De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:23

Oei Rampshellie, dat zou ik echt niet kunnen :=

Die tips van Zwerte zijn erg goed!

Gisteren was ik samen met mijn man bij de Ikea, ook een zware beproeving. Alles was zo leuk en ik word daar altijd helemaal hebberig! Gelukkig niks gekocht. En vandaag gingen we een wandeling maken in het bos en hadden we bolletjes mee. Maar waar we de auto moesten parkeren stond ook een lunchroom en er kwamen zulke lekkere geuren uit <3 Gelukkig kon mijn man me tegen houden :))
Dus ben stiekem wel weer trots dat ik niks gekocht heb wat overbodig was.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:24

Davinia_ schreef:
Oei Rampshellie, dat zou ik echt niet kunnen :=

Die tips van Zwerte zijn erg goed!

Gisteren was ik samen met mijn man bij de Ikea, ook een zware beproeving. Alles was zo leuk en ik word daar altijd helemaal hebberig! Gelukkig niks gekocht. En vandaag gingen we een wandeling maken in het bos en hadden we bolletjes mee. Maar waar we de auto moesten parkeren stond ook een lunchroom en er kwamen zulke lekkere geuren uit <3 Gelukkig kon mijn man me tegen houden :))
Dus ben stiekem wel weer trots dat ik niks gekocht heb wat overbodig was.

Goed bezig! Ik vind Ikea trouwens wel heeeel verleidelijk met prullaria

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:52

lor1_1984 schreef:
Ik heb ook aparte rekeningen:
betaalrekening met daaraan gekoppelde spaarrekening, elke maand gaat er een vast bedrag naar de spaarrekening en eens in de 2-3 maanden kijken we of er een extra bedrag van de betaalrekening naar de spaarrekening overgeboekt kan worden.
Daarnaast nog een zakgeldrekening waar mijn weekgeld (boodschappengeld) wekelijks op gestort wordt en een daaraan gekoppelde spaarrekening waar alles wat ik over hou op gestort wordt zodat als ik eens krap zit of wat extra's nodig heb ik het daar vanaf kan halen.

Bij sommige banken kun je ook afspreken dat eens per maand alles boven een bepaald bedrag overgeboekt wordt naar de spaarrekening.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:09

Ik en mijn moeder zijn de stad ingeweest, had daar een belangrijke afspraak. We hebben alleen een McFlury gegeten op mams haar kosten :P :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:30

Goed bezig iedereen die naar de stad is geweest en zich in heeft weten te houden. Succes voor degene die naar de Action (en Primark) gaan, jullie kunnen het!

Vandaag heb ik de hele dag gewerkt en ik had bewust mijn portemonnee thuisgelaten. Ik werk namelijk in de Kruidvat en wist dat ik vandaag achter de kassa moest, dan komen er zoveel leuke hebbedingetjes voorbij dat ik me misschien niet in had kunnen houden. :+

Nu ben ik alleen nog aan het twijfelen over een veulendeken voor de zekerheid, maar m'n (Shetlander)veulen is nu al zo'n bolletje wol.. Ik heb zoiets van 'stel dat hij ziek wordt, het toch koud heeft..' Ik denk dat ik deze uitgave sowieso uitstel tot november en er dan nog eens over nadenk. :o

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:52

Ik heb zes koffiebekers gekocht -O-
Excuus: ik had geen nette set meer, omdat ik er een kapot had laten vallen en ik twee emaillen had, die zijn gaan roesten.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:53

Wij zijn uit eten geweest vanavond, ze hadden een leuke actie :') maargoed betekend wel dat ik voor 2p nog geen 23,- kwijt was haha

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:57

Hmm, ik moet echt meedoen. Koop best vaak onzin (voornamelijk eten en bullshit), maar ik ga over een paar maanden verhuizen naar Amsterdam en heb een spaarpotje nodig :Y)

Tot nu toe al een aantal dagen niks gekocht! *trots* :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:16

Dat vind ik geen prullaria dammie1, dat valt naar mijn idee gewoon onder dingen die je nu eenmaal moet hebben. :P

Dat valt mee qua kosten Eleionomae!

Goed bezig Ghostattack, ook leuk dat je binnenkort gaat verhuizen! Dan kun je wel wat extra centjes gebruiken. :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:25

Jep, extra centjes zijn zeeeer welkom in mijn spaarpotje. Ben ook nogal veeleisend als het om een kamer gaat.. Of eigenlijk heb ik maar 1 eis en dat is zelfstandig. Dus ik zal sowieso iets meer moeten gaan dokken. Dus het kan geen kwaad om nu al te beginnen met lekker sparen :D

Ik houd mijn inkomsten en uitgaven trouwens bij met zo'n app :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:27

Ik ga er morgen weer even uitgebreid voor zitten, vandaag geen puf meer voor. Ga ik ook even berekenen hoeveel ik vast opzij kan zetten voor mijn spaardoel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:08

Dat de baas deze maand een extraatje had, doet ook geen goed aan het idee dat het nuttig is om kritisch op je uitgaven te letten.

Oh en ik heb nu opeens allerlei ads over Fiat Panda's omdat ik voor de lol eens zat te kijken wat een nieuwe Panda 4x4 kost (nah, 20k voor de versie zoals ik 'm wil is wel aan de prijs....)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:55

Rena100 schreef:
Ok, dan ga ik eens bij mijn bank informeren naar een tweede rekening. Hebben jullie trouwens dan ook twee pasjes?

