Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:35

Idem hier. Of veel buitenlanders die van de laatste euro's af willen en met hun armen vol spullen afkomen om dan maar €3/4 te hebben. Mag je het allemaal weer gaan terug zetten...

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:37

Ik werk zelf in een supermarkt, maar ik stoor me ook aan collega's die tegen me gaan praten als ik bezig ben met een klant. Als het een nieuwe caissière is die even wilt weten hoe iets moet, oke, maar ik hoef niet te weten hoe vaak je afgelopen zaterdag hebt gekotst en de klant al helemaal niet. Nu sta ik gelukkig servicebalie dus dan zorg ik ervoor dat mensen dat niet doen. Als er geen klanten zijn prima hoor, maar als die er wel zijn dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:40

Pfft irritant..

Wij werken ook met kortingsbonnen. Zitten in een folder en zijn veel verschillende combinaties. Vaak word de hele folder op de toonbank gegooid en word er van jou verwacht dat je voor hen uitzoekt welke aanbieding ze hebben..

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:41

Petrichor schreef:
Wat ik ook vreselijk vind is als mensen 15 melkpakken van 2 liter op de band gooien, ipv dat je er een op zet en zegt ik heb er in totaal 15..

wij hebben hier een AH waar de bedrijfsleider ook wel eens achter de kassa gaat als het druk is, ik kom op vrijdag avond een kist bier halen en zeg dan altijd "1 kratje hertog jan" maar die bedrijfsleider wou dat alles op de band gezet werd := dat heeft hij de week daarop geweten :o

waar ik me aan erger
-kassières die je brood en zo pletten tegen die versmaller op de band
-mensen die 4 pinpassen gebruiken
-mensen die een grote bek hebben tegen het personeel. 1x meegemaakt die de hele tijd stond te bellen en toen de kassière volgens hem niet snel genoeg ging kreeg dat meisje een enorme uitbrander, vervolgens kreeg ik een grote mond omdat ik mij ermee bemoeide
-als ik mijn tasje vooraan leg en ze hem pas als laatste scannen waardoor ik niks kan inpakken

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:18

Bij de Jumbo waar ik vaak boodschappen staat klantvriendelijk bij de meeste werknemers niet in hun woordenboek. Met name de manager is een *** 4e in de rij en je krijgt je boodschappen gratis, nou mooi niet dus! "We hebben net omgeroepen dat er een kassa open moet, dus dan krijgt u uw boodschappen niet gratis mee" uhhh oke dan.

Ook schreeuwt deze "beste" man dagelijks tegen die arme jonge werknemers. En als er een winkelkarretje van de lidl tussen de jumbo karren zit, neemt hij een aanloop met die kar en smijt die zo de parkeerplaats op, gewoon tegen een andere auto aan, nou ik wist niet wat ik zag! Deze man is een aantal maanden geleden tijdens een overval in zijn been geschoten en hij loopt nu met krukken. Als klanten aan hem vragen waar een bepaald product ligt wijst hij, zonder even naast of achter hem te kijken, met zijn kruk zwaaiend en wel de boodschappen aan. Ik kon nog net die kruk ontwijken!

Ik werk zelf bij een HEMA, waar wij ook een take away hebben. Op het moment dat de winkel sluit, sluit de take away natuurlijk ook. Helaas kunnen mensen hier soms geen begrip voor op brengen aangezien het een "eet tent" is (wij hebben geen restaurant, zitplek). Ongeveer 10 minuten over tijd, gaat er personeel in de rij staan om klanten weg te sturen, met de reactie dat ze maar "twee" ijsjes willen. Als wij er dan antwoord op geven met een uitleg, dat als wij iedereen die voor maar "twee" ijsjes komt doorlaten, wij dan bezig blijven (natuurlijk netter uitgelegd in de praktijk) Nou dan krijgen wij een paar grote monden, over dat het onbeschoft is. Nou sorry mevrouw/meneer/ maar ik doe geen vrijwilligers werk en wil ook graag naar huis. Klanten denken blijkbaar dat als wij de winkel sluiten wij direct naar huis kunnen, was dat maar zo :(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:22

Zerline: een keertje een brief naar het hoofdkantoor van de Jumbo sturen? :)

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:27

Oh god dat hebben wij al een aantal keer gedaan! "Wij nemen uw klacht in ontvangst en zullen het probleem zo snel mogelijk oplossen" Twee jaar later niets veranderd! Het is ook nog eens een franchise, dus misschien dat het contact tussen hoofdkantoor moeizamer verloopt? Geen idee, maar het is in ieder geval (als hij er is) niet fijn boodschappen doen!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:29

Bhriseis schreef:
Ik heb een aantal jaar elke zondag en hele vakanties gewerkt als hoofdkassierster in een plaatselijke supermarkt om mijn studies en paarden mee te bekostigen.

