Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:40

Een kamer op spinnenpootjes!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:58

Ja zoiets :')
Zou idd graag in een grote villa willen wonen.
Maar je snapt natuurlijk zelf wel dat het om de inhoud van mijn kamer ging ;)

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 00:01

aardbeitje_ schreef:
Mijn vriend heeft Henk net heel vakkundig geëlectrocuteerd.
Henk is heen. :)

Misschien was het henk zijn vrouwtje wel :o

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 00:06

Paar jaar geleden, ik kwam 's morgens mijn bed uit en trok mijn badjas aan. Ik liep naar beneden en dook de trapkast in om wat te pakken voor het ontbijt. Ineens zie ik vanuit mijn ooghoek een donkere vlek op de kraag van mijn badjas zitten: jawel, een ENORME spin! Hij werd gelanceerd uiteraard, maar wel regelrecht die kast in. Deur dichtgesmeten en geen ontbijt haha.
Later vond mijn toenmalige vriend die spin en hij hield hem/haar lachend voor mijn gezicht. Ineens gaf hij een gil en vloog die spin op enkele cm's langs mijn gezicht. Had die spin hem gebeten!
Spin heb ik nooit meer terug gezien, maar ik ben dan ook vrij snel uit dat huis weg gegaan ;)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 00:51

Zeg eens niet zulke gekke dingen Manonvanunen. :') :D

Wat verschrikkelijk schrikken Paardennamen. :=

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 07:50

Hier zit de grote harige griezel nog steeds in de keukenkast. Zoontje lief controleert 2x daags of hij er nog zit. Eigenlijk verbaasd mij dat wel, want als hij er in kan, moet hij er toch uit kunnen ook?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:39

Omg Robynn wat een joekel!! :wow: :wow:

Ah jeeej! Wat fijn dat Henk dood is *\%/* Klinkt best raar dit. :')

Ik zou echt een feestje bouwen als de spin uitsterft :j

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:19

Ik niet, denk dat we dan een vliegen plaag krijgen. Ik ga een feestje bouwen als alle spinnen braaf buiten blijven:)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:23

Ik zou zulke beesten gewoon proberen met een krant dood slaan..

Maar vind een vogelspin dan weer niet eng! _O-

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:45

Ik vind spinnen best lief. Zolang ze het niet in hun botte kop halen om mij en mijn omgeving lastig te gaan vallen en buiten mijn blikveld blijven, daarvoor is mijn angst te groot.

Zolang de 8-poter zich aan mijn regels houdt mag ie blijven. Regel 1 is: NIET BINNEN!!!!!!!!! Onder geen enkel beding, nooit, never, ever mag een 8-poter binnen zitten.

Regel 2: De 8-poter gedraagt zich. Oftewel: Hij mag braaf stil zitten in zijn web, BUITEN.

Regel 3: Er worden geen webben gemaakt op rare plaatsen, of plaatsen waar ik langs moet zoals precies dwars voor de deur, aan mijn auto of in de buurt van mijn auto.

Regel 4: De 8-poter doet wat ie hoort te doen: Muggen en ander vervelend gefladderte afvangen.

Regel 5: GEEN NESTEN OP OF ROND MIJN HUIS EN AUTO!!! Hoe schattig die kleine spiderlings ook zijn, ik heb er geen medelijden mee. Weg zullen ze.

Zodra de 8-poter zich niet aan een van deze regels houdt gaat ie (als het aan mij ligt) dood, vriendlief is wat liever voor ze. Die geeft ze een fijn nieuw huisje ergens uit mijn buurt.

Ze hoeven voor mij niet perse dood, buiten mogen ze gerust zitten, spelen, jagen en donderstralen. Zolang ik ze maar niet hoef te zien. Ze zelf doodmaken vind ik dan trouwens wel weer zielig gek genoeg (en het geluid daarvan vind ik alles behalve grappig).

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:58

Vanmorgen met paarden voeren liep er 1 van een centimeter mijn mouw in en die heb ik nog steeds niet gevonden :')
Gelukkig ben ik alleen bang van de joekels

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 16:05

mick75 schreef:
Ik vind spinnen best lief. Zolang ze het niet in hun botte kop halen om mij en mijn omgeving lastig te gaan vallen en buiten mijn blikveld blijven, daarvoor is mijn angst te groot.

