de kinderen van mijn man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:53

Zoals ik de OP lees is het bij de scheiding al misgegaan tussen vader en dochters, zoals zij nu reageren op hun vader lijkt het alsof hij erg makkelijk is geweest met 'afkopen'

Jij als partner kan dat niet ineens even aanpassen en dus de 'geldstroom' stop zetten.

Hij is de enige die dat kan aanpassen maar als ik het verhaal zo lees speelt hij naar jou mooi weer en zegt dat hij dat wilt maar tegenover zijn dochters blijft hij geven.

Je moet jezelf als nieuwe partner nooit zelf in de strijd gooien om hun 'opvoeding' even aan te passen.
Dit staat compleet los van het weinige leeftijd verschil een nieuwe partner van dezelfde leeftijd had waarschijnlijk dezelfde reactie gekregen.

Jij kunt hem adviseren en steunen maar hij is degene die het naar de dochters moet uitleggen en doorvoeren.
Zoals het er nu naar uitziet hebben jij en je partner een ander beeld op opvoeden en de dochters bij staan. Dat is heel vervelend maar dat is jullie probleem en niet van de dochters.

Persoonlijk denk ik dat je heel naïef de relatie ingestapt bent en op jouw leeftijd is dat ook niet vreemd.
Opeens 2 kinderen in je leven die niet van jezelf zijn is heel zwaar.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:55

wiebke schreef:
ik ben ook gewoon bang dat zijn dochters hem voor het blok gaan zetten, dat hij moet kiezen. Dat is echt het laatste wat ik wil!

maar zoals jij je opstelt ga je dit waarschijnlijk wel creëren.
Als jouw man zijn kinderen bepaalde dingen wil geven moet jij je daar (mijns inziens) bij neerleggen.
Verder wordt t tijd dat je man eens ruggengraat toont en duidelijk wordt naar jou en dochters toe,
wie wat wel/niet krijgt wat wel/niet verwacht wordt.
Bij gebrek aan respect geen geld!!

Uiteraard ben jij niet helemaal objectief hier, wat ook logisch is

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:57

Jannepauli schreef:
Citaat:
Maar in mijn ogen zou een vader t nooit mogen accepteren dat zijn nieuwe vrouw slaags raakt met zijn kinderen

In mijn ogen zou een vader niet moeten accepteren dat zijn 'kinderen' zich tegenover een nieuwe partner ( en tegenover hem zelf) zich misdragen.

dat ben ik helemaal met je eens!
dat hij het zover heeft laten komen bewijst dat hij niet sterk in zijn schoenen staat.
Toch vind ik dat zijn nieuwe vrouw slaags raakt met zijn kinderen echt te erg voor woorden,
dat kan en mag hij niet accepteren!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 08:57

mijn man die mij de regels moet stellen? *gniffel* Gelukkig zitten mijn man en ik op één lijn en hebben in die 7 jaar nog nooit ruzie gehad, ook niet over de kinderen.

Zoals ook (dacht ik) in de OP staat, heb ik jaren vanaf de zijlijn toegekeken en mezelf er niet mee bemoeid. Maar als ik niet normaal in huis kan zijn als ze op visite komen (als er dus iets nodig is, want 'zomaar' komen ze niet langs) en ieder woord en iedere blik op een weegschaal gelegd moet worden omdat er anders wel eens ruzie zou kunnen komen... daar wordt je echt niet vrolijk van.

Zoals ook in de OP staat, heb ik mijn best gedaan een band op te bouwen met de meiden, ga een keer met me naar een welness spa toestand, willen jullie naar de stad, nagels laten doen ? antwoord was altijd nee.. uiteindelijk ben je dan ook uitgep*st

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:59

Er zitten in dit topic blijkbaar een heleboel kinderen van gescheiden ouders die meteen voor de dochters kiezen, pfoeh blij voor TS dat ze niet met jullie vader is getrouwd. Een hoop zeer zo te lezen.

Ze zijn al zo'n 7 jaar bij elkaar en blijkbaar hebben ze in die jaren heel wat laten liggen om de dochters op de een of andere manier te betrekken bij een aantal zaken.
En waarschijnlijk is de ex vrouw ook een beetje rancureus maar kom op zeg hoe lang blijf je aan iemand plakken als ze al redelijk lang gescheiden zijn.
Tuurlijk heeft pa fouten gemaakt maar doen we dat niet allemaal met onze kinderen?!