Ik ben altijd een heel snelle kassierster geweest, ben altijd zo vriendelijk mogelijk en probeer voor elk probleem een klantvriendelijke oplossing te vinden. Natuurlijk maak je fouten; het gebeurde bij ons erg vaak dat de promoties niet in het kassasysteem zaten. Dus ging ik meteen in de folder/rek kijken, en verrekende ik het met de hand, en excuseerde ik me voor het ongemak. Een oud besje aan de kassa, met loodzware tassen? Geen probleem, ik wandelde wel even mee tot aan de wagen en laadde alles in. Als ik een keer een zondag niet werkte, vroegen vaste klanten zelfs waar ik geweest was, omdat ze me gemist hadden aan de kassa :P

Maar hoe vriendelijk en behulpzaam je als kassierster ook bent, ik werd er gewoon haast ziek van hoe onbeschoft en arrogant sommige klanten zijn. Tegen mij praten alsof ik achterlijk ben, mijn neus afbijten, geen gedag zeggen (twee maal ben ik vriendelijk, de derde keer dat ik geen antwoord krijg, zeg ik ook niets meer), het geld naar mij toegooien, heh bah zeg! Een keer liet een mevrouw een pot mayonaise vallen. Het was echt héél druk, dus ik roep een medewerker om een emmer en dweil te brengen. Gaat ze terwijl gewoon een aantal keer doorheen de mayo rijden met haar kar, zodat de hele inkom vol mayonaise lag >;) Erg treurig vind ik dat. Ik vind dat dat heel veel vertelt over de persoonlijkheid van mensen ook :n

Wat ik met stipt op één het ergste vind, zijn dan weer mensen met een stinkende adem, die natuurlijk ook nog eens over de kassa hangen en in je gezicht hijgen :o

Ik heb in augustus mijn laatste dag als kassierster gewerkt, en ik zal het echt niet missen! Wat lopen er toch een onbeschofte mensen rond...

Ik kan me hierbij aansluiten! Ik heb 4,5 jaar in de horeca gewerkt, in een winkel en nu in een supermarkt maar heb op mijn andere werk nooit zulke onbeschofte mensen mee gemaakt.

Vandaag nog, op zondag gaan onze acties in en meestal loopt dat niet soepel. Ik ben een van de hoka's en mag dat dan met de klanten oplossen. Vandaag ook een meneer die eerst tegen een collega had staan schreeuwen en daarna boos bij mij deed. Dat de actie's moesten kloppen ect, hij stond even met zijn mond vol tanden toen ik zei dat ik er ook gek van werd. Ik wordt er ook echt niet blij van hoor, de hele dag dingen retouren ect. Pff als klant zou ik er ook gek van worden.

Mensen die geen goedendag ect zeggen, daar zeg ik ook niks meer tegen.

Klanten die vinden dat wij achter de kassa alle prijzen uit ons hoofd horen te weten en als het niet klopt dan is dat expres gedaan.

Als je onder de 25 bent en samen met je jongere zusje van nog geen 18 drank gaat halen in de slijterij dan wens ik niet te worden uitgescholden als ook je zusje haar ID moet laten zien. 8)7

Schreeuwen als de korting er niet af gaat, en als je de klant dan wijst naar de korting die er dus wel af is onderaan de bon kan er geen sorry af.

Zeuren om een kassa er bij als er maar 1 iemand voor je staat.

Gelukkig zijn er ook klanten die wel hallo zeggen, een praatje met je maken ect en heb ik fijne collega's. Maar af en toe, jeetje zeg..