Jup! Handig van twee verschillende banken, want ik heb een blauwe en een gouwe :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:58

ikke schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik heb ook aparte rekeningen:
betaalrekening met daaraan gekoppelde spaarrekening, elke maand gaat er een vast bedrag naar de spaarrekening en eens in de 2-3 maanden kijken we of er een extra bedrag van de betaalrekening naar de spaarrekening overgeboekt kan worden.
Daarnaast nog een zakgeldrekening waar mijn weekgeld (boodschappengeld) wekelijks op gestort wordt en een daaraan gekoppelde spaarrekening waar alles wat ik over hou op gestort wordt zodat als ik eens krap zit of wat extra's nodig heb ik het daar vanaf kan halen.

Bij sommige banken kun je ook afspreken dat eens per maand alles boven een bepaald bedrag overgeboekt wordt naar de spaarrekening.

Dat is iets wat ik bewust niet heb gedaan omdat het me op deze manier wel bevalt. :)
Maar zeker een handige tip. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:01

imd schreef:
Rena100 schreef:
Ok, dan ga ik eens bij mijn bank informeren naar een tweede rekening. Hebben jullie trouwens dan ook twee pasjes?

Jup! Handig van twee verschillende banken, want ik heb een blauwe en een gouwe :P

Jup, maar die van m'n betaalrekening ligt op kantoor zodat ik er niet bij kan, idem voor de bijbehorende reader.
*iets met te impulsief met geld omgaan en zelfbescherming*

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:17

Vriendin van me probeert me er constant van te overtuigen dat we naar de Albert Heyn moeten in ons tussenuur/na school. Maar ik wil niet :x , dan voldoe ik niet aan mijn eigen eisen. :\

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:48

Ghostattack, even een vraag over die app. Kun je daar ook je inkomsten en uitgaven bijhouden wanneer je geen vast salaris hebt? Ik verdien namelijk het meeste geld als oppas, maar als ik dat niet in de app kan verwerken heb ik daar niet zoveel aan. :o

Voet bij stuk houden en gewoon niet meegaan Maaike. Zij kan jou toch niet verplichten om mee te gaan naar de AH? Je kunt ook gewoon eerlijk zeggen dat je het zonde van je geld vindt om telkens naar de AH te gaan en dus niet meer meegaat. Dat is een stuk makkelijker dan wel meegaan en niets kopen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:00

Ik ga morgen naar de primark maar heb na de verbouwing van het huis geen nette kleren meer overal waar ik kijk zit verf :P
Dus ga ik naar de primark om geld te besparen in plaats van naar een dure winkel haha

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:03

Dat is ook slim! Al komt de kwaliteit van Primark-kleding niet eens in de buurt van de wat duurdere kledingwinkels. Om geld te besparen is het natuurlijk wel ideaal + ze hebben erg leuke dingen.

Veel plezier morgen! :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:04

_Cowgirl schreef:
Dat is ook slim! Al komt de kwaliteit van Primark-kleding niet eens in de buurt van de wat duurdere kledingwinkels. Om geld te besparen is het natuurlijk wel ideaal + ze hebben erg leuke dingen.

Veel plezier morgen! :)

Klopt maar ik ken mezelf heb ik met de verbouwing ook mee gemaakt dan denk ik ooh even dit kleine stukje schilderen en vervolgens me nieuwe schoenen en broek onder de verf ;(

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:09

Herkenbaar hoor, ik loop ook gerust met m'n nieuwe kleren bij de paarden door de modder te banjeren. :Y)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:09

Ik gebruik als Android App voor mijn inkomsten en uitgaven Expense IQ. De gratis versie is heel goed te gebruiken, zolang je het niet op meerdere apparaten wilt kunnen synchroniseren (want dat is niet gratis). Je moet alleen wel ALLES met de hand invoeren, je kan dus geen bankgegevens inlezen. Maar ik vind het op zich wel prettig om alles zo bewust erin te zetten. Verder is de app erg goed in meedenken en vind ik hem prettig en intuïtief werken. Je hebt ook de mogelijkheid om budgetten te maken per kalendermaand. Wat mij betreft aanrader dus.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:13

aaahhhhh een avondje marktplaatsen is ook niet goed voor de portemonee........

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:14

_Cowgirl schreef:
Ghostattack, even een vraag over die app. Kun je daar ook je inkomsten en uitgaven bijhouden wanneer je geen vast salaris hebt? Ik verdien namelijk het meeste geld als oppas, maar als ik dat niet in de app kan verwerken heb ik daar niet zoveel aan. :o

Voet bij stuk houden en gewoon niet meegaan Maaike. Zij kan jou toch niet verplichten om mee te gaan naar de AH? Je kunt ook gewoon eerlijk zeggen dat je het zonde van je geld vindt om telkens naar de AH te gaan en dus niet meer meegaat. Dat is een stuk makkelijker dan wel meegaan en niets kopen.

Dat klopt zeker. Echter ben ik zo óntzettend slecht in nee zeggen. Maar ik moet volhouden. Vakantie is pas net afgelopen :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:16

Alwiene schreef:
Ik gebruik als Android App voor mijn inkomsten en uitgaven Expense IQ. De gratis versie is heel goed te gebruiken, zolang je het niet op meerdere apparaten wilt kunnen synchroniseren (want dat is niet gratis). Je moet alleen wel ALLES met de hand invoeren, je kan dus geen bankgegevens inlezen. Maar ik vind het op zich wel prettig om alles zo bewust erin te zetten. Verder is de app erg goed in meedenken en vind ik hem prettig en intuïtief werken. Je hebt ook de mogelijkheid om budgetten te maken per kalendermaand. Wat mij betreft aanrader dus.

Bedankt voor je reactie. Ik heb dan wel een iPhone, maar er zal wellicht iets soortgelijks te vinden zijn.