Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mick75 schreef:Ik vind spinnen best lief. Zolang ze het niet in hun botte kop halen om mij en mijn omgeving lastig te gaan vallen en buiten mijn blikveld blijven, daarvoor is mijn angst te groot.
Zolang de 8-poter zich aan mijn regels houdt mag ie blijven. Regel 1 is: NIET BINNEN!!!!!!!!! Onder geen enkel beding, nooit, never, ever mag een 8-poter binnen zitten.
Regel 2: De 8-poter gedraagt zich. Oftewel: Hij mag braaf stil zitten in zijn web, BUITEN.
Regel 3: Er worden geen webben gemaakt op rare plaatsen, of plaatsen waar ik langs moet zoals precies dwars voor de deur, aan mijn auto of in de buurt van mijn auto.
Regel 4: De 8-poter doet wat ie hoort te doen: Muggen en ander vervelend gefladderte afvangen.
Regel 5: GEEN NESTEN OP OF ROND MIJN HUIS EN AUTO!!! Hoe schattig die kleine spiderlings ook zijn, ik heb er geen medelijden mee. Weg zullen ze.
Zodra de 8-poter zich niet aan een van deze regels houdt gaat ie (als het aan mij ligt) dood, vriendlief is wat liever voor ze. Die geeft ze een fijn nieuw huisje ergens uit mijn buurt.
Ze hoeven voor mij niet perse dood, buiten mogen ze gerust zitten, spelen, jagen en donderstralen. Zolang ik ze maar niet hoef te zien. Ze zelf doodmaken vind ik dan trouwens wel weer zielig gek genoeg (en het geluid daarvan vind ik alles behalve grappig).
mick75 schreef:Ik vind spinnen best lief. Zolang ze het niet in hun botte kop halen om mij en mijn omgeving lastig te gaan vallen en buiten mijn blikveld blijven, daarvoor is mijn angst te groot.
Zolang de 8-poter zich aan mijn regels houdt mag ie blijven. Regel 1 is: NIET BINNEN!!!!!!!!! Onder geen enkel beding, nooit, never, ever mag een 8-poter binnen zitten.
Regel 2: De 8-poter gedraagt zich. Oftewel: Hij mag braaf stil zitten in zijn web, BUITEN.
Regel 3: Er worden geen webben gemaakt op rare plaatsen, of plaatsen waar ik langs moet zoals precies dwars voor de deur, aan mijn auto of in de buurt van mijn auto.
Regel 4: De 8-poter doet wat ie hoort te doen: Muggen en ander vervelend gefladderte afvangen.
Regel 5: GEEN NESTEN OP OF ROND MIJN HUIS EN AUTO!!! Hoe schattig die kleine spiderlings ook zijn, ik heb er geen medelijden mee. Weg zullen ze.
Zodra de 8-poter zich niet aan een van deze regels houdt gaat ie (als het aan mij ligt) dood.
Century schreef:Ik heb ook een Henk! Hij zat eerst bij de boekenkast maar verschanste zich later in de wastafel (valt niet op hè, zwarte spin in een witte wastafel). Hij vond de wastafel wel interessant want later vond ik hem terug in het extra gat dat bovenin een wastafel zit. Ik heb dus echt een rioolspin. Even later zat hij weer in de wastafel en heb ik hem in een bakje geschoven. Deze staat nu nog met dicht deksel op de wasmachine... en nu heb ik zoiets van 'en nu?'. Tips?