En ieder heeft een andere opvoeding gehad dus daar gedraag je je naar en dan maken "dure" woorden niet uit, maar je moet wel respectvol met elkaar omgaan zonder alles wat er nu voor de bruiloft is gebeurd.
Ik kan me goed voorstellen dat de dochters bang zijn hun vader kwijt te raken maar je dan op die leeftijd zo te gedragen dan zou ik me toch wel heel erg schamen.

Tuurlijk is pa de aangewezen persoon zijn dochters aan te spreken op hun gedrag en duidelijke grenzen te stellen maar als je als stieffie wordt uitgescholden enzo nou dan zou je aan mij ook een verkeerde hebben dat heeft niks te maken met papa wordt afgepakt maar meer met schijt hebben aan andere mensen, de dochters zullen in hun leven wel meer mensen tegenkomen die niet doen wat ze willen.

Ik denk idd een mediator inschakelen (wie dan ook als die maar onpartijdig is) en gaan praten met de dochters waar alle pijn nu zit, en zodra iets in schelden oid uitmond meteen time-out toepassen (ja ook al zijn ze volwassen)

O ja het zou toch te gek zijn als je als vrouw niet enige invloed mag/kan hebben op de uitgaven waar dan ook voor.

Een lastige situatie die heel veel tijd vraagt

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:01

wiebke schreef:
mijn man die mij de regels moet stellen? *gniffel* Gelukkig zitten mijn man en ik op één lijn en hebben in die 7 jaar nog nooit ruzie gehad, ook niet over de kinderen.

Zoals ook (dacht ik) in de OP staat, heb ik jaren vanaf de zijlijn toegekeken en mezelf er niet mee bemoeid. Maar als ik niet normaal in huis kan zijn als ze op visite komen (als er dus iets nodig is, want 'zomaar' komen ze niet langs) en ieder woord en iedere blik op een weegschaal gelegd moet worden omdat er anders wel eens ruzie zou kunnen komen... daar wordt je echt niet vrolijk van.

Zoals ook in de OP staat, heb ik mijn best gedaan een band op te bouwen met de meiden, ga een keer met me naar een welness spa toestand, willen jullie naar de stad, nagels laten doen ? antwoord was altijd nee.. uiteindelijk ben je dan ook uitgep*st

nou, zo goed zitten jullie niet op 1 lijn, dat blijkt wel.

Heb t gevoel dat je alleen open staat voor commentaar wat in jouw voordeel werkt

Iedereen heeft hier alleen t beste met je voor.

Ik wens je veel succes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:08

Ik ben het ook met enjoy eens dat, hoewel ik kan begrijpen dat je die meiden een schop onder hun gat wil geven, alleen je man ze kan corrigeren in deze, hij heeft deze situatie gecreëerd, bedoelt of onbedoeld, hij is de enige die de situatie kan keren. Ik vind het ook erg fout van hem dat hij jou eigenlijk in deze positie dwingt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:11

Rumay: je trekt wel erg snel conclusies. Mijn ouders zijn niet gescheiden, maar ik ben desondanks wel in staat om mij in de schoenen van die meiden te verplaatsen.

Er zitten hier 2 kanten aan dit verhaal wij lezen alleen die van ts. Ts vindt die meiden aso, maar misschien vindt iemand anders dat niet.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:14

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik wil even reageren op de OP. Ik heb ontzettend veel medelijden met die 2 meiden. Ik ken de situatie waar zij in zitten, ik heb het zelf meerdere keren meegemaakt met een vader die constant blind verliefd is alles laat schieten, inclusief kinderen, voor zijn nieuwe vriendin.

Het klinkt alsof de scheiding tussen jouw man en zijn exvrouw al stof heeft doen opwaaien waar niet goed over gesproken is. Als dan ook nog eens je vader een nieuwe vriendin heeft die bijna net zo oud is als jij, bijna meteen bij hem intrekt en ook nog eens van alles te zeggen heeft over je opvoeding ja dan zou ik ook gek worden. Het is trouwens van je man ook niet handig om niet te bespreken dat jij bij hem zou komen wonen.

Ik vind, dat jij als geliefde van hun vader, nooit maar dan ook nooit tussen hen en hun vader in mag komen te staan. Je kiest niet alleen voor je man, hij heeft kinderen dus die krijg je er automatisch bij, hoe lastig dat ook is.

Waar wel mijn mond van openvalt is dat je gevochten hebt met zijn dochter dat vind ik echt schandalig. Als zij tegen haar vader schreeuwt moet hij daarin zelf zijn mannetje staan, niet jij.