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:34

Mensen die hun pinpas uit het apparaat halen wanneer ze hun pincode onjuist hebben ingevoerd en vervolgens gaan lopen zuchten dat het zo lang duurt voor ze kunnen pinnen. Als ze het geduld hadden gehad om twee tellen te wachten, dan hadden ze nu al klaar kunnen zijn..

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:38

Gister viel mijn mond open
Ik stond bij de Lidl en ik wou naar een kassa lopen. Jongen achter de kassa zegt dat hij gaat sluiten. Ik loop dus naar de andere kassa. Vervolgens blijft meneer wel open voor een vriend van hem en blijft hij de kassa draaien. Ik zeg er wat van komt er een antwoord waar ik niet van gediend ben van de manier waarop. vervolgens bied hij mij allemaal kortingen aan (gratis dingen) om mij van zijn bedrijfsleider weg te houden want hij wou niet ontslagen worden. Nou het gratis dingen weggeven daar wordt je om ontslagen niet het feit dat ik ga klagen om de houding tenzij het eerder is voorgekomen. Hi jvraagt zijn collega om dingen niet aan te slaan. Zij weigert dit (begrijpelijk) vervolgens sluit hij de kassa zet 6 flessen fris opzij en wil dit aan mij geven terwijl ik naar buiten loop. Vervolgens zegt hij als ik dit weiger dat ik de volgende keer dat ik er ben bij hem moest afrekenen dan zal hij mij "korting"geven. Nou ik hoef denk ik niet te zeggen dat ik even naar de bedrijfsleider gelopen ben. Sorry hoor.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:05

Petrichor schreef:
Wat ik ook vreselijk vind is als mensen 15 melkpakken van 2 liter op de band gooien, ipv dat je er een op zet en zegt ik heb er in totaal 15..

hier moet je alles op de band leggen... dus dat doe ik dan maar overal..
ook als ik 25 pakken melk heb..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 07:46

Christiene schreef:
Petrichor schreef:

hier moet je alles op de band leggen... dus dat doe ik dan maar overal..
ook als ik 25 pakken melk heb..

Oke, dat vind ik echt heel erg raar. Wij proberen dat juist te voorkomen. :j
Het is namelijk voor zowel de klant als de caissière heel vervelend.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 07:52

Ik heb ook liever dat zoveel mogelijk in de kar blijft staan, ookal weet ik dat bij sommige supermarkten van ons alles op de band moet. Ik zou mezelf een hernia sjouwen, die is gek..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 07:54

Ja ik vind dat onzin, wij hebben ook een spiegel zodat we kunnen zien hoeveel er nog in de kar ligt en of die gene bijvoorbeeld een krat bier heeft. Bij bier willen mensen nog wel eens 'vergeten' dat te melden.. :=

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:24

Ik moet altijd zelf de kar checken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:49

Bij ons bij de lidl mogen de caissières waarschijnlijk alles zeggen. Het wordt geaccepteerd door de klanten en soms moet ik er stiekem wel om lachen. Opmerkingen in de trant van: "mevrouw! (hele diepe zucht) die flessen plàt leggen op de band!! Jeeezus, hoe vaak moet ik dat nog uitleggen!?"

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:54

Nikass schreef:
Bij ons bij de lidl mogen de caissières waarschijnlijk alles zeggen. Het wordt geaccepteerd door de klanten en soms moet ik er stiekem wel om lachen. Opmerkingen in de trant van: "mevrouw! (hele diepe zucht) die flessen plàt leggen op de band!! Jeeezus, hoe vaak moet ik dat nog uitleggen!?"

-O- serieus?
Zou u de flessen alstublieft plat willen leggen, anders zijn ze zo kapot als de band gaat lopen..

Ik heb ooit een keer 1 zo'n reactie gehad, in edn andere winkel. Had alles netjes opgeruimd en in nog geen minuut tijd werd de winkel weer overhoop getrokken. Toen heb ik ook zo gereageerd, na maanden van frustratie kwam het eruit. Maar ik neem aan dat ze dit gedrag structureel vertonen? Dat vind ik een kwalijke zaak. Al mogen sommige klanten ook wel ietsje meer meedenken.. :$

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:25

Nikass schreef:

Zoo zeg!! Wegtrappen die lui!!

Ik heb wel 1 keer gehad bij een ruitersportzaak.
Ik kocht daar altijd dekens in de aanbieding, halsters zo goedkoop mogelijk.
Maar op een hoofdstel en zadel bespaar ik niet.

