Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Petrichor schreef:Wat ik ook vreselijk vind is als mensen 15 melkpakken van 2 liter op de band gooien, ipv dat je er een op zet en zegt ik heb er in totaal 15..
dat heeft hij de week daarop geweten
Bhriseis schreef:Ik heb een aantal jaar elke zondag en hele vakanties gewerkt als hoofdkassierster in een plaatselijke supermarkt om mijn studies en paarden mee te bekostigen.
Ik ben altijd een heel snelle kassierster geweest, ben altijd zo vriendelijk mogelijk en probeer voor elk probleem een klantvriendelijke oplossing te vinden. Natuurlijk maak je fouten; het gebeurde bij ons erg vaak dat de promoties niet in het kassasysteem zaten. Dus ging ik meteen in de folder/rek kijken, en verrekende ik het met de hand, en excuseerde ik me voor het ongemak. Een oud besje aan de kassa, met loodzware tassen? Geen probleem, ik wandelde wel even mee tot aan de wagen en laadde alles in. Als ik een keer een zondag niet werkte, vroegen vaste klanten zelfs waar ik geweest was, omdat ze me gemist hadden aan de kassa
Maar hoe vriendelijk en behulpzaam je als kassierster ook bent, ik werd er gewoon haast ziek van hoe onbeschoft en arrogant sommige klanten zijn. Tegen mij praten alsof ik achterlijk ben, mijn neus afbijten, geen gedag zeggen (twee maal ben ik vriendelijk, de derde keer dat ik geen antwoord krijg, zeg ik ook niets meer), het geld naar mij toegooien, heh bah zeg! Een keer liet een mevrouw een pot mayonaise vallen. Het was echt héél druk, dus ik roep een medewerker om een emmer en dweil te brengen. Gaat ze terwijl gewoon een aantal keer doorheen de mayo rijden met haar kar, zodat de hele inkom vol mayonaise lagErg treurig vind ik dat. Ik vind dat dat heel veel vertelt over de persoonlijkheid van mensen ook
![]()
Wat ik met stipt op één het ergste vind, zijn dan weer mensen met een stinkende adem, die natuurlijk ook nog eens over de kassa hangen en in je gezicht hijgen![]()
Ik heb in augustus mijn laatste dag als kassierster gewerkt, en ik zal het echt niet missen! Wat lopen er toch een onbeschofte mensen rond...
Christiene schreef:Petrichor schreef:Wat ik ook vreselijk vind is als mensen 15 melkpakken van 2 liter op de band gooien, ipv dat je er een op zet en zegt ik heb er in totaal 15..
hier moet je alles op de band leggen... dus dat doe ik dan maar overal..
ook als ik 25 pakken melk heb..

Nikass schreef:Bij ons bij de lidl mogen de caissières waarschijnlijk alles zeggen. Het wordt geaccepteerd door de klanten en soms moet ik er stiekem wel om lachen. Opmerkingen in de trant van: "mevrouw! (hele diepe zucht) die flessen plàt leggen op de band!! Jeeezus, hoe vaak moet ik dat nog uitleggen!?"
serieus?
Nikass schreef:Bij ons bij de lidl mogen de caissières waarschijnlijk alles zeggen. Het wordt geaccepteerd door de klanten en soms moet ik er stiekem wel om lachen. Opmerkingen in de trant van: "mevrouw! (hele diepe zucht) die flessen plàt leggen op de band!! Jeeezus, hoe vaak moet ik dat nog uitleggen!?"
)
? ''
''
''
Zie soms ook wel klanten grinniken erom als ze het horen. Ik wil gewoon mensen hun dag ook wel een beetje goed maken... Een glimlach doet echt wonderen, mijn dag is ook al helemaal goed als ik ergens heen ga en iemand leuk glimlacht of begroet. Als ik te serieus blijf achter de kassa dat overleef ik het niet. Als ik sacherijnig ben, dan merken collega's het, klanten hoeven mijn slechte dag niet mee te maken en zijn vaak de gene die mij opvrolijken met hun gezelligheid
Nalonyda schreef:Nikass, Kan ik hier ook maken bij klanten. Maar die kennen mij en ik hun, krijg je van een buurt supermarkt en woon ook nog 2 straten verder, dus die zien mij ook buiten werk. Als ik bekenden zien (ik doe al meer dan 2 jaar de zaterdag ochtend)
'' Ohh neee hoor, hebben we meneer weer. Niks beters te doen vandaag? ''
Of:
Klant: '' Kan ik pinnen? ''
Ik: '' Als je je pincode nog weet en als u virtueel geld erop heeft staan dan wel''
Klant: '' heeft u een muntje (voor de wagen) voor mij? ''
Ik: '' Tuurlijk heb ik die, heb een la vol ''
Klant: *laat beurtbalkje vallen ''
Ik: '' jaaa hoor mevrouw, sloop de boel maar gewoon. Als je het balkje niet mooi vind, zeg het dan gewoon inplaats van te gooien.''
Een klant noemt mij ook pippi omdat ik vaak twee vlechtjes heb en de halve klantenkring weet dat ze mij zo noemt.
Ik vind als je de klanten wat meer kent en je goed bent in peilen van mensen. Dat en lolletje echt wel op. Een klant met een sacherijnige uitstraling krijgt geen opmerking van mij.Zie soms ook wel klanten grinniken erom als ze het horen. Ik wil gewoon mensen hun dag ook wel een beetje goed maken... Een glimlach doet echt wonderen, mijn dag is ook al helemaal goed als ik ergens heen ga en iemand leuk glimlacht of begroet. Als ik te serieus blijf achter de kassa dat overleef ik het niet. Als ik sacherijnig ben, dan merken collega's het, klanten hoeven mijn slechte dag niet mee te maken en zijn vaak de gene die mij opvrolijken met hun gezelligheid
Bhriseis schreef:Bij ons werkte er een kassierster die heel erg nep-vriendelijk was, en zich continu met klanten bemoeide. Blijkbaar was het ook nodig om steeds te schreeuwen in plaats van te praten:
"OOOH PAPRIKA'S EN GEHAKT, JIJ EET ZEKER SPAGHETTI VANAVOND? LEKKER IS DAT HE!"
En zo echt bij haast elke klant wel iets.
Wat echter de kroon spande, was toen we vorig jaar midden in een hittegolf zaten - echt afschuwelijk warm weer was het - en ze de klanten 'echt een zeer zwoele avond' toewenste
Zo hele gezonden mensen en dan opeens zie je die lekkere chips aan het eind.... of van die hele ongezonde mensen en dan opeens die hele gezonde appel aan het eind. Ben alleen gestopt met het controleren nadat ik wat zag..... waar ik slecht gedachtes van kreeg
(vrouw met een pakje condooms... stokbrood, komkomer, peen.....
)
Al komt echt bijna niks overeen met hoe ik achter de kassa zit. GELUKKIG!