Ik denk dat jij het bij mij ook heel lastig zou krijgen. En ik vind het verbazingwekkend dat je man het pikt dat je met zijn dochter hebt gevochten.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:19

Maartje als je ouders niet gescheiden zijn en je nooit in zo'n situatie hebt gezeten kan je je niet "inleven" je hebt n;l geen idee hoe het voelt.
Als je goed leest zie je dat er blijkbaar staat in de eerste zin. dus niet direct een conclussie.
En ik neem niks op voor TS maar weet heel goed dat er aan ieder verhaal 2 kanten zitten.
En de enige manier om hier uit te komen is scheiden en je eigen weg gaan of toch de discussie aangaan.

Ts zal best haar verhaal gekleurd vertellen maar ik heb van heel dicht meegemaakt dat dochters in het nauw rare sprongen maken om de "schijn"veiligheid te houden.
Laatst bijgewerkt door Steppe op 11-09-14 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: de kinderen van mijn man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:22

Mijn ouders zijn wel gescheiden. heb ik nu wel recht van spreken? :?
Die dames zijn grof gezegd gewoon verwende rotjung. En pa mag daar wel een keer wat aan gaan doen. Dat is niet TS haar taak want dat gaat niet werken. Maar zoals het nu gaat, als TS zich, ondanks dat ze zich nooit tot dergelijke acties verlaagd heeft, genoodzaakt voelt fysiek geweld te gebruiken, dan moet de situatie gewoon gigantisch uit de hand gelopen zijn en dat geeft wel een idé hoe het daar is: Niet leefbaar.
Pa is degene die daar iets aan moet doen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:22

wiebke schreef:

Je hebt dus geprobeerd je in te kopen, das mislukt dus nu mag paps ze ook niks meer geven?
Jullie hebben het geld niet over zeg je, betaal jij je eigen opleiding of zorgt je man daarvoor?
Studeren is duur ja..

Je kunt je werkelijk waar niet voorstellen dat die meiden misselijk worden bij het idee dat hun vaders vrouw hun leeftijd is? Sorry maar ik krijg altijd vraagtekens bij dat soort relaties, kon hij vroeger wel van zijn dochters afblijven schiet mij altijd onbewust door mijn hoofd. Of omgevormd naar die meiden: zou hij ook wel eens gedachte over mij gehad hebben?

Ik denk dat je er verstandig aan doet om een tijdje apparte rekeningen met je man te hebben, jij betaald jou deel en leven en hij dat van hem. Omdat jij op zijn zak teert is er niks voor zijn bloed eigen kinderen wat er normaal wel was.
Kijk dan nog eens wie van jullie er verwend en asociaal is, jij of die meiden.

Ayasha
Blogger

Re: de kinderen van mijn man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:24

Dan moet je je misschien afvragen wie dan werkelijk de zieke geest heeft. Jij of de vader. :+
Hoe had TS het dan wel moeten doen? als SPA en nagels laten doen en andere leuke activiteiten blijkbaar inkopen is? :+

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:26

Een band opbouwen gaat niet om naar de spa, stad of nagelstyliste gaan. Het gaat er toch gewoon om dat je geinteresseerd bent in elkaar en respect hebt voor elkaars grenzen. Maar je kunt niet een band opbouwen met die meiden door ze om te kopen..

Smurffie ik vind wat jij zegt wel heel erg ziek en heftig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:28

Maar TS, wat ga je nu daadwerkelijk doen om deze situatie te verbeteren? Kun je iets met de ongezouten meningen en adviezen hier?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:30

smurffie schreef:
wiebke schreef:

Je kunt je werkelijk waar niet voorstellen dat die meiden misselijk worden bij het idee dat hun vaders vrouw hun leeftijd is? Sorry maar ik krijg altijd vraagtekens bij dat soort relaties, kon hij vroeger wel van zijn dochters afblijven schiet mij altijd onbewust door mijn hoofd. Of omgevormd naar die meiden: zou hij ook wel eens gedachte over mij gehad hebben?

Wauw dat is nogal een uitspraak die je doet zeg :=

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:33

Ja wisten jullie dat dit heel vaak voor komt ;) zijn genoeg onderzoeken naar gedaan namelijk. Het vallen op veel jongeren vrouwen is veelal niet gezond en zorgt voor veel rare dingen. Ik geloof dat 80% van de pedofielen met kinderen niet van zijn kinderen af kon blijven.

Dus mijn uitspraak is misschien groot, maar onderzoeken zorgen ervoor dat die vragen gesteld moeten worden.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:33

Jeetje wat een vooroordelen over vrouwen die trouwen met oudere mannen :roll: Er zijn ook genoeg vrouwen die uit liefde met een oudere man trouwen...die mannen denken niet gelijk vieze dingen :?