Ik wist dat ze zadels opkochten en ik moest mijn zadel kwijt.
Dit was een kieffer.

Vroeg ik of ik mijn zadel aan hen kon verkopen.
Zegt die vrouw. "Aangezien je toch hier het goedkoopste haalt.... Jij hebt toch een merklooszadel, daar kunnen wij niets mee."

Dus ik... Pardon??
"Nou, ik rijd wel met mijn kieffer naar een andere winkel. Ik kom hier nooit meer."

Waarop ze laconiek zegt.
"Jou hoef ik ook niet als klant."

Niet stoom dat uit mijn oren kwam. VUUR zal ik je vertellen!

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:31

Nikass, Kan ik hier ook maken bij klanten. Maar die kennen mij en ik hun, krijg je van een buurt supermarkt en woon ook nog 2 straten verder, dus die zien mij ook buiten werk. Als ik bekenden zien (ik doe al meer dan 2 jaar de zaterdag ochtend :j )

'' Ohh neee hoor, hebben we meneer weer. Niks beters te doen vandaag :') ? ''

Of:
Klant: '' Kan ik pinnen? ''
Ik: '' Als je je pincode nog weet en als u virtueel geld erop heeft staan dan wel :Y) ''

Klant: '' heeft u een muntje (voor de wagen) voor mij? ''
Ik: '' Tuurlijk heb ik die, heb een la vol ''

Klant: *laat beurtbalkje vallen ''
Ik: '' jaaa hoor mevrouw, sloop de boel maar gewoon. Als je het balkje niet mooi vind, zeg het dan gewoon inplaats van te gooien. :') ''

Een klant noemt mij ook pippi omdat ik vaak twee vlechtjes heb en de halve klantenkring weet dat ze mij zo noemt. :j

Ik vind als je de klanten wat meer kent en je goed bent in peilen van mensen. Dat en lolletje echt wel op. Een klant met een sacherijnige uitstraling krijgt geen opmerking van mij. :P Zie soms ook wel klanten grinniken erom als ze het horen. Ik wil gewoon mensen hun dag ook wel een beetje goed maken... Een glimlach doet echt wonderen, mijn dag is ook al helemaal goed als ik ergens heen ga en iemand leuk glimlacht of begroet. Als ik te serieus blijf achter de kassa dat overleef ik het niet. Als ik sacherijnig ben, dan merken collega's het, klanten hoeven mijn slechte dag niet mee te maken en zijn vaak de gene die mij opvrolijken met hun gezelligheid :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:14

Nalonyda schreef:
Nikass, Kan ik hier ook maken bij klanten. Maar die kennen mij en ik hun, krijg je van een buurt supermarkt en woon ook nog 2 straten verder, dus die zien mij ook buiten werk. Als ik bekenden zien (ik doe al meer dan 2 jaar de zaterdag ochtend :j )

'' Ohh neee hoor, hebben we meneer weer. Niks beters te doen vandaag :') ? ''

Of:
Klant: '' Kan ik pinnen? ''
Ik: '' Als je je pincode nog weet en als u virtueel geld erop heeft staan dan wel :Y) ''

Klant: '' heeft u een muntje (voor de wagen) voor mij? ''
Ik: '' Tuurlijk heb ik die, heb een la vol ''

Klant: *laat beurtbalkje vallen ''
Ik: '' jaaa hoor mevrouw, sloop de boel maar gewoon. Als je het balkje niet mooi vind, zeg het dan gewoon inplaats van te gooien. :') ''

Een klant noemt mij ook pippi omdat ik vaak twee vlechtjes heb en de halve klantenkring weet dat ze mij zo noemt. :j

Ik vind als je de klanten wat meer kent en je goed bent in peilen van mensen. Dat en lolletje echt wel op. Een klant met een sacherijnige uitstraling krijgt geen opmerking van mij. :P Zie soms ook wel klanten grinniken erom als ze het horen. Ik wil gewoon mensen hun dag ook wel een beetje goed maken... Een glimlach doet echt wonderen, mijn dag is ook al helemaal goed als ik ergens heen ga en iemand leuk glimlacht of begroet. Als ik te serieus blijf achter de kassa dat overleef ik het niet. Als ik sacherijnig ben, dan merken collega's het, klanten hoeven mijn slechte dag niet mee te maken en zijn vaak de gene die mij opvrolijken met hun gezelligheid :)

