onenigheid in de familie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: onenigheid in de familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:01

Wat ik zo raar vind is dat je schoonzus zo uitvaart naar/tegen je moeder. Die heeft in principe toch niets misdaan, behalve dan dat ze nog steeds helder genoeg is om te begrijpen wat er gebeurt en zich er tegen te verweren.

Als je broer een echte vent is meldt hij zich bij jou om een en ander uit te praten, samen met zijn vrouw en jouw man.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 10:26

Denk dat ze het niet zo leuk vinden dat mijn moeder bepaalde dingen aan mij toevertrouwd en heeft gevraagd. Ik ben o.a. gemachtigde voor haar bij haar bankzaken als er iets niet goed gaat of wat dan kan ik van afstandje mee kijken en voor als er iets met haar gebeurd dat het dan niet zo moeizaam gaat als bij mijn overleden zus afgelopen jaar. Plus dat mijn moeder tegen hun (en mij ook) heeft gezegd dat ze hoopt dat ik, mocht zij komen te overlijden, het voor haar net zo mooi en goed wil regelen als bij mijn zus. Tja dat zal vast wel steken bij hun.
Volgens mijn schoonzus zijn zij (dus ook mijn broer zonder dat we het direct van hem hebben gehoord) er klaar mee en is de deur definitief dicht naar mij toe. Praten wil mijn schoonzus sowieso niet meer heeft ze gisteren gezegd tegen mijn moeder. Mijn moeder wil alleen nog maar een gesprek met iedereen erbij anders heeft het geen zin en daar heeft ze gelijk in. Wie weet wat mijn schoonzus thuis allemaal heeft verteld en wat niet.
Plus valt er nog te praten met mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk en dat ze totaal niets fout hebben gedaan, dat ze moeders hebben laten zitten midden in de puinhoop en dat niet willen zien? Ze ging gisteren met haar rug naar mij toe zitten en stak regelmatig haar middelvinger tegen mij op..

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 05:12

Jeetje wat een zielig persoon je schoonzus....maar wat een ellende blijven ze spuwen op je moeder en jou.
Hopelijk kunnen ze eens normaal gaan doen tegen vooral je moeder...zeker voordat het eens te laat is.
Ik hoop dat je moeder wel dingen op papier heeft staan wat ze ooit wil na haar overlijden want anders wordt dat nog weer een drama....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 07:17

Gelukkig wel Kally, dat heb ik samen met haar gedaan nadat mijn zus vorig jaar was overleden. Zij had helemaal niets geregeld en dat is in het begin heel moeizaam gegaan. Mijn moeder wilde dat niet en dus is er het een en ander toen inderdaad op papier gezet.
Gisteravond heb ik nog tegen mijn man gezegd: mijn broer heeft weinig van de harde les van vorig jaar geleerd. Hij keek ook nooit op een leuke manier om naar mijn overleden zus, kon haar alleen maar vertellen wat ze allemaal verkeerd deed ivm haar ziekte enzovoort. Hij ging er nooit voor de gezelligheid heen, de laatste keer dat hij haar sprak was ook alleen maar gepreek. Mijn overleden zus noemde hem de dominee vanwege zijn gepreek naar haar toe. Toen viel ze ineens weg en wat had hij een spijt dat hij niet met andere ogen naar haar had gekeken. Hij stond als hardste te huilen bij het condoleren en de crematie. Vervolgens wordt mijn andere zus ernstig ziek en besluit evengoed te emigreren. Dus ik blijf als enige zus over in NL. Voor mij gooit hij ook heel makkelijk de deur dicht zonder er ook maar over te praten. Ben heel benieuwd wat hij nu gaat doen naar moeders toe.
Heb gisteren nog een tijd met moeders er over gesproken. Ze is er in zoverre klaar mee dat ze wel hoopt dat ze normaal elkaar kunnen groeten en door 1 deur kunnen maar het vertrouwen is weg en het gevoel om er naar toe te gaan ook.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:17

Triest allemaal.....beetje huichelachtig om zo te gaan staan huilen tijdens de dienst, vind ik persoonlijk.
Je broer heeft ernstig dikke oogkleppen op en een vrouw die hem waarschijnlijk nog een zetje geeft.
Ben beneiuwd of hij er nog op terug gaat komen op dit gebeuren!
Succes maar weer met de strijd!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 08:17

kally schreef:
Triest allemaal.....beetje huichelachtig om zo te gaan staan huilen tijdens de dienst, vind ik persoonlijk.
Je broer heeft ernstig dikke oogkleppen op en een vrouw die hem waarschijnlijk nog een zetje geeft.
Ben beneiuwd of hij er nog op terug gaat komen op dit gebeuren!
Succes maar weer met de strijd!

Dat zeggen wij al jaren dat zij de broek aan heeft en dat hij zich daar maar in aan past om het thuis een beetje gezellig te houden.

Nou ben niet lang van plan om me hier mee bezig te gaan houden, als mijn moeder wil praten prima zij moet haar ei tenslotte ook kwijt maar voor mijzelf ben ik er al aardig klaar mee!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:24

Ja....je kunt het wel naast je neerleggen en dat moet zeker...maar ergens blijft het altijd een beetje knagen....maar hopelijk ziet hij eens het licht....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 15:11

Dat zal vast kally, het is en blijft toch familie! Gefeliciteerd trouwens!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:17

Alsnog bedankt....we duimen voor je door....voor dat licht dan he....☺️

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 22:22

Ik snap m kally!