Heb zelf 4 kinderen en die word ook geleerd dat wie niet werkt ook geen geld verdient, kom op zeg die "meiden" zijn 20 en 24! Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht toen ik zo oud was om mijn handje bij mijn vader op te houden :n

En waarom moet ten alle tijden het kind op nummer 1 staan? Kinderen moeten volwassen worden en hun eigen leven gaan leiden en daar is de fout van de vader ingeslopen, die ik ook wel begrijp want het komt op mij over dat de dames alleen komen als pa maar met geld schuift :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:34

T kan aan mij liggen maar ik stel me hier echt zo'n "aso" familie voor.
Wat verschrikkelijk, en voor geen van allen leuk om zo door te gaan.

Sterkte.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:36

hengstveulen schreef:
Jeetje wat een vooroordelen over vrouwen die trouwen met oudere mannen :roll: Er zijn ook genoeg vrouwen die uit liefde met een oudere man trouwen...die mannen denken niet gelijk vieze dingen :?

inderdaad
Mijn vriend is 19 jaar ouder dan ik (en de trouwplannen zijn er ;) )
Hij was juist degene die niet kon geloven dat een jongere vrouw op hem viel

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:36

wiebke schreef:

De berichten die je hier plaatst getuigen echt helemaal niet van het feit dat je op 1 lijn zit, eerder het tegenovergestelde.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:37

amandananana schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik wil even reageren op de OP. Ik heb ontzettend veel medelijden met die 2 meiden. Ik ken de situatie waar zij in zitten, ik heb het zelf meerdere keren meegemaakt met een vader die constant blind verliefd is alles laat schieten, inclusief kinderen, voor zijn nieuwe vriendin.

Het klinkt alsof de scheiding tussen jouw man en zijn exvrouw al stof heeft doen opwaaien waar niet goed over gesproken is. Als dan ook nog eens je vader een nieuwe vriendin heeft die bijna net zo oud is als jij, bijna meteen bij hem intrekt en ook nog eens van alles te zeggen heeft over je opvoeding ja dan zou ik ook gek worden. Het is trouwens van je man ook niet handig om niet te bespreken dat jij bij hem zou komen wonen.

Ik vind, dat jij als geliefde van hun vader, nooit maar dan ook nooit tussen hen en hun vader in mag komen te staan. Je kiest niet alleen voor je man, hij heeft kinderen dus die krijg je er automatisch bij, hoe lastig dat ook is.

Waar wel mijn mond van openvalt is dat je gevochten hebt met zijn dochter dat vind ik echt schandalig. Als zij tegen haar vader schreeuwt moet hij daarin zelf zijn mannetje staan, niet jij.

Ik denk dat jij het bij mij ook heel lastig zou krijgen. En ik vind het verbazingwekkend dat je man het pikt dat je met zijn dochter hebt gevochten.

Misschien toch hele topic doorlezen want wat je nu allemaal verondersteld is onzin.
Die vader kiest zijn vrouw niet boven zijn kids.
Ts probeert ze ook niet uit elkaar te drijven

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:37

smurffie schreef:
Ja wisten jullie dat dit heel vaak voor komt ;) zijn genoeg onderzoeken naar gedaan namelijk. Het vallen op veel jongeren vrouwen is veelal niet gezond en zorgt voor veel rare dingen. Ik geloof dat 80% van de pedofielen met kinderen niet van zijn kinderen af kon blijven.

Dus mijn uitspraak is misschien groot, maar onderzoeken zorgen ervoor dat die vragen gesteld moeten worden.

:oo

Het vallen op kinderen of het vallen op jonge vrouwen zijn twee hele verschillende dingen. Ik zou m'n onderzoeken er even op na slaan als ik jou was.

TS, wat gaan jullie nu doen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:40

smurffie schreef:

Echt, ga je mond spoelen.
Man van TS beschuldigen dat hij niet gezond in zijn hoofd is en suggereren dat hij aan zijn kinderen heeft gezeten.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 09:43

Ik denk dat er inderdaad veel ingezouten meningen zijn gegeven, en dat mag ook.

Nogmaals praten met mijn man lijkt me inderdaad een goed idee, ik zal blijven stimuleren dat vader meer met zijn dochters gaat doen en de communicatie tussen vader en dochters goed te houden (ookal ligt dit dus bij vader)

mezelf er vooral buiten houden had ik me al voorgenomen