Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shadow0 schreef:Ons rijsysteem is inderdaad echt niet geschikt voor brede snelwegen. 'Hold your lane' (Amerikaanse systeem) werkt veel prettiger en rustiger, zeker als je ook een richtsnelheid per baan geeft.
Ik rij zelf meestal geen 130, zoveel is er hier in de buurt toch niet waar het mag, en dan ook alleen maar 's avonds. En de benzine gaat wel hard, en de auto is oud genoeg om wel te merken dat je 130 rijdt. Dus ach... Van de andere kant is het wel leuk om flink op te trekken.
Wel ben ik tot 2 keer toe 's avonds laat op een plotselinge opstopping gestuit, en dan blijkt dat je gewoon echt niet genoeg zicht en ruimte hebt bij te hoge snelheden. Ook in het donker op een rustige snelweg kan dat erg mis gaan - de weg is op veel plekken gewoon niet overzichtelijk genoeg, je kunt bv de bochten niet ver genoeg door kijken.
je verwacht het niet. 8nnemiek schreef:De Amerikaanse snelwegen zijn niet te vergelijken met de onze. Je mag er op de meeste max 60 mph (100 km/u), bij te grote snelheidsverschillen wordt het gewoon gevaarlijk, aangezien je daar ook afritten hebt aan de linkerkant en dus soms helemaal van de rechterbaan naar de linkerbaan moet.
In het franse gedeelte van belgie bestaat dit keep your lane systeem ook, toch? Wij werden daar regelmatig rechts ingehaald door mensen die gewoon harder reden dan toegestaan. Ik vind dat best engje verwacht het niet.

8nnemiek schreef:De Amerikaanse snelwegen zijn niet te vergelijken met de onze. Je mag er op de meeste max 60 mph (100 km/u), bij te grote snelheidsverschillen wordt het gewoon gevaarlijk, aangezien je daar ook afritten hebt aan de linkerkant en dus soms helemaal van de rechterbaan naar de linkerbaan moet.
Citaat:Wij werden daar regelmatig rechts ingehaald door mensen die gewoon harder reden dan toegestaan. Ik vind dat best engje verwacht het niet.
Heeft niet zoveel met brandstofuitstoot te maken, maar meer met het feit dat 'ie gewoon vervelend aanvoelt als je hard rijdt. Ik tuf ook rustig rechts tussen de vrachtwagens mee, als iedereen loopt te jakkeren op links. Houden Golfje en ik niet van.
Citaat:In het franse gedeelte van belgie bestaat dit keep your lane systeem ook, toch? Wij werden daar regelmatig rechts ingehaald door mensen die gewoon harder reden dan toegestaan. Ik vind dat best eng je verwacht het niet.
Air schreef:Ikke: vind het toch en beetje apart om te zeuren over de nutteloosheid van 130 om de korte afstanden in Nederland, terwijl je blijkbaar een Land Rover hebt...
Als het mag rijd ik 130Mag hier alleen op weinig plekken plus dat ik weinig in een auto rijd helaas. Ben wel een beetje een snelheidsduivel maar wel 1 die zich aan de max. houdt
Linksrijders die flink onder de max. snelheid rijden mogen ze ook wel eens beboeten, hardstikke gevaarlijk, helemaal als ze zich voor je neus parkeren terwijl je de max. snelheid rijdt.
Thioro schreef:Als je links rijd terwijl er rechts plaats is, is dat onnodig lang.
Als ze aan veel te hoge snelheid langs rechts voorbijkomen, wil dat zeggen dat ze rechts plaats hadden om snelheid te maken en je dus niet net iemand aan het voorbijsteken was.
Citaat:Maar dat men niet met 100 km mag inhalen op de linkerbaan (even uitgaande van 2 banen) is natuurlijk onzin.
Thioro schreef:Citaat:Maar dat men niet met 100 km mag inhalen op de linkerbaan (even uitgaande van 2 banen) is natuurlijk onzin.
Het is niet voor niets dat op sommige plaatsen vrachtwagens niet mogen inhalen tijdens spitsuren.
Inhalen met 100 is gewoon file veroorzaken (laten we idd even van een 2 baans snelweg uitgaan) en nergens voor nodig.