Artikel: "Met een tattoo zet je jezelf buitenspel"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Artikel: "Met een tattoo zet je jezelf buitenspel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:55

whahahah door alle reacties moet ik gelijk denken aan iets wat ik vorig jaar op Aruba heb meegemaakt met mn beste vriendinnetje..

We waren op stap, zij raakte in gesprek met een gast die ook vol getatoeëerd was. Over het algemeen doen we allebei met uitgaan beetje ons eigen ding maar houden elkaar altijd in de gaten. Zo zag ik na een tijdje opeens dat het MS13 in zn nek had staan (voor wie dit niet kent, het is een van grotere jeugdbendes uit zuid Amerika en staat te boek als een van de gevaarlijkste). Ik ben dus naar der toe gegaan en heb gezegd dat er iets was en we per direct moesten gaan. Zij stond perplex en vroeg me later wat er aan de hand was, ik legde uit dat ik op basis van die MS12 tattoos het niet prettig vond dat zij met die gast stond te flirten. Zij was het hier absoluut niet mee eens, want het was een super lieve jongen, had veel vrienden, zorgde voor zijn moeder en blabla. We hebben hier samen heel lang over gehad, wanneer is het nu een vooroordeel en wanneer ruik je echt onraad? Waar ligt die grens?

hier wordt feitelijk dezelfde discussie gevoerd. Ik ben van mening dat de waarheid niet in beton gegoten zit en per situatie anders kan zijn. Wanneer wij hiervan bewust zijn, wordt zn blog niet meer gezien als bekrompen en tattoos niet meer gezien als ordinair, asociaal of andere termen die sommige mensen hier duidelijk mee assoceren (geen idee hoe je dat schrijft, sorry)

Tieneke

Re: Artikel: "Met een tattoo zet je jezelf buitenspel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:59

Het zal mij echt een worst wezen wie wel of geen tatoeage heeft. Ik kan het mooi vinden, maar ik kan het ook lelijk vinden. Who cares? Ok, ik vind het echt lelijk als mensen bv voor 90% volstaan, net zoals ik iemands kapsel lelijk kan vinden of iemands auto, maar ik ga er niet iemand als minderwaardig door beschouwen. En ik zou me doodschamen als het uberhaupt in me op zou komen om iets te weigeren omdat iemand een tatoeage heeft. Dat is gewoon discriminatie.

Wèl is het nu eenmaal zo dat we als maatschappij een setje sociale regels hanteren. Net zoals het niet wenselijk is om doorgaans op een begrafenis in korte broek te verschijnen, kan het in bepaalde gevallen misschien handiger zijn om bepaalde tatoeages te bedekken.