Zolang de 8-poter zich aan mijn regels houdt mag ie blijven. Regel 1 is: NIET BINNEN!!!!!!!!! Onder geen enkel beding, nooit, never, ever mag een 8-poter binnen zitten.

Regel 2: De 8-poter gedraagt zich. Oftewel: Hij mag braaf stil zitten in zijn web, BUITEN.

Regel 3: Er worden geen webben gemaakt op rare plaatsen, of plaatsen waar ik langs moet zoals precies dwars voor de deur, aan mijn auto of in de buurt van mijn auto.

Regel 4: De 8-poter doet wat ie hoort te doen: Muggen en ander vervelend gefladderte afvangen.

Regel 5: GEEN NESTEN OP OF ROND MIJN HUIS EN AUTO!!! Hoe schattig die kleine spiderlings ook zijn, ik heb er geen medelijden mee. Weg zullen ze.

Zodra de 8-poter zich niet aan een van deze regels houdt gaat ie (als het aan mij ligt) dood, vriendlief is wat liever voor ze. Die geeft ze een fijn nieuw huisje ergens uit mijn buurt.

Ze hoeven voor mij niet perse dood, buiten mogen ze gerust zitten, spelen, jagen en donderstralen. Zolang ik ze maar niet hoef te zien. Ze zelf doodmaken vind ik dan trouwens wel weer zielig gek genoeg (en het geluid daarvan vind ik alles behalve grappig).

Ik kan me hier volledig in vinden. :j _O-

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:33

Ben je eigenlijk niet bang dat er nog 1 is?? :o

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:01

mick75 schreef:

Zodra de 8-poter zich niet aan een van deze regels houdt gaat ie (als het aan mij ligt) dood.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:26

Ik heb ook een Henk! Hij zat eerst bij de boekenkast maar verschanste zich later in de wastafel (valt niet op hè, zwarte spin in een witte wastafel). Hij vond de wastafel wel interessant want later vond ik hem terug in het extra gat dat bovenin een wastafel zit. Ik heb dus echt een rioolspin. Even later zat hij weer in de wastafel en heb ik hem in een bakje geschoven. Deze staat nu nog met dicht deksel op de wasmachine... en nu heb ik zoiets van 'en nu?'. Tips?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 18:29

Dus je hebt hem in een afgesloten bakje gevangen Century?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:40

Ja, hij staat nog op de wasmachine. Ik wil hem liever niet in de tuin loslaten want dan kom ik hem waarschijnlijk snel wel weer tegen in huis of in de garage. Doodmaken vind ik ook niet echt prettig als ze zo groot zijn...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:09

Century schreef:
Ik heb ook een Henk! Hij zat eerst bij de boekenkast maar verschanste zich later in de wastafel (valt niet op hè, zwarte spin in een witte wastafel). Hij vond de wastafel wel interessant want later vond ik hem terug in het extra gat dat bovenin een wastafel zit. Ik heb dus echt een rioolspin. Even later zat hij weer in de wastafel en heb ik hem in een bakje geschoven. Deze staat nu nog met dicht deksel op de wasmachine... en nu heb ik zoiets van 'en nu?'. Tips?

Ik zou hem een rondje IN de wasmachine geven,
Maar dat ben ik :')

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:30

Ik niet. Zou veel te bang zijn dat ie toch weet te ontsnappen uit de wasmachine. En als ie niet ontsnapt, dan moet ik daarna wel een spinnenlijk tussen mijn was vandaan vissen. En dat ga ik dus echt niet doen haha.

