liekec schreef:Ik vind het toch raar dat je ervoor kiest om je gezondheid te verslechteren. Ik ken zoveel mensen in mn omgeving die zonder roken ook al kanker hebben gekregen, en als je dat van dichtbij meemaakt snap ik echt niet dat je ervoor kiest om je kans op deze vreselijke ziekte nog meer te vergroten.
Maar dat is natuurlijk met heel veel dingen zo. Ik vind het jammer dat er zo gewezen wordt naar rokers.. Mensen die overgewicht/ondergewicht hebben, mensen die weinig lichaamsbeweging hebben, mensen die roken, mensen die drugs gebruiken, mensen die te veel werken en te weinig ontspannen en slapen, mensen die overmatig stress hebben, mensen die ongezond eten..
Bijna iedereen "kiest" wel voor iets wat ongezond is. Natuurlijk is roken érg ongezond, maar er zijn heel veel dingen/gewoontes heel ongezond.. Dus ik vind het oneerlijk dat er zoveel naar rokers gewezen wordt, terwijl zij er ook nog eens dik accijns voor betalen.. zo vaak gebeurd dat toen ik rookte ik er op werd aangesproken door iemand die amper 5 uur per nacht sliep vanwege overwerken. Maar ook die zal een bepaalde reden hebben waarom hij zoveel moest overwerken. En ik had zo mijn redenen waarom ik rookte.
.
Ik heb er ook echt last van
Dat doet verslaving dus met je - je sigaretje is echt belangrijker dan het welzijn/welbevinden van je medemens 

vies....