Zo ben ik ook, maar ik weet dat dat bij mij af en toe heel slecht overkomt, dus laat ik het maar zo veel mogelijk achterwege tegen klanten en projecteer ik het op collega's. :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:20

Bij ons werkte er een kassierster die heel erg nep-vriendelijk was, en zich continu met klanten bemoeide. Blijkbaar was het ook nodig om steeds te schreeuwen in plaats van te praten:

"OOOH PAPRIKA'S EN GEHAKT, JIJ EET ZEKER SPAGHETTI VANAVOND? LEKKER IS DAT HE!"

En zo echt bij haast elke klant wel iets.
Wat echter de kroon spande, was toen we vorig jaar midden in een hittegolf zaten - echt afschuwelijk warm weer was het - en ze de klanten 'echt een zeer zwoele avond' toewenste :roll:

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:26

Bhriseis schreef:
Bij ons werkte er een kassierster die heel erg nep-vriendelijk was, en zich continu met klanten bemoeide. Blijkbaar was het ook nodig om steeds te schreeuwen in plaats van te praten:

"OOOH PAPRIKA'S EN GEHAKT, JIJ EET ZEKER SPAGHETTI VANAVOND? LEKKER IS DAT HE!"

En zo echt bij haast elke klant wel iets.
Wat echter de kroon spande, was toen we vorig jaar midden in een hittegolf zaten - echt afschuwelijk warm weer was het - en ze de klanten 'echt een zeer zwoele avond' toewenste :roll:

Haha, zo had ik een oud vrouwtje dat elke zaterdag aan mij vroeg: Jaja, nu mag jij raden wat ik vanavond ga eten! Altijd iets uit de allerhande.

Ik heb ook zo'n hekel aan kassières die dan zeggen: Nou, jij gaat zeker snoepen/dat is niet gezond hoor! Ja, als wij een ouderwetse sleep-over houden doen we dat meestal met popcorn, marshmellows en een hoop ongezonde rotzooi :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:27

En zo horen sleepovers er dan ook uit te zien :))

Haha, wel grappig, dat oude besje!

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:13

Vind het altijd leuk om te zien wat mensen aan boodschappen halen. Zeg er niks van maar kan er soms wel om grinniken :j Zo hele gezonden mensen en dan opeens zie je die lekkere chips aan het eind.... of van die hele ongezonde mensen en dan opeens die hele gezonde appel aan het eind. Ben alleen gestopt met het controleren nadat ik wat zag..... waar ik slecht gedachtes van kreeg := (vrouw met een pakje condooms... stokbrood, komkomer, peen..... :') )

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:19

Handig zo'n topic. Weet ik meteen wat ik kan veranderen als Caissière bij de AH. :') Al komt echt bijna niks overeen met hoe ik achter de kassa zit. GELUKKIG!
Vind het wel altijd lastig inschatten is sommige situaties. Bijvoorbeeld het tempo scannen, of het door scannen van de volgende klant terwijl de vorige klant nog aan het inpakken is. Want dit verschilt natuurlijk per iemand.
Waar ik als caissière zijnde dus absoluut niet tegen kan, zijn mensen die niet snappen dat wij ook maar mensen zijn, en dat wij ook fouten kunnen maken!
Zo had ik van de week iemand die verdomd boos werd omdat de boerderij mini's bij mijn kassa op waren, en ik vroeg of ze die misschien bij de informatiebalie af kon halen. Ik kan natuurlijk niet per direct van mijn kassa springen als die dingen op zijn en ik nieuwe moet halen.
Daar kan ik soms best chagrijnig van worden. Want wij kunnen ook niet meer doen dan ons best!
Van ons wordt ook maar verwacht dat we van 8 uur 's morgens tot 8 uur 's avonds met een brede glimlach achter de kassa zitten. En dat ook terwijl er mensen tussen zitten die het bloed onder je nagels vandaan vreten. Al kan ik om sommige acties ook ontzettend lachen :')
Denk dan aan een 14 jarig jochie die met een knalrood hoofd een pakje condooms komt kopen!!!