Heb even snel het topic gelezen en ben het toch niet helemaal eens met alles wat er hier gezegd wordt. Voorbeeld:
Brainless schreef:Wiet is verslavend, voor iedereen.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Ik ben zelf 17 en heb een aantal keer wiet gerookt, maar ben er echt niet verslaafd aan. Ik vind het niet lekker genoeg om het vaker te doen en heb er ook geen behoefte aan, nooit gehad. Hetzelfde bij alcohol, pillen en sigaretten. Sinds mijn 15e rook ik af en toe op feestjes, met uitgaan en op vakantie bijvoorbeeld. Maar thuis en op school doe ik het niet en ik kan ook makkelijk een paar weken zonder te roken.
Ik ben nu 17. 4 maanden geleden voor het eerst XTC gebruikt, en nee niet in een keer drie pillen op een avond, maar een halve verdeeld over een aardig lange nacht. Afgelopen weekend voor de tweede keer gedaan en nu een hele verdeeld over de dag (van 3 tot 11 ongeveer). Ja, ik vind het gevoel dat ik er van krijg chill en ik kan er lekker opgaan, maar dit betekent niet dat ik niet meer kan feesten zonder te gebruiken. Bovendien weet ik wat ik krijg, wat ik moet doen als iets mis gaat met een van mijn vriendinnen of als het niet goed voelt.
Qua alcohol, mijn eerste biertje/wijntje dronk ik op mijn 14e denk ik. Gewoon heel af en toe, want uitgaan deed ik nog niet. Mijn ouders hebben het me nooit echt verboden, zolang ik niet elk weekend dronken thuis kwam, wat dus ook niet het geval was en nog steeds niet gebeurt. Ik heb één keer gehad dat mijn moeder me moest komen halen omdat ik zo dronken was, en daar heb ik van geleerd want het is bij die ene keer gebleven. Dat was overigens toen ik 15 of 16 was. Natuurlijk moedigen mijn ouders het alcoholgebruik niet aan, maar ze snappen het wel en ze hebben het zelf ook gedaan op mijn leeftijd.
Mijn ouders zijn altijd redelijk vrij geweest wat betreft alcohol en ze weten dat ze het me niet kunnen verbieden. Zolang ik er geen misbruik van maak vinden ze het prima. De drugs weten ze niet, en dat zullen ze ook zeker niet goedkeuren. Mijn zus weet het wel, doet het zelf ook af en toe. Ik vind zeker dat ik mezelf in de hand heb en dat ik stop kan zeggen als ik merk dat het te ver gaat. Maar zoals het nu gaat, gaat het naar mijn zin. Ik kan nog steeds feesten zonder drugs of alcohol maar het maakt het gewoon net wat leuker.