Tips heb ik eigenlijk ook niet voor je. Opgesloten houden, dagelijks eventjes naar kijken en zo proberen je angst te overwinnen door exposure?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:24

Ik trok dus laatst mijn pyjamabroek aan kroop daar dus zo'n hele dikke vieZe zwarte spin uit! Ik gillen natuurlijk! Maar die heeft nu dus ook een begravenus gehad.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:09

Ik ga hem niet in de wasmachine stoppen, straks overleeft hij dat of inderdaad, mag ik er een dode spin uitvissen :P ook een beetje jammer van de stroom/het water.
Ik heb gelukkig minder angst voor hem/haar dan ik dacht. Heb hem toch even zitten te bekijken voor ik hem ving en dat viel me erg mee. En heb hem ook in het bakje geschoven, ondanks dat hij toch wel snel was.
Ik vind spinnen met name eng als ik ze ineens zie zitten en ze niet verwachtte. Dat je dus de badkamer in komt en ineens zo'n spin in de wastafel ziet zitten, of de WC in loopt en een flinke trilspin langs de wand loopt. Ook moeten ze niet ineens gaan rennen.
Wat ik ook erg naar vond, was de moederspin met babyspinnen die ik in de voorraadkast tegenkwam... die heb ik allemaal snel doodgemaakt voor ze gingen opgroeien.
Ik denk dat ik de spin morgen naar mijn werk sleep en hem daar op het transferium in de natuur los laat. Dan hopen dat hij niet mee met de auto terug gaat :P

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:20

Daar herken ik me wel in Century. Spinnen zijn vooral eng als ze plotseling op komen duiken. Helaas hebben ze nogal eens de neiging daartoe en zat ik vanochtend bijna in de berm door zo'n kreng die het lef had zich te laten zakken toen ik net de snelweg op reed... Die hield zich dus duidelijk niet aan mijn afspraken.

Als ik de tijd heb aan ze te wennen, dan gaat het wel. Al vind ik die grote dikke dingen echt, echt, echt heel eng en raak ze voor geen goud aan. Ik soort van tolereer ze dan en probeer iedere keer weer aan ze te wennen. Helaas zijn ze er in de winter en voorjaar niet, en tegen de tijd dat ze weer verschijnen is alle werk van het jaar daarvoor dus voor niets geweest want de angst is dan weer volledig terug.

Heb er wel eens aan gedacht spinnen van verschillend formaat en soort te laten vangen en in bakjes te doen, en dan elke keer een stapje verder te gaan. Exposuretherapie maar dan zelf, en gratis haha.

En morgen mag ik dan een woonboot schoonmaken aan de buitenkant... Enig idee hoeveel van die 8-potige monsters daar rondom zitten? Een quick-count leverde meer dan 100 op en dat is alles wat ik even in een oogopslag kon zien. Op de een of andere manier verwacht ik wel in de plomp te belanden door zo'n kreng. Ik hoop zo dat er een hogedrukspuit is en ik ze weg kan spoelen... En ik kijk niet uit naar morgen zegmaar, hoewel het op zich een leuke klus is.

Maargoed, ik heb hier nog niemand gezien geloof ik die mijn zusje weet te evenaren. Die had haar pas geboren kindje boven in de wieg gelegd en was even beneden naar de WC gegaan. Terug naar boven ontdekte ze een mega-spin in het trappengat, terwijl haar man aan het werk was (nachtdienst). Zij heeft toen de politie gebeld, omdat ze echt niet langs die spin naar haar kind durfde dat inmiddels begon met huilen. Politie kwam, en heeft het monster verwijderd en wij hebben een mooi verhaal erbij.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:25

Wow dat de politie daarvoor kwam! Stoer hoor! ;) wel super dat ze gewoon kwamen en je zusje is mooi van die spin af.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:32

Als iemand zo extreem bang is voor een spin dat ze niet naar haar pasgeboren dochter (net 2 weken oud of zo) toe durft, dan komen ze echt wel.

Voor mij is het trouwens wel een serieuze reden om in een appartement te willen wonen. Op hoogte heb je minder last van 8-poters.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:33

Ow dat in de auto heb ik ook gehad, reedt net de oprit af, doe de zonneklep naar beneden, tada spin.

Auto stil gezet en pap op gehaald, je raadt het al. Geen spin meer, en toen moest ik weer verder.
Heb een week lang de zonneklep niet naar beneden durven doen.

Mijn moeder is trouwens van haar spinnenangst afgekomen doordat er een spin vroeger bij mijn wiegje zat. Ze dacht, het is of die spin, of mijn dochter. *KLAP* doei spin. daarna vond ze het meevallen. Hoe leuk dat ook klinkt, ik doe het niet.

Behalve hooiwagens, die vindt ik dan weer niet eng. Ow en vogelspinnen ook niet.