je niet over klagen (tenzij je elke avond tot vet laat lawaai maakt, heb het niet over 's ochtends bezig zijn om je klaar te maken voor school). Zelf slaap ik altijd met oordoppen, dus heb daar nooit zo'n last van gelukkig :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:51

Ja precies. Nja ik zag dr net weer tijdens het koken, heb maar ff sorry gezegd voor vanochtend en dat ik nog half sliep enzo :+ maar toen zei ze dat het niet uitmaakte, gelukkig maar dan hahaha
(met haar wil je echt geen ruzie hebben _O- ) Achja.... Binnenkort gaat ze hier toch weg O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:02

Oh ik zou me daar echt niet voor verontschuldigd hebben hoor :+ Zo bevestig je d'r alleen maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:09

Ik vind dat onnodig luidruchtig doen 's morgens of heel laat 's avonds wel vervelend is. Mijn huisgenoot speelt (op een valse) gitaar en dat doet hij soms om 11 uur 's avonds nog als mijn wekker een paar uur later al weer gaat. Dan wil ik nog wel eens aankloppen en vriendelijk vragen of hij wilt stoppen. Mijn andere huisgenoot vond het een tijdje een dingetje om om 6 uur 's morgens heel erg hard muziek te luisteren onder de douche, zelfde verhaal. Ook gewoon aangegeven dat ik graag nog mijn laatste uurtjes slaap wou kunnen pakken en dat ik het een beetje vervelend vond om 's morgens wakker te worden van haar muziek. Heeft ze ook nooit meer gedaan.

Het is een beetje leven en laten leven denk ik dan zo maar. Ik ga niet 's morgens geen koffie zetten omdat mijn huisgenoten misschien wakker worden van de Senseo, maar ik ga ook niet om 6 uur 's morgens luidruchtig de vaatwasser uitruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:15

Ja maar dat is dus niet het geval als je een bordje staat af te wassen, of als ik 's ochtends gewoon moet douchen, me klaar moet maken en m'n spullen moet pakken. Doe ik ook niet voor m'n lol. Dan moet je niet met andere mensen gaan wonen, vond het echt belachelijk dat hij het lef had om te komen klagen en vind het net zo belachelijk van 1234's huisgenootje.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:16

Emmaa_ schreef:
Ik vind dat onnodig luidruchtig doen 's morgens of heel laat 's avonds wel vervelend is. Mijn huisgenoot speelt (op een valse) gitaar en dat doet hij soms om 11 uur 's avonds nog als mijn wekker een paar uur later al weer gaat. Dan wil ik nog wel eens aankloppen en vriendelijk vragen of hij wilt stoppen. Mijn andere huisgenoot vond het een tijdje een dingetje om om 6 uur 's morgens heel erg hard muziek te luisteren onder de douche, zelfde verhaal. Ook gewoon aangegeven dat ik graag nog mijn laatste uurtjes slaap wou kunnen pakken en dat ik het een beetje vervelend vond om 's morgens wakker te worden van haar muziek. Heeft ze ook nooit meer gedaan.

Het is een beetje leven en laten leven denk ik dan zo maar. Ik ga niet 's morgens geen koffie zetten omdat mijn huisgenoten misschien wakker worden van de Senseo, maar ik ga ook niet om 6 uur 's morgens luidruchtig de vaatwasser uitruimen.

Kijk dat zijn goede redenen om even aan te kloppen. Aangezien dat gewoon vervelend is. Maar borden afwassen of koffie zetten... ze moeten niet zo moeilijk doen. Je woont met meerdere in een huis, dus je moet rekening houden met elkaar maar ook dingen accepteren. En anders moeten ze maar met oordoppen gaan slapen als ze borden afwassen al een lawaai vinden xD :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:17

Haha dat ben ik jullie absoluut met jullie eens hoor! Een bord afspoelen moet gewoon kunnen...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:43

Hahah ja precies, blij dat jullie er hetzelfde over denken als ik. :') voel me iig nu geen zeur xD
Enne, in eerste instantie wilde ik me ook niet verontschuldigen (vorige x ook niet gedaan), maar haar kennende gaat ze de volgende keer nog meer zeuren als ik dat niet zou doen :+ Omdat ze dan denkt dat ik geen rekening houd met haar.
Eigenlijk zou k dr dan moeten laten zeuren en negeren, maargoed ik wil geen ruzie in huis :o Als ik mijn andere huisgenootje moet geloven is dat niet grappig als je ruzie hebt met haar :D }>
Zij deed 's ochtends wel eens haar kamerdeur per ongeluk iets harder dicht dan normaal, en toen kreeg ze ook die huisgenoot op dr dak, zei ze _O- Terwijl zij zelf 's avonds laat of 's nachts op dr naaldhakken over de vloer ging beneden toen ze thuis kwam. (wat je heel hard hoort in huis)
Ach, zo is er altijd wat.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:10

Hier nog iemand die toevallig gratis een hoogslaper wil hebben? Ik wil er echt vanaf namelijk. Het is een hoogslaper met beneden een bank (die je ook nog eens plat kunt maken zodat het een tweepersoonsbed is). Hij is ideaal voor op studentenkamers maar ik kan echt niet slapen in een hoogslaper :')

Demonteren en ophalen in Tilburg :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:18

Even posten in het weggeeftopic? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:15

Hij is gelukkig al weg!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:20

Ik ben van de week in een aantal huizen geweest van verenigingsgenoten :) We hebben elk jaar rond deze tijd een activiteit genaamd "fietsen langs leden", bedoeld voor de nieuwe leden maar in de praktijk sluiten er ook "gewone" leden aan. Is altijd heel leuk (al ging ik dit jaar voor het eerst zelf mee, ik was meestal zelf "huis" :D ) en zo zie je ook nog eens de huizen van andere mensen ;) Zo ben ik ergens geweest waar de huiskamer/keuken echt zó groot was :oo echt, ik denk wel minstens 6 bij 5. En dat voor vier huisgenoten :P Het keukengedeelte werd gescheiden met een schuifpui met een grote glazen ruit... Fantastisch vermaak, meerdere mensen zijn er vol tegenaan gelopen :=
Eén van de huizen was ook echt een studentenhuis, in een oud pand met hoge plafonds met bierkratten 10 hoog opgestapeld :+

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:52

Bij wat voor vereniging zit jij eigenlijk Magrathea?

Ik wordt sinds ik m'n kamer heb telkens helemaal gek bij mn ouders thuis :') Die hebben allemaal troep qua eten in huis (chocola, koekjes etc) en dat koop ik zelf nooit, maar ik ben nu dus thuisthuis en loop de hele dag door rondjes door het huis omdat ik mezelf niet kan tegenhouden als het in huis is.. Om gek van te worden!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:58

Mag ik het topic even een schopje geven?

Ik heb morgen een hospiteeravond. De eerste in mn leven. Iemand tips? Dingen die ik wel moet doen of absoluut niet. Moet ik iets meebrengen of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:02

Ik zou niks meenemen, is helemaal nergens voor nodig. In welke stad is het en wat voor huis? Een heel typisch studentikoos huis of een wat rustiger huis?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:02

Neem je ouders niet mee :P

Verder, als er in het bericht niet gevraagd word om iets meebrengen zou ik ’t persoonlijk niet doen. Wees jezelf, ga geen onwaarheden vertellen omdat je dan ‘leuker’ lijkt.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:12

Haha, neee ouders blijven zeker thuis! Het is in Nijmegen. Geen studentikoos huis, 3 meiden, net huis, gezellig en af en toe stappen. En ze hebben een kat! Haha.