Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Daphne__ schreef:SindyKaya schreef:Waarom deze smiley '''' deze code heeft _O -
En deze smiley '''' deze code heeft _/-\o _
Bij die smiley is 1 hand maar anders, waarom is het dan niet _O _ ? Ofzo iets
Is het je opgevallen dat _/-\o _ dit een persoon is, vanaf de zijkant gezien, die dus doet wat de smilie doet?![]()
De ene is dus gezien vanaf de voorkant en de andere vanaf de zijkant.
Knert schreef:Waarom de gulp (rits) van een mannenbroek andersom zit dan die bij de vrouw?
Waarom men in sommige landen van links naar rechts schrijft?
Knert schreef:Waarom de gulp (rits) van een mannenbroek andersom zit dan die bij de vrouw?
elenaMM77 schreef:Knert schreef:Waarom de gulp (rits) van een mannenbroek andersom zit dan die bij de vrouw?
Dit geldt ook voor zijn overhemd (in vergelijk met onze blouses).
en geloof het ook niet, dit stamt echt uit de tijd van ouderwetse rolverdeling dat de vrouw haar man 'kleedde'.
om dit te 'verdoezelen' wordt ook wel eens het verhaal verteld dat 'koningen en keizers' werden gekleed en dat daarom ook het 'gepeupel' is gaan doen alsof ze van 'adel' waren door kleding te maken waarbij lijkt alsof ze gekleed worden. Dit is echter niet het geval, want ook werden gekleed, en ook toen zaten knopen en gulpen al andersom.
Caitlin_K schreef:Waar treinbestuurders, trambestuurders, metrobestuurders, randstad-railbestuurders... plassen (als ze héél nodig moeten) tijdens hun dienst. Je kan moeilijk het voertuig stilzetten, of even uitstappen om te plassen...
Knert schreef:oja... nog een.
Hoe weten bijvoorbeeld dieren tot welke soort ze behoren? Neem bijvoorbeeld een pimpelmees en een koolmees, een huismus en een heggemus. Vind het nogal veel op elkaar lijken.
En bij meerdere 'wilde' paardenrassoorten blijven de rassen vaak 'schoon'. Maar als ik thuis een Przewalski hengst en een KWPN merrie zou houden......
Terwijl de mens nogal van de variatie is en vallen zelfs op hetzelfde geslacht er zijn ook mensen die zich juist niet tot de mens aangetrokken voelen maar tot dieren of voorwerpen.
xEmily schreef:Mijn excuus dat ik dit hierplaats, maar op google kon ik het niet vinden.
De betekenis van restloos herstel.
Ik vulde restloos herstel in op google, maar kreeg het synoniem "zonder restrictie", daar word ik ook niet echt wijzer van
oomens schreef:Knert schreef:oja... nog een.
Hoe weten bijvoorbeeld dieren tot welke soort ze behoren? Neem bijvoorbeeld een pimpelmees en een koolmees, een huismus en een heggemus. Vind het nogal veel op elkaar lijken.
En bij meerdere 'wilde' paardenrassoorten blijven de rassen vaak 'schoon'. Maar als ik thuis een Przewalski hengst en een KWPN merrie zou houden......
Terwijl de mens nogal van de variatie is en vallen zelfs op hetzelfde geslacht er zijn ook mensen die zich juist niet tot de mens aangetrokken voelen maar tot dieren of voorwerpen.
Met die huismus en die heggemus haal je gelijk een mooi voorbeeld aan, want die hebben weinig gemeen, behalve dat ze klein en bruingrijzig gevlekt zijn.
Ziedaar waarom Nederlandse namen niet het handigste zijn om op af te gaan.
Qua wilde paardenrassoorten geef je zelf al aan dat je ook niet helemaal weet of het nu om rassen of (onder)soorten gaat. In de praktijk komt er voor zover ik weet maar één wilde 'paardenrassoort' voor, en zelfs die is in het wild uitgestorven geweest.
Loose schreef:Bedoelde Knert niet qua kruisingen?
Dat komt denk ik doordat paarden in het wild in bepaalde gebieden geïsoleerd leven en dus nooit met elkaar in contact komen. Bijv Shetlandpony's op de Shetlandeilanden, Fjorden in Noorwegen, Arabieren in het oosten enz. Was ook zo met mensen vroeger toen er nog minder mensen op aarde rondliepen en er bijna geen migratie was, toen had je ook geen mensen 'kruisingen'.
Kuggur schreef:Loose schreef:Bedoelde Knert niet qua kruisingen?
Dat komt denk ik doordat paarden in het wild in bepaalde gebieden geïsoleerd leven en dus nooit met elkaar in contact komen. Bijv Shetlandpony's op de Shetlandeilanden, Fjorden in Noorwegen, Arabieren in het oosten enz. Was ook zo met mensen vroeger toen er nog minder mensen op aarde rondliepen en er bijna geen migratie was, toen had je ook geen mensen 'kruisingen'.
Met alle respect, waar haal je die onzin vandaan?
Shiloh schreef:Kuggur schreef:
Uuuh, dat is geen onzin hoor...
Mensen rassen, paarden rassen, etc, zijn ontstaan door isolering, als die isolering maar lang genoeg duurt, kan het voorkomen dat mutaties dusdanig groot worden dat de twee afzonderlijke rassen geen vruchtbare nakomelingen kunnen verzorgen, en dan zijn het dus twee soorten geworden.
Kuggur schreef:Loose schreef:Bedoelde Knert niet qua kruisingen?